Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sassie84: rondreis(je) november

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sassie84
Amerika-newbie

Reis Sassie84: rondreis(je) november

Bericht door Sassie84 »

Hallo allemaal,

Ik was een beetje aan 't zoeken op internet en zo kwam ik terecht op dit forum met allemaal Amerikakenners. En dat kan ik heel goed gebruiken! Ik zou dan ook heel graag jullie feedback willen op het volgende reisschema.

Wij willen van 3 november t/m 20 november een reisje maken. De planning is nu als volgt:
3 november Amsterdam - Los Angeles
4 november Los Angeles
5 november Los Angeles (auto ophalen) - Las Vegas (klopt het dat dit ca 440 km is?)
6 november Las Vegas
7 november Las Vegas - Grand Canyon (klopt het dat dit ook ca 440 km is?)
8 november Grand Canyon richting Yosemite National Park (klopt 't dat dit ongeveer 800 km is?)
9 november ergens voor of in Yosemite National Park
10 november ergens bij Yosemite National Park - San Francisco (klopt het dat dit ongeveer 300 km is?)
11 november San Francisco
12 november San Francisco
13 november San Francisco route 1 richting Los Angeles
14 november Ergens aan de route 1 - Los Angeles (auto terug)
15 november Los Angeles - New York
16, 17, 18, 19 november New York
20 november New York - Amsterdam

Nou vraag ik me af of dit haalbaar is of dat ik voor bepaalde plaatsen te lange tijd bereken of te kort. New York lijkt me prima zoals 't is, maar mag eventueel een dag korter zodat we een dag langer te besteden hebben aan de rondreis in 't westen.

Daarnaast vraag ik me af waar we het best zo gunstig mogelijk kunnen verblijven
a) bij de Grand Canyon
b) tussen de Grand Canyon en Yosemite National Park (om die 800 km in stukken te breken)
c) in Yosemite National Park
d) en aan de route 1?
Wat zijn leuke, handige plaatsen of hotels/motels?

Death Valley lijkt ons ook erg mooi, maar ik kan niet helemaal definiëren hoe we daar nu daadwerkelijk terecht zouden kunnen komen. Is het genoeg om er doorheen te rijden (en zo ja, waar zouden we dat dan het best tussen kunnen plakken) of is het aan te raden om er een nachtje door te brengen?

Ik ben benieuwd naar jullie feedback!
Alvast bedankt!

Groetjes,
Saskia
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Rondreis(je) november

Bericht door gleuknie »

Deze route is niet heel erg logisch. Het is logischer om de Grand Canyon en Las Vegas om te draaien, maar dan nog wil je denk ik teveel zien in een te korte tijd. Hoe wil je trouwens Los Angeles bezoeken? Zonder auto is dit bijna niet te doen in deze miljoenenstad. Ik zou voor dit rondje de Grand Canyon overslaan en dan is het ineens een stuk beter te doen:

4 november Los Angeles
5 november Los Angeles - Las Vegas
6 november Las Vegas
7 november Las Vegas - Death Valley
8 november Death Valley - Lee Vining
9 november Lee Vining - Yosemite
10 november Yosemite
11 november Yosemite - San Francisco
12 november San Francisco
13 november San Francisco - Cambria
14 november Cambria - Los Angeles

Een andere optie is na Las Vegas het prachtige rondje LV - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon te doen.:

4 november Los Angeles
5 november Los Angeles - Las Vegas
6 november Las Vegas
7 november Las Vegas - Zion
8 november Zion
9 november Zion - Bryce Canyon
10 november Bryce Canyon - Page
11 november Page
12 november Page - Grand Canyon
13 november Grand Canyon - Kingman
14 november Kingman - Los Angeles

Als je inderdaad 1 nacht minder doet in New York, zou je in de eerste route een extra nacht San Francisco kunnen doen en in de tweede route of een overnachting in Death Valley of in Monument Valley.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het lastig om iets voor november te bedenken. De 2e route van René is dan wel mooi denk ik, maar het verbaast me dat hij daar geen death valley tussen heeft gezet ( :lol: :lol: ).
Kan makkelijk, tussen LA en Las Vegas.
Je zou dan ook wel in Phoenix kunnen eindigen, dat scheelt je een rijdag. Je hebt dan precies de route die ik in september ga doen. Alleen Bryce zou in november wel koud kunnen zijn, met kans op sneeuw.

Kans op sneeuw heb je ook bij de 1e route, in Yosemite. De Tioga Pass is dan een risico. Heowel ik een Yosemite-fan ben, zou ik er in november niet zo snel naar toe gaan, je bent net te vroeg om zeker te zijn van mooie, besneeuwde bergen, maar je loopt wel het risico op gesloten wegen en het moeten meenemen van sneeuwkettingen.

Marianne
Sassie84
Amerika-newbie

Bericht door Sassie84 »

Oké, die 2 routes klinken ook wel goed eigenlijk! Yosemite staat trouwens onderaan ons lijstje van de genoemde plaatsen, maar ik dacht dat dat een gemakkelijke 'overstap' naar San Francisco zou zijn.
Misschien moet ik het anders zeggen. De plaatsen die we echt willen zijn zijn:
Los Angeles
San Francisco
Las Vegas
Grand Canyon
Death Valley - alleen als het mogelijk is (er doorrijden met mogelijkheid tot ergens stoppen is genoeg)
En we zouden wel heel graag de route 1 (of tenminste en dele ervan) willen rijden van LA naar SF of andersom.

Als er kans op sneeuw is, gedoe met sneeuwkettingen en afgesloten routes, in Yosemite dan laten we dat liever weg als dat een mogelijkheid zou zijn.

Zijn er misschien dan nog meer gebruikelijke routes die langs al deze plaatsen gaan? Ik heb net wel even gekeken op 't forum, maar dat is het steeds net niet in het tijdsbestek van 13 a 14 dagen.

Ik heb er inderdaad nog niet echt over nagedacht hoe we van plan zijn om Los Angeles te bezoeken, was in de veronderstelling dat het met een auto in de stad niet erg gemakkelijk is. Maar daar valt vast nog wel een mouw aan te passen.

Alvast bedankt voor het meedenken!!
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Heb je al tickets geboekt?

Ik doe even of dat niet zo is....

3 november Amsterdam - S.F.
4 november San Francisco
5 november S.F. - Cambria
6 november Cambria - L.A.
7 november L.A.
8 november L.A. - Kingman
9 november Kingman - Grand Canyon
10 november Grand Canyon - Page
11 november Page
12 november Page - Bryce
13 november Bryce - Zion
14 november Zion - Las Vegas
15 november Las Vegas
16 november Las Vegas - New York

En dan heb ik van New York 1 nacht afgesnoept voor een volle dag Las Vegas... het is maar een idee. Death Valley mis je, maar je krijgt de kustroute er voor toch.
Sassie84
Amerika-newbie

Bericht door Sassie84 »

Nee we hebben nog niets geboekt, gelukkig, want dit is ook heel zeker een goede optie!
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Sassie84: rondreis(je) november

Bericht door gleuknie »

Sassie84 schreef:De plaatsen die we echt willen zijn zijn:
Los Angeles
San Francisco
Las Vegas
Grand Canyon
Death Valley - alleen als het mogelijk is (er doorrijden met mogelijkheid tot ergens stoppen is genoeg)
En we zouden wel heel graag de route 1 (of tenminste en dele ervan) willen rijden van LA naar SF of andersom.
Met de plaatsen die jullie echt willen zien, kun je ook een prachtige route maken, waarbij je overal genoeg tijd hebt. Ik snap overigens de verbazing van Marianne, want ik ben een echte Death Valley-fan (dit jaar verblijven wij er 3 nachten) en zeker in november zou ik er ook een overnachting nemen. Voor de kustroute zou ik dan 2 tussenstops nemen om alle tijd te hebben voor het prachtige Big Sur tussen Monterey en Cambria, voor San Francisco zou ik lekker 3 nachten nemen. Het is een prachtige stad. Die 2 nachten Grand Canyon die ik in onderstaande route heb staan, is vooral ideaal als je nog een behoorlijke wandeling naar beneden wilt maken of een helicoptervlucht wilt doen. Als je alleen voor de viewpoints gaat, is 1 overnachting voldoende en zou je eventueel een overnachting in Sedona erbij kunnen nemen. De tip van Marianne om te eindigen in Phoenix is ook een hele goede.

3 november Amsterdam - San Francisco
4 november San Francisco
5 november San Francisco
6 november San Francisco - Monterey
7 november Monterey - Cambria
8 november Cambria - Los Angeles
9 november Los Angeles
10 november Los Angeles - Death Valley
11 november Death Valley - Las Vegas
12 november Las Vegas
13 november Las Vegas - Grand Canyon
14 november Grand Canyon (Of Grand Canyon - Sedona)
15 november Grand Canyon - Phoenix (Of Sedona - Phoenix)
16 november Phoenix - New York
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Sassie84
Amerika-newbie

Bericht door Sassie84 »

We hebben 't even bekeken en het lijkt ons dat we voor de laatste route gaan. Het is alleen raar dat de vluchten vanaf Phoenix naar NY een stuk duurder zijn dan vanaf bijvoorbeeld LV, LA of SF. Maar ach ja, daarvoor zien we dan wel alles wat we willen in een relaxed tempo en dat mag ook wel wat kosten.
Bedankt voor jullie meedenken! Echt super!
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als Las Vegas een stuk goedkoper is, zou je ook na de Grand Canyon terug kunnen rijden naar Las Vegas. Om die reden eindigen wij dit jaar ook in Las Vegas. Wel jammer van de mooie route via Sedona, maar als het prijsverschil teveel is, zou ik toch overwegen om verder te vliegen vanaf Las Vegas.
Groetjes René

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer