Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Roxanne: rondreis California, tips gevraagd
Reis Roxanne: rondreis California, tips gevraagd
Hoi Mede-forummers,
Op 10 september gaan wij met z'n 4en naar Californië. We hebben de tickets en de huurauto al geboekt. We vliegen op LA. Nu zijn we nog een beetje aan het stuntelen met de route. In principe hebben wij de volgende route bedacht (dit zijn de overnachtingsplekken).
Dag 1: (aankomst) Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Monterey
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: Yosemite
Dag 8: Death Valley
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Grand Canyon
Dag 12: Zion NP
Dag 13: Brice Canyon
Dag 14: Sedona
Dag 15: via Lake Havasu naar Joshua Three
Dag 16: Joshua Three
Dag 17: Malibu
Dag 18: Malibu
Dag 19: Malibu
Dag 20: Malibu
Dag 21: Terug naar huis
De laatste dagen zijn relax-dagen. Deze staan in principe vast. Hebben jullie tips over deze route. Is dit te doen? Ik realiseer me dat het best veel is. Daarom willen wij eigenlijk vooraf geen hotels boeken, zodat we flexibel zijn in het aanpassen van de dagen, voorall dag 11 t/m 15 vind ik redelijk vol. Daar kunnen we dus ter plekke bedenken om iets over te slaan.
Hoe is jullie ervaring met het niet boeken van hotels? Kan dit overal ter plekke of raden jullie op sommige plekken toch aan om vooraf te boeken?
Hoe is de sfeer op 9/11 in Amerika? Wij hadden bedacht om dit dag naar Disney te gaan, iemand ervaringen of het die dag juist heel druk of heel rustig is?
Ik ben benieuwd naar de reacties!
Groetjes en alvast bedankt!
Op 10 september gaan wij met z'n 4en naar Californië. We hebben de tickets en de huurauto al geboekt. We vliegen op LA. Nu zijn we nog een beetje aan het stuntelen met de route. In principe hebben wij de volgende route bedacht (dit zijn de overnachtingsplekken).
Dag 8: Death Valley
Dag 11: Grand Canyon
Dag 12: Zion NP
Dag 13: Brice Canyon
Dag 14: Sedona
Dag 15: via Lake Havasu naar Joshua Three
Dag 16: Joshua Three
Dag 17: Malibu
De laatste dagen zijn relax-dagen. Deze staan in principe vast. Hebben jullie tips over deze route. Is dit te doen? Ik realiseer me dat het best veel is. Daarom willen wij eigenlijk vooraf geen hotels boeken, zodat we flexibel zijn in het aanpassen van de dagen, voorall dag 11 t/m 15 vind ik redelijk vol. Daar kunnen we dus ter plekke bedenken om iets over te slaan.
Hoe is jullie ervaring met het niet boeken van hotels? Kan dit overal ter plekke of raden jullie op sommige plekken toch aan om vooraf te boeken?
Hoe is de sfeer op 9/11 in Amerika? Wij hadden bedacht om dit dag naar Disney te gaan, iemand ervaringen of het die dag juist heel druk of heel rustig is?
Ik ben benieuwd naar de reacties!
Groetjes en alvast bedankt!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis California, tips gevraagd
Inderdaad te veel, ik zou zelf direct die dagen aan het eind schrappen, en meer tijd nemen voor Yosemite b.v.
Maar in deze route zou het logisch zijn om Bryce en Zion te vergeten, bijna onmogelijk om dat in die volgorde te doenb namelijk, beter zou zijn om vanuit LV naar Zion te gaan en dan via Page naar de GC.
Sedona dan ook vergeten, dan win je ook twee dagen waarvan ik er één zou doorbrengen in Yosemite.
Andere optie is de twee dagen LA aan het begin te schrappen en die aan het eind te doen.
De route zoals je hem nu hier voorstelt is te druk en onlogisch, kijk eens op Google maps anders wat ik bedoel met LV/Zion/GC.
Maar in deze route zou het logisch zijn om Bryce en Zion te vergeten, bijna onmogelijk om dat in die volgorde te doenb namelijk, beter zou zijn om vanuit LV naar Zion te gaan en dan via Page naar de GC.
Sedona dan ook vergeten, dan win je ook twee dagen waarvan ik er één zou doorbrengen in Yosemite.
Andere optie is de twee dagen LA aan het begin te schrappen en die aan het eind te doen.
De route zoals je hem nu hier voorstelt is te druk en onlogisch, kijk eens op Google maps anders wat ik bedoel met LV/Zion/GC.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet waarom Malibu niet bespreekbaar is, je gaat toch niet naar het zuidwesten voor het strand? Ik zou daar echt goed over nadenken, ik vraag me ook af of het daar in september nog wel aangenaam is.
Schrijf de route eens uit in de van .. naar .. vorm, en zoek de reistijden er bij; dan zie je dat je op de meeste dagen alleen maar aan het rijden bent.
De volgorde is ook niet logisch, van Las Vegas kun je beter eerst naar Zion gaan. Sedona zou ik overslaan met zo weinig tijd.
Ook bijzonder dat je voor Joshua Tree meer tijd neemt dan voor alle andere parken, of zie ik dat verkeerd?
In de parken (zeker in Yosemite en de Grand Canyon) is vooraf boeken aan te raden.
Marianne
Schrijf de route eens uit in de van .. naar .. vorm, en zoek de reistijden er bij; dan zie je dat je op de meeste dagen alleen maar aan het rijden bent.
De volgorde is ook niet logisch, van Las Vegas kun je beter eerst naar Zion gaan. Sedona zou ik overslaan met zo weinig tijd.
Ook bijzonder dat je voor Joshua Tree meer tijd neemt dan voor alle andere parken, of zie ik dat verkeerd?
In de parken (zeker in Yosemite en de Grand Canyon) is vooraf boeken aan te raden.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 22 apr 2011, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Met wat kleine aanpassingen wordt het veel logischer en doenbaarder, alles zit er in maar in een andere volgorde, en één nacht minder in Malibu ten voordele van een overnachting tussen Yosemite en Death Valley. Dit stuk is te lang en het is naar mijn mening het mooiste deel van de reis.
Ik schrapte ook één nacht San Francisco, eventueel daar nog een dag Malibu voor opofferen?
Zelf vind ik één dag Yosemite en Zion genoeg maar er zijn veel forummers die die mening niet delen
Als je veel wil wandelen (echt halve of hele dagen) heb je hier uiteraard meer tijd voor nodig.
Dag 5: Dag 6: San Francisco vergeet je niet Alcatraz te bezoeken? dit kan je van 3 maanden vooraf reserveren en is echt niet te missen!
Dag 6: Yosemite (probeer in de vallei te zitten)
Dag 7: via de Tioga Pas naar Bishop of Lone Pine... (bezoek onderweg Bodie!)
Dag 8: Death valley logeer in het park bvb in Furance Creek, een hele mooie ervaring!
Dag 11: Zion NP
Dag 12: Bryce (erg mooi, dat mag je zeker niet missen)
Dag 13: Page bezoek bvb Lower Antelope Canyon!
Dag 14: Grand Canyon
Dag 15: Sedona (wat ik een echte aanrader vind...)
Dag 16: Laughin bvb. of Needles? (onderweg kan je langs Oatman rijden en over Route 66)
Dag 17: Joshua Tree (twentynine palms misschien?), ook een erg mooi park!
Heb je al wat reisverslagen gelezen? De meeste mensen die naar het zuidwesten trekken voor de eerste keer doen een dergelijk standaard rondje en reisverslagen kunnen jou enorm helpen om een goed idee te krijgen van de route!
veel plezier met plannen!
Ik schrapte ook één nacht San Francisco, eventueel daar nog een dag Malibu voor opofferen?
Zelf vind ik één dag Yosemite en Zion genoeg maar er zijn veel forummers die die mening niet delen

Dag 5: Dag 6: San Francisco vergeet je niet Alcatraz te bezoeken? dit kan je van 3 maanden vooraf reserveren en is echt niet te missen!
Dag 6: Yosemite (probeer in de vallei te zitten)
Dag 7: via de Tioga Pas naar Bishop of Lone Pine... (bezoek onderweg Bodie!)
