2 september 2011 ga ik samen met mijn vriend voor het eerst naar Amerika. We hebben globaal al een beetje de route bepaald, graag zou ik nog wat tips advies of misschien andere opties voor de route van mensen horen. Dit is de eerste verre reis die wij gaan maken en heb niet echt ervaring met het opstellen van routes en dan vooral de afstanden en de wegen om te nemen.
De vliegtickets hebben wij vorig jaar november al geboekt dus het begin en het eind kan niet meer gewijzigd worden:
2 september:
Amsterdam - San Francisco
3 september t/m 5 september:
San Francisco
6 september:
San Francisco - Monterey (rijden iets verder door dan Monterey om naar de McWay Falls te gaan en ook nog een mooier stukje van de kust te zien hebben daar een camping (Camping Limekiln State Park)geboekt)
7 september:
Monterey - Yosemite (overnachten op de camping in het park)
8 september:
Yosemite (overnachten op de camping in het park)
9 september:
Hier weten wij het al niet meer, in eerste instantie wilde wij van Yosemite naar King Canyon /Sequoia om daar vervolgens één nacht te blijven. Nu willen we misschien onze route aanpassen en deze parken overslaan en dan via mono lake (Tioga pass) naar Death valley te rijden met een overnachting onderweg ?! heeft iemand misschien tip met betrekking wat leuker mooier is

10 september:
Van Kings Canyon/ Sequoia of ander plaatsje naar Death Valley, is het leuk om Death Valley te overnachten. Ik hoor van verschillende mensen andere verhalen de een vindt het geweldig en de ander zegt weer dat het genoeg is om doorheen te rijden ?! ( of in Death Valley overnachten of nog een stukje doorrijden naar Las Vegas)
11 september
Death Valley - Las Vegas.
12 t/m 13 september
Las Vegas
14 september
Las Vegas - Zion
15 september
Zion-Bryce Canyon
Zoals iedereen kan zien is het nog niet echt een vaste route... ik vind het moeilijk om te bepalen hoelang je waar moet blijven en welke route mooier is. Na Bryce Canyon willen we naar de Grand Canyon, maar hoeveel nachten moet je daar slapen ik dacht zelf aan 1 maar misschien is dat te weinig, we willen wel graag een helikopter vlucht maken, iemand hier nog tips voor ?!
Na de Grand Canyon hebben we Mohave Nationall Preserved en Joshua Tree waar we naar toe willen.
Daarnaast willen we naar Six Flaggs Moutain, een Honkbal wedstrijd in San Diego (ik heb zelf altijd op softbal gezeten dus moet dit een keer in Amerika gezien hebben) en Sea World en een mooi kust hotel tussen San Diego en LA. Als ik verhalen lees is LA zelf niet heel erg leuk dus denk dat wanneer we daar 26 september in de ochtend aankomen dat we daar genoeg tijd hebben

We vliegen 27 september om 8.07 naar New York dus we zitten nog redelijk ruim aan het einde van de route.
Ik weet niet of het allemaal beetje duidelijk is, we weten zelf ook nog niet echt hoe we gaan rijden dus alle tips en adviezen zijn welkom

Oja en nog een laatste vraag we hebben een Ford Escape gehuurd is deze groot genoeg voor 2 personen, 2 koffers en Kampeerspullen ?! Vrienden van ons zijn net terug en die hadden ook een Ford Escape geboekt en hebben deze om laten boeken naar de Kia( weet even niet welk type)
Alvast bedankt voor de reacties
Groetjes Michella