Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Joey West

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
joeywest
Amerika-newbie

Reis Joey West

Bericht door joeywest »

Beste Forumleden,

Ik heb dit forum al geruime tijd in de gaten gehouden en gelezen.
Veel van deze route's zijn natuurlijk gebaseerd op eigen inzicht en behoefte.

Op dit moment heb ik een eigen trip voorbereid maar ik ben even op zoek naar een kritische mening van anderen.
In deze planning staan een aantal dingen waar ik over twijfel.

Deze planning heb ik :

San Francisco
Lake Tahoe
Yosemite
Kings Canyon/Death Valley / Las Vegas
Zion
Bryce Canyon
Monument Valley
Grand Canyon
Joshua Tree
LA

OP dit moment heb ik zoveel in elkaar geduwd om een goede doorloop te hebben.
Lake Tahoe is iets wat ik niet veel zie terug komen in planinngen , is het de moeite waard ? Kost veel tijd .....
De planning is nu om van Yosemite snel te kijken bij Kings Canyon en hierna door Death Valley naar Las Vegas. Is dit te doen ?
Is Kings Canyon de moeite waard ?
Ik verneem in veel meningen dat Zion en Bryce zeker de moeite waard zijn en dat de uren naar monument valley het echt waard zijn.

Ik twijfel nog over Joshua Tree, ik kan een dag winnen om langer in Kings of Yosemite te zijn ?

Graag verneem ik wat meningen zodat ik mijn planning rond kan maken.

Alvast bedankt voor jullie input.
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis Joey West

Bericht door jolanxyz »

Is het de bedoeling dat je overal maar 1 nacht blijft? Dan wil je naar mijn smaak te veel. Schrijf de route eens uit in een van - naar en zoek de afstanden/rijtijden eens op in Googlemaps. Google houdt geen rekening met rusttijden en bezichtigingen. In welk tijd van het jaar ga je, ga je alleen of met meerderen, waar gaat de interesse naar uit? Allemaal vragen waar ik geen antwoord op kan geven. Heb je al eens zelf op internet gegoogled naar hoe de parken er uit zien en wat er te doen is?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

By the way: Kings Canyon - Death Valley - Las Vegas is gekkenwerk!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Hoeveel tijd heb je ter beschikking ? Wil je met de wagen of met de camper reizen ? Met hoeveel personen ? Kinderen ?
In welke rijd van het jaar wil je deze trip doen ?
Is het zoals je opschrijft of blijf je op sommige plaatsen langer dan één nacht ?

Veel vragen dus vooraleer we gericht kunnen helpen :wink:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
joeywest
Amerika-newbie

Bericht door joeywest »

Alvast bedankt voor jullie terugkoppeling.
Op dit moment heb ik bij elke plaats 1 overnachting maar bij Las Vegas 2 overnachtingen.
De reden voor 2 overnachtingen in Vegas is dat het inderdaad 10 uur rijden is van Kings - Death Valley - Las Vegas :wink:
Ik besef dat dat heel veel is.

We zijn met 4 volwassenen , we vertrekken vanuit San Francisco en eindigen in LA.
De 4 personen houden allemaal van het verkennen van diverse natuurgebieden , watervallen ,rotsen , open meren etc....

Ik heb alle parken volledig bekeken op internet en heb het 1001 natuur wonderen boek gekocht maar alles is zo mooi :D

We gaan alles met een minivan doen met 4 personen( ze zeggen volwassen );) en willen diverse dingen doen.
Op dit moment hebben we voor dit gedeelte 10 dagen en het zijn veel km's.
We zullen vertrekken op 19 juni

Alle vragen zijn goed , ik ben alleen erg zoekende .

Yosemite en Grand Canyon zijn zeker voor mij ,maar Lake Tahoe lijkt me ook geweldig.

ik twijfel erg over Joshua Tree ..........en zal ik Kings wel meenemen of gewoon laten vallen .....
Death Valley is een belevenis maar ik spreek veel mensen die aangeven dat het niet de moeite is om daar te slapen ........wat vinden jullie ?

Sorry voor de onduidelijkheid maar het is niet makkelijk..

Alvast bedankt voor jullie response.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zult wel meer moeten laten vallen, dit is een route voor 3 weken, niet voor 10 dagen.
Bryce en zion zou ik vergeten, Monument Valley helemaal.
Bekijk eens wat routes in het reisverslagentopic.

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik sluit me volledig aan bij Marianne. In 10 dagen is dit echt te veel. De Japanners daarentegen zouden dit een geweldig schema vinden. Je bent dan meer aan het rijden als dat je iets ziet of doet in de parken. Die 10 uur van Kings Canyon naar Las Vegas is zuivere reistijd, zonder eten, uitstapje, plaspauze, bezoekje aan wat dan ook. Hou er rekening mee dat het na zonsondergang snel donker is en dat in het donker rijden in de VS buiten de steden en interstates een iets andere ervaring is als hier in de polder. Pikdonker is ook echt pikdonker, ze grossieren niet in verlichting, reflecterende strepen/paaltjes ed. Het is redelijk onbewoond en je gsm kan wel eens geen bereik hebben, dus bij calamiteiten (aanrijding met vee of wild, autopech) kan het wel even duren voor je hulp hebt. Combineer dat met een voor jullie onbekende auto en route en je kan je dus afvragen hoe verstandig het is om in het donker in dergelijke gebieden te rijden. Je moet het zelf weten, maar ik raad het je af om in het donker te rijden buiten de steden en interstates.

Maar je hebt het over "dit gedeelte" hoe ziet dan je totale reis er uit? Wellicht dat daar nog ruimte zit voor je route. Nogmaals schrijf het eens uit (en plaats dat) van dag 1 (vertrek vanuit Europa) tot dag zoveel (vertrek vanuit de VS). Wat is er al geboekt aan vliegtickets/auto/hotels ed?

Een fullsize SUV is ons met 4 volwassenen ook prima bevallen. Maar we hadden maar 2 harde koffers, 1 reistas en 1 rugzak bij ons qua bagage + nog wat handbagage bij ons.
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Als jullie veel van natuur houden zou ik op zijn minst 2 overnachtingen plannen in yosemite. Als je in het park zelf slaapt, verlies je de minste tijd. Wel op tijd boeken, want dit zit snel vol.
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

In 10 dagen zou je het vogende kunnen doen:

Dag 1: Aankomst SF
Dag 2: SF
Dag 3: Van SF naar Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite naar Lone pine (Tioga pass)
Dag 6: Lone Pine naar Las Vegas ( rijden door death valley)
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: vanuit las vegas uitstapje naar Grand Canyon ( of helicoptervlucht)
Dag 9: van las vegas naar los angeles
Dag 10: Los Angeles

Je zou ook terug kunnen vliegen vanuit las Vegas, dan kun je die 2 dagen weer gebruiken.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Een 'daguitstapje' naar Grand Canyon is bijna niet te doen, want enkele reis 4 en een half uur non-stop...
Veel mooier is een overnachting aan de rim (grandcanyon lodges) of in Tusayan, eventueel in Willams wanneer er niks meer te reserveren valt.
Voor reistijden zie: http://www.mapquest.com
Vergeet Joshua Tree en Lake Tahoe. Je kunt geen route voor drie weken in 10 dagen proppen. Je hebt je handen al vol aan Yosemite, Death Valley (overnachting in het park is juist een aanrader!) en Grand Canyon. En 2 nachten San Francisco is ook al weinig.

Johan
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

joeywest schreef:Death Valley is een belevenis maar ik spreek veel mensen die aangeven dat het niet de moeite is om daar te slapen ........wat vinden jullie ?
Voor ons was het veruit de meest indrukwekkende overnachting van onze vakantie. Je slaapt echt in the middle of nowhere en kunt er genieten van een prachtige sterrenhemel 's nachts. Ook zonsopkomst en zonsondergang maak je dan in het park mee en ook dit is zeer indrukwekkend. Het probleem is eigenlijk meer dat jullie zo weinig tijd hebben. Ik zou de Grand Canyon voor deze reis helemaal vergeten als ik jullie was.
joeywest schreef:Op dit moment hebben we voor dit gedeelte 10 dagen en het zijn veel km's.
We zullen vertrekken op 19 juni.
Wat eigenlijk niet heel duidelijk is, is hoeveel dagen jullie nou eigenlijk precies hebben voor de totale reis. Tien dagen totaal of zonder de aankomst- en vertrekdata? Aankomstdatum is dus 19 juni, maar was is de vertrekdatum? Ik denk dat jullie ook nog ernstig rekening moeten houden met een gesloten Tioga Pass, indien jullie via de Tioga Road willen reizen.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
mreijrink
Amerika-ontdekker

Bericht door mreijrink »

je reis is inderdaad veel te vol
Wij gaan in juli een zelfde rondrit doen in 9 dagen (daarvoor zitten we in New York en daarna in Hawaii)
Ons Schema ziet er als volgt uit:

dag 1 aankomts in LA (laat)
dag 2 LA
dag 3 LA-LV
dag 4 LV
dag 5 LV-Bakersfield (via death valley) Lange dag met veel autorijden.
dag 6 Bakersfield-Oakhurst (via sequoia en kingscanyon)
dag 7 Oakhurst - San Francisco (via Yosimite)
dag 8 SF
dag 9 Vertrek uit SF

We hebben deze reis nu zo geboekt, maar we verwachten nu al dat we tijd tekort hebben :( . Vooral Yosimite en SF zal te kort zijn. Maar daar gaan we dus nog maals voor terug in de toekomst.
Plan echt niet te veel. Dan zie je uiteindelijk helemaal niets meer dan alleen de omgeving vanuit je auto.
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Ik dacht datje vanuit las vegas wel een dagtrip kon maken met bijvoorbeeld een georganiseerde busreis naar de grand canyon. ( north rim) Maar goed als dat zolang rijden is, is het denk ik geen optie. Wellicht met een helicopter dan?
Of een nachtje op een neer? En daar dus overnachten en dan weer terug naar las vegas.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De bustrips die vanuit LV naar de Grand Canyon gaan doen de zuidrim aan en duren heel erg lang voor een paar uur GC bezoek.
Als het past in het reisschema zou ik proberen een nacht aan de rim (of Tusayan) door te brengen zo heb je een middag en een morgen om het park te bezoeken.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

mreijrink schreef: dag 5 LV-Bakersfield (via death valley) Lange dag met veel autorijden.
dag 6 Bakersfield-Oakhurst (via sequoia en kingscanyon)
Is het niet mogelijk om Bakersfield nog te verruilen voor bijvoorbeeld Lone Pine?
Een andere optie zou zijn om Death Valley helemaal over te slaan en te overnachten in Lee Vining.
Voor Death Valley had je toch al geen tijd in je route. Zo kun je via de prachtige Tioga Pass rijden en krijg je toch nog meer een indruk van het prachtige Yosemite.
Overigens hadden jullie in jullie route ook al geen tijd voor Sequoia/Kings Canyon, dus die uit je route halen maakt ook geen verschil.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zo kun je via de prachtige Tioga Pass rijden
Wordt moeilijk René, ze vertrekken 19 juni en zouden dan 20 of 21 juni TP moeten rijden, zeer grote kans dat die dan nog dicht is.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

mreijrink schreef: Wij gaan in juli een zelfde rondrit doen in 9 dagen (daarvoor zitten we in New York en daarna in Hawaii)
Sorry, misschien een beetje verwarrend van mijn kant. Ik gaf mreijrink advies en niet de TS. Ik zie dat mreijrink ook een eigen topic heeft. Ik zal het advies daar wel even in zetten. :thumbup:
Groetjes René

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer