Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Baseleg: LA - Denver, iemand nog aanvullende ideeën!?
Reis Baseleg: LA - Denver, iemand nog aanvullende ideeën!?
Wij gaan begin volgend jaar met z'n drieën (vriendin en zoon van dan 17 maanden) een hopelijk mooie reis maken in het zuid westen. We zijn hier al eens met zijn tweeën geweest in 2004 (LA, SF, Yosemite, LV, Grand Canyon, SD, LA) en dat is zeer bevallen. We willen het nu nog eens over doen en een aantal dingen zien waar wij op onze vorige reis niet aan toe zijn gekomen. Vooral de omgeving ten (noord) oosten van de Grand Canyon is voor ons nog onontdekt. Vwb de route heb ik op dit moment het volgende bedacht:
kaart
23/3 AMS - LAX
24/3 LA
25/3 LA - Barstow
26/3 Barstow - Las Vegas
27/3 Las Vegas
28/3 Las Vegas
29/3 Las Vegas - Valley of Fire SP - Hurricane
30/3 Hurricane - Zion - GC North Rim
31/3 GC North Rim - Page
01/4 Page (Horseshoe Bend en Antelope Canyon)
02/4 Page - Bryce - Torrey
03/4 Torrey - Mexican Hat
04/4 Mexican Hat (Monument Valley)
05/4 Mexican Hat - Cortez
06/4 Cortez - Moab
07/4 Moab (Dead Horse Point - Canyonlands NP)
08/4 Moab (Arches NP)
09/4 Moab -
10/4
11/4
12/4
13/4
14/4 DEN - JFK
15/4 New York
16/4 New York
17/4 New York
18/4 New York
19/4 JFK - AMS
20/4 AMS
Er zitten dus nog wat gaten in de planning en alles wat er in staat is niet meer als planning en kan verandert worden. We willen LV en de Grand Canyon graag nogmaals zien en omdat we op de geplande route langs/door Zion en Bryce komen willen we die eventueel ook mee pakken ook al zijn we hier al eens geweest. Wij zullen per auto reizen. Mijn vraag is eigenlijk of de gekozen stops logische overnachtings plekken zijn en of de gekozen route in die zin ook logisch is. Tevens hebben wij nog wat ruimte in onze planning na (of ergens ervoor) Moab. Hoe zouden jullie deze tijd invullen? Is het bijvoorbeeld de moeite naar Great Sand Dunes te rijden, of zouden jullie iets anders opteren? We willen een redelijk relaxed reis tempo aanhouden en niet teveel haasten, ivm de kleine. Is dat in jullie ogen in dit schema verwerkt?
Bedankt alvast!
Bas
kaart
23/3 AMS - LAX
24/3 LA
25/3 LA - Barstow
26/3 Barstow - Las Vegas
27/3 Las Vegas
28/3 Las Vegas
29/3 Las Vegas - Valley of Fire SP - Hurricane
30/3 Hurricane - Zion - GC North Rim
31/3 GC North Rim - Page
02/4 Page - Bryce - Torrey
03/4 Torrey - Mexican Hat
04/4 Mexican Hat (Monument Valley)
05/4 Mexican Hat - Cortez
06/4 Cortez - Moab
07/4 Moab (Dead Horse Point - Canyonlands NP)
08/4 Moab (Arches NP)
09/4 Moab -
10/4
11/4
12/4
13/4
14/4 DEN - JFK
15/4 New York
16/4 New York
17/4 New York
18/4 New York
19/4 JFK - AMS
20/4 AMS
Er zitten dus nog wat gaten in de planning en alles wat er in staat is niet meer als planning en kan verandert worden. We willen LV en de Grand Canyon graag nogmaals zien en omdat we op de geplande route langs/door Zion en Bryce komen willen we die eventueel ook mee pakken ook al zijn we hier al eens geweest. Wij zullen per auto reizen. Mijn vraag is eigenlijk of de gekozen stops logische overnachtings plekken zijn en of de gekozen route in die zin ook logisch is. Tevens hebben wij nog wat ruimte in onze planning na (of ergens ervoor) Moab. Hoe zouden jullie deze tijd invullen? Is het bijvoorbeeld de moeite naar Great Sand Dunes te rijden, of zouden jullie iets anders opteren? We willen een redelijk relaxed reis tempo aanhouden en niet teveel haasten, ivm de kleine. Is dat in jullie ogen in dit schema verwerkt?
Bedankt alvast!
Bas
Re: LA - Denver, iemand nog wat aanvullende ideeën!?
In maart/april is de North rim is gesloten tot half mei (bron; http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/h ... UMP_339333) dus die kan je niet bezoeken. Maar ook met een klein kind zou ik liever kiezen voor de South Rim, daar zijn meer voorzieningen mocht je wat nodig hebben. Hou er rekening mee dat het behoorlijk frisjes kan zijn in met name Bryce en de Grand Canyon in die periode.
Death Valley daarentegen is eind maart juist goed te doen qua temperatuur dus je kunt er meer doen/zien als in hartje zomer.
Ik zou het aantal overnachtingen bij Monument Valley en Cortez omdraaien. Monument Valley heb je in een namiddag wel gezien en Cortez (Mesa Verde) is veel groter en ben je afhankelijk van tours die op bepaalde tijden gaan. The Great Sand Dunes ben ik niet geweest, dus daar kan ik je niets over zeggen.
Death Valley daarentegen is eind maart juist goed te doen qua temperatuur dus je kunt er meer doen/zien als in hartje zomer.
Ik zou het aantal overnachtingen bij Monument Valley en Cortez omdraaien. Monument Valley heb je in een namiddag wel gezien en Cortez (Mesa Verde) is veel groter en ben je afhankelijk van tours die op bepaalde tijden gaan. The Great Sand Dunes ben ik niet geweest, dus daar kan ik je niets over zeggen.
Bedankt voor je snelle (!) reactie. Weer wat geleerd
had totaal geen benul dat de noord kant dan dicht is. Dan blijft er maar een optie open haha dat wordt de zuid kant. Vwb Death Valley, dat is idd wel een mooie optie. Niet echt heel erg om naar LV dus goed te doen. We zijn er al geweest, maar dat is natuurlijk geen probleem. Vwb je andere ideeën, daar ga ik even naar kijken!

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je naar Death Valley gaat kun je de overnachting bij Barstow overslaan, tenzij je daar speciale plannen had? Zonder DV kun je ook prima in 1 dag van LA naar LV rijden.
In 1 dag van Page naar Torrey via Bryce lijkt mij wat veel.
Marianne
In 1 dag van Page naar Torrey via Bryce lijkt mij wat veel.
Marianne
Nee wij hebben geen speciale plannen in Barstow, ik wilde de trip niet te lang maken in 1 keer, vandaar de tussenstop. Maar dan wordt het denk ik een rit La - Lone Pine en de volgende dag via DV naar LV. Ik denk dat ik ook een extra dag Vegas er aan plak om de Valley of Fire te kunnen zien en eventueel nog wat meer in de omgeveing van de stad (Hoover dam al gezien) en daarna weer via LV naar de south rim rijden. Want ik denk dat LV - Valley of Fire - Tusayan een beetje veel is op een dag. En ipv Page Torrey wordt het dan denk ik Page - Bryce, Bryce Torrey. Of zit er tussen Page en Torrey nog een leuke/mooie plek om te overnachtem!?
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis Baseleg: LA - Denver, iemand nog aanvullende ideeën
Als je niet teveel wilt rijden, dan zou ik in 2 tussenstops van L.A. naar Las Vegas rijden. Een overnachting in Death Valley mag je eigenlijk niet missen. Het is een unieke ervaring. Ik zou ook zeker de tijd nemen voor dit prachtige park.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
@Gleuknie, bedankt voor de tip. Wij zijn in 2004 ook al door DV gereden en hebben toen al een indruk gekregen van het park. Mochten we het ter plekke fantastisch vinden kunnen we er altijd langer blijven, want de route blijft een grove opzet, maar voorlopig houden we het op 1 nacht in Lone Pine en dan door naar Vegas. Dan komt onze route er vooralsnog zo uit te zien:
23/3 AMS - LAX
24/3 Los Angeles
25/3 Los Angeles - Lone Pine
26/3 Lone Pine - Death Valley
27/3 Death Valley - Las Vegas
28/3 Las Vegas
29/3 Las Vegas - Valley of Fire
30/3 Las Vegas - Tusayan
31/3 Tusayan - Page
02/4 Page - Bryce
03/4 Bryce - Torrey
04/4 Torrey - Mexican Hat
05/4 Mexican Hat – Cortez
06/4 Cortez
07/4 Cortez - Moab
08/4 Moab (Dead Horse Point - Canyonlands NP)
09/4 Moab (Arches NP)
10/4 Moab -
11/4
12/4
13/4
14/4 DEN - JFK
15/4 New York
16/4 New York
17/4 New York
18/4 New York
19/4 JFK - AMS
20/4 AMS
Ik twijfel alleen nog over het stuk vanaf Page naar Cortez. Ik denk dat dit vrij optimistisch geplannend is, of is het zo wel te doen. En dan heb ik na Moab ook nog wat dagen openstaan. Heeft er wellicht iemand nog tips over hoe deze in te vullen!? Is Denver zelf een dag waard om te bezoeken?
23/3 AMS - LAX
24/3 Los Angeles
25/3 Los Angeles - Lone Pine
26/3 Lone Pine - Death Valley
27/3 Death Valley - Las Vegas
28/3 Las Vegas
29/3 Las Vegas - Valley of Fire
30/3 Las Vegas - Tusayan
31/3 Tusayan - Page
02/4 Page - Bryce
03/4 Bryce - Torrey
04/4 Torrey - Mexican Hat
05/4 Mexican Hat – Cortez
06/4 Cortez
07/4 Cortez - Moab
08/4 Moab (Dead Horse Point - Canyonlands NP)
09/4 Moab (Arches NP)
10/4 Moab -
11/4
12/4
13/4
14/4 DEN - JFK
15/4 New York
16/4 New York
17/4 New York
18/4 New York
19/4 JFK - AMS
20/4 AMS
Ik twijfel alleen nog over het stuk vanaf Page naar Cortez. Ik denk dat dit vrij optimistisch geplannend is, of is het zo wel te doen. En dan heb ik na Moab ook nog wat dagen openstaan. Heeft er wellicht iemand nog tips over hoe deze in te vullen!? Is Denver zelf een dag waard om te bezoeken?
Je slaat nu Zion over, is dat bewust? Dat zou je kunnen inplannen: Page - Zion, volle dag Zion en dan Zion - Bryce (en dan zo verder naarTorrey). Heb ik al een deel van je probleem met dagen over opgelost
Het Colorado NM is ook mooi om te bezoeken (ligt tussen Moab en Denver) en wellicht zou je ook nog naar Black Canyon of the Gunnisson kunnen.

Het Colorado NM is ook mooi om te bezoeken (ligt tussen Moab en Denver) en wellicht zou je ook nog naar Black Canyon of the Gunnisson kunnen.
Denver is trouwens een hele leuke plaats om te bezoeken. Wij hebben ons vergaapt aan het State Capitol (en het geluk dat we met een schoolklas mee mochten die een tour deden dus heel veel uitleg over het kiessysteem en zo). De winkelstraat met gratis bus is ook prettig. Maar je bent ook in Denver (en alles in Colorado) afhankelijk van het weer in april. Wij waren er toen ook in april, op de dag dat wij in de stad waren was het zo warm en zonnig dat we op een terrasje hebben kunnen lunchen. De volgende dag zagen we op het nieuws dat die dag in Denver ontzettende sneeuwbuien waren geweest.
Zion slaan we inderdaad bewust over. Daar zijn we in 2004 al eens geweest en aangezien het toch een park is waar je eigenlijk wat trails moet lopen zien we dat met de kleine wat minder zitten. Ik denk dat ik de planning voorlopig zo laat en de open dagen gebruik om ergens op de route wat extra tijd te pakken mochten we dat nodig vinden en weersafhankelijk kunnen we dan aan het einde van de trip wellicht Denver mee pakken. Mochten we dagen over hebben dan kunnen we die tussen Moab en Denver vast wel nuttig besteden, ik maak me daar eigenlijk geen zorgen over. Wie zien wel. Bedankt voor de input so far!
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik ben bang dat je ter plekke geen overnachting meer kunt vinden. Je hebt er niet veel overnachtingsmogelijkheden. Ik weet niet hoe het zit met op de bonnefooi naar Beatty rijden. Dat is op zich ook nog wel te doen als overnachtingsplaats, mocht alles in Death Valley vol zitten. Je kunt je makkelijk een volle dag vermaken in Death Valley. Bart en Evy zijn nog maar een aantal dagen geleden ook een volle dag in Death Valley geweest. Zie hun reisverslag maar eens op dag 25 (aan het eind) + 26 + 27 (aan het begin) en ook de bijbehorende foto's:Baseleg schreef:Mochten we het ter plekke fantastisch vinden kunnen we er altijd langer blijven
http://www.bartenevy.be/
Groetjes René
Ok, weer twijfel
haha, keuzes maken is af en toe echt lastig. Het liefste reizen wij op de bonnefooi om ad hoc keuzes te kunnen maken, maar ik brijp dat als je in Death Valley NP zelf wilt slapen dit moeilijk wordt. Nog maar eens een nachtje over slapen en veel lezen!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht