Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis _ronald_: Rondje Californie Arizona

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
_ronald_
Amerika-ontdekker

Reis _ronald_: Rondje Californie Arizona

Bericht door _ronald_ »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ook nieuw op het gebied van reizen in Amerika.
Na een aantal jaren elk jaar backpacken in Azie nu eens besloten om wat anders te doen.
Ruim 3,5e week naar Amerika. Bijgevoegd ons reisschema. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Uiteraard hebben we een auto gehuurd.
Zoals je ziet zijn er ook al een paar hotels vastgelegd. Enerzijds heb ik de angst om overal mis te grijpen. Op hotels.nl zie ik steeds minder hotels beschikbaar.
Anderszijds zal het ter plaatse wel weer meevallen en heb ik wellicht weer te vroeg dingen vastgelegd. Hebben jullie enig idee hoe compleet sites als hotels.nl en Expedia zijn?

Ik heb al ondervonden dat het hoogseizoen niet ideaal is wat betreft hotels bij de grote parken. Gelukkig zijn er vaak wel alternatieven.
Alleen bij de Grand Canyon zit ik helaas wat verder weg omdat ik niet de hoofdprijs wilde betalen.

Alvast bedankt voor jullie feedback!
Bijlagen
USAtrip.JPG
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis _ronald_: Rondje Californie Arizona

Bericht door Martin & Marianne »

Zijn de dingen die je hebt geboekt nog te annuleren?
Ik zie de Yavapai Lodge nog vrij op 13 juli, voor de 14e heb ik niet gekeken, maar het lijkt me toch de moeite om iets anders dan Williams te proberen.

Marianne
_ronald_
Amerika-ontdekker

Bericht door _ronald_ »

Martin & Marianne schreef:Zijn de dingen die je hebt geboekt nog te annuleren?
Ik zie de Yavapai Lodge nog vrij op 13 juli, voor de 14e heb ik niet gekeken, maar het lijkt me toch de moeite om iets anders dan Williams te proberen.

Marianne
Hoi Marianne,

De 13e is dat hotel inderdaad nog vrij. De 14e was er weer niets:(.
Helaas is het hotel niet annuleerbaar. (aanbieding)
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Even voor mijn eigen gemak, de route uitgeschreven in de wat leesbare vorm die op dit forum gebruikt wordt:

12/7 Nederland - Phoenix
13/7 Phoenix -Williams
14/7 Williams - Grand Canyon - Williams
15/7 Williams - Grand Canyon - Panquitch
16/7 Panquitch - Bryce - Panquitch
17/7 Panquitch - Bryce - Panquitch
18/7 Panquich - Zion - Hurricane
19/7 Hurricane - Zion - Hurricane
20/7 Hurricane - Las Vegas
21/7 Las Vegas
22/7 Las Vegas
23/7 Las Vegas - Death Valley - Owens Lake - Bigpine?
24/7 Big Pine - Yosemite
25/7 Yosemite
26/7 Yosemite - S.F.
27/7 S.F.
28/7 S.F.
29/7 S.F. - Monterey
30/7 Monterey - L.A.
31/7 L.A.
1/8 L.A. - San Diego
2/8 San Diego
3/8 San Diego - Palm Springs
4/8 Palm Springs
5/8 Palm Springs
6/8 Palm Springs - Phoenix
7/8 Phoenix - Nederland

Als ik het zo zie breng je meer tijd door in het compacte Bryce als in het grote Yosemite, beetje onlogisch. Normaliter vind ik 1 overnachting bij Bryce voldoende voor de highlights en een korte wandeling. Je keuze voor betaalbare hotels betekent dat je veel mijlen heen-en-weer gaat rijden. Heb je dit verlies aan tijd en benzine meegenomen in je kostenplaatje? Maar was er zelfs in Tusayan niets betaalbaars meer te vinden? Ik zou de 13e fijn in Yavapai Lodge logeren als deze vrij is en de 14e zou je eventueel in Tusayan kunnen doorbrengen. Ook voor de Grand Canyon is een overnachting voldoende voor de highlights.Datzelfde geldt voor Panquitch, het kan maar was er niets in Tropic wat betaalbaar was? Je zou als oud backpacker ook een tentje en slaapzakken bij de Wallmart kunnen kopen en in de parken kunnen slapen. Maar dat is achteraf gepraat, jammer dat je dit al hebt vastgelegd voor je ons om advies vroeg.

Hou er rekening mee dat het na zonsondergang snel donker is en dat het in de afgelegen gebieden pikkedonker is zonder reflectiematerialen langs de weg etc. Dit is niet fijn rijden en door je hotelkeuzes die al vastliggen zul je om veiligheidsredenen moeten overwegen of je dus de zonsondergang en/of zonsopkomst bij de Grand Canyon en Bryce al dan niet kan bekijken. (ik zeg dus dat je die moet overslaan, maar ik laat de keuze aan jou).

Ook San Diego en L.A.komen er ten op zichte van het bloedhete Palm Springs er maar bekaaid vanaf. Ik zou Palm Springs overslaan en vanuit San Diego naar Phoenix rijden. San Diego is een leuke stad met fijne stranden en dat is prima relaxen.

De afstand Monterey - L.A. is te veel voor een dag. De kustroute is bochtig en erg mooi. Wil je het met 1 overnachting doen dan is Cambria een betere keuze of als je mijn advies opvolgt om Palm Springs over te slaan, zou je ook in en Monterey en bijvoorbeeld Santa Barbara kunnen overnachten zodat je genoeg tijd hebt voor de kust en alles wat er te zien is.
_ronald_
Amerika-ontdekker

Bericht door _ronald_ »

Bedankt voor de uitgebreide feedback.
Inderdaad wat laat advies gevraagd.

1) Ook in Tropic en Tusuyan is niets meer te vinden. Of zit ik verkeert te zoeken? Hotels.com en dat soort sites...
2) Het hotel in Williams is niet meer te annuleren. Misschien niet handig geweest, maar niets meer aan te doen.
3) Je geeft aan dat je in Bryce aan 1 dag voldoende hebt. Wellicht is het een optie om die andere dag toe te voegen aan Zion. Dit park is groter heb ik begrepen. Het hotel bij Bryce kan ik nog annuleren, die bij Zion niet.
4) Wellicht inderdaad een goede idee om Palm Springs te schrappen. We wilden graag de laatste paar dagen relaxen, maar dat is misschien leuker in San Diego. Kan ik gelijk een dagje toevoegen aan LA en/of aan de rit tussen SF en LA.
5) Zit er nu ook aan te denken om een dagje Las Vegas te schrappen en deze toe te voegen aan Yosemite. Goed idee?
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Je gaat in 1 keer van Grand Canyon naar Bryce. Daar kun je nog een nacht in Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam) en eventueel Monument Valley (Mexican Hat) tussen doen.
In Tropic zijn de 17de nog kamers voor $69 bij http://www.brycecanyonsteppingstone.com
Probeer eens via tripadvisor te kijken welke lodging er in betreffende plaatsen is, of plaatsnaam + lodging met google. Bookingsites zullen niet alle hotel/motels hebben en op de sites zelf is boeken vaak goedkoper (tenzij je bijv. priceline gebruikt).
Een leuker alternatief voor Big Pine is Lone Pine. En anders Bishop.
Meer tijd voor de route van LV naar Yosemite is altijd mooi. Denk ook aan Mono Lake en Bodie bij Lee Vining. Mammoth Lakes is nog een mooi alternatief voor Lee Vining.
Van Monterey in 1 dag naar LA is echt te ver om van de kustroute te genieten.
Drie nachten Palm Springs in augustus lijkt me zonde... Dan kun je beter iets langer aan de kust blijven.
Johan
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Goed nieuws dat je hotel in Panguitch nog te annuleren valt, want ik zou zeker de eerste nacht annuleren ten gunste van een overnachting in Page. Monument Valley zou ik er niet ook nog bij doen, omdat de overnachtingen bij Zion al vast liggen. Ik zou je route na Zion ongeveer zo indelen:

20-07: Zion - Las Vegas
21-07: Las Vegas
22-07: Las Vegas - Death Valley ( Ik zou snel boeken. Ik zie dat er nog wat beschikbaar is in Stovepipe Wells op 22 juli. 23 juli niet meer.: https://res.stovepipewells.net/iqreserv ... bility.asp )
23-07: Death Valley - Lee Vining/Mammoth Lakes
24-07: Lee Vining/Mammoth Lakes - Yosemite
25-07: Yosemite
26-07: Yosemite
27-07: Yosemite - San Francisco
28-07: San Francisco
29-07: San Francisco
30-07: San Francisco - Monterey
31-07: Monterey - Cambria
01-08: Cambria - Los Angeles
02-08: Los Angeles
03-08: Los Angeles - San Diego
04-08: San Diego
05-08: San Diego - Anza-Borrego Desert State Park - El Centro
06-08: El Centro - Phoenix
07-08: Phoenix - Terugreis
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
_ronald_
Amerika-ontdekker

Bericht door _ronald_ »

Bedankt voor alle nuttige reacties.
Ik zit er sterk aan te denk om toch het een ander op te volgen. Ik zit ook te twijfelen om gewoon Williams te annuleren ook al krijg ik mijn geld niet terug.
Morgen even bellen of ik nog iets terug kan krijgen.

Met jullie advies kom ik dan uit op het volgende schema:

12/7 Nederland - Phoenix
13/7 Phoenix -Grand Canyon (Yavapai Lodge)
14/7 Grand Canyon
15/7 Grand Canyon - Page
16/7 Page - Panquitch
17/7 Panquitch - Bryce - Panquitch
18/7 Panquich - Zion - Hurricane
19/7 Hurricane - Zion - Hurricane
20/7 Hurricane - Las Vegas
21/7 Las Vegas
22/7 Las Vegas - Death Valley
23-07: Death Valley - Lee Vining/Mammoth Lakes
24-07: Lee Vining/Mammoth Lakes - Yosemite
28-07: San Francisco
29-07: San Francisco
30-07: San Francisco - Monterey
31-07: Monterey - Cambria
01-08: Cambria - Los Angeles
02-08: Los Angeles
03-08: Los Angeles - San Diego
04-08: San Diego
05-08: San Diego
06-08: San Diego - Phoenix
07-08: Phoenix - Terugreis

Wat me ook erg bevalt aan het schema is dat ik minder lange stukken op 1 dag hoef te rijden (ik ben de enige chauffeur) en ik zie gewoon meer.
Nog mensen andere tips?
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nancywittebols »

Indien je nog geen hotel geboekt hebt in Las Vegas, kijk dan eens op www.ebookers.be. Vorig jaar hebben we een kamer voor 3 personen kunnen reserveren in Circus Circus voor 30$. Een uitstekende prijs voor een heel goede kamer.
_ronald_
Amerika-ontdekker

Bericht door _ronald_ »

Bedankt voor al jullie reacties.
Ik zit nog met 1 knelpuntje. Wellicht hebben jullie een goed idee. Het gaan om het volgende stukje:

22/7 Las Vegas - Death Valley (Death Valley Junction)
23-07: Death Valley ?
24-07: Death Vallye ? - Yosemite

Het is echt razend druk in Death Valley rond die periode en ik kan bijna geen hotel vinden. In ieder geval niet op de meest ideale plek.
22/7 heb ik dan een overnachting in Death Valley Junction geboekt. (overigens nog annuleerbaar).
Daarna weet ik het even niet meer. Ik zat te denken aan Bishop aangezien daar nog wel hotels zijn. Vanaf Bishop doorrijden naar Yosemite in 1 dag is wat ver lijkt me.
Hebben jullie nog ideeén; mooie tussenstops waar wel hotels zijn, of weten jullie nog een hotel in Death Valley waar wel plek is?
Wat is daarna een goeie uitvalbasis van Yosemite?

Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een hotel in DV Junction zegt me even niets. Voor iets buiten het park kun je ook in Beatty kijken. Ik neem aan dat je zowel Furnace creek als Stovepipe wells hebt geprobeerd? Je zou ook nog bij Panamint Springs kunnen kijken, dan zit je aan de westkant van het park. Wat handig is, hangt een beetje af van hoe je je dagen in wilt delen. In alle gevallen zou je als volgende stop iets vlak voor Yosemite kunnen nemen. Bishop is wellicht iets vroeg, maar dat hangt natuurlijk ook af van waar je die nacht daarvoor zit. Ik zou gaan voor Mammoth Lakes of Lee Vining. Of in het onwaarschijnlijke geval dat er iets vrij is: de Tuolumne Lodge in Yosemite (tenten).
Mocht het niet echt lukken in DV dan kun je ook van LV naar Lone Pine/Bishop, en dan naar Yosemite. Had je al iets geboekt in Yosemite? De afstand die dag hangt natuurlijk ook weer af van waar je overnacht.
Zie ons 2004- en 2006-verslag voor het stuk Las Vegas - Yosemite.

Marianne
Pieter & Mirjam
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Pieter & Mirjam »

Hallo ronald,

Wij hebben voor Yosemite overnacht in Lee Vining bij the Lake View Lodge, maar er zijn meer hotels/B&B etc. kijk maar eens via google maps.
Daar zie je dat er diverse mogelijkheden zijn, ik heb zelf nog niet gekeken of er plek is. Maar het is een goede uitvalsbasis om de volgende dag
via de Tioga Pass naar Yosemite te gaan. Ook vanaf hier kun je nog een korte bezoek brengen aan Mono Lake, dat zit daar ook id buurt.
Weet niet of het in je schema past, maar wellicht.

Hier hebben we trouwens de best Ribs ever gegeten, bij Bodie Mike's, echt een aanrader!

Ik hoop dat er nog plek voor je is, succes bij het zoeken

Gr Mirjam
Laatst gewijzigd door Pieter & Mirjam op 21 jun 2011, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
2009 - Rondreis West-USA
2011 - Rondreis West-USA
2015 - NYC- LAS VEGAS Christmas/New Years' Eve
Pieter & Mirjam
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Pieter & Mirjam »

Overigens (lees ik nu pas) wij hebben ook geslapen in Panamint Springs, klinkt heel wat maar wij vonden dat het slechtste van al onze
overnachtingen. Soort klein krotje, zonder airco ( en het is daar WARM!!), maar goed uiteindelijk ben je blij dat je een bed hebt.
Dus mocht je nog iets kunnen vinden in Stovepipe Wells of Furnace Creek dan zou ik dat echt doen. Wij gaan dus dit jaar voor Stovepipe Wells,
ook nog niet eerder geslapen dus ik ben benieuwd.

Gr Mirjam
2009 - Rondreis West-USA
2011 - Rondreis West-USA
2015 - NYC- LAS VEGAS Christmas/New Years' Eve
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zie wel dat er nog kamers beschikbaar zijn in Panamint Springs en qua ligging is dit natuurlijk wel de beste keuze in je route als er in Stovepipe Wells en Furnace Creek niks meer te vinden is.:
http://www.deathvalley.com/psr/index.ph ... &Itemid=34

Op Tripadvisor lees je inderdaad ook meerdere negatieve recensies, dus het is een overweging die je zou moeten maken. Voor je route is Panamint Springs natuurlijk beter.

De dag erna zou je kunnen kijken of er nog een kamer vrij is bij Murpheys Motel in Lee Vining:
http://www.murpheysyosemite.com/
Daar staat hun emailadres wel in, zodat je contact met ze op kunt nemen. Online boeken via hun website wil namelijk niet.

Motel 6 in Mammoth Lakes heeft sowieso nog kamers vrij:
http://www.motel6.com/ms/select-stay.do

Wat komen er weer veel adviezen uit Stadskanaal vandaag. :thumbup: :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
_ronald_
Amerika-ontdekker

Bericht door _ronald_ »

Panamint Springs zit vol voor de goedkope kamers. Met de gelezen recensies vind ik het zonde om 100 dollar uit te geven voor een duurdere kamer in zo'n hotel.

Ik zit er nu aan te denken om het volgende te doen:

22/7 Las Vegas - Death Valley (Death Valley Junction)
23-07: Death Valley Junction - Beatty (El Portal hotel/motel6)
24-07: Beatty - Yosemite (Murpheys Motel in Lee Vining als deze beschikbaar is en anders een ander hotel in Lee Vining)
25-07: Yosemite (Murpheys Motel)
26-07: Yosemite (Murpheys Motel)

Is dit een combinatie van voldoende mogelijkheden om Death Valley te bekijken en een goede uitvalbasis voor Yosemite?
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Het mooiste is met een overnachting in Furnace Creek of Stovepipe Wells.
Maar wanneer dat niet lukt:
22/7 na een bezoek aan het hart van Death Valley eindigen in Beatty.
23/7 door DV via Lone Pine (eventueel een kort bezoek aan Alabama Hills), Bishop (Erick Schatts Bakery) naar Mammoth Lakes.
24/7 De volgende dag Bodie (circa 3 uur), Mono Lake en Tioga Pass naar Yosemite.
Gooi de tank vol wanneer je uit LV vertrekt en neem voldoende water, fruit en donuts in de koelbox mee.
De tank nog een keer bijvullen in Beatty. Brandstof in DV is duur en pas in het centrum van Lone Pine weer redelijk.
Het Amargosa Hotel in Death Valley Junction is zonder airco niet zo geschikt voor mid-zomer. Ik zat er eind maart 2009. Van november tot mei zijn er namelijk voorstellingen van Marta Becket in het Opera House.
Yosemite zal druk zijn.
Johan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het wel veel tijd voor Death valley. Durf ik natuurlijk nauwelijks te zeggen met al die fans hier, maar in de zomer kom je je auto niet of nauwelijks uit, dus dan is het bekijken van de belangrijkste bezienswaardigheden het enige wat je doet en daar hoef je geen volle dag voor uit te trekken.

Lee Vining is prima voor het oostelijke deel van Yosemite maar niet voor de vallei (kijk eens op de kaart op de NPS-site om een idee te krijgen van de afstanden en bezienswaardigheden), en voor bijvoorbeeld de Mariposa grove. Ik had al gevraagd of je al iets geobekt had, maar ik begrijp dus van niet. Het zal dan lastig worden om iets te vinden wat in het park of dichtbij het park ligt, maar er zijn vaak annuleringen dus ik zou echt proberen voor de 25e en 26e iets in het park te vinden (http://www.yosemitepark.com ).

Marianne
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Of anders in El portal of in Oakhurst. Snel boeken! Zeker niet 3 nachten in Lee Vining blijven zitten. Dan moet je namelijk dagelijks de Tioga Pass over om het park te bereiken. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Oakurst is een goede plaats voor Mariposa Grove (Sequoia's) en redelijk voor Glacier Point Road. El Portal ligt dichterbij de vallei. Mariposa heeft meer lodging maar ligt vrij ver van het park. Het park ligt in de bergen en je moet de reistijden en drukte niet onderschatten.
Johan
_ronald_
Amerika-ontdekker

Bericht door _ronald_ »

johan1973 schreef:Of anders in El portal of in Oakhurst. Snel boeken! Zeker niet 3 nachten in Lee Vining blijven zitten. Dan moet je namelijk dagelijks de Tioga Pass over om het park te bereiken. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Oakurst is een goede plaats voor Mariposa Grove (Sequoia's) en redelijk voor Glacier Point Road. El Portal ligt dichterbij de vallei. Mariposa heeft meer lodging maar ligt vrij ver van het park. Het park ligt in de bergen en je moet de reistijden en drukte niet onderschatten.
Johan
Bedankt voor alle tips!
Nog niets geboekt in of om Yosemity en zie inderdaad dat dat heel moeilijk is/gaat worden.

Alternatief
23/7 Beatty - Lee Vining
24/7 Lee Vining - Oakhorst
25/7 Oakhorst
26/7 Oakhorst - SF

Is dat aan te raden?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou alvast iets in Oakhurst kunnen boeken wat te annuleren is. Kijk dan regelmatig of er iets vrij komt in het park (de meeste kans heb je bij Curry Village). Als je daar de eerste nacht kunt zitten scheelt je dat heel veel heen en weer rijden. En files. En parkeerporblemen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer