Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisschema CherylH1989: 3 maanden Zuid-westen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
CherylH1989
Amerika-ontdekker

Reisschema CherylH1989: 3 maanden Zuid-westen

Bericht door CherylH1989 »

Hallo allemaal,

In oktober vertrek voor 3 maanden naar Amerika. Voornamelijk reizen we met de camper door het zuidwesten van Amerika. Ondanks dat NY er ook bij zit plaats ik onze reisschema maar in dit forum. Ik hoop op vele goede en leuke tips! Uberhaupt of we met de route alle hoogtepunten meepakken en of het wel haalbaar is. Vast bedankt :)

De reis is als volgt: we vertrekken op dinsdag 18 oktober vanuit Amsterdam naar NYC. Daar gaan we een week cityhoppen. We hebben al een NY Pass gekocht voor 3 dagen zodat we in die 3 dagen veel kunnen zien. De overige dagen zal wat shoppen worden. Zelf twijfel ik nog of ik een dagtrip wil doen naar de Niagara Falls. Heeft iemand hier ervaringen mee met een dagtrip? Is het t geld waard?

Na die week vertrekken we per vliegtuig naar LA. Hier hebben we voor 3 dagen een auto gehuurd. Ook hier gaan we denk voor paar dagen de LA Pass aanschaffen. Na die 3 dagen halen we de camper op. We willen t/m Halloween in de buurt van LA blijven en Halloween hier ook vieren. Na Halloween rijden we naar boven via de route langs de zee. In San Francisco willen we sowieso naar Alcatraz. Is reserveren in oktober aan te raden?
Hierna rijden we weer langzaam naar beneden door de nationale parken om in Las Vegas te eindigen. Na Las Vegas zijn de rest van de zuidelijke staten aan de beurt om te eindigen in Florida.

Natuurlijk willen we ook wat attractieparken aandoen in Orlando we weten alleen nog niet welke. Welke parken vinden jullie aanraders?

Verder hieronder de globale route + data:

18 oktober new york
11.40 aankomst new york
15.00 inchecken
Airtrain naar Penn station (vanuit daar taxi evt) 12.5 dollar

19 oktober

20 oktober

21 oktober

22 oktober

23 oktober

24 oktober

25 oktober
08.30 vlucht
Max 11.00 uitchecken
Shuttle naar JFK

25 oktober
Aankomst 11.40 Los Angeles
Check in 15.00 Marriot
Ophalen auto
27.5 dollar parking per dag

26 oktober

27 oktober

28 oktober
Check out Marriot 12.00
12.00 auto inleveren op Los Angeles airport
9 – 10.30 of 13.00 – 15.00 camper ophaaltijden

29 oktober
Oom Cheryl Palm Springs??? Joshua Tree???

30 oktober

31 oktober
Halloween Los angels

1 november
2 november
Moterery aquarium

3 november

4 november
San Fransico

5 november
City tour + Alcatraz tour 80 dollar

6 november
San Fransico – sacramento??? (indien genoeg tijd)

7 november
Yosemite park - Mono lake
Sequoia Kings Canyon National Park
Death Valley

8 november
Death Valley – Las Vegas

9 november
Las vegas

10 november
Las vegas

11 november
Hoover dam – grand canyon

12 november
Grand canyon

13 november
Flagstaff
Phoenix
Seguaro National monument

14 november
Zie 13 november

15 november
Tuscon
Las cruces – white sands

16 november
Zie 15 november
Roswell

17 november
Carlsbad caverns national park
Guadalupe Mountains national park

18 november
San Antonio

19 november
Houston/Bay Town
Space centre

20 november
Baton Rouge/ New Orleans

21 november
Zie 20 november

22 november
Panama city

Tallahassee

23november
Jacksonville

St. Augustine
Daytone beach

24 november
Orlando
Disney world
Universal Studios
Bush Gardens

25 november
Zie 24 november

26 november
Orlando

27 november

5 dec.

22 dec
Everglades

23 dec

25 dec
Kerst – Key West

31 december
New Year’s Eve – Miami

2 januari
Camper inleveren Ft. Lauderdale – vlucht Bahamas
18 oktober gaat mijn droomreis naar USA van start!! 3 maanden rondreizen in één van de mooiste landen op aarde!
Betty
Amerikafan

Re: Reisschema CherylH1989: 3 maanden Zuid-westen

Bericht door Betty »

Voor Nyc
Van de luchthaven (Newark) kan je met de airtrain naar Penn station Newark.
Daar zal je een anderen trein moeten nemen naar Penn station New York.
CherylH1989
Amerika-ontdekker

Weet je of dit gemakkelijk te doen is? Of kunnen we beter een taxi ofzo nemen?
18 oktober gaat mijn droomreis naar USA van start!! 3 maanden rondreizen in één van de mooiste landen op aarde!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ondanks dat jullie zoveel tijd hebben steek je wel erg weinig tijd in de nationale parken in het westen. Geen Zion, geen Bryce, geen Monument Valley, geen Moab area, enz enz
Is dat een bewuste keuze? Persoonlijk zou ik het helemaal anders inpassen maar iedereen is natuurlijk niet hetzelfde.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Je planning voor 7 november is wel heel optimistisch: Yosemite, Sequoia/King's Canyon én Death Valley op 1 dag. Zelfs de Japanners doen je dit niet na. Kijk eens naar wat afstanden en rijtijden in het westen en bedenk dat je met een camper minder snel bent, je af en toe wil stoppen om wat te zien...

En inderdaad ik mis wat parken maar dat is vooral mijn smaak. Je hebt zoveel tijd en toch komt met name het zuidwesten er maar gehaast en bekaaid vanaf.
CherylH1989
Amerika-ontdekker

Bedankt voor jullie tips. We vinden t sowieso heel lastig om dit te plannen en we zien t daar voornamelijk wel want niks ligt nog vast. 3 parken op 1 dag is inderdaad nog wel erg optimistisch dus we gaan hier zeker nog naar gaan kijken.
Hebben jullie ervaring met het bezoeken van de nationale parken in de herfst? Ik heb gelezen dat Yosemite bijvoorbeeld in okt/nov niet altijd toegankelijk zijn.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Alle parken blijven inprincipe het hele jaar open maar zeker de hoger gelegen parken kunnen soms (tijdelijk) niet toegankelijk zijn door sneeuwval, ook worden verschillende delen in de winter gesloten omdat er geen sneeuw geruimd wordt.
In Yosemiet zijn verschillende wegen gedurende de winter gesloten: Tioga Pass de weg naar Glacier en Mariposa Grove (grote bomenbos) zijn daar voorbeelden van, Grand Canyon North RIm is gesloten van 15/10 tot 15/5 maar de South Rim is het hele jaar open.
In Yosemite geld voor bepaalde periodes een sneeuwketting plicht dus al die van kracht is kan je dit park met een camper wel vergeten.
Op de site van de NPS en dan met name op de parksite's http://www.nps.gov/findapark/index.htm vindt je alle informatie (per park) netjes aangegeven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer