Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis 2smiles: SF - LV - LA - SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
2smiles
Amerika-newbie

Reis 2smiles: SF - LV - LA - SF

Bericht door 2smiles »

Wij gaan van 5 tot 29 september naar de VS. We komen aan in San Fransisco en vertrekken ook week vanuit SF. Onze plannen zijn natuurlijk het wel bekende rondje. Het eerste deel hebben we vast liggen tot aan Las Vegas. Vanaf daar is alles nog flexibel.
Graag zou ik reacties willen op ons reisschema vanaf Las Vegas. We houden erg veel tijd over in San Fransisco....
Is het nodig om vooraf een hoel te boeken op 9/11?

Onze planning ziet er als volgt uit:
5-9 Brussel - SFO; overnachting in San Mateo
6-9 San Mateo ->Yosemite -> slapen in Buck Meadows
7-9 Yosemete -> Mammoth Lakes
8-9 Mammoth Lakes -> Death Valley -> Las Vegas
9-9 Las Vegas
10-9 Las Vegas
11-9 Las Vegas -> Zion -> Bryce Canyon
12-9 Bryce Canyon -> Arches (Moab)
13-9 Moab -> Monument Valley -> Lake Powell -> ..slapen in Page
14-9 Antelope Canyon -> South Rim..evt helikoptervlucht over Grand Canyon -> Flagstaff / Sedona
15-9 Sedona -> Bullhead City
16-9 Bullhead City -> Joshua tree N.P. -> L.A.
17-9 L.A.
18-9 L.A. -> Santa Monica
19-9 Santa Monica -> Santa Barbera -> Santa Maria
20-9 Santa Maria -> Big Sur
21-9 Big Sur -> Carmel -> Monterey
22-9 Monterey (whale watching) -> S.f
23-9 S.F.
24-9 S.F.
25-9 S.F.
26-9 S.F.
27-9 S.F.
28-9 S.F.
29-9 Vertrek naar Brussel aankomst 30-9
wezzzley
Amerika-ontdekker

Re: Reis SF - LV - LA - SF

Bericht door wezzzley »

Ikzelf kan nog niet uit ervaring spreken, maar ik heb in dit forum al heel wat afgelezen en denk dat je voor zion best wat meer tijd uittrekt...
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

En niet alleen voor Zion ...

Misschien handig om te vertellen waar jullie belangstelling naar uit gaat, en wat jullie van plan zijn. Als jullie alleen maar in de auto willen zitten is dit te doen, maar ik neem aan dat je toch naar de parken gaat om daar ook nog iets te zien? En wanneer wou je dat doen? Als je het nog niet hebt gedaan, lees je dan eens in door wat reisgidsen te lezen, maar vooral door reisverlsagen te lezen. Op die manier krijg je een beter beeld van wat er te zien is en vooral hoeveel tijd het allemaal kost.

Gelukkig is er nog wat speling, en aan de kust zou het ook sneller kunnen. De extra dagen kun je op verschilende manieren inzetten.
Zion is al genoemd, meestal wordt hier 2 nachten aangeraden. Voor Yosemite zou ik zelfs 3 aanraden, maar toch echt minimaal 2. Moab verdient meer tijd, je hebt daar namelijk niet alleen Arches maar ook Canyonlands. De Grand Canyon op doorreis? Waarom geen overnachting in het park? Je racet door naar Seodna waar je ook al geen tijd hebt. En waarom bullhead city, dat ligt toch niet echt op de route?

Marianne
2smiles
Amerika-newbie

Bericht door 2smiles »

We willen zeker niet de hele vakantie in de auto zitten.
We hebben er bewust voor gekozen om maar een overnachting in Yosemite te doen.
Voor de rest hebben we voornamelijk in onze ANWB wereldreisgids VS zuid-west gelezen. Ik heb onder andere ook gekeken naar planningen van Djoser reizen.
We willen graag alle parken onderweg bezoeken..wij kunnen echter nauwelijks de tijd inschatten die we kwijt zijn met het bezoeken van de parken derhalve de vraag om jullie reacties.

Bedankt voor de tip om in ieder geval in Zion en Moab meer dagen te plannen.
We hadden voor Bullhead gekozen om te slapen om de reis op te breken verder niks bijzonders alleen een nachtje slapen en dan weer verder.
Onze planning behoeft wellicht meer uitleg ik zal het morgen eens verder probereen uit te schrijven.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

pfff, ik vind dit ook een heel heftig rondje.
Best hier en daar een route opsplitsen (bvb moab - page: best maak je hier moab - monument valley (of ev kayenta) en dan de tweede dag monument valley - page van.

Heb je al reisverslagen van forummers gelezen? daar kan je heel wat inspiratie uithalen. De links hieronder brengen je naar mijn eigen reisverslagen :-)
Een heel leuk reisverslag is ook dit: http://www.bartenevy.be

Wat vind je hier van, jullie schema maar dan anders gespreid

5-9 aankomst SF
6-9 SF ->Yosemite probeer zo centraal mogelijk nabij de vallei (vallei zelf als dat nog kan, of El Portal) te overnachten als je 's ochtends vertrekt in SF ben je op het middaguur in Yosemite. Dan kan je bvb de Glacier point road rijden en een korte blik werpen in de vallei.
7-9 Yosemite -> Bishop ik zou eerder bishop of lee vining nemen als overnachtings plek, voor mammoth lakes heb je net een beetje meer tijd nodig en rondje is zo al heftig genoeg. onderweg pak je de Tioga pas mee. Bodie en Mono Lake kan je ook doen, supertof!
8-9 Bishop-> Death Valley overnachten in Death Valley is voor mij een must om echt van dit gebied te kunnen genieten tijdens de frissere ochtend en avond uren. Death Valley is trouwens prachtig!
9-9 Death Valley - Las Vegas
10-9 Las Vegas
11-9 Las Vegas -> Zion diezelfde dag nog door naar Bryce is echt zonde van Zion! veel forummers raden twee nachten in Zion aan, ik vond 1 nacht voor onszelf genoeg. Hangt er van af hoeveel je van lange wandelingen houdt
12-9 Zion - Bryce
13-9 Bryce- Capitol Reef via de prachtige UT12
14-9 Capitol Reef - Moab via Goblin
15-9 Moab en omgeving (Arches, Canyonlands,...)
16 -9 Moab en omgeving
17-9 Moab -> Monument Valley een prachtige route!!! langs de Moki Dugway en Valley of the Gods! ik zou Moab er uit laten, hier heb je enkele dagen voor nodig!
18-9 Monument Valley -> Page met oa Antelope Canyon
19-9 Page - Grand Canyon
20-9 ochtend wandeling Grand Canyon en evt helicoptervlucht - Sedona
21-9 Sedona - via route 66 - naar bvb needles, bullhead city,...
22-9 Verder via Joshua Tree naar LA
23-9 LA
24-9 L.A. : Santa Monica Santa Monica is een "deel" van LA
25-9 Santa Monica -> Santa Barbara of Santa Maria
26-9 Santa Maria -> Big Sur -> Montery hier heb ik de route wat meer samengebracht.
27-9 Montery (whale watching) -> S.f
28-9 S.F. met alcatraz tour? kan je best vooraf boeken! bvb de avond tour!
29-9 S.F.

Een dagje SF is misschien wat weinig zeker op het einde van zo'n lange reis, eventueel een dagje LA minder, of de kust met een dag minder. Of Moab laten vallen en zo meer tijd voor de kust/SF?
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis 2smiles: SF - LV - LA - SF

Bericht door gleuknie »

2smiles schreef:Ik heb onder andere ook gekeken naar planningen van Djoser reizen.
Tip: Kijk nooit naar planningen van reisbureau's. Die hebben er een handje van om onhaalbare reizen aan te bieden, zodat mensen denken heel veel parken te kunnen zien voor weinig geld.

Jammer dat je het deel voor Las Vegas al vast hebt liggen. Valt dat niet meer kosteloos te annuleren? Ik zou namelijk zeker nog een extra nacht Yosemite en een overnachting in Death Valley aan kunnen raden.
Ik zal hieronder eens een overzichtje maken van wat er gemiddeld aangeraden wordt per plaats in je route:

Yosemite: 2 à 3 nachten
Mammoth Lakes (Of Lee Vining of Bishop): 1 nacht
Death Valley: 1 nacht
Las Vegas: 2 à 3 nachten
Zion: 2 nachten in Springdale
Bryce Canyon: 1 nacht
Moab: 3 à 4 nachten
Monument Valley: 1 nacht
Page: 2 nachten
Grand Canyon: 1 nacht
Sedona: 2 nachten
Joshua Tree N.P.: 1 nacht in bijvoorbeeld 29 Palms of Palm Springs
Los Angeles: 3 nachten
Highway 1: 2 nachten, bijvoorbeeld in Cambria en Monterey
San Francisco: 3 nachten
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2smiles
Amerika-newbie

Bericht door 2smiles »

Dank voor al jullie reacties. We hebben onze planning aangepast op onderdelen. Wellicht een zeer ambitieus plan maar we gaan er toch voor.
Ik heb een mooi schema gemaakt maar kan het niet als bijlage toevoegen :(
Hieronder vind je ons nieuwe schema maar dan zowat door elkaar gehusseld door word :(
Datum
5-9 SFO San Mateo 7,6 miles 12 minuten Slapen
6-9 San Mateo yosemite 187 3 uur 43 minuten Yosemite bezoeken
6-9 yosemite Buck meadows 39,5 58 minuten Slapen
7-9 Buck meadows Yosemite 39,5 58 minuten Yosemite bezoeken
7-9 Yosemite Mammoth lakes 105 2 uur 13 minuten Mammoth lakes bezoeken
8-9 Mammoth lakes Death Valley 223 4 uur 42 minuten Death valley bezoeken
8-9 Death valley Las Vegas 162 3 uur 20 minuten evt death valley bezoeken..naar LV
9-9 Las Vegas LV
10-9 Las Vegas LV
11-9 Las Vegas Zion 165 2 uur 54 minuten Zion bezoeken
11-9 Zion Springdale 1,4 4 minuten Springdale overnachten
12-9 Springdale Bryce 87 1 uur 57 minuten Dag besteden in Bryce Canyon
13-9 Bryce Moab 276 4 uur 43 minuten
14-9 Moab
15-9 Moab Lake Powell 152 2 uur 45 minuten
15-9 Lake powell Monument Valley 106 2 uur 10 minuten
16-9 Monument Valley Page 121 2 uur 16 minuten
17-9 Page Antelope 8,8 23 minuten
17-9 Antelope Grand Canyon village 145 3 uur 1 minuut
18-9 Grand Canyon village Sedona 108 2 uur 11 minuten
19-9 Sedona
20-9 Sedona Joshua tree 366 6 uur 9 minuten
21-9 Joshua tree Palm Springs 50,9 1 uur 1 minuut
22-9 Palm Springs LA 107 1 uur 53 minuten
23-9 LA
24-9 LA Cambria 227 4 uur 20 minuten
25-9 Cambria Monterey 145 2 uur 45 minuten
26-9 Monterey SF 119 2 uur 9 minuten
27-9 SF
28-9 SF
29-9 SF SFO Auto 5.30 inleveren

Wat vinden jullie van deze planning? Ik wil zoveel mogelijk zien....ben bang dat ik maar de helft zie :roll: geloof dat ik nu al last heb van vakantiestress :wink: :!:
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Wat versta jij onder Lake Powell? Die ligt ook bij Page (de Glen Canyon dam ligt ook bij Page) dus ik snap even niet hoe je aan die tijd vanaf Moab komt en waarom je dus eerst naar Lake Powell gaat dan terug naar Monument Valley om dan weer terug naar Page te gaan? Beetje onlogisch :wink: Dus geniet bij Page van zowel Antelope Canyon als Lake Powell en gebruik die nacht ergens anders. EDIT: ik zie nu dat je 2 keer 15 september hebt. Schrijf het bondiger op, je verliest je nu in details als uren en mijlen.

Km, uren het zeggen veel maar niet alles, soms is er zoveel te zien onderweg dat op papier 2 uur een dagtocht kan zijn. De rit tussen Bryce en Moab kan via de interstate en maar kan ook via UT 12 en Capitol Reef en dan kom je tijd te kort op een dag en zou een overnachting in Torrey (tussen Bryce en Moab) een overweging kunnen zijn. Ook de rit tussen Moab en Monument Valley is prachtig met veel bezienswaardigheden die een omweg waard zijn zoals Natural Bridges, Moki Dugway en Gooseneck Sp om maar wat te noemen. Er is zoveel te zien dat je keuzes moet maken. Touroperators kiezen vaak voor veel in een snel tempo, ik ben daar niet zo'n voorstander van. Kijk eens rond op het forum, er zijn genoeg routes gegeven en er staan genoeg reisverhalen om je een beeld te geven.
Laatst gewijzigd door jolanxyz op 16 jun 2011, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vond de eerste planning overzichtelijker. Is er nu iets veranderd? Waarom het niet gewoon per dag opschrijven (en voor mij hoeven de afstanden en tijden er niet bij, maar dat is wel voor jezelf goed om te weten natuurlijk).

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer