Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Dorien: September 3 weken
Reis Dorien: September 3 weken
Hallo,
Wij gaan in september voor de eerste keer naar Amerika.
Ik heb al een hele route uitgestippeld, maar tips zijn altijd welkom!
De overnachtingen gaan we wel ter plaatse vastleggen, zodat we niet
echt op tijd ergens moeten zijn!
Dag 1. Landing LAX
Dag 2. Ophaling Huurauto - Six Flags Magic mountain
Dag 3. Richting Malibu (Highway 1) - Morro Bay - Garrapata State park
Dag 4.San Luis Reservoir - Yosemite
Dag 5. Yosemite - Mono Lake park
Dag 6. Bodie - West wendover
Dag 7. Bonneville salt flats - Bear lake - Jackson
Dag 8. Grand Teton - Yellowstone
Dag 9. Yellowstone
Dag 10. Yellowstone
Dag 11. Bryce Canyon
Dag 12. Zion
Dag 13. Grand Canyon
Dag 14. Grand Canyon?
Dag 15. Seligman - Kingman - Oatman - Las Vegas
Dag 16. Las Vegas
Dag 17. Death valley
Eindigen doen we terug in Los Angeles.
Dan heb ik nog 4 dagen over, voor ergens eventueel langer te blijven? Of misschien dat er nog ergens iets tussenkomt..
Groetjes Dorien.
Wij gaan in september voor de eerste keer naar Amerika.
Ik heb al een hele route uitgestippeld, maar tips zijn altijd welkom!
De overnachtingen gaan we wel ter plaatse vastleggen, zodat we niet
echt op tijd ergens moeten zijn!
Dag 1. Landing LAX
Dag 2. Ophaling Huurauto - Six Flags Magic mountain
Dag 3. Richting Malibu (Highway 1) - Morro Bay - Garrapata State park
Dag 4.San Luis Reservoir - Yosemite
Dag 5. Yosemite - Mono Lake park
Dag 6. Bodie - West wendover
Dag 7. Bonneville salt flats - Bear lake - Jackson
Dag 8. Grand Teton - Yellowstone
Dag 9. Yellowstone
Dag 10. Yellowstone
Dag 11. Bryce Canyon
Dag 12. Zion
Dag 13. Grand Canyon
Dag 14. Grand Canyon?
Dag 15. Seligman - Kingman - Oatman - Las Vegas
Dag 16. Las Vegas
Dag 17. Death valley
Eindigen doen we terug in Los Angeles.
Dan heb ik nog 4 dagen over, voor ergens eventueel langer te blijven? Of misschien dat er nog ergens iets tussenkomt..
Groetjes Dorien.
Re: Reis September 3 weken
Is er een reden om de auto pas de tweede dag te halen? Ik vind het altijd veel handiger om die alvast te hebben (voor de bagage en niet weer terug te hoeven naar het vliegveld).
Heb je al eens een routeplanner gebruikt? Deze is goed om non-stop reistijden na te gaan: http://www.mapquest.com
Er zitten namelijk een paar hele lange reisdagen tussen en dan blijft er weinig over om nog iets te zien/doen. Bodie kost je bijvoorbeeld zo een paar uur.
Die 4 dagen kun je dus wel gebruiken.
Het is lastig om Yellowstone met parken in het zuidwesten te combineren wanneer je maar 3 weken hebt.
En de parken kun je beter wel reserveren, anders ben je nog meer tijd kwijt om een slaapplekje te vinden.
Johan
Heb je al eens een routeplanner gebruikt? Deze is goed om non-stop reistijden na te gaan: http://www.mapquest.com
Er zitten namelijk een paar hele lange reisdagen tussen en dan blijft er weinig over om nog iets te zien/doen. Bodie kost je bijvoorbeeld zo een paar uur.
Die 4 dagen kun je dus wel gebruiken.
Het is lastig om Yellowstone met parken in het zuidwesten te combineren wanneer je maar 3 weken hebt.
En de parken kun je beter wel reserveren, anders ben je nog meer tijd kwijt om een slaapplekje te vinden.
Johan
Re: Reis Dorien: September 3 weken
Hallo Dorien,
Het is wat optimistisch wat je hier neer zet van route, zelfs met die vier dagen extra.
Hebben jullie de tickets al geboekt? Zonee zou ik even opschrijven wat jullie zéker willen zien en vandaar uit je vertrekplaats bepalen. Yellowstone is bijzonder moeilijk in te passen in een echte zuidwest reis als je maar 3 weken hebt.
Wil je toch persé Yellowstone erin, zou ik overwegen om in SLC te starten en dan meteen naar Yellowstone en via Grand Teton weer naar beneden. Dat is volgens mijn bescheiden mening de enige juiste manier om het erin te houden als je ook nog wat van het zuidwesten wil zien. Alles zal moeilijk worden dus je zal ergens moeten gaan snoeien, want anders ga je veel in de auto zitten. Je schrijft bv van Yellowstone naar Bryce maar dat is bijna 11 uur rijden, zonder stops.
Ook van Bodie naar West Wendover is ruim 8 uur rijden. Je ziet dat het allemaal krap gaat worden.
Ik zou zeggen, geef alles eens in op google maps, om een idee te krijgen hoever alles uit mekaar ligt.
Veel succes
Bart
(Ik neem aan dat jij diegen bent waarmee ik al wat PB's verwisseld heb?
)
Het is wat optimistisch wat je hier neer zet van route, zelfs met die vier dagen extra.
Hebben jullie de tickets al geboekt? Zonee zou ik even opschrijven wat jullie zéker willen zien en vandaar uit je vertrekplaats bepalen. Yellowstone is bijzonder moeilijk in te passen in een echte zuidwest reis als je maar 3 weken hebt.
Wil je toch persé Yellowstone erin, zou ik overwegen om in SLC te starten en dan meteen naar Yellowstone en via Grand Teton weer naar beneden. Dat is volgens mijn bescheiden mening de enige juiste manier om het erin te houden als je ook nog wat van het zuidwesten wil zien. Alles zal moeilijk worden dus je zal ergens moeten gaan snoeien, want anders ga je veel in de auto zitten. Je schrijft bv van Yellowstone naar Bryce maar dat is bijna 11 uur rijden, zonder stops.
Ook van Bodie naar West Wendover is ruim 8 uur rijden. Je ziet dat het allemaal krap gaat worden.
Ik zou zeggen, geef alles eens in op google maps, om een idee te krijgen hoever alles uit mekaar ligt.
Veel succes
Bart
(Ik neem aan dat jij diegen bent waarmee ik al wat PB's verwisseld heb?

Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Inderdaad Yellowstone - Bryce... dat is 11 uur rijden zonder stops, eten, files etc. Kijk toch nog maar eens goed op kaarten en bereken de afstanden in googlemaps of mapquest. Plaats je route eens in een van - naar en dan zul je zelf zien wat de onmogelijkheden zijn. En hoeveel je reist. Wil je niet naar San Francisco bijvoorbeeld? De Grand Canyon zou met 1 overnachting kunnen als je je beperkt tot de viewpunten. Yosemite zou ik liever 2 nachten blijven (bij voorkeur in het park of anders El Portal), het park is nog al uitgestrekt.
Hallo Allemaal.. 
Het is idd lang rijden van Yellowstone naar Bryce of
naar SLC. Maar we hebben stops ingelast tussendoor hoor,
met enkele bezienswaardigheden tussenin.
Ik zal straks mijn hele 'plan' online zetten.
Yellowstone wou ik heel graag bekijken ja! Zoiets uniek. Het is idd heel ver, maar
zo komen we ook langs de Bonneville Salt Flats..
En idd, dat was ik in die PB's
Na zo een lange vlucht, en omdat we er die avond denk ik toch niet zo veel meer aan gaan hebben!
- Jolanxyz
Ik ga mijn 'plan' straks online zetten en dan ga ik het verder nog eens bekijken, of het echt onmogelijk is.. het is natuurlijk de eerste keer dat we
er naartoe gaan, en we willen graag zoveel mogelijk zien, maar idd, je moet er tijd voor hebben!
San Francisco zegt ons eigelijk niet zoveel!
Bedankt!

Het is idd lang rijden van Yellowstone naar Bryce of
naar SLC. Maar we hebben stops ingelast tussendoor hoor,
met enkele bezienswaardigheden tussenin.
Ik zal straks mijn hele 'plan' online zetten.
Yellowstone wou ik heel graag bekijken ja! Zoiets uniek. Het is idd heel ver, maar
zo komen we ook langs de Bonneville Salt Flats..
Dude, Ja, die hebben we al geboekt.. We landen in Los Angeles..Hebben jullie de tickets al geboekt?
En idd, dat was ik in die PB's

We landen 's avonds om 19u, ik dacht dat het misschien toch beter ging zijn om de auto de volgende dag af te halen.Is er een reden om de auto pas de tweede dag te halen?
Na zo een lange vlucht, en omdat we er die avond denk ik toch niet zo veel meer aan gaan hebben!
- Jolanxyz
Ik ga mijn 'plan' straks online zetten en dan ga ik het verder nog eens bekijken, of het echt onmogelijk is.. het is natuurlijk de eerste keer dat we
er naartoe gaan, en we willen graag zoveel mogelijk zien, maar idd, je moet er tijd voor hebben!
San Francisco zegt ons eigelijk niet zoveel!
Bedankt!
Ok een poging dan maar:
1. Br/Am- Los Angeles
2. Los Angeles
3. Los Angeles - Morro Bay
4. Morro Bay - Yosemite (vrij lange rijdag maar wel te doen, zie ons verslag van 2008, in omgekeerde richting)
5. Yosemite
6. Yosemite - Lee Vining
7. Lee Vining - West Wendover (via Bodie en lange rijdag van 7 uur)
8. West Wendover - Jackson (lange rijdag van 8 uur)
9. Jackson (Grand Teton + wat tot rust komen van de rijdagen)
10. Jackson - Yellowstone
11. Yellowstone
12. Yellowstone
13. Yellowstone
14. Yellowstone - ?
15. ? - Bryce Canyon
16. Bryce Canyon - Zion NP
17. Zion NP
18. Zion NP - Las Vegas
19. Las Vegas
20. Las Vegas - LA (via Death Valley?)
21. LA (naar huis)
Vraagteken nog in de vullen. Ik zou gewoon kijken waar je terecht kan komen die dag. Er zijn voldoende mogelijkheden onderweg. Het is maar een begin opzetje. Je kan bv Death Valley met overnachting doen na Lee Vining en dan een lange rijdag naar West Wendover (ruim 7,5 uur)
Nogmaals, dit is niet iets wat ik zelf zou doen, maar als het persé met Yellowstone moet ... Ik zou het voor een volgende trip bewaren.
Bart
1. Br/Am- Los Angeles
2. Los Angeles
3. Los Angeles - Morro Bay
4. Morro Bay - Yosemite (vrij lange rijdag maar wel te doen, zie ons verslag van 2008, in omgekeerde richting)
5. Yosemite
6. Yosemite - Lee Vining
7. Lee Vining - West Wendover (via Bodie en lange rijdag van 7 uur)
8. West Wendover - Jackson (lange rijdag van 8 uur)
9. Jackson (Grand Teton + wat tot rust komen van de rijdagen)
10. Jackson - Yellowstone
11. Yellowstone
12. Yellowstone
13. Yellowstone
14. Yellowstone - ?
15. ? - Bryce Canyon
16. Bryce Canyon - Zion NP
17. Zion NP
18. Zion NP - Las Vegas
19. Las Vegas
20. Las Vegas - LA (via Death Valley?)
21. LA (naar huis)
Vraagteken nog in de vullen. Ik zou gewoon kijken waar je terecht kan komen die dag. Er zijn voldoende mogelijkheden onderweg. Het is maar een begin opzetje. Je kan bv Death Valley met overnachting doen na Lee Vining en dan een lange rijdag naar West Wendover (ruim 7,5 uur)
Nogmaals, dit is niet iets wat ik zelf zou doen, maar als het persé met Yellowstone moet ... Ik zou het voor een volgende trip bewaren.
Bart
Grts, Bart
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan wel, maar het is wel een vreemde route. Waarom begin én eindig je in LA als je naar Yellowstone wilt?
Kijk eens naar ons 2008-verslag voor een combinatie van Yellowstone met het zuidwesten.
Marianne
Kijk eens naar ons 2008-verslag voor een combinatie van Yellowstone met het zuidwesten.
Marianne
Omdat we anders Drop off kosten van de auto er nog een bij krijgen. En die zijn ook niet echt goedkoop..Het kan wel, maar het is wel een vreemde route. Waarom begin én eindig je in LA als je naar Yellowstone wilt?

Ik ga trouwens eens een nieuwe route maken zonder yellowstone, zien als dat beter uitkomt..
Hey Dorien,
Drop Off kosten zijn er niet altijd. Wij halen de auto op in Las Vegas en brengen de auto terug in San Francisco ...
zonder drop off kosten. Ik denk dat jij in LA de auto kunt oppikken en terugbrengen in bv Las Vegas , zonder drop off kost.
Het zou je wel wat kilometers besparen
Groeten
Gert
Drop Off kosten zijn er niet altijd. Wij halen de auto op in Las Vegas en brengen de auto terug in San Francisco ...
zonder drop off kosten. Ik denk dat jij in LA de auto kunt oppikken en terugbrengen in bv Las Vegas , zonder drop off kost.
Het zou je wel wat kilometers besparen

Groeten
Gert
Hm.. dat zou heel handig zijn, ga ik zeker eens navragen
merci!

Ja, klopt. Ook wij pikken de auto op in LA en brengen 'm terug in LV en moeten geen drop off kosten betalen.
Mvg.
Mvg.
Oke, tis een beetje aangepast.. we hebben yellowstone weggelaten & gaan langs de andere kant beginnen.
Omdat we in Bonneville de Word of speed willen zien en dat is de 15e tot de 18e..
Ik weet wel nog niet juist hoeveel dagen we waar gaan blijven, aangezien het helemaal andersom is.
En tussendoor heb ik stops die hier nog niet bij staan. Rekening mee houden
we rijden dus geen 7u ofzo aan 1stuk..
*LAX
- Valencia (six flags!)
- victorville
- death valley
- las vegas
- oatman - seligman (route 66)
- grand canyon
- zion
-bryce
- salt lake city
- west wendover (bonneville salt flats)
- south lake tahoe
- Bodie
- Yosemite
- Morro Bay
- Malibu
- (Highway one)
Beter als de vorige?! Ideën? Tips..
Hoeveel dagen moeten we zeker waar blijven?
Alles Welkom!
Groetjes
Omdat we in Bonneville de Word of speed willen zien en dat is de 15e tot de 18e..
Ik weet wel nog niet juist hoeveel dagen we waar gaan blijven, aangezien het helemaal andersom is.
En tussendoor heb ik stops die hier nog niet bij staan. Rekening mee houden

*LAX
- Valencia (six flags!)
- victorville
- death valley
- las vegas
- oatman - seligman (route 66)
- grand canyon
- zion
-bryce
- salt lake city
- west wendover (bonneville salt flats)
- south lake tahoe
- Bodie
- Yosemite
- Morro Bay
- Malibu
- (Highway one)
Beter als de vorige?! Ideën? Tips..
Hoeveel dagen moeten we zeker waar blijven?
Alles Welkom!

Groetjes
Dorien, wat zijn de precieze dagen die je hebt? 21 met reisdag erbij op het eind?
Is er iets speciaals in SLC wat jullie willen zien? Anders kan je dat overslaan en meteen richting de Salt Flats rijden.
Is er iets speciaals in SLC wat jullie willen zien? Anders kan je dat overslaan en meteen richting de Salt Flats rijden.
Grts, Bart
Hey!
21 dagen hebben we idd!
& In SLC willen we eigelijk niet echt iets zien, het is ons eerder te doen om Bonneville. Geen slecht idee.. !
21 dagen hebben we idd!
& In SLC willen we eigelijk niet echt iets zien, het is ons eerder te doen om Bonneville. Geen slecht idee.. !
Ik ben trouwens ook nog aant twijfelen over uw route die je hier hebt neergezet Dude..
Aangezien we dan rond de 14e in bonneville aankomen... & Yellowstone dan meepikken.
(Dan wel vanonder begonnen..)
Wat denk je dat het beste is?
Aangezien we dan rond de 14e in bonneville aankomen... & Yellowstone dan meepikken.
(Dan wel vanonder begonnen..)
Wat denk je dat het beste is?
1. aankomst LAX
2. LAX - Six Flags - Valencia
3. Valencia - Death Valley (snel reserveren)
4. Death Valley - LV
5. LV
6. LV - Kingman - Route 66 - Williams
7. Williams - Grand Canyon (snel reserveren)
8. Grand Canyon - Page (Horseshoe Bend, Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Lake Powell)
9. Page - Bryce/Tropic (snel reserveren)
10.Bryce - Zion (snel reserveren)
11.Zion (ochtend nog, nog liever 2 nachten) - Provo
12.Provo - Bonneville Slt.Fl. - West-Wendover
13.West-wendover - Reno/South Lake Tahoe
14.Reno/South Lake Tahoe - Bodie/Mono Lake - Lee Vining (snel reserveren)
15.Lee Vining - Yosemite (snel reserveren)
16.Yosemite (ochtend nog, maar is eigenlijk erg kort) - San Francisco
17.San Francisco
18.San Francisco - Monterey - Big Sur - San Simeon
19.San Simeon - Malibu
20.Malibu - LAX
21.vertrek LAX
22.aankomst
Met Yellowstone erbij zul je toch echt wat van het Zuidwesten moet schrappen.
En raar dat LA en (met name) SF er kennelijk niet toe doen.
Johan
2. LAX - Six Flags - Valencia
3. Valencia - Death Valley (snel reserveren)
4. Death Valley - LV
5. LV
6. LV - Kingman - Route 66 - Williams
7. Williams - Grand Canyon (snel reserveren)
8. Grand Canyon - Page (Horseshoe Bend, Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Lake Powell)
9. Page - Bryce/Tropic (snel reserveren)
10.Bryce - Zion (snel reserveren)
11.Zion (ochtend nog, nog liever 2 nachten) - Provo
12.Provo - Bonneville Slt.Fl. - West-Wendover
13.West-wendover - Reno/South Lake Tahoe
14.Reno/South Lake Tahoe - Bodie/Mono Lake - Lee Vining (snel reserveren)
15.Lee Vining - Yosemite (snel reserveren)
16.Yosemite (ochtend nog, maar is eigenlijk erg kort) - San Francisco
17.San Francisco
18.San Francisco - Monterey - Big Sur - San Simeon
19.San Simeon - Malibu
20.Malibu - LAX
21.vertrek LAX
22.aankomst
Met Yellowstone erbij zul je toch echt wat van het Zuidwesten moet schrappen.
Johan
Ja, we gaan het houden op de route hierboven (de laatste die ik getypt heb.
Kga die eens proberen uitwerken en dan kijken hoe het gaat.
& ja, LA & SF zeggen ons niet veel.. geen idee hoe het komt.
Misschien zullen we er ooit eens naartoe gaan (SF) maar
ik zou nu gewoon liever de dingen zien waar we meer naar uit kijken!
Bedankt al voor de Grand canyon tips, had ik ook nog nodig!!
Kga die eens proberen uitwerken en dan kijken hoe het gaat.
Zonder Yellowstone dan, dat is voor een volgende keer!Met Yellowstone erbij zul je toch echt wat van het Zuidwesten moet schrappen.
& ja, LA & SF zeggen ons niet veel.. geen idee hoe het komt.
Misschien zullen we er ooit eens naartoe gaan (SF) maar
ik zou nu gewoon liever de dingen zien waar we meer naar uit kijken!
Bedankt al voor de Grand canyon tips, had ik ook nog nodig!!
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik vind de route van Bart best te doen.
Je zou ook nog één dag minder in Yellowstone kunnen nemen, want je hebt daar in de route van Bart 3 1/3 dag . Dan heb je een dag extra om de lange route tussen Lee Vining en Jackson te rijden.
Of je zou i.p.v. twee nachten in Zion daar één nacht kunnen doen en dan de volgende dag aan het eind van de middag naar Las Vegas rijden.
Als je echt naar Yellwostone wilt is de rouet op die manier goed te doen.
Marjon
Je zou ook nog één dag minder in Yellowstone kunnen nemen, want je hebt daar in de route van Bart 3 1/3 dag . Dan heb je een dag extra om de lange route tussen Lee Vining en Jackson te rijden.
Of je zou i.p.v. twee nachten in Zion daar één nacht kunnen doen en dan de volgende dag aan het eind van de middag naar Las Vegas rijden.
Als je echt naar Yellwostone wilt is de rouet op die manier goed te doen.
Marjon
Klopt Marjon, er is nog ruimte om wat te schuiven.
Ik had enkel drie dagen Yellowstone gebruikt omdat het nogal een must leek te zijn. Een extra dag tussen Lee Vining en Jackson is inderdaad beter.
bv:
Lee vining - Death Valley
Death Valley - Ely
Ely - SLC (via Salt Flats)
SLC - Jackson
of:
Lee Vining - Tonopah
Tonopah - Ely
SLC- Jackson
en dan Death Valley tussen LV en LA
Bart
Ik had enkel drie dagen Yellowstone gebruikt omdat het nogal een must leek te zijn. Een extra dag tussen Lee Vining en Jackson is inderdaad beter.
bv:
Lee vining - Death Valley
Death Valley - Ely
SLC - Jackson
of:
Lee Vining - Tonopah
Tonopah - Ely
SLC- Jackson
en dan Death Valley tussen LV en LA
Bart
Grts, Bart
- Orangedevil
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
De auto 2e dag ophalen hebben wij ook eens gedaan. Na 2 lange vluchten de shuttle naar het hotel genomen(4 points sheraton). De dag erna te voet de straat oversteken naar Avis en klaar . Wel ff terug naar hotel om koffers te halen en uit te checken.
Aan het eind van de vakantie zelfde hotel en de dag voor vertrek auto inleveren en te voet weer oversteken. Dag erna met de shuttle naar het vliegveld, zou het zo weer doen. Heerlijk zonder vermoeidheid aan die balie te staan van de Avis.
Aan het eind van de vakantie zelfde hotel en de dag voor vertrek auto inleveren en te voet weer oversteken. Dag erna met de shuttle naar het vliegveld, zou het zo weer doen. Heerlijk zonder vermoeidheid aan die balie te staan van de Avis.
Holiday video's!
Orangedevil life4travel
https://youtube.com/user/orangedevilke1
Florida 2000,2002,2004,2005,2007,2008,2009,2010,2012,2013,
2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022