Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Q-BiC: Denver - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Reis Q-BiC: Denver - Las Vegas

Bericht door Q-BiC »

All right... niets is zeker, maar de kans bestaat dat ik volgend jaar opnieuw naar de VS ga :)
Deze keer zou ik niet met 2 vrienden gaan, maar met mijn moeder die al van kindsbeen af droomt om Yellowstone en de Grand Canyon te zien, maar nog niet verder is geraakt dan New York, en ikzelf heb er geen problemen mee om een aantal zaken opnieuw te bezoeken :)

Periode:
zomervakantie. 2-3 weken. Liever niet te lang. Mijn laatste routevoorstel hieronder telt 16 nachten (18 dagen van huis).

Route:
Denver - Gillette - Cody - Yellowstone - Jackson - Vernal - Moab - Monument Valley - Hanksville - Bryce Canyon - Page - Grand Canyon - Las Vegas
Google Maps url

Planning: (nog maar weinig in detail gepland, sommige zaken nog onzeker (zie onderaan))
Dag 1: Brussel => Denver
Dag 2: Denver => Gillette
Dag 3: Gillette => Cody
  • Bighorn National Forest (enkel scenic driving veronderstel ik)
Dag 4: Cody => Yellowstone
  • Beartooth Highway
  • Yellowstone National Park
Dag 5: Yellowstone => Yellowstone
Dag 6: Yellowstone => Jackson
  • Grand Teton National Park (beperkt tot scenic driving)
Dag 7: Jackson => Vernal
  • Flaming Gorge National Recreation Area (beperkt tot scenic driving)
Dag 8: Vernal => Moab
  • Colorado National Monument
  • Arches National Park
  • Corona Arch?
Dag 9: Moab => Moab
  • Dead Horse Point State Park
  • Canyonlands National Park (Jeep: up Long Canyon, Dead Horse Point, some Canyonlands VP's, down Shafer & potash back to moab).
Dag 10: Moab => Monument Valley
  • Four Corners monument?
  • Valley of the Gods?
  • Goosenecks State Park
  • Moki Dugway & Muley Point
  • Monument Valley State Park
Dag 11: Monument Valley => Hanksville
  • Monument Valley State Park
  • Valley of the Gods?
  • Goosenecks State Park
  • Moki Dugway & Muley Point
  • Natural Bridge National Monument?
Dag 12: Hanksville => Bryce Canyon
  • Cathedral Valley Loop?
  • Capitol Reef National Park
  • Scenic byway 12
  • Devil's Garden?
  • Bryce Canyon National Park
Dag 13: Bryce Canyon => Page
  • Bryce Canyon National Park
  • Cottonwood Canyon Road?
Dag 14: Page => Grand Canyon
  • Secret Canyon?
  • Water Holes slotcanyon?
  • Horseshoe Bend
  • Grand Canyon National Park
Dag 15: Grand Canyon => Las Vegas
  • Grand Canyon National Park
  • stuk Route 66
Dag 16: Las Vegas => Las Vegas
  • Death Valley National Park (Titus Canyon, some VP's, Twenty Mule Team Canyon. Alternatief: Dante's View)
Dag 17: Las Vegas => ...
  • British Airway vlucht om 20u45
Dag 18: ... => Brussel

Opmerkingen & vragen:
  • In 2009 (kaart) en 2010 (kaart) heb ik al rondreizen door het zuidwesten gemaakt. Veel plaatsen die we in 2012 zullen bezoeken, ken ik dus al. Daardoor kan ik me nu meer concentreren op zaken waar de vorige jaren geen tijd voor was of op zaken die ik zo fantastisch vond, en waarvan ik weet dat mijn moeder ze ook fantastisch zal vinden, dat ik ze nogmaals wil doen. Verder is we geen moeilijke klant en zal ik alle voorbereiding op mij nemen, dus soms eens een bekende "must see" overslaan in een nationaal park, vind ze absoluut niet erg.
    Plaatsen die ik eerder al bezocht heb, zijn in het groen aangeduid hierboven.
  • De auto wordt een midsize SUV owv de dirtroads.
  • South Dakota: mijn eerste routevoorstel vertrok uit Denver, richting Custer voor 2 nachten met bezoek aan Crazy Horse Memorial, Mount Rushmore & Badlands National Park. Daarna via Deadwood (owv de serie) naar Sheridan en dan naar Cody. Geen van die plaatsen heb ik al bezocht.
    Om de benodigde tijd wat terug te dringen, en omdat ik eigenlijk toch liever meer tijd spendeer in Utah/Arizona/.., ookal ben ik daar al geweest, haalde ik 1 nacht Custer weg, incl Badlands National Park. Uiteindelijk besefte ik dat we zo wel veel omreden van Denver naar Yellowstone, enkel en alleen om Mount Rushmore eens te zien, en echt veel stelt dat nu ook weer niet voor.... Daarom besloot ik de eerste dagen dan maar als pure rijdagen in te lassen (we kunnen toch vroeg vertrekken owv de jetlag). Custer & Sheridan heb ik dan samengevoegd tot 1 nacht Casper, en uiteindelijk verplaatst naar Gillette omdat de routes mij zo beter verdeeld leken.
    Zijn er misschien betere alternatieven tussen Denver & Cody?
  • Denver. Als buffer voor gemiste vluchten of verloren bagage, is het volgens mij altijd een goed idee om 2 nachten ter plaatse te blijven na de landing. In 2009 heb ik echter Rocky Mountain NP al bezocht, en daarmee heb ik mijn portie eigenlijk wel al gehad. Zijn er nog interessante zaken in de buurt van Denver die we op de eerste dag zouden kunnen bezoeken? Echte stadsmensen zijn we wel niet. Of rijden we toch beter gewoon weg uit Denver op dag 1?
  • Jackson => Moab: wat is de beste route? Vernal => Jackson via Hwy 30 en SLC => Moab via Hwy 6 heb ik al eens gedaan. Misschien nu de 191 naar Vernal en daarna de 139 naar Moab met stop in Colorado NM? Ik veronderstel dat de hike naar Corona Arch op die dag wel nog mogelijk moet zijn?
  • Canyonlands. Vorig jaar een jeep gehuurd en als volgt gereden (als copiloot): Moab - Potash - Shafer omhoog - Dead Horse Point - (onweer) - Long Canyon overgeslaan, de 313 naar Moab genomen - Jeep ingediend, en met onze eigen SUV terug naar Canyonlands voor wat VP's & sunset.
    Dat vond ik nu eens zo'n ervaring, dat ik het gewoon nóg eens wil doen :) Misschien nu zo: Moab - Long Canyon - Dead Horse Point - Canyonlands VP's - Shafer omlaag - Potash - Moab. Zou dat lukken om de jeep op tijd in te dienen (meestal 18u30)?
  • Valley of the Gods, Cathedral Valley Loop. Which one? Zijn ze driveable in een midsize SUV? Is er tijd voor op die dagen? In Monument Valley zou ik de scenic drive niet opnieuw doen. Goosenecks SP mag gerust weg, Natural Bridges eigenlijk ook, maar Moki dugway & Muley point MOETEN blijven :P In Capitol Reef NP heb ik in 2009 niet echt gewandeld maar wel de scenic drive gedaan. Ik wil die gerust opnieuw doen, behalve als iemand zou zeggen dat de Cathedral Valley Loop het eigenlijk wel waard is en beide doen op 1 dag + Scenic Byway 12 naar Bryce Canyon eigenlijk onbegonnen werk is... In ieder geval, kan Devil's Garden er dan ook nog bij of niet?
  • Hoe zit het nu met de Cottonwood Canyon Road? In 2009 hebben we die niet gedaan owv een onweer, dus hebben dan maar de highway genomen van Bryce naar Page en onderweg Coral Pink Sand Dunes bezocht. Cottonwood wil ik echter nog steeds doen, maar ik lees dat er geen budget meer is voor het onderhoud van de weg ... Iemand die hier wat licht op kan werpen?
  • Bij de slotcanyons in Page staan vraagtekens. 1) Antelope Canyon heb ik al bezocht en doe ik liever niet opnieuw. 2) Toch zijn het unieke ervaringen die men moeder ook wel tof zou vinden. 3) Horseshoe Bend heb ik nog niet bezocht. 4) Ik wil zeker op tijd in Grand Canyon Village zijn, want dit zou onze enige dag Grand Canyon zijn. In 2009 was het enorm haasten voor een sunset view. (We zijn trouwens geen grote wandelaars).
  • Death Valley wordt een lange dag, dat weet ik. Toch liever 2 nachten LV in plaats van bv Pahrump+LV omdat eens niet moeten uitchecken & inchecken ook wel wat waard is. In Death Valley wil ik vooral Titus Canyon en Twenty Mule Team Canyon bezoeken. Bij slecht weer kunnen we nog altijd naar Dante's View, daar was in 2010 ook geen tijd voor (Zabriskie Point sunrise ging toen voor). Is er eigenlijk een ranger station vlak voor Titus Canyon om de toestand van de weg te vragen? De omweg langs Furnace Creek visitor center maakt volgens mij alles toch wat té lang.
  • Ligt dat aan mij of zijn de vluchten verschrikkelijk duur? Ik zou bijna evenveel betalen voor deze reis, als voor mijn reis naar Hawaii afgelopen zomer :shock:
Een hele boterham, maar ik heb toch geprobeerd alles zo gestructureerd mogelijk neer te schrijven :)
Feedback is welkom (welja, de bedoeling eigenlijk :mrgreen: )
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Q-BiC: Denver - Las Vegas

Bericht door ina »

Ik vind het een druk programma, tijd voor Yellowstone en Moab erg kort. Ik zou lekker een dagje in Las Vegas blijven na zo'n druk programma en niet nog een keer heen en weer naar Death Valley die laatste dag.
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

De tijd voor Yellowstone, Canyonlands & Arches is iets langer als vorige jaren, en toen was dat net goed. Soms wat krap, maar haalbaar.
2009:
  • ...
    06/07/2009: Jackson => Mammoth Hot Springs: http://www.youtube.com/user/stekske00#p ... 425KpJy2A8
    Grand Teton Inspiration Point Trail, Yellowstone West Thumb Geyser Basin Trail, Le Hardy Rapids, Sulphur Caldron & Mud Vulcano, Grand Canyon of Yellowstone Artist Point & Brink of Lower Falls Trail. Het werd laat, maar hadden daardoor wel sunset driving door het park :) Uiteindelijk toch een schitterende dag gehad :)
  • 07/07/2009: Mammoth Hot Springs => West Yellowstone: http://www.youtube.com/user/stekske00#p ... YRZ2J5PJVw
    Lower Terraces, Upper Terraces, Porcelain Basin Trail, Back Basin Loop Trail, Artist Paint Pots Trail, Old Faithfull, Black Sand Basin Trail, Biscuit Basin Trail, Midway Geyser Basin Trail, Firehole Lake Drive, Fountain Paint Pot Trail
  • 08/07/2009: West Yellowstone => Salt Lake City
  • 09/07/2009: Salt Lake City => Moab:
    Rond 12-13u ingechecked en gegeten in Moab en rond 14u in Arches aangekomens, paar VP's, Balanced Rock Trail, Double Arch Trail, Skyline Arch, Landscape Arch Trail, Delicate Arch VP sunset (niet de trail).
  • 10/07/2009: Moab => Bryce Canyon
    ...
2010:
  • ...
    09/07/2010: Monument Valley => Moab
    Goosenecks SP, Moki Dugway, Muley Point
  • 10/07/2010: Moab => Moab
    Jeep pickup, Potash Road, Shafer Trail, Dead Horse Point, Jeep return, Canyonlands met Mesa Arch trail en andere viewpoints
  • 11/07/2010: Moab => Zion
    ...
Yellowstone is nu iets langer, aangezien we geen wandeling meer naar Inspiration Point in Grand Teton zullen doen tijdens de rit van Yellowstone naar Jackson, en 2 nachten ter plaatse blijven, dus niet hoeven in en uit te checken. Dus dag 4, 5 en 6 is bijna volledig Yellowstone.
Ook voor Arches zouden we nu ipv 1 namiddag, 1 namiddag + 1 voormiddag moeten hebben.

Als alternatief voor dag 10-13 had ik gisteren trouwens nog dit:

Dag 10: Moab => Monument Valley
- evt nog even Arches NP
- Four Corners monument
- Monument Valley State Park (zonder scenic drive)
Dag 11: Monument Valley => Torrey (ipv Hanksville)
- Moki Dugway & Muley Point
- Natural Bridge National Monument?
- Capitol Reef NP
Dag 12: Torrey => Bryce Canyon
- Notom Bullfrog Road?
- Burr Trail met Strike Valley Overlook
- Bryce Canyon National Park VP's indien mogelijk
Dag 13: Bryce Canyon => Page
- Bryce Canyon NP wandeling of VP's
- Cottonwood Canyon Road
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Q-BiC schreef:De tijd voor Yellowstone, Canyonlands & Arches is iets langer als vorige jaren, en toen was dat net goed. Soms wat krap, maar haalbaar.
...

Yellowstone is nu iets langer, aangezien we geen wandeling meer naar Inspiration Point in Grand Teton zullen doen tijdens de rit van Yellowstone naar Jackson, en 2 nachten ter plaatse blijven, dus niet hoeven in en uit te checken. Dus dag 4, 5 en 6 is bijna volledig Yellowstone.
Die 3 dagen Yellowstone zie ik niet; als je van Cody komt en via de Beatooth Hwy rijdt bijft er echt geen dag over voor Yellowstone. Idem voor de dag dat je naar Jackson rijdt. En dat met een moeder die er nog niet geweest is en er van droomt om naar Yellowstone te gaan? Ik zou het echt iets rustiger aan gaan doen. Ik krijg nu het idee dat je heel snel wat dingen wilt gaan doen die je de vorige keren gemist hebt (omdat je toen ook al te weinig tijd had), en dat je moeder het maar moet nemen zoals het gaat. OK, als jullie dat allebei willen moet je het zo doen, maar ik zou daar als moeder niet echt blij van worden. Hou er rekening mee dat er altijd weer dingen kunnen zijn die tegenvallen; het weer, de bizons op de weg, of iets anders waardoor je minder tjjd hebt dan gepland. Een beetje ruimte is nooit weg, want ook als er niets tegen zit is er, zeker in Yellowstone, genoeg te zien en te doen ook zonder dat je veel wandelt. Neem de tijd om een geiser uit te zien barsten, lekker op een bankje zitten bij de Great Fountain Geyser bijvoorbeeld, en wachten tot de uitbarsting helemaal voorbij is, en er misschien toch nog een toegift komt als bijna iedereen al weg is.

Voor de route naar Moab: via de I70 is ook een mogelijkheid, zie ons 2008-verslag.
Antelope Canyon heb je al gedaan schrijf je, maar welke heb je gedaan? Is het geen optie om nu de Lower te doen als je al naar de Upper bent geweest of andersom?

Marianne
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Wat betreft het rijden van Valley of the gods, dat is echt heel goed te doen met een midsize SUV. Wij vonden dit ook echt de moeite (heel rustig, weinig verkeer en daardoor ook niet constant een stofwolk door de auto's die voor je rijden, wat je wel hebt in het hoogseizoen in Monument Valley).

In Death Valley zeg je dat Dantés view een alternatief is... ik zou dit juist bovenaan op mijn lijstje zetten. Wij waren daar in juli helemaal alleen en het uitzicht op de zoutvlakte beneden is fenomenaal, je mag dit echt niet missen! Ik vond het een kippenvelmoment.

Als je Upper Antelope Canyon hebt gedaan, zou ik dit jaar toch kiezen voor Lower Antilope canyon. Ik zou daarbij ook heel vroeg gaan. Wij waren er om 9u en we waren met een groepje van 12 personen...heel rustig om zo een wandeling door de canyon te maken!! We hadden toen ook een jonge, sympathieke gids die ons voldoende tijd gaf voor foto's te nemen, fototips gaf en soms zijn fluit bovenhaalde (mijn excuses voor de woordspeling :D ). De muziek ging door heel de canyon en gaf een leuke sfeer.

Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

In 2004 hebben we een reis gemaakt met mijn schoonouders, ook van Denver naar Las Vegas. We hadden minder dagen en hadden rekening te houden met de gezondheidsbeperkingen van mijn schoonouders, wandelingen alleen als ze rolstoelgeschikt waren en rust/regelmaat.

Onze route in 2004;
Dag 1: Amsterdam-Denver
Dag 2: Sightseeing Denver
Dag 3: Denver- Colorado National Monument-scenic backway 128-Moab
Dag 4: Moab (Canyonlands/Dead Horse SP)
Dag 5: Moab (Arches)
Dag 6: Moab-Natural Bridges-Mokee Dugway- Monument Valley-Kayenta
Dag 7: Kayenta - Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon - Zion
Dag 9: Zion - Valley of Fire SP - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas (rustdag)
Dag 11: Las Vegas (Hooverdam/Lake Mead)
Dag 12: Las Vegas (Red rock Canyon)
Dag 13: Las Vegas-Amsterdam

Jouw moeder is waarschijnlijk in betere conditie maar dat neemt niet weg dat ik het jammer vind dat je vooral kijkt naar wat je zelf nog wilt doen in de parken die op herhaling gaan, zonder rekening te houden met het feit dat zij de highlights die je al gezien hebt, ook wil zien. Het is immers haar eerste keer. Je zegt zelf al dat je sommige dingen de vorige keer hebt moeten overslaan wegens tijdgebrek, wil je haar dezelfde kater bezorgen? Ik sluit me dan ook volledig bij Marianne aan.
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Bedankt voor de feedback allemaal.

Maak je nou maar zo geen zorgen over mijn moeder. Ik weet wat ze wil, zij weet wat ik wil. Dat komt wel in orde. Waar ik op mijn eerste bezoeken zeer veeleisend was, is zij dat absoluut niet. Dat ze droomt van Yellowstone wil niet zeggen dat ze élk viewpoint en élke wandeling wil doen. Dat ze droomt van Yellowstone wil niet zeggen dat ze is zoals vrijwel alle USA fanaten hier op dit forum :). Of ze nu bijvoorbeeld in Yellowstone Porcelain Basin wandelt en niet de Lower & Upper terraces in Mammoth Hot Springs, en artist paint pots wel maar de rapids & mud vulcano bv niet, ze houdt haar niet met de voorbereiding bezig, dus ze beseft toch niet dat die andere er ook zijn, maar dat vind ze ook niet erg. Dat klinkt raar komende van mij, maar dat zijn eigenlijk haar woorden.... Idem dito voor Death Valley. Devil's golf course, Badwater & de sand dunes bezoeken, of de Titus Canyon rijden, het Death Valley gevoel wordt evengoed overgebracht.
Ze "verplicht" mij trouwens ook af en toe eens iets nieuws voor mezelf in te plannen zodat toch niet de volledige reis in teken van haar staat ... So stop worrying :)

Verder: we hebben beide gezondheidsproblemen waardoor wandelen er opnieuw weinig zal inzitten. Meer dan een km of 2-3 one way, doen we echt niet.

Wat uit ervaring mogelijk bleek te zijn in Yellowstone in één dag, zelfs mét wegenwerken nota bene, heb ik hierboven al uiteengezet en daar baseer ik mij uiteraard voor een deel op. Ik zie het dus echt niet zitten om de tijd in Yellowstone al te lang te rekken, zeker als ik bepaalde POI's die ik de vorige jaren minder vond, of zelfs Grand Teton in zijn geheel, nu zal weglaten, als daarvoor moet ingeboet worden op andere dagen.
En als ik zei "tijdsgebrek", dan bedoelde ik niet dat we de vorige jaren de helft zijn voorbij gereden omdat alles hopeloos uitliep. Op een paar uitzonderingen na werd alles wat thuis gepland was, alles wat ik echt woú doen, ook echt gedaan, elke dag.

Verder heb je altijd kans op ellenlange wegenwerken, gigantische omleidingen, autopech of stevige onweders, maar daarvoor kan je niet zomaar elke overnachtingstermijn x2 gaan doen. In 2009 was er een onweer in de omgeving van Bryce, waardoor we de cottonwood canyon road waar ik zo naar uitkeek, niet riskeerden. Welja, da's dan zeer spijtig, maar helaas, er zijn nog dirtroads...

Ik apprecieer de bezorgdheid, maar momenteel ben ik vooral geholpen met tips en waarschuwingen over regio's die mij nog onbekend zijn, zoals de Beartooth Hwy, of zoals bijvoorbeeld het stuk Torrey => Notom Bullfrog => Burr Trail => Bryce. De tijd die voor zoiets nodig is kan je niet gewoon aflezen in google maps. Duurt zoiets 6u? 10? Kán het wel op 1 dag? Ik weet het niet. Hoe slecht is de weg naar de Strike Valley Overlook? Ik weet het niet. De eerste 0.5 mijl zouden doenbaar zijn voor elk voertuig, maar de resterende 2.5 mijl zou high clearance + 4WD vereisen. Is dat 4WD zoals de Shafer trail "4WD zou vereisen", terwijl daar eigenlijk enkel high clearance nodig was, of is het echt veel slechter gesteld?
Voor de route naar Moab: via de I70 is ook een mogelijkheid, zie ons 2008-verslag.
Antelope Canyon heb je al gedaan schrijf je, maar welke heb je gedaan? Is het geen optie om nu de Lower te doen als je al naar de Upper bent geweest of andersom?
Ok, ik zal dat verslag eens doorspitten.
Ik heb de rustigere Antelope Canyon gedaan, de "minder fotogenieke", maar weet nu niet meer of die Lower of Upper genoemd werd. Vond ik wel zeer geslaagd. Zeer rustig groepje van 10-15 man ofzo, smalle canyon, maar toch mooie foto's knn maken. De andere schijnt zeer druk en toeristisch te zijn waardoor er altijd wel mensen voor je camera gaan lopen, maar ik kan het overwegen, al geef ik nog altijd voorkeur aan bv Horseshoe Bend en ruim op tijd in GC zijn...
In Death Valley zeg je dat Dantés view een alternatief is... ik zou dit juist bovenaan op mijn lijstje zetten. Wij waren daar in juli helemaal alleen en het uitzicht op de zoutvlakte beneden is fenomenaal, je mag dit echt niet missen! Ik vond het een kippenvelmoment.
I know, can image :) Ben echter verzot op dirtroads :) Helaas zal Titus Canyon én de weg naar Dante's View er volgens mij teveel aan zijn op die ene dag, tenzij we echt zéér vroeg vertrekken. Vorig jaar echter al eens om 4u vertrokken voor een Zabriskie sunrise, en dat was echt pijnlijk, dus liever niet opnieuw :)
Ik zou lekker een dagje in Las Vegas blijven na zo'n druk programma en niet nog een keer heen en weer naar Death Valley die laatste dag.
Nog een dag LV, daar ben ik minder voor. Veel te druk. Liever van de gelegenheid gebruik maken om eens iets nieuws in DV te bezoeken. Hangt er natuurlijk vanaf af hoeveel energie er nog in ons zit... We kunnen altijd beslissen "thuis" te blijven... Maar in principe vliegen we met BA, die vlucht vertrekt pas om 20u45 op onze laatste dag. Dwz dat we na DV toch nog lekker knn uitslapen, roomservice/brunchen, even door hotel(s) slenteren en rond 18u pas de auto gaan inleveren... Nog een nacht hoeft er voor ons echt niet bij.
Jouw moeder is waarschijnlijk in betere conditie maar dat neemt niet weg dat ik het jammer vind dat je vooral kijkt naar wat je zelf nog wilt doen in de parken die op herhaling gaan, zonder rekening te houden met het feit dat zij de highlights die je al gezien hebt, ook wil zien. Het is immers haar eerste keer. Je zegt zelf al dat je sommige dingen de vorige keer hebt moeten overslaan wegens tijdgebrek, wil je haar dezelfde kater bezorgen?
Hmm, waar heb ik eigenlijk gezegd dat ik enkel wil kijken naar wat ik zelf nog wil doen in die parken die op herhaling gaan, dat ik alle highlights over zal slaan en mij nu enkel zal concentreren op onbekende, minder impressionante POI's? ;) Ik denk dat ik tot hier toe enkel Canyonlands & Death Valley concrete invulling heb gegeven in mijn eerdere posts, waarbij zelfs enkel Death Valley's invulling afweek van de standaard highlights voor een eerste bezoek ;) Voor Yellowstone, Bryce & GC staan bv voorlopig vrijwel dezélfde highlights op het programma als vorige jaren...
Dat heb je toch verkeerd tussen de regels gelezen, tenzij ik dat verkeerd heb laten overkomen, waarvoor sorry :)

En welke kater? Ik heb fantatische reizen gemaakt :D
Blog // Photo Album
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik zou zeker niet een dag in Denver blijven vanwege bagage die mogelijk later arriveert. Het is wel handig om een overzichtje van geboekte hotels, indien aanwezig, mee te nemen. Op die manier kregen wij in 2008 onze verlate koffer enkele dagen later prompt bezorgd. Het is in zo'n geval ook handig om niet ieders spullen elk in een aparte koffer te hebben. Je kunt beter "half om half" pakken.
Heb je een speciale reden om via Gilette te rijden? Dat is n.l. niet de snelste weg van Denver naar Cody. De snelste weg gaat via I-25 naar Casper en dan via Us 20 naar Soshoni en Wy 120 naar Cody. Er zijn mensen die de ruim 800km/9u in één dag rijden. Zeker op de eerste dag, als je i.v.m. jetlag waarschijnlijk toch al vroeg op bent, zou dat een optie kunnen zijn.
Ook ik vind de tijd voor Yellowstone wel heel beperkt. Zeker gezien het feit dat je zo'n 2000km daarvoor extra rijdt. Maar goed, iedereen maakt die keuze voor zich.
Dag 8, 12 en 14 lijkt me behoorlijk ambitieus, als je alle genoemde dingen wilt bezoeken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Q-BiC schreef:Ik apprecieer de bezorgdheid, maar momenteel ben ik vooral geholpen met tips en waarschuwingen over regio's die mij nog onbekend zijn, zoals de Beartooth Hwy, of zoals bijvoorbeeld het stuk Torrey => Notom Bullfrog => Burr Trail => Bryce. De tijd die voor zoiets nodig is kan je niet gewoon aflezen in google maps. Duurt zoiets 6u? 10? Kán het wel op 1 dag? Ik weet het niet.
Googlemaps houdt rekening met de geldende snelheidsbeperkingen, dus is zeker te gebruiken voor bijvoorbeeld de Beartooth Hwy.
In 2004 reden wij van Cody naar Yellowstone via een deel van de Beartooth Hwy, zie hier voor ons verslag van die dag.

Marianne
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Heb je een speciale reden om via Gilette te rijden?
Niet echt... Een break tussen Denver & Cody inlassen, en zorgen dat het 2e deel naar Cody door Bighorn National Forest loopt omdat dat op het eerste zicht meer scenic zou moeten zijn dan Denver-Casper-Cody. Als dat het allemaal niet waard is, dan is het misschien inderdaad beter om het hele stuk in 1 rit doen op de eerste dag.

Inmiddels een aantal uur met men moeder samen gezeten en elkaars wensen naast elkaar gelegd. Ik post later nog een bijgewerkte planning. Een aantal twijfelgevallen zijn weggevallen: Cathedral Valley Loop, Valley of The Gods, Goosenecks SP, Four Corners Monument, Devil's Garden, Secret Canyon/Water Holes slotcanyon/antelope canyon & Titus Canyon vallen weg. Natural Bridges NM wordt tijdsafhankelijk. Arches kunnen we in 1 namiddag van dag 8 doen, komende van Vernal (net zoals in 2009). Hoe we Corona Arch aanpakken, weet ik nog niet. Was maar een idee en heb ik nog niet eerder bezocht, dus leek me wel tof om ertussen te steken.
In de voormiddag van dag 10 (naar The View in Monument Valley) is er ook nog tijd voor Moab. In 2010 hebben we die route gedaan incl Goosenecks SP, Moki Dugway & Muley Point, met tijd over... Die zaken staan in 2012 pas op de volgende dag, dus ...
De scenic drive in Mon.Valley beslissen we ter plaatse nog. Misschien een stukje tot John Ford Point, maar wil hem gerust nog eens helemaal doen moest er nog tijd voor zijn.

Death Valley wordt ook afhankelijk van onze motivatie. Titus Canyon heeft in ieder geval plaats gemaakt voor Dante's View, Twenty Mule Team Canyon & Zabriskie Point. VP's als Devil's Golf Course, Artist Drive, Badwater & sand dunes hoeven sowieso niet.
Blog // Photo Album
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Q-BiC schreef:
Heb je een speciale reden om via Gilette te rijden?
Niet echt... Een break tussen Denver & Cody inlassen, en zorgen dat het 2e deel naar Cody door Bighorn National Forest loopt omdat dat op het eerste zicht meer scenic zou moeten zijn dan Denver-Casper-Cody. Als dat het allemaal niet waard is, dan is het misschien inderdaad beter om het hele stuk in 1 rit doen op de eerste dag.
USA14a is inderdaad een mooie route en Bighorn Canyon Overlook is een mooi uitzichtpunt. Als je niet in één dag naar Cody wilt rijden, zou ik kiezen voor een overnachting in Sheridan, op tijd vertrekken en via Us14a en Bighorn Canyon N.R.A. naar Cody rijden om 's middags tijd te hebben voor het Buffalo Bill Historical Center.
Het alternatief is in één dag naar Cody rijden en een overnachting extra in Yellowstone plannen. Mijn persoonlijke keuze zou in dat geval dan zijn om 's morgens voor vertrek naar Yellowstone nog naar het BBHC te gaan.
Groet,

Old Faithful
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

De vluchten zijn inmiddels geboekt.
Denver => Las Vegas is veranderd naar Denver => Denver. Ik kon goedkopere vluchten vinden op die manier; en de 300$ drop off kosten bij alamo vallen nu ook weg...
Reisdata: 14/07 heen, 01/08 terug. 17 dagen ter plaatse.

google maps

Dag 1: Brussel => Denver
Dag 2: Denver => Sheridan
Dag 3: Sheridan => Cody
VM: US14a, Bighorn Canyon NRA
NM: Buffalo Bill Historical Center, Old Trail Town
Dag 4: Cody => Yellowstone
VM: Beartooth Highway
NM: Yellowstone NP
Dag 5: Yellowstone => Yellowstone
Yellowstone NP
Dag 6: Yellowstone => Jackson
VM: Yellowstone NP
Dag 7: Jackson => Vernal
Via Hwy 191 & Flaming Gorge NRA?
Dag 8: Vernal => Moab
NM: Colorado National Monument, UT128, Arches NP sunset
Dag 9: Moab => Moab
Jeep: up Long Canyon, Dead Horse Point, Canyonlands VP's, down Shafer & potash back to moab
Dag 10: Moab => Torrey
VM: Arches NP
NM: Capitol Reef NP scenic drive / Cathedral Valley Loop
Dag 11: Torrey => Bryce Canyon
VM: Notom Bullfrog Road
NM: Burr Trail met Strike Valley Overlook, Scenic Byway 12, Bryce Canyon NP sunset
Dag 12: Bryce Canyon => Page
VM: Bryce Canyon NP wandeling of VP's
NM: Cottonwood Canyon Road, Grosvenor Arch (+The Rimrocks? Vlot toegankelijk?)
Dag 13: Page => Grand Canyon
VM: Horseshoe Bend
NM: Grand Canyon NP VP's, sunset
Dag 14: Grand Canyon => The View, Monument Valley
VM: evt Grand Canyon NP VP's
NM: Moki Dugway, Muley Point, evt stuk Monument Valley scenic drive
Dag 15: Monument Valley => Cortez
NM: Mesa Verde NP
Dag 16: Cortez => Montrose
VM: Hwy 550 (Million Dollar Highway)
NM: Black Canyon of the Gunnison National Park south rim
Dag 17: Montrose => Denver
Via Hwy 50+285 of I70?
Dag 18: Denver => Denver
Museum? Shopping Center? Goed restaurant?
Dag 19: Denver => Brussel
vlucht om 17u15
Dag 20: terug

Voor Utah zijn er eigenlijk veel opties.... Eigenlijk leek Hwy 261 & 95 (Bicentennial Highway) tussen Monument Valley & Hanksville mij ook wel fantastisch om te rijden...
alternatief 1
alternatief 2
alternatief 3
alternatief 4
alternatief 5
...
Laatst gewijzigd door Q-BiC op 18 nov 2011, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Blog // Photo Album
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je weet natuurlijk al dat je verhuurbedrijf niet toestaat om die dirtroads te rijden. Je komt ook in het monsoon season en zelfs dagen na de regen kunnen dirtroads niet te rijden zijn. Altijd bij de Visitor centers informeren. Arches 's morgens en dan Cathredral Valley met de rit ertussen zal geen dagtrip zijn. Op Beartooth kan het hele jaar sneeuw vallen dus ook in Cody eerst informeren.
Vernal-Colorado NM-128 en dan Arches alles in een dag? Misschien is het leuk het Dinosaur Quarry bij Vernal te bezoeken. Is weer open.
Notom Bulfrogg is een piece of cake als het droog is en onberijdbaar als het nat is. De condities voor Cottonwood rd varieren enorm en de rit over 89 is net zo mooi.
GC naar MV is 3.5 uur rijden zonder stoppen en je verliest een uur. Gooseneck, Moki Dugway etc kan ook op weg naar Cortez. Als je Mesa Verde gaat bezoeken zou ik in de Far View Lodge gaan logeren en niet terugrijden naar Cortez of doorrijden naar Durango als Far View Lodge je niets lijkt.
Als je uit Durango vertrekt en over million $ hw naar Ouray en naar Montrose heb je nog tijd voor BCotG en kan je bv in Gunnison logeren of in Montrose omdat de toegangsweg naar BCofG vlak ten oosten van Montrose begint. Je kan ook van Montrose naar Colorado Springs de volgende dag en dan naar Denver (CS= Pikes Peak, Garden of the Gods)
Yeehaw
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Q-BiC schreef: Dag 17: Montrose => Denver
Via Hwy 50+285 of I70?
Hier zou ik kiezen voor 50+285, die route vind ik wel scenic
Q-BiC schreef: Dag 18: Denver => Denver
Museum?
Museum of Natural History and IMAX
Denver Art Museum
Fire Fighters Museum
Childrens Museum
Littleton History Museum
Denver Zoo
Q-BiC schreef: Shopping Center?
Colorado Mills (outlets)
Castle Rock Outlets
Cherry Creek Mall
Park Meadows Mall
Flatirons Crossing
Southlands
Q-BiC schreef: Goed restaurant?
Buckhorn Exchange
The Fort
The Bent Fork
Chophouse
Rodizio's Grill
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Route is wel te doen, enkel wat weinig tijd voor Yellowstone en Moab
Vergeet de Cathedral Valley Loop als je maar één overnachting hebt in Torrey, want dat is echt wel een dagtrip.
Wij deden er acht uur over. Wij stopten wel bij elk viewpoint en deden ook de korte wandeling naar Lower Cathedral Valley overlook. Vraag ook altijd naar de stand van het water in het VC én de staat van de weg, moest je het toch wagen.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Thx voor de feedback.

- Natuurlijk ben je niet verzekerd op onverharde wegen, maar dat heeft ons de vorige jaren ook niet weerhouden :)
- We hebben 1 dag Denver op het einde verplaatst naar Moab. Moab telt nu 3 overnachtingen. Dat schept meer tijd voor de Corona Arch trail @sunset op de dag van aankomst en voor Arches. Maar omdat we toch niet echt van plan zijn veel te wandelen in Arches, wil ik er nog de de La Sal Mountains loop bijdoen die dag. Daarnaast kan op de dag van vertrek ook Little Wild Horse Canyon en/of Goblin Valley erbij.
- Overnachtingen in Yellowstone blijven, al plaats ik die waarschijnlijk in West Yellowstone. Momenteel zijn enkel de Mammoth Hot Springs frontier cabins en de canyon lodge frontier & western cabins beschikbaar op onze data, waarbij die laatste toch al tamelijk duur is... 428$ voor 2 nachten... Overnachten buiten het park biedt vaak meer comfort, frigo, microgolf, telefoon, televisie, internet, airconditioning, ontbijt inbegrepen, meer en goedkopere eetgelegenheden in de buurt, en dat meestal aan een goedkoper tarief dan in het park... Je verliest wel de sfeer, en de tijd onderweg. Lang over getwijfeld .... :/
- Cathedral Valley Loop valt hoogstwaarschijnlijk weg. Een vollédige dag op onverhard rijden, is er wat teveel aan. Capitol Reef scenic drive blijft.
- Ik denk dat we ook de Notom Bullfrog road niet zullen doen; dus enkel de Burr trail heen en terug. Enkel over de rit naar de Strike Valley Overlook twijfel ik nog.
- Dinosaur NM wordt zeker overwogen. Lijkt wel interessant, maar wil eerst nog wat to-do's opzoeken en de benodigde tijd.
- GC naar MV is -1u.... Bedankt om mij daaraan te herinneren.... MV=>Colorado blijft dan gelijk, veronderstel ik?
- Gooseneck was ik nooit van plan nog eens opnieuw te bezoeken. Muley Point wou ik graag op de dag van aankomst in MV nog doen, want ik denk dat we onze tijd in Mesa Verde wel zullen kunnen gebruiken de dag nadien, zelfs als we ons enkel beperken tot Chapin Mesa, en zelfs zonder begeleide tours.
- Cortez wordt verschoven naar Durango en Montrose naar Gunnison.
- Gunnison => Denver laten we waarschijnlijk via Hwy 24 & I25 verlopen in plaats van via Hwy 285 owv de Pikes Peak summit drive. Die doet me denken aan de Haleakala/Mauna Kea summits die ik in mei bezocht heb, vandaar :P Voor Garden of The Gods is er waarschijnlijk geen tijd meer, maar ik denk dat we tegen dan toch al voldoende rode rotsen zullen gezien hebben ... Arrival time in denver is ook minder belangrijk, aangezien onze vlucht pas vertrekt om 17u15 de dag nadien...
Blog // Photo Album
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Wat zouden jullie doen:

Optie 1:
dag 18: Gunnison => Pikes Peak summit drive => Denver
dag 19: auto inleveren om 14u30, terugvlucht om 17u15

Optie 2:
dag 18: Gunnison => Pikes Peak summit drive => Colorado Springs
dag 19: 13u: vertrek uit Colorado Springs => 14u30: auto inleveren in Denver, terugvlucht om 17u15
Blog // Photo Album
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Dat is natuurlijk heel persoonlijk, ik zou zelf voor het eerste kiezen, lijkt mij iets rustiger, hoewel Colorado Springs ook niet ver van Denver af ligt, 1 1/2 uur van het vliegveld volgens Google maps. Is ook afhankelijk wat je nog wil doen in Denver of Colorado Springs, wij doen meestal niet zo veel de laatste dag, inpakken en evt. de laatste dingen shoppen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het is een vermoeiende dag Gunnison-Pikes Peak. Je moet op zeker 3 uur rekenen voor Pikes peak heen en terug en een verblijf op de summit. CS is zo dicht bij Denver dat ik het risico wel zou willen nemen. Misschien een laatste overnachting in Manitou Springs? Ik zou wel eerder vertrekken dan 1 pm uit CS. Je weet maar nooit.
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

We zijn maar weinig meer van plan die laatste dag. Stel dat we al in Denver zitten (optie 1), dan wordt het: uitslapen, rustig inpakken, lang ontbijten/brunchen en mss in een of ander winkelcentrum wat rondslenteren, opnieuw wat eten en rond 14u naar Alamo vertrekken, afhankelijk van waar we zitten.

(Oorspronkelijk hadden we 1 volledige dag Denver voorzien, maar die heeft plaats moeten maken voor een extra dag Moab, dus het to-do lijstje voor Denver dat Loek hier heeft gepost, was een beetje verloren moeite, sorry daarvoor :oops: )

Manitou Springs ipv Colorado Springs is idd ook een idee en kost nauwelijks extra reistijd op de laatste dag.

En ik sta eigenlijk wat weigerachtig tegenover het op de laatste dag, net voor onze vluchten, onze auto met onze bagage en rugzakken en alle paperassen nog ergens urenlang onbewaakt achterlaten ... :?

Ik neig nu zelf ook meer naar optie 2 dus... Wel meer risico dat autopech op die laatste dag nog flink roet in het eten gooit...
Blog // Photo Album
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer