Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis 2012forever: west amerika 2012 tips
-
- Amerika-newbie
Reis 2012forever: west amerika 2012 tips
hey, wij zouden graag met ons gezin 4 mensen, een zoon van 22 en een zoon van 15 naar de USA gaan in 2012 nu ik ben al een beetje begonnen met een reisschema te maken,
en zou graag van jullie wat tips krijgen, en btw dit is onze eerste reis naar amerkia.
10 juli: aankomst san francisco (korte eerste verkenning van de stad)
11 juli: san francisco (wagen ophalen, de stad verkennen en wandelen in de stad)
12 juli: san francisco (alcatraz enz.)
13 juli: san francisco
14 juli: van san francisco naar yosemite NP
15 juli: yosemite NP laat op de dag naar mammoth lakes rijden en daar overnachten
16 juli: van mammoth lakes naar sequoia NP
17 juli: sequoia NP naar death valley NP
18 juli: van death valley NP naar zion NP
19 juli: laat op de dag van zion NP naar bryce canyon NP rijden
20 juli: van bryce canyon NP naar monument valley
21 juli: van monument valley naar page
22 juli: van page naar antelope canyon en van daar naar grand canyon NP
23 juli: grand canyon NP
24 juli: van grand canyon NP naar las vegas
25 juli: las vegas
26 juli: las vegas
27 juli: van las vegas naar naar los angeles
28 juli: los angeles
29 juli: los angeles
30 juli: van los angeles naar santa maria
31 juli: van santa maria naar santa cruz en van santa cruz naar san francisco
1 augustus: san francisco terug brengen wagen en vliegtuig terug naar huis nemen.
en zou graag van jullie wat tips krijgen, en btw dit is onze eerste reis naar amerkia.
10 juli: aankomst san francisco (korte eerste verkenning van de stad)
11 juli: san francisco (wagen ophalen, de stad verkennen en wandelen in de stad)
12 juli: san francisco (alcatraz enz.)
13 juli: san francisco
14 juli: van san francisco naar yosemite NP
15 juli: yosemite NP laat op de dag naar mammoth lakes rijden en daar overnachten
16 juli: van mammoth lakes naar sequoia NP
17 juli: sequoia NP naar death valley NP
18 juli: van death valley NP naar zion NP
19 juli: laat op de dag van zion NP naar bryce canyon NP rijden
20 juli: van bryce canyon NP naar monument valley
21 juli: van monument valley naar page
22 juli: van page naar antelope canyon en van daar naar grand canyon NP
23 juli: grand canyon NP
24 juli: van grand canyon NP naar las vegas
25 juli: las vegas
26 juli: las vegas
27 juli: van las vegas naar naar los angeles
28 juli: los angeles
29 juli: los angeles
30 juli: van los angeles naar santa maria
31 juli: van santa maria naar santa cruz en van santa cruz naar san francisco
1 augustus: san francisco terug brengen wagen en vliegtuig terug naar huis nemen.
Re: reis west amerika 2012 tips
Heey,
Ik heb een deel van deze reis ook gemaakt; SF, Yosemite, Mammoth Lakes, Death Valley, Grand Canyon, LV, LA, Santa Barbara.
SF vonden wij een hele gezellige stad en bleven daar inderdaad ook vier nachten (drie dagen), wij hebben de auto dan ook pas opgehaald op de dag dat we uit SF vertrokken. In SF hebben we veel gelopen en ritjes met de cable car gemaakt. Yosemite bleven we twee dagen, treinritje gemaakt, gewandeld en uitkijkpunten bezocht. Mammoth Lakes was voor ons een overnachtingsplaats, want er valt verder weinig te beleven. Death Valley is in juli bloedheet! Toch zijn we erg blij dat we er toch heen zijn gegaan, want de uitkijkpunten vonden we geweldig, vooral Bad Water. Doe dit bijvoorbeeld vroeg in de ochtend en rijdt daarna meteen door naar Vegas. In Vegas hebben we de hotels doorgelopen, show van cirque du soleil bezocht en de gratis show van Big Elvis in Bills Gamblin Hall & Saloon. Ook hebben we een helikoptervlucht gemaakt over de Grand Canyon en de Hoover Dam inclusief champagne lunch, echt een hoogtepunt! De rit van LV naar LA hebben wij inderdaad ook in één keer gemaakt. LA was niet echt mijn stad. Santa Monica pier, the walk of fame en hollywood zijn wel leuk om te zien. En er zijn natuurlijk wel goede stranden. Universal Studios in LA ook bezocht, dat vonden wij wel erg leuk. In Santa Barbara hebben wij overigens nog een whalewatch tour gedaan, maar dat kan nog vanuit veel meer plaatsen. Dat is ook zeker een aanrader.
Alvast heel veel plezier met voorbereiden!
Ik heb een deel van deze reis ook gemaakt; SF, Yosemite, Mammoth Lakes, Death Valley, Grand Canyon, LV, LA, Santa Barbara.
SF vonden wij een hele gezellige stad en bleven daar inderdaad ook vier nachten (drie dagen), wij hebben de auto dan ook pas opgehaald op de dag dat we uit SF vertrokken. In SF hebben we veel gelopen en ritjes met de cable car gemaakt. Yosemite bleven we twee dagen, treinritje gemaakt, gewandeld en uitkijkpunten bezocht. Mammoth Lakes was voor ons een overnachtingsplaats, want er valt verder weinig te beleven. Death Valley is in juli bloedheet! Toch zijn we erg blij dat we er toch heen zijn gegaan, want de uitkijkpunten vonden we geweldig, vooral Bad Water. Doe dit bijvoorbeeld vroeg in de ochtend en rijdt daarna meteen door naar Vegas. In Vegas hebben we de hotels doorgelopen, show van cirque du soleil bezocht en de gratis show van Big Elvis in Bills Gamblin Hall & Saloon. Ook hebben we een helikoptervlucht gemaakt over de Grand Canyon en de Hoover Dam inclusief champagne lunch, echt een hoogtepunt! De rit van LV naar LA hebben wij inderdaad ook in één keer gemaakt. LA was niet echt mijn stad. Santa Monica pier, the walk of fame en hollywood zijn wel leuk om te zien. En er zijn natuurlijk wel goede stranden. Universal Studios in LA ook bezocht, dat vonden wij wel erg leuk. In Santa Barbara hebben wij overigens nog een whalewatch tour gedaan, maar dat kan nog vanuit veel meer plaatsen. Dat is ook zeker een aanrader.
Alvast heel veel plezier met voorbereiden!
-
- Amerika-newbie
zou het beter zijn als ik enkele parken schrap bv sequoia NP en dan een langere tijd in yosemite en de andere parken blijf?
In september gaan we voor de 1e x naar naar West USA en slapen 2 nachten in Yosemite NP (Curry Village). Alhoewel ik er nog niet geweest ben, is het me nu al duidelijk dat 2 nachten in dit park echt minimaal nodig is, er is zoveel te zien en te doen. Succes met alle keuzes ...
Grtz Ingrid
Sept 2011: NY-SF-YO-DV-LV-ZI-BR-PA-GC-NE-SLO-MO-SF pauleningrid.reismee.nl
Sept 2011: NY-SF-YO-DV-LV-ZI-BR-PA-GC-NE-SLO-MO-SF pauleningrid.reismee.nl
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hoi,
Allereerst hartelijk welkom op het forum.
Van Mammoth Lakes naar Sequoia N.P. gaat in ieder geval niet lukken. Mammoth Lakes ligt aan de oostkant van het park en aan die kant is er geen ingang. Als het om de grote bomen gaat, kun je die ook in Yosemite zien.
Slechts één overnachting in Yosemite is in mijn ogen (te) weinig.
Ik zou eens kijken om je route in Phoenix te starten en in Los Angeles te eindigen. Ik heb het idee dat er dan een logischer route uitrolt.
Je zou voor inspiratie eens wat reisverslagen kunnen lezen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Allereerst hartelijk welkom op het forum.

Van Mammoth Lakes naar Sequoia N.P. gaat in ieder geval niet lukken. Mammoth Lakes ligt aan de oostkant van het park en aan die kant is er geen ingang. Als het om de grote bomen gaat, kun je die ook in Yosemite zien.
Slechts één overnachting in Yosemite is in mijn ogen (te) weinig.
Ik zou eens kijken om je route in Phoenix te starten en in Los Angeles te eindigen. Ik heb het idee dat er dan een logischer route uitrolt.
Je zou voor inspiratie eens wat reisverslagen kunnen lezen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Sequoia zou je sowieso al kunnen schrappen in je route, want volgens mij had je ingepland om de oostkant van Sequoia te bezoeken, maar dit is niet mogelijk. Het park is alleen aan de westkant bereikbaar. Verder zou ik kiezen om te starten in San Francisco en te eindigen in Los Angeles. Zo heb je wat meer ruimte in je route. Ik zou het ongeveer zo indelen als ik jullie was.:
10-07: Aankomst San Francisco
11-07: San Francisco
12-07: San Francisco
13-07: San Francisco - Yosemite
14-07: Yosemite
15-07: Yosemite - Lee Vining/Mammoth Lakes
16-07: Lee Vining/Mammoth Lakes - Death Valley
17-07: Death Valley - Las Vegas
18-07: Las Vegas
19-07: Las Vegas
20-07: Las Vegas - Zion
21-07: Zion
22-07: Zion - Bryce Canyon
23-07: Bryce Canyon - Page
24-07: Page
25-07: Page - Monument Valley
26-07: Monument Valley - Grand Canyon
27-07: Grand Canyon
28-07: Grand Canyon - Kingman
29-07: Kingman - Los Angeles
30-07: Los Angeles
31-07: Los Angeles
01-08: Los Angeles - Terugreis
Wat ik me nog afvraag wat betreft de Grand Canyon. Gaan jullie hier ook een hike maken of een helicoptervlucht? Als jullie alleen voor de viewpoints gaan, is 1 overnachting voldoende. Dan zou je in bovenstaande route het mooiste deel van de kustroute nog mee kunnen pakken door na San Francisco naar Cambria te rijden via Big Sur en daarna van Cambria naar Yosemite.:
13-07: San Francisco - Cambria (Via Big Sur)
14-07: Cambria - Yosemite
10-07: Aankomst San Francisco
11-07: San Francisco
12-07: San Francisco
13-07: San Francisco - Yosemite
14-07: Yosemite
15-07: Yosemite - Lee Vining/Mammoth Lakes
16-07: Lee Vining/Mammoth Lakes - Death Valley
17-07: Death Valley - Las Vegas
18-07: Las Vegas
19-07: Las Vegas
20-07: Las Vegas - Zion
21-07: Zion
22-07: Zion - Bryce Canyon
23-07: Bryce Canyon - Page
24-07: Page
25-07: Page - Monument Valley
26-07: Monument Valley - Grand Canyon
27-07: Grand Canyon
28-07: Grand Canyon - Kingman
29-07: Kingman - Los Angeles
30-07: Los Angeles
31-07: Los Angeles
01-08: Los Angeles - Terugreis
Wat ik me nog afvraag wat betreft de Grand Canyon. Gaan jullie hier ook een hike maken of een helicoptervlucht? Als jullie alleen voor de viewpoints gaan, is 1 overnachting voldoende. Dan zou je in bovenstaande route het mooiste deel van de kustroute nog mee kunnen pakken door na San Francisco naar Cambria te rijden via Big Sur en daarna van Cambria naar Yosemite.:
13-07: San Francisco - Cambria (Via Big Sur)
14-07: Cambria - Yosemite
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-newbie
bedankt voor jullie tips, ik zal ze zeker gebruiken.
Je zou ook kunnen starten in San Francisco en eindigen in Las Vegas of als je ook graag Los Angeles wil zien daar starten en eindigen in Las Vegas. Wij vinden het erg lekker om te eindigen in Las Vegas om daar nog even van het avondleven te genieten.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: reis 2012forever: west amerika 2012 tips
Je kan ook starten in Phoenix en eindigen in Los Angeles.
En dan de kustroute meenemen, wij vonden het één van de mooiste wegen die we gereden hebben.
Het is bijna hetzelfde als gleuknie, maar zonder het stuk tussen de Grand Canyon en Los Angeles.
Dan wordt het zoiets!
10-07 Aankomst Phoenix
11-07 Phoenix - Grand Canyon
12-07 Grand Canyon - Monument Valley
13-07 Monument Valley - Page
14-07 Page - Bryce
15- 07 Bryce - Zion
16-07 Zion
17-07 Zion - Las Vegas
18-07 Las Vegas
19-07 Las Vegas
20-07 Las Vegas Death Valley
21-07 Death Valley Mammoth Lakes/Lee Vining
22-07 Mammoth Lakes/Lee Vining - Yosemite
23-07 Yosemite
24-07 Yosemite - Glacier Point - Mariposa Grove - San Francisco
25-07 San Francisco
26-07 San Francisco
27-07 San Francisco - Monterey
28-07 Monterey - Morro Bay
29-07 Morro Bay - Los Angeles
30-07 Los Angeles
31-07 Los Angeles
01-08 Los Angeles- Naar huis
Henriette
En dan de kustroute meenemen, wij vonden het één van de mooiste wegen die we gereden hebben.
Het is bijna hetzelfde als gleuknie, maar zonder het stuk tussen de Grand Canyon en Los Angeles.
Dan wordt het zoiets!
10-07 Aankomst Phoenix
11-07 Phoenix - Grand Canyon
12-07 Grand Canyon - Monument Valley
13-07 Monument Valley - Page
14-07 Page - Bryce
15- 07 Bryce - Zion
16-07 Zion
17-07 Zion - Las Vegas
18-07 Las Vegas
19-07 Las Vegas
20-07 Las Vegas Death Valley
21-07 Death Valley Mammoth Lakes/Lee Vining
22-07 Mammoth Lakes/Lee Vining - Yosemite
23-07 Yosemite
24-07 Yosemite - Glacier Point - Mariposa Grove - San Francisco
25-07 San Francisco
26-07 San Francisco
27-07 San Francisco - Monterey
28-07 Monterey - Morro Bay
29-07 Morro Bay - Los Angeles
30-07 Los Angeles
31-07 Los Angeles
01-08 Los Angeles- Naar huis
Henriette
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
-
- Amerika-newbie
Re: Reis 2012forever: west amerika 2012 tips
hey, ik heb mijn schema wat veranderd en nu ziet het er zo uit, gelieve even je mening te geven.
dag1: aankomst SF
dag2 : SF
dag3: SF
dag4: SF
dag5 : SF- Yosemite
dag6: Yosemite
dag7: Yosemite- Death Valley
dag8: Death Valley - Las Vegas
dag9: Las Vegas
dag10: Las Vegas
dag11: Las Vegas
dag12: Las Vegas- Zion
dag13: Zion
dag14: Zion- Bryce Canyon
dag 15: Bryce Canyon- Monument Valley
dag16: Monument Valley- Lake Powell- Page
dag17: Page- Antelope Canyon
dag18: Antelope Canyon- Grand Canyon
dag19: Grand Canyon- Kingman
dag20: Kingman- los Angeles
dag21: LA
dag22: LA
dag23:LA-Brussel
dag1: aankomst SF
dag2 : SF
dag3: SF
dag4: SF
dag5 : SF- Yosemite
dag6: Yosemite
dag7: Yosemite- Death Valley
dag8: Death Valley - Las Vegas
dag9: Las Vegas
dag10: Las Vegas
dag11: Las Vegas
dag12: Las Vegas- Zion
dag13: Zion
dag14: Zion- Bryce Canyon
dag 15: Bryce Canyon- Monument Valley
dag16: Monument Valley- Lake Powell- Page
dag17: Page- Antelope Canyon
dag18: Antelope Canyon- Grand Canyon
dag19: Grand Canyon- Kingman
dag20: Kingman- los Angeles
dag21: LA
dag22: LA
dag23:LA-Brussel
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis 2012forever: west amerika 2012 tips
Zo is de route op 1 plaats na super. Ik zou alleen nog een overnachting van San Francisco of van Las Vegas halen om tussen Yosemite en Death Valley ook nog een overnachting te hebben. Zo heb je alle tijd voor de prachtige Tioga Road op weg naar Lee Vining en heb je ook nog tijd voor ghosttown Bodie, Mono Lake en eventueel de Alabama Hills bij Lone Pine.
Groetjes René
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 2809 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-