Dag 8: Death valley logeer in het park bvb in Furance Creek, een hele mooie ervaring!
Dag 11: Zion NP
Dag 12: Bryce (erg mooi, dat mag je zeker niet missen)
Dag 13: Page bezoek bvb Lower Antelope Canyon!
Dag 15: Sedona (wat ik een echte aanrader vind...)
Dag 16: Laughin bvb. of Needles? (onderweg kan je langs Oatman rijden en over Route 66)
Dag 17: Joshua Tree (twentynine palms misschien?), ook een erg mooi park!
Heb je al wat reisverslagen gelezen? De meeste mensen die naar het zuidwesten trekken voor de eerste keer doen een dergelijk standaard rondje en reisverslagen kunnen jou enorm helpen om een goed idee te krijgen van de route!
veel plezier met plannen!
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis Roxanne: rondreis California, tips gevraagd
Als Malibu aan het eind een must is, zou ik kiezen om dag 2 al te gaan rijden om zo Los Angeles aan het einde te bezoeken. Ik zou inderdaad ook wat gaan schrappen om ook nog tijd te hebben om te genieten. Je zou bijvoorbeeld deze route kunnen doen.:
Dag 1: Aankomst Los Angeles
Dag 2: Los Angeles - Cambria
Dag 3: Cambria - Monterey
Dag 4: Monterey - San Francisco
Dag 7: San Francisco - Yosemite
Dag 8: Yosemite
Dag 9: Yosemite - Lee Vining
Dag 10: Lee Vining - Death Valley
Dag 11: Death Valley - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon - Kingman
Dag 16: Kingman - Los Angeles
Dag 17: Los Angeles
Dag 18: Los Angeles (Malibu)
Dag 21: Malibu - LAX - Terugreis
Marianne heeft zeker een punt wat betreft Malibu, want ik denk dat je onderweg vaak zult denken: Hadden we hier maar wat meer tijd. Zonder Malibu zou je eventueel wel via Zion, Bryce Canyon en Page kunnen rijden.:
Dag 3: Cambria - San Francisco
Dag 4: San Francisco
Dag 6: San Francisco - Yosemite
Dag 8: Yosemite - Lee Vining
Dag 9: Lee Vining - Death Valley
Dag 10: Death Valley - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion - Bryce Canyon
Dag 15: Bryce Canyon - Page
Dag 16: Page - Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon - Kingman
Dag 18: Kingman - Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles - Terugreis
Dag 3: Cambria - Monterey
Dag 4: Monterey - San Francisco
Dag 7: San Francisco - Yosemite
Dag 8: Yosemite
Dag 9: Yosemite - Lee Vining
Dag 10: Lee Vining - Death Valley
Dag 11: Death Valley - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon - Kingman
Dag 16: Kingman - Los Angeles
Dag 17: Los Angeles
Dag 18: Los Angeles (Malibu)
Dag 21: Malibu - LAX - Terugreis
Marianne heeft zeker een punt wat betreft Malibu, want ik denk dat je onderweg vaak zult denken: Hadden we hier maar wat meer tijd. Zonder Malibu zou je eventueel wel via Zion, Bryce Canyon en Page kunnen rijden.:
Dag 3: Cambria - San Francisco
Dag 4: San Francisco
Dag 6: San Francisco - Yosemite
Dag 8: Yosemite - Lee Vining
Dag 9: Lee Vining - Death Valley
Dag 12: Las Vegas - Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion - Bryce Canyon
Dag 15: Bryce Canyon - Page
Dag 16: Page - Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon - Kingman
Dag 18: Kingman - Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles - Terugreis
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ook ik ben een voorstander van minstens één hele dag in Zion en dus van twee overnachtingen. Één overnachting kan wel, dat is een keuze.Tipsy_1 schreef:Zelf vind ik één dag Yosemite en Zion genoeg maar er zijn veel forummers die die mening niet delen![]()
Bij Yosemite is de voorkeur voor minstens twee overnachtingen nog veel sterker. Ik vind dat je toch minstens anderhalve dag nodig hebt voor de vallei, Wawona en Glacier Point. Op de dag van vertrek kun je dan nog enkele keren aan de Tioga Road stoppen, hoewel daarvoor weinig tijd is als je die dag nog naar Death Valley wilt. Bodie en Mono Lake zit er dan waarschijnlijk helemaal niet in. De meeste mensen overnachten daarom meteen na de Tioga Pass, bijvoorbeeld in Lee Vining of Mammoth Lakes. Maar daarvoor zou je dan nog een dag in je schema moeten vinden. En zoals gezegd is die keuze aan jullie.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Zo, een beetje een late reactie!
Maar bedankt voor de tips! We snappen dat de oorspronkelijke route niet heel erg handig is, we gaan hem morgenavond aanpassen. Dan zal ik de nieuwe route nog een keer posten, om te kijken of jullie daar nog tips voor hebben!
Maar bedankt voor de tips! We snappen dat de oorspronkelijke route niet heel erg handig is, we gaan hem morgenavond aanpassen. Dan zal ik de nieuwe route nog een keer posten, om te kijken of jullie daar nog tips voor hebben!
We hebben gisteravond de nieuwe route bepaald. We hadden zelf ook door dat hij niet helemaal logisch is.
Dit is hem geworden:
Dag 1: Los Angeles (aankomstdag)
Dag 2: Los Angeles (Disney)
Dag 3: Los Angeles (studios, Hollywood etc)
Dag 4: Monterey (Whale spotting)
Dag 5: Monterey - San Francisco
Dag 7: SF - Yosemite
Dag 8: Yosemite - Bishop (via Tioga pass, Bodie, Lee Vining)
Dag 9: Bishop - Death Valley
Dag 12: Las Vegas - Zion NP (via Hooverdam)
Dag 13: Zion NP - Brice Canyon
Dag 14: Brice Canyon - Grand Canyon (via Page)
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Lake Havasu (via route 66)
Dag 17: Lake Havasu - Joshua Tree Park
Dag 18: Joshua Tree Park - Malibu Beach/San Diego
Dag 19: Malibu Beach/San Diego
Dag 20: Malibu Beach/San Diego
Dag 21: Vanaf LAX naar AMS
We hebben dus 1 dag strand weggehaald. Daarbij hebben we afgesproken om pas daar een beslissing te maken of we nog naar San Diego willen gaan, of dat we toch kiezen voor een paar stranddagen. Qua afstand moet dit haalbaar zijn, denken we.
Dag 12 t/m 15 zitten redelijk vol qua parken. We denken daarbij ook: we doen waar we op dat moment heeft meest zin in hebben. Het zou dus kunnen dat we toch 1 van de parken overslaan.
Kunnen jullie aangeven of dit een logische en vooral haalbare route is? En, zijn er naar jullie mening nog must-sees op de route?
Ik ben benieuwd! Mijn dank is groot
Dit is hem geworden:
Dag 1: Los Angeles (aankomstdag)
Dag 2: Los Angeles (Disney)
Dag 3: Los Angeles (studios, Hollywood etc)
Dag 4: Monterey (Whale spotting)
Dag 5: Monterey - San Francisco
Dag 7: SF - Yosemite
Dag 8: Yosemite - Bishop (via Tioga pass, Bodie, Lee Vining)
Dag 9: Bishop - Death Valley
Dag 12: Las Vegas - Zion NP (via Hooverdam)
Dag 13: Zion NP - Brice Canyon
Dag 14: Brice Canyon - Grand Canyon (via Page)
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Lake Havasu (via route 66)
Dag 17: Lake Havasu - Joshua Tree Park
Dag 18: Joshua Tree Park - Malibu Beach/San Diego
Dag 19: Malibu Beach/San Diego
Dag 20: Malibu Beach/San Diego
Dag 21: Vanaf LAX naar AMS
We hebben dus 1 dag strand weggehaald. Daarbij hebben we afgesproken om pas daar een beslissing te maken of we nog naar San Diego willen gaan, of dat we toch kiezen voor een paar stranddagen. Qua afstand moet dit haalbaar zijn, denken we.
Dag 12 t/m 15 zitten redelijk vol qua parken. We denken daarbij ook: we doen waar we op dat moment heeft meest zin in hebben. Het zou dus kunnen dat we toch 1 van de parken overslaan.
Kunnen jullie aangeven of dit een logische en vooral haalbare route is? En, zijn er naar jullie mening nog must-sees op de route?
Ik ben benieuwd! Mijn dank is groot

Je onderschat de tijd die je voor de kustroute en whale watching nodig hebt. Je kunt op dag 3 alvast naar Santa Barabara rijden en misschien whale watching voor de ochtend van dag 5 bewaren. Wel jammer van de tijd voor San Francisco.
Weinig tijd voor Yosemite, zeker wanneer je ook nog naar Bodie wil...
Mooi met een overnachting in Death Valley!
Via Hooverdam zou ik overslaan, dat gaat ten koste van de tijd voor Zion. Je komt bij Page bij de Glen Canyon Dam, die ligt in een mooiere omgeving (aan Lake Powell).
Wanneer je 1 nacht Grand Canyon doet, dan kun je een nacht in Page tussenvoegen, dat zou mijn voorkeur hebben.
Her en der dus nog wat schuiven en zeker geen park overslaan.
Snel reserveren in Yosemite, Death Valley, Springdale (Zion), Bryce (of Tropic) en Grand Canyon (Bright Angel Lodge).
Succes!
Johan
Weinig tijd voor Yosemite, zeker wanneer je ook nog naar Bodie wil...
Mooi met een overnachting in Death Valley!
Via Hooverdam zou ik overslaan, dat gaat ten koste van de tijd voor Zion. Je komt bij Page bij de Glen Canyon Dam, die ligt in een mooiere omgeving (aan Lake Powell).
Wanneer je 1 nacht Grand Canyon doet, dan kun je een nacht in Page tussenvoegen, dat zou mijn voorkeur hebben.
Her en der dus nog wat schuiven en zeker geen park overslaan.
Snel reserveren in Yosemite, Death Valley, Springdale (Zion), Bryce (of Tropic) en Grand Canyon (Bright Angel Lodge).
Succes!
Johan
L.A. - Monterey en dan ook nog walvissen bekijken: dat gaat je niet lukken. Je raced dan langs de kust en ik weet niet tot hoe laat die tochten gaan, maar geheid dat je dat niet meer gaat halen. Als je de kustroute met maar 1 overnachting wilt rijden dan is Cambria een betere keus en zul je het walvissen kijken over moeten slaan.
Las Vegas - Zion (hooverdam): de Hooverdam ligt aan de andere kant van Las Vegas als de weg naar Zion en gezien je beperkte tijd in Zion, zou ik die omweg er niet voor overhebben. In Page heb je de Glen Canyon dam, net zo indrukwekkend en je hoeft er niet voor om te rijden.
Ik zou er voor kiezen 1 nacht in Page en 1 nacht bij de Grand Canyon door te brengen. Zodat je dus tijd hebt voor de Glen Canyon Dam en Antelope Canyon. De Grand Canyon kan in een halve dag voldoende bekeken worden.
Persoonlijk zou ik er Malibu/San Diego uit halen en wat meer rust brengen in de route. Je hebt echt te weinig tijd in Yosemite, Zion en Page.
Las Vegas - Zion (hooverdam): de Hooverdam ligt aan de andere kant van Las Vegas als de weg naar Zion en gezien je beperkte tijd in Zion, zou ik die omweg er niet voor overhebben. In Page heb je de Glen Canyon dam, net zo indrukwekkend en je hoeft er niet voor om te rijden.
Ik zou er voor kiezen 1 nacht in Page en 1 nacht bij de Grand Canyon door te brengen. Zodat je dus tijd hebt voor de Glen Canyon Dam en Antelope Canyon. De Grand Canyon kan in een halve dag voldoende bekeken worden.
Persoonlijk zou ik er Malibu/San Diego uit halen en wat meer rust brengen in de route. Je hebt echt te weinig tijd in Yosemite, Zion en Page.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik sluit me aan bij de opmerkingen van Johan en Jolan. Je hebt weinig tijd voor de parken, hoewel je voor de Grand Canyon wel veel tijd neemt. Wat zijn je plannen daar en in de andere parken? De GC is nu net een park waar je ook met weinig tijd al een goede indruk kunt krijgen, terwijl een park als Yosemite veel groter en veelzijdiger is.
Ik zou zelf het stuk tusen de GC en LA anders doen, Lake Havasu zou ik laten vallen, zeker als je de 2 nachten GC laat staan.
Marianne
Ik zou zelf het stuk tusen de GC en LA anders doen, Lake Havasu zou ik laten vallen, zeker als je de 2 nachten GC laat staan.
Marianne
Dank voor jullie tips!!!!
Het walvissen spotten had ik verkeerd in de route gezet. Dat doen we inderdaad niet op de rij-dag langs de kust, maar de volgende ochtend. Daarna vertrekken we naar SF.
We willen in de GC ook een rondvlucht maken met een helikopter, daarom hadden we hem op 2 dagen gezet. Maar als ik jullie reacties, zie, kunnen we die ene dag beter doorbrengen in Page, Zion of Bryce. Dat gaan we nog even bespreken. Ik begreep van een vriendin dat zij Zion niet zo spectaculair vonden, grappig om te zien dat jullie dat dan juist weer wel adviseren.
Is het een betere optie om vanuit Death Valley de Hooverdam te gaan bekijken? Ik begreep dat de Hooverdam wel echt een must-see is. Maar als ik jullie reacties lees is deze te vergelijken met Glen Canyon dam?
Roxanne
Het walvissen spotten had ik verkeerd in de route gezet. Dat doen we inderdaad niet op de rij-dag langs de kust, maar de volgende ochtend. Daarna vertrekken we naar SF.
We willen in de GC ook een rondvlucht maken met een helikopter, daarom hadden we hem op 2 dagen gezet. Maar als ik jullie reacties, zie, kunnen we die ene dag beter doorbrengen in Page, Zion of Bryce. Dat gaan we nog even bespreken. Ik begreep van een vriendin dat zij Zion niet zo spectaculair vonden, grappig om te zien dat jullie dat dan juist weer wel adviseren.
Is het een betere optie om vanuit Death Valley de Hooverdam te gaan bekijken? Ik begreep dat de Hooverdam wel echt een must-see is. Maar als ik jullie reacties lees is deze te vergelijken met Glen Canyon dam?
Roxanne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedenk wel dat de rit Los Angeles - Monterey een pittige is, waarbij je weinig tijd hebt voor het mooiste deel van de kustroute, namelijk Big Sur.
Zion is inderdaad een prachtig park. Zie hier enkele prachtige foto's: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... nfoto.html
Hooverdam vond ik persoonlijk zwaar tegenvallen en ik heb hier al vaker gelezen dat de Glen Canyon Dam mooier is om te bezoeken. Deze hebben wij nog niet bezocht, dus daar kan ik geen mening over geven.
Zion is inderdaad een prachtig park. Zie hier enkele prachtige foto's: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... nfoto.html
Hooverdam vond ik persoonlijk zwaar tegenvallen en ik heb hier al vaker gelezen dat de Glen Canyon Dam mooier is om te bezoeken. Deze hebben wij nog niet bezocht, dus daar kan ik geen mening over geven.
Groetjes René
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De meeste mensen die dat zeggen hebben een route waarbij ze in 1 dag van Las Vegas naar Bryce gaan en in Zion de auto niet uit komen. Het is wel zo dat Zion niet zo'n WOW-factor heeft als bijvoorbeeld Bryce, of de Grand Canyon. Maar een bezoek is heel plezierig en je kunt er geweldig wandelen. En Springdale is heel rpettig als overnachtingsplaats.Roxanne schreef: Ik begreep van een vriendin dat zij Zion niet zo spectaculair vonden, grappig om te zien dat jullie dat dan juist weer wel adviseren.
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Totdat je bij de Upper Emerald Pool aankomt.Martin & Marianne schreef:Het is wel zo dat Zion niet zo'n WOW-factor heeft als bijvoorbeeld Bryce

Groetjes René
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, of het laatste stuk bij Angels Landing!
Marianne
Marianne
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Of bovenop Observation Point 

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas