Hierbij zou ik graag mijn geplande reis met jullie delen. Het is mijn eerste grote reis, en de eerste keer alleen. Schroom niet om er commentaar op te geven (ookal staat veel al vast). Ik ben me ervan bewust dat ik veel wil doen in weinig tijd (ergens begint het al te knagen dat ik niet nog 8 dagen eraan vast heb geknoopt), maar ik probeer er het mooiste van te maken. Op 12 juli vertrek ik en zal dan tot de 16e in Snowbird zijn voor een conferentie. Hier is alles voor me geregeld, dus ik zal hier niet verder over uitweiden. In het kort ziet mijn reis daarna er als volgt uit:
16 jul: SLC - LAS (binnelandse vlucht) - Jacob Lake
17 jul: Jacob Lake - Grand Canyon - Saint George
18 jul: Saint George - Las Vegas
19 jul: Las Vegas
20 jul: Las Vegas - Fresno (vlucht) - Yosemite Park
21 jul: Yosemite Park - Merced
22 jul: Merced - San Francisco
23 jul: San Francisco - Amsterdan (vlucht

Zaterdag 16 juli ga ik dus met een binnenlandse vlucht (al geboekt) naar Las Vegas. Daar huur ik een auto en daarmee zal ik naar Jacob Lake rijden om daar de nacht door te brengen.
Zondag 17 juli ga ik dan vroeg (=7:30 uur) naar de Grand Canyon (North Rim) om daar Bright Angel Point te lopen en naar Point Imperial en Cape Royal te rijden. Denken jullie dat dit te doen is? Hoe zit het met de drukte half juli aan de North Rim? Sta je dan uren vast in het verkeer of loopt het wel aardig door? Rond 18:00 uur wil ik dan naar Saint George rijden om daar in een Motel 6 te overnachten.
Maandag 18 juli rijd ik dan verder naar Las Vegas. Ik slaap 2 nachten in het Flamingo hotel en ik heb verder (nog) geen grote plannen gemaakt voor die dagen. In ieder geval wil ik naar de Stratosphere Tower en de fonteinen van Bellagio.
Woensdag 20 juli ga ik dan vanaf Las Vegas met een binnenlandse vlucht naar Fresno, huur ik een auto en rij ik naar Glacier Point om daar de zonsondergang te bekijken. Daarna rijd ik naar Curry Village om daar te overnachten.
Donderdag 21 juli huur ik een fiets om door de Yosemite Valley te fietsen en de bekende plaatsen te bezoeken. 's Middags wil ik dan naar Wawona om daar de bus te pakken naar de Mariopsa Grove. Begin van de avond rijd ik dan naar Merced voor een Motel 6 overnachting.
Vrijdag 22 juli rijd ik verder naar San Francisco voor een laatste drukke dag: Rond 12 uur aankomst, inchecken, auto terugbrengen, cable cars (als het niet te druk is), Golden gate brug (ik koop een OV dagkaart), Alamo Square, Lombard Street (niet allemaal in die volgorde, ik moet even kijken wat haalbaar is

Het enige waar ik momenteel nog echt over twijfel is het gedeelte rondom de Grand Canyon. Ik zit te overwegen om de overnachting in Saint George te veranderen in een 2e nacht in Jacob Lake, waardoor ik bijna een extra dag rondom de Grand Canyon heb. Nadeel hiervan is dat ik dan aan het einde van de maandag 5 uur (minstens) naar Las Vegas moet rijden (of met tussenstop in Saint George, maar dan houdt ik weer zo weinig tijd voor Vegas over) en dat het weer 150 dollar duurder is (terwijl ik de totale kosten al zo hoog vind). Wat is jullie mening hierover? Is een dag hiken op de North Rim deze investering waard of kan ik 'net zo goed' die dag in Las Vegas verblijven?
- Bob