Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sifaka: 38 dagen zuidwest, eerste reis

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sifaka
Amerikafan

Reis sifaka: 38 dagen zuidwest, eerste reis

Bericht door sifaka »

Hallo allemaal,

Enkele maanden geleden heb ik enkele van jullie al om hulp gevraagt voor onze eerste reis naar Amerika. De plannen zijn wel veel gewijzigd want we hebben nu de route opgesplits in twee delen en nemen een binnenlandse vlucht van SF naar Chicago om de reis voort te zetten. Inmiddels zijn de vliegtickets en de autohuur (midsize SUV) geboekt en komt het allemaal steeds dichterbij. Alle overnachtingen vinden plaats in Motels/Hotels/Lodges e.d.. Ook de route is in grote lijnen bekend maar aangezien we (twee personen, vriendin en ik) alleen de hotels in LA en SF (+ eerste nacht in Novato) reserveren is die verder vrij van invulling zodat we flexibel blijven. Nu heb ik op dit moment de volgende route van 38 dagen staan voor het zuiswesten:

We landen 6 oktober in de ochtend in San Francisco waarna we meteen de huurauto ophalen en naar Novato rijden voor de eerste hotelovernachting (deze is geboekt).

6 oktober - Novato (huurauto meteen ophalen en rijden richting Novato)(Point Reyes NS))
Yosemite NP (halve dag ivm inkopen + reistijd)
Yosemite NP
Yosemite NP
Sequoia NP (halve dag ivm reistijd)
Seqouia NP
Seqouia NP / Death Valley
Death Valley
Las Vegas (halve dag ivm reistijd)
Las Vegas
Las Vegas
Hoover Dam / Zion OF Bryce NP (halve dag ivm reistijd + bezoek Hoover Dam)
Zion OF Bryce NP
Grand Canyon (north rim) (halve dag ivm reistijd)
Grand Canyon (north rim)
Page (Lake Powell) (halve dag ivm reistijd)
Page (Lake Powell)
Page (Lake Powell)
Monument Valley (halve dag ivm reistijd)
Canyon de Chelly NM (halve dag ivm reistijd)
Santa Fe (halve dag ivm reistijd)
Santa Fe
Albuquerque
Tussenstop
Tussenstop
Tussenstop
Tussenstop
San Diego (halve dag ivm reistijd????)
San Diego
San Diego / Los Angeles (vroeg in de middag inchecken in hotel in LA)
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
tussenstop highway1
tussenstop highway1 / San Francisco (vroeg in de middag inchecken in hotel in SF)
San Francisco
San Francisco
San Francisco - rond 12 uur vliegen naar Chicago voor 2 van de vakantie

Zoals jullie zien zijn nog niet alle details bekend (tussenstops)... zo heb ik nog geen idee hoe ik van Albuquerque naar San Diego wil reisen in max. 4 dagen (Ik heb geen interesse in Phoenix) en ook de twee overnachtingen langs highway 1 zijn nog niet duidelijk.

Graag hoor ik van jullie tips over de gemaakte route en natuurlijk ideeën voor andere plaatsen/bestemmingen!

Alvast ontzettend bedankt!

Groet,

Dave
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: 38 dagen zuidwest, eerste reis

Bericht door Old Faithful »

Als je van Las Vegas naar Zion rijdt, kom je niet langs Hoover Dam. Ik zou die dan ook overslaan. Eventueel kun je in Page de Glenn Canyon Dam bezoeken.
Waarom Zion en Bryce niet allebei? Je hebt er tijd genoeg voor en het zijn twee heel verschillende parken, die in mijn ogen allebei een bezoek waard zijn. Ik zou kiezen voor twee overnachtingen in Springdale en eentje bij Bryce. Tussen Las Vegas en Springdale zou je dan Valley Of Fire S.P. aan kunnen doen.

Jullie hebben een mooie reis voor de boeg. :thumbup:

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook zowel Zion als Bryce bezoeken, en zoals Old Faithful zegt 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce.
Ik denk dat de North Rim al gesloten is in oktober, kijk daarvoor eens op de NPS-site.
Sequoia/Kings Canyon is prachtig, ook - of zeker - in de herfst, maar je zou ook kunnen overwegen om de mooie route via de Tioga Pass te nemen. Je wint dan een dag die je dan goed voor Zion en Bryce kunt gebruiken.
Als de North Rim niet open is zou je op weg naar LA langs de South Rim kunnen rijden. Als hij wel open is, is tijdig reserveren voor de lodge nodig!

Marianne
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Hoi beide,

Hartelijk dank voor de snelle reacties! Ik heb meteen even op de website gekeken en de North Rim sluit in November of begin December (afhankelijk van het weer). Ik verwacht dat wij rond 19 oktober daar zullen zijn dus dat moet in principe geen probleem zijn.

Ik denk dat we inderdaad maar beide parken (Zion en Bryce) gaan bezoeken, in welke stad/dorp kun je het best overnachten bij Bryce Canyon? Je zegt dat tijdig reserveren voor de Lodge bij de North Rim nodig is... hoe zit dit bij andere parken zoals Zion en Bryce? We hadden eigenlijk het idee om een paar dagen vooraf online dingen te boeken zodat we op dat moment beslissen waar we de aankomende dagen verblijven, is dit reeël/mogelijk?

Hoover Dam is inderdaad niet op de route maar ik dacht daar even voor om te rijden... bedankt voor het geven van een alternatief (Glenn Canyon Dam)!

Misschien een rare vraag/opmerking maar de Sequoia bomen willen we perse zien... lopen we die niet mis als we de Tioga Pass nemen? (Deze pas bevind zich toch noordelijker of heb ik de verkeerde voor me?

Hebben jullie nog ideeën om de route tussen Albuquerque en San Diego op te leuken :D?

Nogmaals bedankt!

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Enkele dagen vooraf online boeken lijkt me in die periode geen probleem in de meeste regio's. (tenzij misschien de drukke parken, maar ik heb geen ervaring met oktober reizen)
De 'bomen' kan je ook in het zuiden van Yosemite gaan bekijken, bij Mariposa Grove.

Wbt de tussenstops van Albuquerque naar San Diego, daar kan je misschien de meest zuidelijke route nemen via White Sands en dan via Tucson. Zeker in die tijd van het jaar met aangename temperaturen. Wij hebben daar ook een stuk van gereden (zie onze website, 2009 gedeelte)

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik heb meteen even op de website gekeken en de North Rim sluit in November of begin December

Onderstaande komt van de NPS.gov site:
Lodging Inside the park - North Rim facilities are generally open from mid-May through mid-October.
Over het algemeen sluiten alle voorzieningen; campground, winkel, hotel enz. op 15 oktober, het park is nog wel te bezoeken zolang er geen sneeuw ligt maar overnachten gaat niet meer lukken.
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Bedankt voor de quote... ik had alleen naar het park zelf gekeken. Ergens anders overnachten is geen probleem voor ons!

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hou er wel rekening mee dat bij vroege sneeuwval het park gelijk dicht gaat, de wegen worden dan niet meer sneeuwvrij gemaakt.
Een back-up plan voor die dag(en) is dus wel handig.
sifaka
Amerikafan

Re: Reis sifaka: 38 dagen zuidwest, eerste reis

Bericht door sifaka »

Klopt. Wellicht kunnen we het op de 'terug'weg dan nog eens proberen in de South Rim en anders weet ik zeker dat we de tijd wel ergens anders goed kunnen besteden!

Denken jullie verder dat er genoeg tijd is ingepland voor de steden/parken die we bezoeken? Albuquerque bijvoorbeeld maar 1 dag en Santa Fe 2? Monument Valley 0,5/1 dag?

Nogmaals bedankt voor de feedback!

gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

38 dagen!! Wat een heerlijke luxe.
In 38 dagen zou je eventueel ook een route kunnen maken, waarbij jullie ook Capitol Reef en Moab meenemen. De route Bryce Canyon - Torrey via UT-12 en de omgeving van Moab gelden voor velen hier als favoriete bestemmingen.

Trouwens: Die 2 nachten Death Valley klinken als muziek in de oren. :wink: Velen verblijven hier maar 1 nacht, maar 2 nachten zijn echt wel een aanrader en zeker in oktober zullen de temperaturen ook heerlijk zijn.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou de beschikbaarheid van hotels in bv Yosemite en Grand Canyon niet onderschatten. De dichtstbijzijnde lodge bij NR die open is is Jacob Lake Inn. Ongeveer 1 uur rijden van de rim. Ik zou NR helemaal vergeten en Bryce toevoegen. Terug van ABQ naar SD kan je dan langs SR en bv Sedona.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

sifaka schreef:in welke stad/dorp kun je het best overnachten bij Bryce Canyon?
http://www.utah.com/lodging/brycecanyon.htm
Groet,

Old Faithful
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

We hebben idd ook nagedacht over Capitol Reef en Moab maar hebben uiteindelijk toch gekozen voor een wat zuidelijkere route (richting Santa Fe)! Bedankt voor de link Old Faithful! Yeehaw bedankt voor het meedenken... ik denk dat dat een prima idee is, dan heb ik meteen een mooie route om van Albuquerque naar San Diego te rijden en tijd hebben we toch genoeg! Ik ga het allemaal even op papier zetten!

Bedankt!

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Tussen ABQ en GCSR is van alles te zien maar als je alles bezoekt is het geen dagtrip meer. Je hebt bv Sky City (Acoma Pueblo) en de mooie route nm53 via El Malpais en El Morro naar Zuni Pueblo en Gallup met El Rancho hotel en restaurant. Dan kom je nog langs Petrified Forest NP, Winslow met Standing on the Corner en het La Posada hotel. Diverse R66 landmarks op weg zoals Twin Arrows en je hebt nog Meteor Crater en Walnut Canyon NM. In Flagstaff is ook van alles te zien en dan de route via Sunset Crater Volcano en Wupatki NM en de Cameron Trading Post.
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer