Wij zijn volgend jaar van plan om een paar weken door het westen van de VS te rijden.
Het is mijn man zijn eerste keer in de States, ik ben er in 1997 ooit al geweest.
Ik spendeer de laatste dagen enorm veel tijd op dit forum om zoveel mogelijk informatie en tips te vinden. Maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer.
Wat we zeker weten is dat we hotel/motel en auto gaan doen.
In 2004 hebben we een rondje door British Columbia gedaan en hadden vooraf de vlucht, auto en 2 overnachtingen in Vancouver geboekt. Verder hadden we een uitgebreide gids met de hotels/motels voor de streek bij.
We zijn aan het denken om het deze keer net zo te doen, met uitzondering van een eventuele overnachting in 1 of 2 van de parken.
Ons allereerste idee was om in SF aan te komen en een ronde te doen met als verste punt Mesa Verde. Terug in SF zouden we dan een vlucht nemen naar Vancouver om vandaar uit op bezoek te gaan bij een nonkel en tante op een van de kleine eilandjes.
Ondertussen heeft mijn man ook wat opzoekwerk verricht en hebben we onze route aangepast. De volgende lijst is de volgorde waarin we de dingen willen gaan zien. De volgende stap is de tijdsindeling i.f.v. de dingen die we ter plaatse willen doen.
L.A.
Highway 1
Monterey (walvis kijken)
Infinity Loop (yep, ik ben getrouwd met een Mac-freak)
San Francisco
Mono Lake
Yosemite
Kings Canyon NP
Sequoia NP
Giant sequoia NM
Death Valley NP
Las Vegas
Valley of Fire NP
Zion NP
Grand Canyon NP (north rim)
Antelope Canyon Navajo Tribal Park
Monument Valley
Mesa Verde NP
Arches NP
Canyonlands
Capitol Reef NP
Scenic byway 12
Bryce Canyon NP
Salt Lake City
Yellowstone
Seattle
Ik heb hier nog een paar vragen bij.
1) Ik lees heel vaak dat er leden zijn die hun reis zelf via internet boeken. Ik vraag mij dan altijd af, wat als er iets gebeurt zoals uitbarsting van een vulkaan, een ongeluk met de auto, ziek worden, staking op het vliegveld... . Moet je dan ook alles zelf proberen te regelen? Ik ben nogal een onzeker type wat zulke dingen betreft.
2) Heeft er iemand ervaring met raften in Moab? Heb je daar veel ervaring voor nodig of is dat ook toegankelijk voor de niet-zo-avontuurlijke-mensen als ons?
3) Toen we in 2004 in Canada de rondreis deden, waren we in het begin dolenthousiast maar tegen het einde waren we het rondrijden beu. Misschien dat we in het begin wat teveel gereden hebben. Deze keer zijn we nog langer onderweg. Vandaar de vraag, wat is een goed gemiddelde wat betreft rijtijd per dag?
Op dit moment gok ik dat we een week of 4 rondrijden.
4) Als echte filmfreaks die we zijn, heb ik al eens een oog laten vallen op de verschillende filmstudio-tours. Universal studios valt voor ons al af want we zijn niet zo pretpark-minded. Welke tour zouden jullie eerder aanraden: Warner Bros of Sony Pictures? Klopt het trouwens dat Paramount geen tours meer doet?
5) Kent er iemand een leuk jazz-café in een van de steden die we gaan aandoen?
6) Bestaat er zoiets als een lijst van plaatsen waar de grote muzikanten uit de jaren '60 zich ophielden? Ik denk dan aan dingen zoals The doors-Venice beach.
7) Een ander punt is de overgang van Seattle naar Canada. Zijn er dingen waar we rekening mee moeten houden? De auto zouden we willen inleveren in Seattle en met ferry of trein naar Canada gaan afhankelijk van de afspraken met onze familie.
8 ) In welk(e) park(en) is het zeker zijn geld waard om een nachtje te blijven slapen?
Moest er iemand nog tips hebben, ze zijn altijd welkom!

Alvast bedankt!
Mieke