Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis bedamer: van Las Vegas naar Los Angels 28d.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bedamer
Amerika-newbie

Reis bedamer: van Las Vegas naar Los Angels 28d.

Bericht door bedamer »

Hey iedereen,

In september gaan we voor de eerste keer naar zuidwest Amerika. Na lang overal de beste route gezocht te hebben in alle ander reisverslagen, is dit mijn eerste draft. Hebben jullie enige opmerkingen hierbij. Te veel, beter sommige dingen veranderen, ... extra dag ergens inplannen.
Mochten jullie goed ideeën hebben voor motels dan zijn de altijd welkom, ben daar nog aan bezig.

Bedankt!

31/aug Brussels - Washington -Las Vegas
1/sep Las Vegas
2/sep Las Vegas -Grand Canyon
3/sep Grand Canyon
4/sep Grand Canyon - Page
5/sep Page - Mexican Hat
6/sep Mexican Hat -Bluff
7/sep Bluff -Mesa Verde
8/sep Mesa Verde- Moab
9/sep Arches NP (Moab)
10/sep Arches - Torrey (Capitol Reef NP)
11/sep Torrey - Bryce Canyon
12/sep Bryce Canyon
13/sep Bryce Canyon - Zion (Springsdale)
14/sep ZionNP (Spring Dale)
15/sep Zion NP (Spring Dale) - Stove Pipie Wells (Death Valley)
16/sep Stove Pipie Wells - Lee Vining
17/sep Lee Vining - Yosemite
18/sep Yosemite
19/sep Yosemite
20/sep Yosemite - San Francisco
21/sep San Francisco
22/sep San Francisco
23/sep San Francisco - Montery
24/sep Monterey - San Luis Obispo
25/sep San Luis Obispo - LA
26/sep LA (Hollywood, Beverly Hills, Universal Studios)
27/sep LA - Brussels
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Van Las Vegas naar Los Angels 28d.

Bericht door tcoppers »

Bedamer,

mooie route en 28 dagen is ook genoeg tijd. Maar toch heb ik een paar vragen en aanmerkingen.
- 1 volle dag Las Vegas is genoeg voor jullie ?
- wat willen jullie een hele dag in Grand Canyon doen. Helikopter vlucht of een flink stuk in de Canyon
afdalen ? Voor het geval dat jullie genoeg hebben aan de "must see" viewpoints dan zijn twee dag delen voldoende.
- Voor Page zou ik persoonlijk zelf een hele dag nemen,wanneer je Horseshoe Bend, Glenn Canyon Dam en Antilope
Canyon wilt zien.
- van Page naar Mexican Hat neem ik aan dat jullie Monument Valley willen bezoeken en of een tour doen met gids
of zelf het rond rijden. Je zou dan beter of in Monument Valley in het View hotel kunnen overnachten of een stukje
verder weer in Gouldings een cabin nemen en dan 's morgens van de zonsopgang genieten. Mexican Hat zelf heb je
snel gezien. Ik denk dat je Bluff ook beter kunt overslaan en of vanuit Monument Valley of Mexican Hat via de Valley
of Gods en daarna via de de Moki Dugway en eventueel nog Muley Point via de SR-261 de SR95 en daarna de Sr-191
naar Cortez en Mesa Verde gaan.
- Daarna naar Moab, maar dan is een dag echt te weinig je vergeet dan Canyonlands NP en Death Horse SP en zou zou echt
zonde zijn dus 2 volle dagen Moab is toch wel het minimum.
- Daarna van Moab naar Torrey is geen probleem besef wel dat Capitol Reef ontzettend groot is maar het is op een dag te doen
als je alleen de Scenic Drive door het park doet. Is een doodlopende weg en na 16 km moet je dezelfde weg weer terugrijden,
maar voor mij was dat absoluut geen straf de uitzichten zijn namelijk fantastisch. Vergeet trouwens niet Goblin Valley SP
langs de SR-24 is gewoon leuk om te zien en je hebt voldoende tijd.
- De rest van de route ziet er goed uit misschien nog een paar aanmerkingen: denk na Death Valley eens aan Alabama Hills
in de buurt van Lone Pine, daar kom je toch langs en vergeet niet Mono Lake en Bodie voordat je naar Yosemite gaat.
2 volle dagen in Yosemite is wel voldoende al zijn er mensen die daar anders over denken. Voor San Francisco nemen jullie
ook genoeg tijd. En voor het stuk van SF na La ook voldoende tijd. Wanneer jullie verder voldoende hebben aan een
volle dag LA is er met de route helemaal niks mis.

Een opmerking nog vooral voor Yosemite Valley moet je snel boeken, wanneer in het park wilt overnachten moet je wel snel
boeken ik zie net dat er in Curry Village nog Heated Tents beschikbaar zijn. Maar jullie arriveren op een zaterdag en dan kan
het weekeind toch wel wat drukker zijn. Trouwens van de watervallen zal eind september niet veel meer over zijn. Die zijn
juist in het voorjaar op hun hoogtepunt. Maar is verder nog genoeg te zien.

Ik neem aan dat jullie met een huurauto gaan ik zou dan wel kiezen voor een SUV.

Ik hoop dat je wat hebt aan dat wat ik hierboven geschreven heb.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis bedamer: van Las Vegas naar Los Angels 28d.

Bericht door gleuknie »

Mooie route. Ik zou alleen Mesa Verde uit de route halen om wat meer tijd te hebben in Page en Moab. Ik zou het ongeveer zo verdelen van 4 tot 13 september.:

4/sep Grand Canyon - Page
5/sep Page
6/sep Page - Monument Valley
7/sep Monument Valley - Moab
8/sep Moab
9/sep Moab
10/sep Moab - Torrey
11/sep Torrey
12/sep Torrey - Bryce Canyon
13/sep Bryce Canyon - Zion

Voor Death Valley heb je trouwens ook wel weinig tijd in je route, vanwege de lange rit van Zion naar Death Valley. Wel jammer. Je zou ook Lee Vining kunnen vervangen voor Lone Pine, zodat je de dag na de overnachting in Death Valley nog door kunt brengen in Death Valley.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Waarom rij je van Mexican Hat naar Bluff? Dat is minder dan een half uur met voor zover ik weet niets speciaals te zien. De hoed misschien, maar dat is eerder een half uur i.p.v een hele dag. Of heb ik iets verkeerd begrepen? Ik zou die dag doorrijden naar Mesa Verde N.P. en proberen te overnachten in Fairview Lodge, anders in Cortez of Durango. Naar Moab zou je via Us50 (Million Dollar Highway) kunnen gaan.
Bij Moab is zoveel te zien dat daar gerust een dag bij zou kunnen. Die zou je bij de Grand Canyon weg kunnen halen, als je daar niet te ver naar beneden wilt wandelen. Bryce zou voor mij een andere kandidaat zijn om die dag te leveren.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hebben jullie de vlucht al geboekt? Zo niet, dan zou beginnen in Phoenix een optie zijn; je kunt dan Las Vegas tussen Zion en DV bezoeken.
Die overnachting in Bluff zou ik ook vergeten, dat scheelt je een dag die je bijvoorbeeld bij Moab kunt gebruiken.
Meer tijd voor Page en Capitol Reef is natuurlijk mooi, maar ik vind het zo ook goed kunnen.

Voor Yosemite moet je snel boeken inderdaad (via www.yosemitepark.com ), maar ook de GC zit al aardig vol, kijk eens op www.xanterra.com voor de mogelijkheden.

Marianne
bedamer
Amerika-newbie

Bericht door bedamer »

Bedankt alvast voor de comments. :thumbup: Ik ga het vanavond of morgen eens bestuderen en zal dan ook wat gedetailleerder zijn.

Groeten
bedamer
Amerika-newbie

Bericht door bedamer »

Marianne,

Vlucht nog niet geboekt, dat is voor volgende week. Ik wil de eerst weten dan route mogelijk is anders nam ik nog een dag meer indien nodig maar aan de andere kant denk ik dat 28 d wel genoeg is.
Er is geen special reden waarom we niet in Phoenix vertrekken. Ik dacht alleen dat Phoenix - Tusayan een minder mooie route zou zijn dan Las Vegas -Tusuyan met de Hooverdam. en de landing in Las Vegas was ook één van de punten.

Jouw voorstel is mss nog niet zo slecht om iets meer afwisseling te hebben tussen stad en national park in de hele route. maar wat met de route en het overslaan van Hooverdam?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bij Page heb je de Glen Canyon dam die is naar de mening van veel forumleden veel mooier in ligt ook nog eens op de route.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De route Phoenix - Grand Canyon (je kunt ook in het park overnachten in plaats van in Tusayan) ken ik maar voor een deel, maar het is echt mooi, zeker de omgeving van Sedona.
Tussen Las Vegas en de GC kun je een deel van route66 meenemen, maar landschappelijk is die route minder.
Ik denk dat het inderdaad wel mooi is om Las Vegas een beetje midden in de route te hebben.

Marianne
bedamer
Amerika-newbie

Bericht door bedamer »

Hey iedereen,

Dit weekend heb ik nog eens alles goed beken en volgende aanpassingen gedaan. Hopelijk kan ik morgen of dinsdag goede rates vinden voor vlucht en auto.
Nog eens bedankt voor jullie feedback. We gaan inderdaad een intermediate SUV huren.
We zullen vanaf Phoenix vertrekken en doen we in het midden van onze route een half dagje las vegas en avond natuurlijk. Voor ons genoeg daar onze baby van 5maanden ook mee gaat op reis. Ik vermoed dat dit de grootste uitdaging zal worden.
De Grand Canyon hebben we aangepast, misschien doen we nog in de ochtend een helicoptertour maar afdaling is niet de bedoeling.
Voor Page hebben we nu 2 halve dagen dus eigenlijk 1 volle dag. Van Page gaan we naar Mexican Hat en de dag erna naar Monument Valley. Lijkt misschien wat raar maar we zouden graag The View Hotel doen om zo relax te genieten van zonsondergang en zonsopgang ginds. Initieel plan was ook Natural Bridges Monument ergens te doen maar lijkt me teveel en hebben we geschrapt.
Bij Moab komt er zo een dagje bij. Mesa Verde will we heel graag zien dus die heb ik er toch ingelaten.
Hierbij het plan met de "stops" tussen haakjes die dat we zouden doen. Daar moet ik nog wel wat meer werk insteken maar had graag de grote lijnen al afgehad deze week.

31/aug Brussels - Phoenix()
1/sep Phoenix -Grand Canyon(Scottsdale)
2/sep Grand Canyon - Page(Imperial Tour Helicopter (in de morgend) - Horseshoe Bend-Upper en Lower Antelope Canyon – Lake Powell - Glen Canyon Dam)
3/sep Page - Mexican Hat(Page(ochtend) – Goosenecks state park - Mexican Hat Rock -Moki Dugway -Muli Point)
4/sep Mexican Hat - Monument Valley(Monument Valley -Valley of the Gods)
5/sep Monument Valley-Mesa Verde()
6/sep Mesa Verde- Moab(La Sal Mountain Loop Road -Arches NP)
7/sep Moab(Arches + Canyonlands North + Death Horse SP)
8/sep Moab(Canyonlands Needles)
9/sep Moab - Torrey (Capitol Reef NP)(Goblin Valley SP)
10/sep Torrey - Bryce Canyon(Boulder - Escalante - capitol reef)
11/sep Bryce Canyon( Visitor Center Grand Staircase Escalante - Kodachrome Basin SP -Red Canyon -Cedar Breaks (Dixie's NF))
12/sep Bryce Canyon - Zion (Springsdale)(Mount Carmel Highway - Checkerboard Mesa - Canyon Overlook Trail (juist voor tunnel) – Zion NP East Entrance)
13/sep ZionNP (Spring Dale)(Rockville/Grafton – [Sand Hollow SP – Snow Canyon SP)
14/sep Zion - Las Vegas(Valley if Fire)
15/sep Las Vegas - Stove Pipie Wells (Death Valley)(China Ranch )
16/sep Stove Pipie Wells - Lee Vining(Furnace Creek -Alabama Hills- Lone Pine - Independence - Big Pine (Ancient Bristlcone Pine Forest- Bishop- Mammoth Lakes (Devils Postpile NM – Rainbow Falls)- Mono Lake)
17/sep Lee Vining - Yosemite(Bodie (in morgend doen)- Tioga Pass)
18/sep Yosemite(Glacier Point)
19/sep Yosemite()
20/sep Yosemite - San Francisco(Mariposa Grove - Oakhurst -Oakdale - Oadkland )
21/sep San Francisco()
22/sep San Francisco()
23/sep San Francisco - Montery(Santa Cruz - Montery Bay Aquarium)
24/sep Monterey - San Luis Obispo(Carmel - Big Sur - Cambria - Pismo Beach )
25/sep San Luis Obispo - LA(Santa Barbara - Malibu - Santa Monica -Venice Beach)
26/sep LA (Hollywood, Beverly Hills, Universal Studios)()
27/sep LA - Brussels()

Ik heb nog volgende vraagjes:
Ik twijfel hoe 16 en 17 september te doen, slapen in Lone Pine of slapen in Lee Vining? Er stond ergens om Bodie best in de ochtend te doen?

Hotels zijn als het volgt voor het moment indien ze allemaal nog vrij zijn. Als er geen cancellation fee is heb ik ze meestel reeds geboekt.
31/aug ??? (Phoenix)
1/sep Yavapai Lodge
2/sep Bashfullbobsmotel
3/sep San Juan INN
4/sep The View Hotel
5/sep Far View Lodge
6/sep Kokkopelli Lodge
7/sep Kokkopelli Lodge
8/sep Kokkopelli Lodge
9/sep austinschuckwagonmotel
10/sep Crum Cottage
11/sep Crum Cottage
12/sep Bumbleberry
13/sep Bumbleberry
14/sep Last minute boeken
15/sep Stovepipe Wells
16/sep ??? (Lee Vining of Lone Pine)
17/sep Curry Village
18/sep Curry Village
19/sep Curry Village
20/sep Last minute boeken
21/sep Last minute boeken
22/sep Last minute boeken
23/sep ??? (Montery)
24/sep ??? (Santa Barbara)
25/sep Last minute boeken
26/sep Last minute boeken

Enige comments bij sommige hotels of suggesties voor betere?
Kent er nog iemand een goede gids om te lezen op voorhand, ik had reeds de trotter gekocht en heb deze al gelezen maar zou nog graag een andere hebben of een uitgebreider boek?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met een baby van 5 maanden (nu 5 maanden of dan?) wordt het toch wel een beetje een ander verhaal. Zeker Mesa Verde zou ik dan echt goed bedenken. Het mooiste is om daar een of twee tours te doen, maar met steile ladders en een ranger die uitgebreid aan het woord is, lijkt me dat met een baby toch iets minder.

Mexican Hat en Monument valley: is al eerder genoemd, waarom ook nog in Mexcian Hat overnachten? Waarom dan niet op één plaats blijven als je daar de tijd wilt nemen?
Bij Bryce noem je veel dingen, maar geen Bryce zelf. Willen jullie niet een tocht langs de rim maken of een stuk naar beneden lopen?
Idem voor Zion, er is in het park genoeg te zien voor een volle dag.

Als jullie naar het Needles district gaan is misschien een overnachting bij Monticello handig, vanuit Moab is het nog wel een eindje heen en weer rijden.

Voor Death Valley zou je ook naar Furnace creek ranch kunnen kijken, daar zijn wat meer voorzieningen dan bij Stovepipe Wells.
Lee Vining is prima als tussenstop maar als je inderdaad ook Bristlecone Pine forest wilt doen, en de Alabama Hills etc, dan zou je ook wat eerder kunnen stoppen. Bodie is in de zomer heet, vandaar dat het dan prettiger is om het in de ochtend te bezoeken. In september zal het wel meevallen met de hitte. Let ook op de openingstijden.

Ik weet niet of je Yosemite al hebt geboekt, en de Grand Canyon? Het zit daar al behoorlijk vol in september.
Je zou de route ook andersom kunnen doen als dat beter uitkomt met weekenden, beschikbaarheid etc.

Ik vind Fodor's Complete Guide of the National Parks of the West een prachtig boek. En ik heb onlangs de Lonely Planet Arizona gekocht. Weer een heel ander soort gids, het is maar net wat je zoekt. Ik heb er weer veel van opgestoken.
Voor de grotere parken als Yosemite heb je ook aparte gidsen (LP, Rough Guide, erg handig en gedetailleerd).

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

doen we in het midden van onze route een half dagje las vegas en avond natuurlijk. Voor ons genoeg daar onze baby van 5maanden ook mee gaat op reis
Je wil niet weten hoeveel kinderwagens (met meestal slapende baby er in) je zelfs midden in de nacht op de strip tegenkomt.
bedamer
Amerika-newbie

Bericht door bedamer »

ze zal tegen dan 5 maanden zijn.
Goeie opmerkingen ivm Mesa Verde, we gaan het eens bekijken maar we kunnen eventueel om de beurt een tour doen ofzo.

We willen niet speciaal bij Mexican Hat blijven slapen maar omdat we pas rond middag zullen vertrekken in Page lijkt het mij te kort voor direct naar Mesa Verde door te rijden
en in mijn voorstel hebben we niet hetzelfde hotel omdat ik View Hotel wel leuk vind voor 1 nacht maar wel wat duur voor 2 nachten.of is View Hotel toch niet subliem?

of lijkt direct doorrijden naar Mesa Verde wel een optie dus bijvoorbeeld:
3/sep Page - Monument Valley (Page(ochtend) – Goosenecks state park - Mexican Hat Rock
4/sep Monument Valley- Moki Dugway -Muli Point-Valley of the Gods - Mesa Verde
Indien mogelijk en betere optie dan is de vraag natuurlijk waar dat we deze dag best bijzetten?

Natuurlijk willen we Bryce en Zion zelf ook doen, ben alleen nog niet tot op dit detail geraakt. Voor Needles, Death Valley en Lee Vining ga ik het ook nog eens grondig bekijken.

Yosemite en Grand Canyon zijn reeds geboekt. had niet super veel keuze maar het is wel gelukt. :-)

Super Bedankt voor je tips. Ik ga deze week vliegtuig en auto boeken en dan boek en roadatlas kopen zodat ik de komende 2 weken alles in detail kan gaan uitwerken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb zelf geen ervaring met he View Hotel, ziet er wel prachtig uit natuurlijk, maar inderdaad wellicht wat te veel van het goede voor 2 nachten.
Eigenlijk zou een cabin op Gouldings CG wel leuk zijn voor 2 nachten, maar dan heb je niet de uitzichten zoals bij de View.
Ik kan niet zo goed inschatten of met 1 nacht MV alles gaat lukken. Misschien is het prettiger om 2 nachten Page te doen, dan kun je 's morgens ook vroeg op weg naar Monument Vlaley.

Zie voor het stuk Moab - Mesa verde - Monument Valley (en de cabin) - Page ons 2008-verslag.

We komen elkaar tussen Las Vegas en DV tegen zie ik.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer