Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis AmericaToday: 1e keer West Usa (veel NP's) in 26 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
AmericaToday
Amerika-newbie

Reis AmericaToday: 1e keer West Usa (veel NP's) in 26 dagen

Bericht door AmericaToday »

Hallo allemaal,

Samen met m'n vriendin gaan we medio juni voor 26 dagen naar West Usa.
Aangezien we hier voor het eerst heen gaan, kunnen we wel wat expertinfo gebruiken. We vliegen 14 juni naar Los Angeles en op 10 juli door naar New York; ook weer vanaf LAX. Tickets geboekt, auto gehuurd en de eerste overnachting geboekt...

We hebben deze route uit de Lannoo gids:
sheet met route
sheet met route
Dit betekent dat we onderweg nog wat ruimte hebben om ergens wat langer te blijven. Graag horen we jullie feedback op de route, de plaatsen etc. Het zou helemaal fantastisch zijn om een paar dagen naar Yellowstone te gaan, maar dat wordt allemaal net wat krap denken we.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s) en ideeën. Wel lekker hoor zo'n vooruitzicht!

Grtz. Pieter Paul
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: 1e keer West Usa (veel NP's) in 26 dagen

Bericht door johan1973 »

't Is te doen, maar wel een beetje vol.
Wanneer je ervaring hebt met echt rondreizen, allebei kunt rijden en je veel uit de reis wil halen, dan valt er wel iets voor te zeggen om dit zo te doen. Maar less is more.
Om te beginnen neem je geen tijd voor LA.
Waarom niet een extra nacht Yosemite door direct naar het park te rijden vanuit SF?
Ik zou Red Rock Canyon overslaan. Idem Cedar Breaks, dan heb je meer tijd voor LV, Zion en Bryce.
In plaats van Panguitch zit je bij Bryce zelf of in Tropic gunstiger.
Ook kun je overwegen om Natural Bridges over te slaan, en ondanks dat UT-95 een hele mooie route is, in plaats daarvan via Goblin Valley SP naar Moab te reizen.
Vergeet Canyonlands NP (Island in the Sky) niet, al is het maar om even wat viewpoints te zien. Een extra nacht in Moab zou mooi zijn.
Shiprock (en misschien ook Durango) zou ik ook overslaan. Je hebt je handen al vol aan Moab, Mesa Verde en Monument valley en omgeving.
In plaats van die twee nachten Phoenix/Scottsdale zou ik een nachtje in Page tussenvoegen. Dat geeft je meer tijd voor de omgeving van Page (Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend, etc) en ook voor Grand Canyon.
Je hebt de pech dat je tijdens een weekend door Sedona komt.
Via Anza Borrego is wel de mooiste route, maar eigenlijk is het meer een park voor het voorjaar/najaar.
Nogmaals: 't kan en de route is prachtig, maar weet waar je aan begint en die twee extra dagen zijn goed bruikbaar.
Johan
Laatst gewijzigd door johan1973 op 18 apr 2011, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: 1e keer West Usa (veel NP's) in 26 dagen

Bericht door gleuknie »

Persoonlijk zou ik die route meteen vergeten. Er is veel te veel in 1 reis gepropt. Helemaal het overslaan van een overnachting in Page vind ik erg slecht van de Lannoo Reisgids. Zelfs 2 overnachtingen zijn hier aan te raden in deze prachtige omgeving. Voor een eerste reis zou dit een prachtige route zijn.:

Dag 1: Aankomst Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles - Cambria
Dag 5: Cambria - Monterey
Dag 6: Monterey - San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco
Dag 9: San Francisco - Yosemite
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Yosemite - Lee Vining
Dag 12: Lee Vining - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Zion
Dag 16: Zion
Dag 17: Zion - Bryce Canyon
Dag 18: Bryce Canyon - Torrey
Dag 19: Torrey (Capitol Reef)
Dag 20: Torrey - Monument Valley
Dag 21: Monument Valley - Page
Dag 22: Page
Dag 23: Page - Grand Canyon
Dag 24: Grand Canyon - Kingman
Dag 25: Kingman - Los Angeles
Dag 26: Los Angeles - Terugreis
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis AmericaToday: 1e keer West Usa (veel NP's) in 26 da

Bericht door Tipsy_1 »

ik heb vorig jaar in ons juli reis (wij hadden maar twee weken) ook heel hard gespiekt in de lannoo route en deze vaak grotendeels gevolgd.
ik vond de rijtijden, afstanden en zo er bij erg handig en een hele goede richtlijn.

Nu, ik hou heel erg van volle dagen (ga niet op reis om uit te rusten en ik heb sowieso al duracel's ;-) ) dus ik vond het reistempo van het lannoo boek eigenlijk prima. en als ik dat schema zie dat jij nu toont: ik vind het prachtig en zou het zelf no problem aandurven.
bvb. tussen zion en bryce hebben wij ook langs cedar breaks gereden. Dus extra kilometers in een al druk schema. Maar net dat vond ik zo super (had cedar breaks ook niet willen missen, net zo min als valley of fire).
Het voordeel van de lannoo route is ook dat je vaak enkel 's avonds en 's ochtends in de bekende parken bent, en ik vind dat gezien de drukte een voordeel en het mooiste moment voor een wandeling;
als je echt lange wandelingen wilt maken is het "lannoo" schema wel veel te vol hoor. Tis maar wat je wil. Dat moet je voor jezelf uitmaken...

Als je een idee wil krijgen: ons reisverslag: http://reisverhalen.webs.com/swusa2010.htm

enkele van mijn bedenkingen:

- hou je er rekening mee dat je heel weinig tijd hebt voor LA? dat was bij ons vorig jaar ook zo, zie ons reisverslag, maar toch hebben we met een city tour een goed beeld van de stad gekregen
- lannoo stelt een nacht sonora voor maar dat zou ik er meteen uithalen. Rij gewoon in één ruk door van SF naar Yosemite (goed op tijd vertrekken, dan ben je er tegen de middag! Rij maar meteen naar Glacier Point ;-) ). Ik zou deze nacht bij Las Vegas bij plaatsen.
- ik zou de twee nachten phoenix/scottsdale er uit halen. Eén nacht hiervan zou ik in Sedona zetten (spaart je weer kilometers als je van grand canyon komt); ik zou dus niet tot phoenix rijden. De andere nacht zou ik bij Moab bijplaatsen.
- Vergeet Durango: slaap zeker in Mesa Verda (far view lodge). Een overnachting in het park heb je hier qua tijd echt nodig.
- in het algemeen geldt bij een druk schema: probeer IN of zeer nabij de parken te slapen. Dit is bvb bij yosemite ook erg belangrijk!
- Anza Borrego: als je kan, dan zou ik hier toch doorrijden en een korte dirt road doen (als dat kan met je huurwagen). Wij waren er weliswaar in maart, maar het is echt pachtig. Maar ja ik ben een woestijn fan :mrgreen:
- je hebt in je eigen schema sowieso twee of drie nachten over? die zou ik toevoegen bij page, torrey (capitol reef), LV of Moab.

Ik ken het gevoel dat je alles wil doen op zo'n grote reis, maar allicht ga je ooit zeker nog eens die kant uit!
AmericaToday
Amerika-newbie

Besta allemaal,

Super bedankt voor al jullie goede tips! Alles overwegend is dit reisplan toch wat teveel van het goede en gaan we nadenken over een wat minder vol programma. dit weekdn de kaart er maar eens bijleggen...

Nogmaals thanks, en voor diegene met nog aanvullende tips. We houden ons aanbevolen.

Grtz. Pieter Paul
AmericaToday
Amerika-newbie

Beste mensen,

Na de feedback doorgenomen te hebben & heel wat gepuzzel zijn we tot deze nieuwe route gekomen. Wat vinden jullie ervan? Logisch om dit zo in elkaar te schuiven?

Graag jullie aanvullingen en feedback.

Bedankt!

Grtz. Pieter Paul
nieuwe route usa.jpg
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik zou de dag van grand canyon afhalen en bij moab doen, daar is zo veel Te zien. Zonsondergang en zonsopgang in grand canyon is voor mij persoonlijk genoeg. Had ook een dagje meer in zion of las Vegas verbleven ,als rustpuntjes.....
Ik zou ook liever overnachten in monument valley ipv kayenta, maar dat is smaakzaak. Je hebt een mooi schema wat Gied te doen is !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is lekker vol, maar wel te doen. Zelf zou ik die dag Palm Springs liever gebruiken in bijvoorbeeld Zion of Moab. Of die stop bij Lake Havasu laten vervallen.
Waarom Kayenta, is er niets meer bij MV te vinden? Wij vonden de cabin op Goulding's Campground erg leuk.

Misschien heb je voor het stuk Moab - Mesa Verde - Page iets ons aan 2008-verslag. Ook voor andere delen van de route kun je er wellicht tips uit halen.

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Bij Moab heb je ook Canyonlands, Dead Horse Point SP en de La Sal Mountain Loop.... allemaal prachtig en minstens zo boeiend om te bezoeken als het beroemdere Arches. Dus 1 dag is eigenlijk tenminste 1 dag te weinig.

Wat wil je in Palm Springs? Zou je niet liever meer tijd in L.A. hebben?
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Eerlijk gezegd vind ik het net iets te vol.
Jullie willen 23 juni over de Tioga Pass, maar er is een behoorlijke kans dat de Tioga Pass nog gesloten zal zijn. Er is veel meer sneeuw gevallen dan gemiddeld afgelopen seizoen. In dat geval zou je dan waarschijnlijk via de Sonora Pass moeten rijden. Dan vind ik Lone Pine net iets te ver. Ik zou dan in Lee Vining overnachten en nog een overnachting nemen in het prachtige Death Valley tussen Yosemite en Las Vegas. Een overnachting daar is een echte aanrader.

Als Moab een must is, wat ik me voor kan stellen, dan zou ik Mesa Verde, Sedona en Palm Springs uit de route laten, zodat je wel overal genoeg tijd hebt.:

Dag 1: Aankomst Los Angeles
Dag 2: Los Angeles - San Luis Obispo
Dag 3: San Luis Obispo - Monterey
Dag 4: Monterey - San Francisco
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco - Yosemite
Dag 8: Yosemite
Dag 9: Yosemite
Dag 10: Yosemite - Lee Vining
Dag 11: Lee Vining - Death Valley
Dag 12: Death Valley - Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Zion
Dag 15: Zion
Dag 16: Zion - Bryce Canyon
Dag 17: Bryce Canyon - Torrey (Capitol Reef)
Dag 18: Torrey
Dag 19: Torrey - Moab
Dag 20: Moab
Dag 21: Moab
Dag 22: Moab - Monument Valley
Dag 23: Monument Valley - Page
Dag 24: Page - Grand Canyon
Dag 25: Grand Canyon (Of 1 nacht Grand Canyon en 2 nachten Page)
Dag 26: Grand Canyon - Kingman
Dag 27: Kingman - Los Angeles
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

In variatie op de route van René (Gleuknie). Als je in Capitol Reef niet de Cathedral Valley Loop wilt rijden, dan is 1 overnachting in Torrey op zich ook voldoende. Ik zou dan een extra overnachting in L.A. op het eind bij doen zodat je de stad kan bekijken, nog wat kan shoppen of gewoon aan het strand kan gaan liggen. En ik zou kiezen voor 2 nachten Page ipv 2 nachten Grand Canyon. Zowel Capitol Reef als Grand Canyon zijn prima in een dagdeel te zien als je je beperkt tot de highlights en kortere wandelingen. In en om Page is genoeg te doen met Lake Powell/Glen canyon dam, Antelope Canyon, Horseshoe Bend ed.
AmericaToday
Amerika-newbie

Hallo allemaal,

Bedankt voor de replies, dit helpt echt.
We hebben gekozen voor 2 nachten Grand Canyon zodat we tijd hebben om een helivlucht te maken in de ochtend of avond.
Is toch wel een aanrader om dat te doen volgens mij? Hoe dit dan in te plannen? Moab is duidelijk, daar stoppen we een nacht bij. Lake Havasu is dus minder dan een dagje LA. Kayenta heeft geen spciale reden. Welke plek is beter overnachten in Monument Valley dan Kayenta?

Thanks again.

Grtz. Pieter Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had Goulding's al genoemd, en er is ook nog Goulding's Lodge. En natuurlijk The view hotel. Met een mooi uitzicht.

Marianne
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

The View hotel is inderdaad een aanrader. Wel duur, maar zo prachtig daar!! :thumbup:
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Wanneer je de route omdraait dan ben je een weekje later bij de Tioga Pass.
Wat Monument Valley betreft: eventueel overnachten in Mexican Hat (bijvoorbeeld San Juan Inn).
Palm Springs lijkt mij niet echt een plek om in de zomer te zitten.
Ik zou trouwens snel reserveren, want juni/juli is een drukke periode. Zorg dat je voor Zion in Springdale zit, bij Yosemite niet te ver van de valley (reistijd besparen) en bij Grand Canyon aan de rim (bijvoorbeeld Bright Angel Lodge).
Johan
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

johan1973 schreef:Wanneer je de route omdraait dan ben je een weekje later bij de Tioga Pass.
Goed punt van Johan. Zeker iets om te overwegen.
Groetjes René

dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

wij zijn vorig jaar ook een nachtje in Palm Springs gebleven en hebben daar Joshua Tree NP bezocht, wij vonden het zeker de moeite waard, het is er idd wel heet in de zomer, maar het NP is zo speciaal en vooral hééél rustig, iets wat welkom is na een lange rondreis
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer