Even voorstellen: ik ben 30, m'n vriendin 29 en we wonen in O-Vlaanderen.
M'n vriendin en ik willen voor de eerste keer naar de States gaan. Wij weten niet of het bij 1 keer blijft, maar we willen er zeker geweest zijn. (Mogelijks meer, zal afhangen van de eerste impressie).
Wat we zeker willen doen is NY, hiervoor hebben we een 4-tal dagen uitgetrokken. Van daaruit doorreizen naar het westen.
We hebben volgend reisvoorstel gekregen. OK, het is kort, maar veel langer kan niet omwille van verlof etc. Er kunnen nog maximum 2 dagen bij! Zoals ik hier lees, merk ik wel dat dit krap is, maar we willen zeker NY niet missen, dus we proberen de planning zo mooi mogelijk in te vullen.
San-Fran mag zeker op de lijst, evenals LV. Yosemite blijkt enorm de moeite te zijn? Omwille van een zwakke knie is het voor m'n vriendin niet mogelijk om lange en moeilijke wandelingen te maken, dus daar moeten we ook rekening mee houden. Ik weet niet of LA de moeite is?
Graag jullie meningen / opmerkingen?
Reisroute:
1 Oktober: Brussel – New York
Vlucht naar New York en overnachting in middenklasse hotel
2 – 4 Oktober: New York
5 Oktober: New York – San Francisco
Vlucht naar San Francisco, overnachting in omgeving Union Square.
6 Oktober: San Francisco
7 Oktober: San Francisco – Oakhurst
Overgangsrit ingang Yosemite National Park
8 Oktober: Oakhurst – Bishop
Bezoek aan Yosemite National Park, Dit 3.030 km² park bevat enkele der mooiste berggebieden ter wereld, het is een wildernis van bossen, bergweiden en granieten wanden. U kunt door het park rijden op de 320 km verharde wegen.
U rijdt over de Tioga Pass, Een voormalige trekkersroute om de West te bereiken. Deze pas is de hoogste weg in California (± 3.000 m).
Bezoek aan Mono Lake Dit bijna een miljoen jaar oud meer ligt 2.700 m boven het zeeniveau. Op dit 21 km brede zoutmeer (vaak de Dode Zee van California genoemd) ziet u de bizarre tufsteen formaties, die in mysterieuze vormen omhoogsteken.
9 Oktober: Bishop – Las Vegas
Rit doorheen Death Valley
10 Oktober: Las Vegas
11 Oktober: Las Vegas – Grand Canyon
Via Henderson, Kingman en de legendarische Route 66 rijdt u naar de Grand Canyon. Bezoek aan West en Oost Rim.
12 Oktober: Grand Canyon – Lake Havasu
13 Oktober: Lake Havasu – Los Angeles
Via Blythe en Palm Springs bereikt u Los Angeles.
14 Oktober: Los Angeles
15 Oktober: Los Angeles – Brussel
Afgifte huurwagen en terugvlucht Brussel
16 Oktober: Aankomst Brussel
Alvast bedankt voor jullie input