Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Lazlo: 4 weken CO-UT-NM-AZ
Reis Lazlo: 4 weken CO-UT-NM-AZ
Al maanden lees ik ijverig de vele informatie en tips op dit forum, die al veel hebben geholpen om onze 2e ZW USA reis samen te stellen. Wij gaan 4 weken reizen in Colorado, Utah, New Mexio en Arizona. In 2009 zijn we 3 weken in ZW geweest (SF-Big Sur-Sequoia-LV-Zion-Bryce- Page-Grand Canyon-Sedona-Palm Springs-LA). Dit keer starten we in Denver en eindigen de reis in Phoenix omdat we heel graag teruggaan naar Sedona, vandaar ook de gewenste 4 nachten in Sedona (daar willen we liever niet op korten). We hebben een Jeep Liberty (v.b. auto) gereserveerd.
We hebben bij de vorige reis gemerkt dat pauzes inbouwen erg belangrijk is. Hebben daarom nu op sommige plekken wat langer verblijf ingecalculeerd. Hele lange dagen autorijden willen we liever niet.
Alle hotels van Denver t/m Capitol Reef (Torrey) zijn al gereserveerd. Ik zou graag suggesties over onze route krijgen vanaf vertrek Torrey naar Mesa Verde (via Mon. Valley)=vetgedrukte deel. Vanaf dat moment is er nog ruimte in de route, en we weten vanaf daar nog niet precies hoe lang we overal willen zijn (behalve Sedona dan).
Vr 8 juli Aankomst Denver (15.30)
Za 9 juli Denver
Zo 10 juli Golden (ivm concert Red Rocks)
Ma 11 juli Golden - RMNP (Estes Park)
Di 12 juli Estes Park
Wo 13 juli Estes Park - Rifle
Do 14 juli Rifle -Grand Junction (Colorado N.M.) - Moab (via Cisco)
Vr 15 juli Arches/Canyonlands (Moab)
Za 16 juli Arches /Canyonlands (Moab)
Zo 17 juli Arches /Canyonlands (Moab)
Ma18 juli Arches /Canyonlands (Moab)
Di 19 juli Moab- Capitol Reef (Torrey)
Wo 20 juli Torrey
Do 21 juli Torrey - Monument Valley - Cortez (Mesa Verde NP)
Vr 22 juli Mesa Verde NP- Durango
Za 23 juli Durango - Ouray (Million dollar highway)
Zo 24 juli Ouray - Gunnison
Ma 25 juli Gunnison - Great Sand Dunes NP (Alamosa)
Di 26 juli Great Sand Dunes NP - ?
Wo 27 juli ? - Santa Fe
Do 28 juli Santa Fe (en omgeving?)
Vr 29 juli Santa Fe - Albuquerque - Gallup
Za 30 juli Gallup - Petrified forest - ?
Zo 31 juli ?
Ma 1 aug Reis van ? - Sedona
Di 2 aug Sedona
Wo 3 aug Sedona
Do 4 aug Sedona
Vr 5 aug Sedona - Phoenix airport. Vertrek 15.00
- Is reis Torrey via Mon. Valley naar Cortez te doen? Wil liever niet in buurt Monument Valley/Kayenta overnachten maar overdag door Monument Valley rijden. Zal vreselijk heet zijn. Wat raden jullie aan?
- Willen de million dollar highway rijden. De trein van Durango is ook een aanrader, en we hebben ruimte in ons schema. Doen? Neem je dan een retourtje ivm auto ophalen?
- Overnachten Ouray leuk als tussenstop? Willen graag sfeer proeven van deze omgeving en er niet doorheen rijden zonder een nacht te blijven.
- Suggesties voor de route van Great Sand Dunes NP - Santa Fe?
- Suggesties voor de route door NM vanaf Santa Fe naar Sedona, behalve Petrified forest? We willen in Gallup overnachten, maar hebben dus nog een dag over voor ons verblijf in Sedona.Evt een detour van Grants naar Gallup onderlangs via Zuni Pueblo en andere bezienswaardigheden?
Heel veel dank alvast voor tips en commentaar!
groet, Andrea
We hebben bij de vorige reis gemerkt dat pauzes inbouwen erg belangrijk is. Hebben daarom nu op sommige plekken wat langer verblijf ingecalculeerd. Hele lange dagen autorijden willen we liever niet.
Alle hotels van Denver t/m Capitol Reef (Torrey) zijn al gereserveerd. Ik zou graag suggesties over onze route krijgen vanaf vertrek Torrey naar Mesa Verde (via Mon. Valley)=vetgedrukte deel. Vanaf dat moment is er nog ruimte in de route, en we weten vanaf daar nog niet precies hoe lang we overal willen zijn (behalve Sedona dan).
Vr 8 juli Aankomst Denver (15.30)
Za 9 juli Denver
Zo 10 juli Golden (ivm concert Red Rocks)
Ma 11 juli Golden - RMNP (Estes Park)
Di 12 juli Estes Park
Wo 13 juli Estes Park - Rifle
Do 14 juli Rifle -Grand Junction (Colorado N.M.) - Moab (via Cisco)
Vr 15 juli Arches/Canyonlands (Moab)
Za 16 juli Arches /Canyonlands (Moab)
Zo 17 juli Arches /Canyonlands (Moab)
Ma18 juli Arches /Canyonlands (Moab)
Di 19 juli Moab- Capitol Reef (Torrey)
Wo 20 juli Torrey
Do 21 juli Torrey - Monument Valley - Cortez (Mesa Verde NP)
Vr 22 juli Mesa Verde NP- Durango
Za 23 juli Durango - Ouray (Million dollar highway)
Zo 24 juli Ouray - Gunnison
Ma 25 juli Gunnison - Great Sand Dunes NP (Alamosa)
Di 26 juli Great Sand Dunes NP - ?
Wo 27 juli ? - Santa Fe
Do 28 juli Santa Fe (en omgeving?)
Vr 29 juli Santa Fe - Albuquerque - Gallup
Za 30 juli Gallup - Petrified forest - ?
Zo 31 juli ?
Ma 1 aug Reis van ? - Sedona
Di 2 aug Sedona
Wo 3 aug Sedona
Do 4 aug Sedona
Vr 5 aug Sedona - Phoenix airport. Vertrek 15.00
- Is reis Torrey via Mon. Valley naar Cortez te doen? Wil liever niet in buurt Monument Valley/Kayenta overnachten maar overdag door Monument Valley rijden. Zal vreselijk heet zijn. Wat raden jullie aan?
- Willen de million dollar highway rijden. De trein van Durango is ook een aanrader, en we hebben ruimte in ons schema. Doen? Neem je dan een retourtje ivm auto ophalen?
- Overnachten Ouray leuk als tussenstop? Willen graag sfeer proeven van deze omgeving en er niet doorheen rijden zonder een nacht te blijven.
- Suggesties voor de route van Great Sand Dunes NP - Santa Fe?
- Suggesties voor de route door NM vanaf Santa Fe naar Sedona, behalve Petrified forest? We willen in Gallup overnachten, maar hebben dus nog een dag over voor ons verblijf in Sedona.Evt een detour van Grants naar Gallup onderlangs via Zuni Pueblo en andere bezienswaardigheden?
Heel veel dank alvast voor tips en commentaar!
groet, Andrea
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Reis Lazlo - 4 weken CO-UT-NM-AZ
Van Torrey naar Monument Valley kom je langs Goblin Valley S.P. (maar dat heb je misschien al gedaan op weg van Moab naar Torrey), Natural Bridges N.M., de Mokey Dugway, Muley Point en Goossenecks S.P. Om die dag na Monument Valley ook nog door te rijden naar Cortez lijkt me (veel) te veel van het goede. Overnachten bij Monument Valley is voor de meesten de beste optie. Ons lukte dat niet en wij hebben toen in Mexican Hat overnacht. De volgende dag zijn we naar Mesa Verde N.P. gereden en hebben daarna overnacht in Durango. Een halve dag in Mesa Verde ging, maar zeker als je een tour wilt doen is een hele dag aan te raden.
Ik vind bovenstaand gedeelte van de reis nogal gehaast, terwijl je voor de rest vaak ruim de tijd neemt. Zo reden wij in één dag van Durango via de Million Dollar Highway naar Gunnison en hadden onderweg nog tijd om Black Canyon Of The Gunnison N.P. te bezoeken. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat we op de Million Dollar Highway slecht weer hadden en dus weinig zijn gestopt. Overigens leek Ouray mij wel een leuk stadje.
Over het gedeelte in New Mexico kan ik je niets vertellen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Ik vind bovenstaand gedeelte van de reis nogal gehaast, terwijl je voor de rest vaak ruim de tijd neemt. Zo reden wij in één dag van Durango via de Million Dollar Highway naar Gunnison en hadden onderweg nog tijd om Black Canyon Of The Gunnison N.P. te bezoeken. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat we op de Million Dollar Highway slecht weer hadden en dus weinig zijn gestopt. Overigens leek Ouray mij wel een leuk stadje.
Over het gedeelte in New Mexico kan ik je niets vertellen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Lazlo - 4 weken CO-UT-NM-AZ
Mooi, rustige route!
Marianne
Dit begrijp ik niet zo goed, waarom juist overdag langs Monument Valley, heb je daar een speciale reden voor? Het is juist tegen zonsondergang zo prachtig daar. Dat geeft je de volgende dag ook meer tijd voor Mesa Verde, want als je een tour wilt doen heb je die tijd wel nodig. Wij vonden een overnachting in het park erg handig. Zie ons 2008-verslag voor Mesa Verde.Lazlo schreef:- Is reis Torrey via Mon. Valley naar Cortez te doen? Wil liever niet in buurt Monument Valley/Kayenta overnachten maar overdag door Monument Valley rijden. Zal vreselijk heet zijn. Wat raden jullie aan?
Marianne
Re: Reis Lazlo: 4 weken CO-UT-NM-AZ
Als je de hitte in Moab kunt doorstaan zal Monument Valley ook geen probleem zijn.
Ik zou ook zeker niet in een dag van Torrey naar Cortez rijden maar in MV overnachten (The View of Goulding's Lodge) Laat in de middag en 's morgen vroeg is veel mooier dan overdag. En waarom een volle dag in Torrey? Moab Torrey (little Wildhorse Canyon, Goblin Valley) is niet zo ver en je hebt best nog wat tijd over voor Capitol Reef NP. En anders de volgende morgen nog wel.
Torrey-Monument Valley
Monument-Valley-Mesa Verde NP. Vroeg vertrek en je hebt de rest van de dag in Mesa Verde (3 uur rijden). Probeer te logeren in de Far View Lodge.
Mesa Verde-Durango-Montrose (Black Canyon of the Gunnison NP)
Op onze laatste reis namen we 5 uur tussen Mesa Verde en Montrose en we hebben overal gestopt (de trein komt om ca 12.00 uur in Silverton aan). Voor BCofG heb je hoogstens een paar uur nodig en een bezoek 's middags vonden we mooier dan 's morgens. Dwz als je alleen de south rim bezoekt.
Montrose naar Alamosa met een bezoek aan Great Sanddunes NP. Is best mogelijk.
Alamosa-Santa Fe. Als je de meest directe route neemt kom je langs de Rio Grande Gorge Bridge maar ook van Taos kan je hier gemakkelijk komen. Je kan ook via San Luis rijden en dan in Taos uitkomen. Als je de Pueblos wil zien zou ik in Taos overnachten en daarvoor de Enchanted Circle rijden. Taos is wel erg toeristisch helaas.
High road to Santa Fe en een bezoek aan Santa Fe. Je zou hier gemakkelijk een extra dag aan kunnen toevoegen.
Santa fe-ABQ-Acoma Pueblo-El Malpais-El Morro-Zuni-Gallup. Neemt een dag maar wel erg mooi via nm53 Gallup heeft genoeg hotels. El Rancho is een klassiek R66 hotel maar de kamers bevallen me niet. De lobby wel!
Gallup-Petrified Forest NP/Painted desert-Winslow (Hapje eten in het klassieke La Posado hotel en een bezoek aan Standing on the Corner). Meteor Crater (als je daarvan houdt...) Twin Arrows-Flag en az89A naar Sedona. Rondom Flagstaff is heel veel te zien. Walnut, Sunset Crater Volcano, Wupatki, Museum of Northern Az, Lowells Observatory etc etc. Je kan best een nacht in Flagstaff blijven. Probeer eens het fijne Little America hotel.
Een andere optie vanag Gallup is Petrified Forest NP-Salt River Canyon en naar Globe. Je hebt hier bv ook de Apache Trail en je kan via Payson naar Sedona of via Phoenix. Diverse opties.
Yeehaw
Ik zou ook zeker niet in een dag van Torrey naar Cortez rijden maar in MV overnachten (The View of Goulding's Lodge) Laat in de middag en 's morgen vroeg is veel mooier dan overdag. En waarom een volle dag in Torrey? Moab Torrey (little Wildhorse Canyon, Goblin Valley) is niet zo ver en je hebt best nog wat tijd over voor Capitol Reef NP. En anders de volgende morgen nog wel.
Torrey-Monument Valley
Monument-Valley-Mesa Verde NP. Vroeg vertrek en je hebt de rest van de dag in Mesa Verde (3 uur rijden). Probeer te logeren in de Far View Lodge.
Mesa Verde-Durango-Montrose (Black Canyon of the Gunnison NP)
Op onze laatste reis namen we 5 uur tussen Mesa Verde en Montrose en we hebben overal gestopt (de trein komt om ca 12.00 uur in Silverton aan). Voor BCofG heb je hoogstens een paar uur nodig en een bezoek 's middags vonden we mooier dan 's morgens. Dwz als je alleen de south rim bezoekt.
Montrose naar Alamosa met een bezoek aan Great Sanddunes NP. Is best mogelijk.
Alamosa-Santa Fe. Als je de meest directe route neemt kom je langs de Rio Grande Gorge Bridge maar ook van Taos kan je hier gemakkelijk komen. Je kan ook via San Luis rijden en dan in Taos uitkomen. Als je de Pueblos wil zien zou ik in Taos overnachten en daarvoor de Enchanted Circle rijden. Taos is wel erg toeristisch helaas.
High road to Santa Fe en een bezoek aan Santa Fe. Je zou hier gemakkelijk een extra dag aan kunnen toevoegen.
Santa fe-ABQ-Acoma Pueblo-El Malpais-El Morro-Zuni-Gallup. Neemt een dag maar wel erg mooi via nm53 Gallup heeft genoeg hotels. El Rancho is een klassiek R66 hotel maar de kamers bevallen me niet. De lobby wel!
Gallup-Petrified Forest NP/Painted desert-Winslow (Hapje eten in het klassieke La Posado hotel en een bezoek aan Standing on the Corner). Meteor Crater (als je daarvan houdt...) Twin Arrows-Flag en az89A naar Sedona. Rondom Flagstaff is heel veel te zien. Walnut, Sunset Crater Volcano, Wupatki, Museum of Northern Az, Lowells Observatory etc etc. Je kan best een nacht in Flagstaff blijven. Probeer eens het fijne Little America hotel.
Een andere optie vanag Gallup is Petrified Forest NP-Salt River Canyon en naar Globe. Je hebt hier bv ook de Apache Trail en je kan via Payson naar Sedona of via Phoenix. Diverse opties.
Yeehaw
Veel dank voor jullie reacties en tips! Ik ben er vandaag verder mee aan de slag gegaan om de route na Capitol Reef verder uit te stippelen.
Ik ben er nu wel achter dat doorrijden van Torrey via MV naar Mesa Verde NP geen goed plan is. Probeer daarom nu accomodatie in of rond MV te vinden (probeer View Hotel of Gouldings Lodge- gek genoeg doet de reserveringslink van die site het steeds niet
).
Wat betreft de route van Moab naar Capitol Reef heb ik nu bedacht dat we op de heenweg bovenlangs gaan (191 en 70) om zo langs Goblin Valley te gaan. Die dag komen we in Torrey aan, kunnen dan evt. al Capitol Reef in. De dag erna was het plan om de weg van Torrey naar Boulder (en evt. Escalante) te rijden en terug. We zijn 2 nachten in Torrey en hoop dat dit genoeg is voor Capital Reef.
De volgende dag rijden we van Torrey via Natural Bridge en Mokey Dugway naar MV.
Het deel in Colorado (Durango-Montrose-BCofG-Alamosa) ben ik aan het bekijken, ook ivm trein. Dank voor tips over route naar Santa Fe en verder langs Gallup. Daar ga ik zeker wat mee doen. Ook denk ik aan een verblijf in Flagstaff voordat we naar Sedona gaan. Na 3/4 dagen Sedona denk ik eraan om via Jerome naar de Granite Dells te gaan om zo misschien onze laatste nacht in de VS in Prescott te verblijven.
Ik pas mijn schema zsm aan en kom dan weer even bij jullie terug voor commentaar
Ik ben er nu wel achter dat doorrijden van Torrey via MV naar Mesa Verde NP geen goed plan is. Probeer daarom nu accomodatie in of rond MV te vinden (probeer View Hotel of Gouldings Lodge- gek genoeg doet de reserveringslink van die site het steeds niet

Wat betreft de route van Moab naar Capitol Reef heb ik nu bedacht dat we op de heenweg bovenlangs gaan (191 en 70) om zo langs Goblin Valley te gaan. Die dag komen we in Torrey aan, kunnen dan evt. al Capitol Reef in. De dag erna was het plan om de weg van Torrey naar Boulder (en evt. Escalante) te rijden en terug. We zijn 2 nachten in Torrey en hoop dat dit genoeg is voor Capital Reef.
De volgende dag rijden we van Torrey via Natural Bridge en Mokey Dugway naar MV.
Het deel in Colorado (Durango-Montrose-BCofG-Alamosa) ben ik aan het bekijken, ook ivm trein. Dank voor tips over route naar Santa Fe en verder langs Gallup. Daar ga ik zeker wat mee doen. Ook denk ik aan een verblijf in Flagstaff voordat we naar Sedona gaan. Na 3/4 dagen Sedona denk ik eraan om via Jerome naar de Granite Dells te gaan om zo misschien onze laatste nacht in de VS in Prescott te verblijven.
Ik pas mijn schema zsm aan en kom dan weer even bij jullie terug voor commentaar

- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar Colorado en New Mexico bezocht. Weliswaar met de camper. Als je van Grants naar Gallup rijdt zou ik langs El Morro rijden, en als je tijd hebt een wandeling maken over de top van El Morro (ong 2 uur) een prachtige wandeling.
Misschien heb je nog iets aan ons verslag
Misschien heb je nog iets aan ons verslag
In 2009 hebben wij ook NM en CO aangedaan al was CO beperkt tot Mesa Verde. Vergis je niet in de afstanden in dat park. Als je maar één nacht plant zou ik proberen in het enige hotel IN het park te boeken, de far view lodge. Het kost wat maar je wint er veel voor terug. Vanaf Cortez is het ruim een uur rijden naar de bezienswaardigheden in het park. Die afstand moet je twee keer afleggen.
Het gedeelte in het noorden van CO (Colorado NM, BCotG, Rocky Mountains) kan ik nu nog niets van zeggen maar binnen een klein maandje wel. We vertrekken binnen 12 dagen en je kan ons live volgen op onze site (zie handtekening onderaan)
Daar kan je trouwens ook onze vorige reizen nalezen, dus ook het 2009 gedeelte met New Mexico erbij.
Bart
Het gedeelte in het noorden van CO (Colorado NM, BCotG, Rocky Mountains) kan ik nu nog niets van zeggen maar binnen een klein maandje wel. We vertrekken binnen 12 dagen en je kan ons live volgen op onze site (zie handtekening onderaan)
Daar kan je trouwens ook onze vorige reizen nalezen, dus ook het 2009 gedeelte met New Mexico erbij.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 4568 Weergaves