Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis milene: zuidwesten juli

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
milene
Amerika-newbie

Reis milene: zuidwesten juli

Bericht door milene »

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om deze zomer met mijn vriend een reis te maken van LA naar San Francisco. We zijn nog nooit in Amerika geweest en hebben dan ook alle informatie hard nodig :) We willen graag LA, San Francisco en Las vegas zien en verder een aantal National Parks. We willen een auto huren en dan onderweg in hotels of lodges oid slapen. Verder willen we niet te lang achter elkaar in de auto zitten.
Ik heb op het forum al een aantal reisverslagen en reisschema's gelezen en heb er eentje zelf samengesteld. Ik zou graag jullie advies willen over dit reisschema en of het haalbaar is. En wat ook nog belangrijk is of jullie een idee hebben of er bv in de NP's nog plekjes te boeken zijn, of wat dan een goed alternatief is wat het dichtste in de buurt ligt? We hebben namelijk nog niets geboekt..
Mijn vriend loopt nu stage in North Carolina en ik ga dan ook eerst een paar dagen daar heen. Daarna willen we samen naar LA vliegen. Op de tweede dag LA willen we de auto gaan huren. Bij aankomst in San Francisco willen we de auto weer inleveren en daarna nog 3 dagen daar blijven. Dus die tijd valt buiten het onderstaande reisschema.

Dit is het schema zoals het er nu uitziet:

13/07 LA
14/07 LA - Needles
15/07 Needles - Grand Canyon
16/07 Grand Canyon
17/07 Grand Canyon - Page
18/07 Page - Zion
19/07 Zion
20/07 Zion - Las Vegas
21/07 Las Vegas
22/07 Las vegas
23/07 Las Vegas - Lee vining ??
24/07 Lee vining - Yosemite NP
25/07 Yosemite NP
26/07 Yosemite NP
27/07 Yosemite NP - San Francisco

Wat vinden jullie van deze route? Missen er nog leuke dingen onderweg? Wat is een mooie overnachtingsplaats tussen Las Vegas en Yosemite NP?

Alvast heel erg bedankt!
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis zuidwesten juli

Bericht door johan1973 »

Wanneer je niet te lange reisdagen wil hebben, dan kun je beter nog een extra nacht tussen Las Vegas en Yosemite doen.
Bijvoorbeeld:
LV - Death Valley (http://www.xanterra.com)
Death Valley - Mammoth Lakes / Lee Vining
Mammoth Lakes / Lee Vining - Yosemite

Dan heb je ook tijd voor Bodie bij Lee Vining.
En anders is Lone Pine of Bishop een goed alternatief voor Lee Vining wanneer je wat meer tijd voor DV wil hebben.
Verder zou ik snel kijken of er nog iets in de parken te reserveren is.
Op Needles na kun je het beste de lodging voor de gehele route al boeken.
Bij Grand Canyon het liefste aan de rim (http://www.grandcanyonlodges.com/, misschien lukt bright Angels Lodge nog) of in Tusayan. Wanneer dat niet meer lukt dan in Williams.
Bij Zion is in Springdale het meest praktisch, wel wat duurder. Anders Hurricane of Mount Carmel.
Bij Yosemite bijvoorbeeld Cedar Lodge in El Portal. En die laatste nacht zou ook in Oakhurst kunnen voor het bezoeken van Mariposa Grove (Sequoia's) en Glacier Point Road.
Johan
Laatst gewijzigd door johan1973 op 29 apr 2011, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis zuidwesten juli

Bericht door gleuknie »

Ik ben het met Johan eens dat je het beste de rit van Las Vegas naar Lee Vining kan onderbreken met een overnachting in Death Valley. Daar zul je geen spijt van krijgen. De overnachting in Death Valley is een geweldige ervaring. Geniet van de stilte en van de prachtige sterrenhemel 's avonds. Daarnaast is zonsopkomst en zonsondergang in Death Valley ook prachtig om mee te maken en uiteraard om te fotograferen. Je zou eventueel die nacht van Yosemite kunnen halen.

Wat zijn jullie van plan bij de Grand Canyon? Een lange wandeling naar beneden of een helicoptervlucht? Als jullie alleen gaan voor de viewpoints is 1 nacht voldoende en zou je nog een overnachting bij Bryce Canyon kunnen nemen.:
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... anyon.html
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
milene
Amerika-newbie

Re: Reis milene: zuidwesten juli

Bericht door milene »

Hallo,

heel erg bedankt voor jullie tips. De laatste weken had ik het erg druk maar ik heb nu een nieuw schema gemaakt met een paar van jullie adviezen. De lodge's/hotels die bij de grand canyon, zion en yosemite tussen haakjes staan zijn nu op dit moment nog te boeken voor die dagen. Ik heb het schema dan ook aangepast op deze dagen. Maar ik kom niet helemaal uit het stuk Las Vegas - Death Valley - Lee Vining/Mammoth Lakes - Yosemite. De Cedar Lodge in El Portal is alleen de 24e nog beschikbaar. Hoe is dit stuk tussen Las Vegas en Yosemite beter in te delen? Is er nog een andere plaats in de buurt van Yosemite waarvandaan het park te bezoeken is? Of is het dan beter om misschien naar Kings Canyon te gaan? Als we op de 27e ipv de 26e in San Francisco aankomen hebben we ook nog genoeg tijd om deze stad te zien dus er kan een dag ergens anders ingevuld worden.

11 juli LA
12 juli LA
13 juli LA – Needles/Kingman
14 juli Needles/Kingman – Grand Canyon (Yavapai)
15 juli Grand Canyon – Page
16 juli Page – Zion (Zion lodge)
17 juli Zion (Zion lodge)
18 juli Zion – Las Vegas
19 juli Las Vegas
20 juli Las Vegas
21 juli Las Vegas – Death Valley
22 juli Death Valley – Lee vining/Mammoth Lakes
23 juli Lee vining/ Mammoth Lakes
24 juli Yosemite (Cedar Lodge)
25 juli Yosemite – Oakhurst
26 juli Oakhurst – San Francisco
27 – 31 juli San francisco

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Milene,

Ligt er nog helemaal niets vast? Ik denk dat de 23e juli erg moeilijk wordt om nog iets in of bij het park te vinden, maar je zou misschien alles een dag op kunnen schuiven. dan heb je tijd om ook nog bryce in de route op te nemen tussen Page en Zion.
Je hebt bij Zion de lodge staan, dat is ook wel mooi, maar vanuit Springdale kun je ook heel goed het park bezoeken, en je hebt dan meer keuze en lagere prijzen. En meestal een zwembad erbij, en dat is in juli geen overbodige luxe.
Het mooiste, en qua prijs met de lodge vergelijkbaar, is de Desert Pearl Inn, maar ertegenover heb je, voor veel minder geld, de Canyon Ranch Motel.

Als het even kan zou ik in Yosemite in het park overnachten, dus zowel voor El Portal als voor Oakhurst in de plaats. In Curry village zul je nog wel een tent kunnen vinden. Niet luxe, maar wel heel erg centraal en dat is echt iets waard. zie http://www.yosemitepakr.com . Vaak komt er op het laatst (een week van te voren) nog wat vrij, als je iets anders wilt in het park (de lodge, of White Wolf) moet je het regelmatig even checken. Wel iets boeken alvast, maar zorg dat je iets boekt wat je kunt annuleren.

Marianne
milene
Amerika-newbie

Bericht door milene »

Bedankt voor de snelle reactie Marianne,

Ik zie inderdaad dat de tenten in curry village wel nog beschikbaar zijn, bedankt voor deze tip want die tenten vind ik ook prima en avontuurlijk! Op de 23e zijn ze al volgeboekt maar de 24e en 25e zijn ze nog vrij.
Dan kunnen we Bryce er nog tussen doen en is die extra dag Lee vining/Mammoth lakes ook ingevuld.
Voor de overnachtingen bij Zion zal ik vanavond nog even goed er naar kijken, voor een goedkopere prijs en toch ook dichtbij klinkt erg aantrekkelijk. Heb je nog een aanrader voor in Page en in Bryce?

Groeten,
Milene
henriette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door henriette »

Wij hebben in Yosemite ook in een tent geslapen en tot onze verbazing ook nog goed.
In Springdale hadden we ook de Desert Pearl Inn, dit vond ik echt wel het mooiste hotel op onze reis.
Misschien kan je in page een best Western of een Super 8 boeken niet te veel luxe maar wij vonden ze wel goed voor een nachtje te overnachten.

Henriette
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hebben vorige zomer in de zion lodge geslapen en ik vond het een van de mooiste ervaringen van onze reis.
Je hebt hier geen zwembad of zo, maar (vraag kamer aan de voorkant) wel een prachtig zicht op de canyon en je kan zo beginnen wandelen want je zit echt al midden in het park. 's Ochtends vroeg in je piama het balkon oplopen om die canyon zo nog helemaal verlaten te zien liggen, hertjes op het plein voor de lodge,... De lodge is ook erg rustiek en sfeervol.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer