Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis RonaldenMiranda: ZW USA + Yellowstone
-
- Amerika-ontdekker
Reis RonaldenMiranda: ZW USA + Yellowstone
Onderstaande onze voorlopige route. We gaan begin juni 2012, ruim 3 weken, met z'n vieren in een 30 ft camper. Wij (stel van 30+) nemen onze (schoon)ouders (60+) ook mee. Zij kunnen nu nog aardig meekomen, maar ivm gezondheidsproblemen is dit waarschijnlijk hun laatste grote reis. Zij mochten dus aangeven wat ze nog graag wilden zien en dat was : Las Vegas, Yellowstone, Yosemite en de Californische kust.
Daarop hebben we de onderstaande route in elkaar gezet. We weten, dat we ver omrijden voor alleen Yellowstone. Dit is dan ook al maanden een twijfelgeval, niet voor onszelf want wij komen er zeker nog eens als we er nu niet komen, maar wel voor de ouders. Aan de ene kant rijden we voor Grand Teton en Yellowstone netto zo'n 1000 km extra (hierbij rekening houdend met de extra km's die je ook zou hebben als je er een andere route van zou maken) en is dat verhoudingsgewijs wel heel veel. Aan de andere kant vinden zij het dat absoluut waard en willen het eigenlijk niet schrappen. "dan moeten we die dagen rijden maar even doorbijten"
We zijn benieuwd wat jullie vinden van onze indeling.
Dag 1 Amsterdam - Las Vegas 0
Dag 2 Camper ophalen + Las Vegas 0
Dag 3 Reis naar Zion + bezoek 280
Dag 4 Zion en reis Bryce 144
Dag 5 Bezoek Bryce en reis SLC 369
Dag 6 Reis SLC naar Jackson 468
Dag 7 Bezoek Grand Teton 0
Dag 8 Reis naar Yellowstone + bezoek 181
Dag 9 Yellowstone 0
Dag 10 Yellowstone 0
Dag 11 Reis naar Twin Falls 454
Dag 12 Reis naar Lake Tahoe 784
Dag 13 Reis naar Yosemite + bezoek 204
Dag 14 Yosemite 0
Dag 15 Yosemite 0
Dag 16 Yosemite 0
Dag 17 Reis naar Kings Canyon + bezoek 315
Dag 18 Bezoek KC + reis naar San Simeon 257
Dag 19 Reis naar Carmel (kustlijn) 102
Dag 20 Reis naar San Francisco 216
Dag 21 San Francisco 0
Dag 22 Camper inleveren + San Francisco 0
Dag 23 Terugvlucht
Dag 24 Aankomst Amsterdam
Totaal aantal kilometers 3774
De indeling van de reis van Yellowstone naar Yosemite klopt nog niet helemaal, want de verdeling is nu aardig scheef qua kilometers. Dit komt omdat zowel Twin Falls en Lake Tahoe een leuke stop leken......Ook hier alle advies dus welkom!
Alvast bedankt!
Daarop hebben we de onderstaande route in elkaar gezet. We weten, dat we ver omrijden voor alleen Yellowstone. Dit is dan ook al maanden een twijfelgeval, niet voor onszelf want wij komen er zeker nog eens als we er nu niet komen, maar wel voor de ouders. Aan de ene kant rijden we voor Grand Teton en Yellowstone netto zo'n 1000 km extra (hierbij rekening houdend met de extra km's die je ook zou hebben als je er een andere route van zou maken) en is dat verhoudingsgewijs wel heel veel. Aan de andere kant vinden zij het dat absoluut waard en willen het eigenlijk niet schrappen. "dan moeten we die dagen rijden maar even doorbijten"
We zijn benieuwd wat jullie vinden van onze indeling.
Dag 1 Amsterdam - Las Vegas 0
Dag 2 Camper ophalen + Las Vegas 0
Dag 3 Reis naar Zion + bezoek 280
Dag 4 Zion en reis Bryce 144
Dag 5 Bezoek Bryce en reis SLC 369
Dag 6 Reis SLC naar Jackson 468
Dag 7 Bezoek Grand Teton 0
Dag 8 Reis naar Yellowstone + bezoek 181
Dag 9 Yellowstone 0
Dag 10 Yellowstone 0
Dag 11 Reis naar Twin Falls 454
Dag 12 Reis naar Lake Tahoe 784
Dag 13 Reis naar Yosemite + bezoek 204
Dag 14 Yosemite 0
Dag 15 Yosemite 0
Dag 16 Yosemite 0
Dag 17 Reis naar Kings Canyon + bezoek 315
Dag 18 Bezoek KC + reis naar San Simeon 257
Dag 19 Reis naar Carmel (kustlijn) 102
Dag 20 Reis naar San Francisco 216
Dag 21 San Francisco 0
Dag 23 Terugvlucht
Totaal aantal kilometers 3774
De indeling van de reis van Yellowstone naar Yosemite klopt nog niet helemaal, want de verdeling is nu aardig scheef qua kilometers. Dit komt omdat zowel Twin Falls en Lake Tahoe een leuke stop leken......Ook hier alle advies dus welkom!
Alvast bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis : RonaldenMiranda ZW USA + Yellowstone
Het kan best, Yellowstone erbij. Ik denk dat ik voor een voorbeeld daarvan al eens verwezen had naar ons 2008-verslag en zo niet; bij deze!
Ik zou voor de tweede nacht Grand Teton iets in het park zoeken, dan hoef je niet meer terug te rijden, en het is prachtig om in de vroege ochtend in het park te staan. Het zou mooi zijn als je wat meer tijd had voor Yellowstone.
De ene nacht Kings Canyon begrijp ik niet zo goed; het is zeker de moeite waard, maar het is een eind rijden dus je hebt niet veel tijd over voor het park.
De rit van Yellowstone naar Yosemite kun je prima zo indelen, het is maar net waar je de meeste tijd aan wilt besteden. Ik weet neit of Twin Falls leuk is, ik zou zoveel mogeljik tijd voor de parken doen, die tussenstops zijn minder interessant.
Willen jullie de Grand Canyon niet zien? Je zou eventueel voor 1 nacht de North Rim kunnen doen, tussen zion en Bryce.
Marianne
Ik zou voor de tweede nacht Grand Teton iets in het park zoeken, dan hoef je niet meer terug te rijden, en het is prachtig om in de vroege ochtend in het park te staan. Het zou mooi zijn als je wat meer tijd had voor Yellowstone.
De ene nacht Kings Canyon begrijp ik niet zo goed; het is zeker de moeite waard, maar het is een eind rijden dus je hebt niet veel tijd over voor het park.
De rit van Yellowstone naar Yosemite kun je prima zo indelen, het is maar net waar je de meeste tijd aan wilt besteden. Ik weet neit of Twin Falls leuk is, ik zou zoveel mogeljik tijd voor de parken doen, die tussenstops zijn minder interessant.
Willen jullie de Grand Canyon niet zien? Je zou eventueel voor 1 nacht de North Rim kunnen doen, tussen zion en Bryce.
Marianne
Mijn idee zou zijn om een dag in Zion toe te voegen, de rit naar Sequoia niet te doen, en een dag van Yosemite afhalen ten gunste van Yellwstone/Granbd teton.
Wij hebben vorig jaar ongeveer dezelfde route gereden. Om te beginnen zou ik zelf een dag minder Yosemite doen, en deze besteden voor een extra dag in Yellowstone, of voor een extra reisdag tussen Yellowstone en Yosemite. Wij hebben vorig jaar met een gewone auto gereden, en vonden de tocht van Twinn Falls naar Reno een heel eind! Het is een ontzettend vermoeiend stuk, omdat je het grootste gedeelte door de woestijn rijd, de weg is kaarsrecht, je hoeft dus eigenlijk niks te doen. Klinkt makkelijk, maar ogen openhouden is dan nog een hele klus;) Tussen Twinn Falls en Reno zijn niet echt steden te vinden, dus een slaapplaats is daar ook niet heel makkelijk te vinden (al zal dat met een camper misschien wel anders zijn bedenk ik me nu). Twinn Falls is niet echt een geweldig dorpje/stadje je hebt er wat restaurantjes en een (mini) mall, maar dan heb je het ook wel gehad. Als je er toch ben zou ik aanraden om bij Idaho Joe's te gaan eten!
In 2008 zijn wij ook van Yosemite naar Kings Canyon gereden, omdat we in Yosemite al zoveel grote hoge bomen hadden gezien vonden we dit niet meer echt een aanvulling op de vakantie. Je zou kunnen overwegen om de dag van Kings Canyon er uit te halen.
In 2008 zijn wij ook van Yosemite naar Kings Canyon gereden, omdat we in Yosemite al zoveel grote hoge bomen hadden gezien vonden we dit niet meer echt een aanvulling op de vakantie. Je zou kunnen overwegen om de dag van Kings Canyon er uit te halen.
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
-
- Amerika-ontdekker
@Marianne; je had ons inderdaad een paar maanden geleden al verwezen naar jullie reisverslagen en die hebben we toen gelijk gelezen. Maar mijn ouders blijven een beetje de twijfel houden of het voor hun als 60+ers die wat meer gebreken krijgen (zoals wat meer last van de reuma) en wat meer rust nodig hebben, wel een slimme keus is om zo'n stuk te rijden voor Yellowstone. De andere kant, waar ze veel meer naar neigen, is dat ze het super graag willen zien en ook denken dat ze het kunnen omdat een busreis naar Spanje ook nog steeds lukt......
De tip mbt Jackson gaan we eens bestuderen > jackson leek ons een leuk plaatsje, maar waarschijnlijk is het slimmer om een plekje in Grand Teton zelf te zoeken.
Met die ene nacht Kings Canyon/Sequioa willen we inderdaad misschien weer te veel in het schema proppen. We dachten dat dat ook wel een waardevolle toevoeging was, maar als we nu naar de kilometers kijken is dat inderdaad wel erg veel. Is het enige verschil met Yosemite de reusachtige bomen?
Grand Canyon wilden we in eerste instantie ook in het schema 'proppen', maar die is uiteindelijk gesneuveld. Dit omdat we vonden dat er iets uit moest en we in meerdere verslagen lazen dat Bryce Canyon een goede tweede is. Het lijken ons ook veel extra kilometers in ons reisschema voor die ene dag die we daar dan zijn. Toch?
@Yeehaw; rit naar Sequioa gaan we dus inderdaad niet doen. Ik begrijp, dat je 1 dag Zion te weinig vind? (we hebben een middag, avond en ochtend) Zouden we daarmee tekort komen? Er rekening mee houdend, dat we langere wandelingen (langer dan 2 uur) niet kunnen doen?
Ik begrijp uit jouw reactie en die van Marianne en Joyco, dat jullie meer tijd zouden besteden aan Grand Teton en Yellowstone. We hebben nu 2,5 dag staan voor Yellowstone en 1 dag voor Grand Teton. Hoe zouden jullie ons aanraden om die extra dag dan te verdelen? En kan dat echt ten koste van Yosemite? We zijn namelijk ook wel erg van de bergen en de watervallen......(hebben ook erg genoten van onze West-Canada reis een paar jaar geleden)
@Joyco; fijn dat je ons erop wijst, dat die rit zo vermoeiend is.....onze bestuurder is aardig ervaren, omdat hij veel rijdt in zijn werk maar hier hadden we nog niet naar gekeken naar de omstandigheden zoals jij die schetst.
Allemaal weer bedankt voor het meedenken, super!
De tip mbt Jackson gaan we eens bestuderen > jackson leek ons een leuk plaatsje, maar waarschijnlijk is het slimmer om een plekje in Grand Teton zelf te zoeken.
Met die ene nacht Kings Canyon/Sequioa willen we inderdaad misschien weer te veel in het schema proppen. We dachten dat dat ook wel een waardevolle toevoeging was, maar als we nu naar de kilometers kijken is dat inderdaad wel erg veel. Is het enige verschil met Yosemite de reusachtige bomen?
Grand Canyon wilden we in eerste instantie ook in het schema 'proppen', maar die is uiteindelijk gesneuveld. Dit omdat we vonden dat er iets uit moest en we in meerdere verslagen lazen dat Bryce Canyon een goede tweede is. Het lijken ons ook veel extra kilometers in ons reisschema voor die ene dag die we daar dan zijn. Toch?
@Yeehaw; rit naar Sequioa gaan we dus inderdaad niet doen. Ik begrijp, dat je 1 dag Zion te weinig vind? (we hebben een middag, avond en ochtend) Zouden we daarmee tekort komen? Er rekening mee houdend, dat we langere wandelingen (langer dan 2 uur) niet kunnen doen?
Ik begrijp uit jouw reactie en die van Marianne en Joyco, dat jullie meer tijd zouden besteden aan Grand Teton en Yellowstone. We hebben nu 2,5 dag staan voor Yellowstone en 1 dag voor Grand Teton. Hoe zouden jullie ons aanraden om die extra dag dan te verdelen? En kan dat echt ten koste van Yosemite? We zijn namelijk ook wel erg van de bergen en de watervallen......(hebben ook erg genoten van onze West-Canada reis een paar jaar geleden)
@Joyco; fijn dat je ons erop wijst, dat die rit zo vermoeiend is.....onze bestuurder is aardig ervaren, omdat hij veel rijdt in zijn werk maar hier hadden we nog niet naar gekeken naar de omstandigheden zoals jij die schetst.
Allemaal weer bedankt voor het meedenken, super!
Ik ben het trouwens niet eens dat die ritten door de woestijn saai en slaapverwekkend zijn.
ikzelf vind het fantastisch om zulke wegen te rijden, liefst zo veel en zo ver mogelijk. Ja er is niet veel te zien, maar je moet ook wat moeite doen om iets te willen zien, simpele kleine dingen.
Los daarvan vind ik het een behoorlijk vlot schema, rekening houdend dat er 2 60+ers meegaan, maar het is wel te doen hoor. Yellowstone erin houden is wel mogelijk maar dan zal er elders wat voor moeten sneuvelen, wellicht die dag in Kings Canyon.
Zijn de tickets trouwens al geboekt? of er is nog een mogelijkheid om bv één of twee daagjes toe te voegen?
Een poging in routevorm :
Dag 1 Amsterdam - Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Zion
Dag 3 Zion
Dag 4 Zion - Bryce
Dag 5 Bryce - SLC
Dag 6 SLC - Jackson
Dag 7 Grand Teton
Dag 8 Grand Teton - Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone - Twin Falls
Dag 13 Twin Falls - Lee Vining (via 6)
Dag 14 Lee Vining - Yosemite
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite - Morro Bay
Dag 18 Morro Bay - Monterey
Dag 19 Monterey - San Francisco
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francisco
Dag 23 Terugvlucht
Zoals je kan zien heb ik een extra dag Yellowstone erin gezet en een dag Yosemite laten vallen. Verder de eerste dag al naar Zion , je kan gerust in de vroege namiddag (voormiddag camper ophalen) vertrekken richting Zion, met 3 uur wel te doen al verlies je nog een uur onderweg. De volgende dag heb je dan een volle dag.
Je hebt op deze manier ook een extra dag in San Francisco, die je eventueel ergens anders kan inplannen. Misschien die lange rit tussen Yellowstone en Yosemite nog meer opsplitsen en één nacht meer inplannen (death valley? maar mssn te heet midden juni voor jullie ) of toch een extra nacht aan de kust.
Veel succes
Bart
ikzelf vind het fantastisch om zulke wegen te rijden, liefst zo veel en zo ver mogelijk. Ja er is niet veel te zien, maar je moet ook wat moeite doen om iets te willen zien, simpele kleine dingen.
Los daarvan vind ik het een behoorlijk vlot schema, rekening houdend dat er 2 60+ers meegaan, maar het is wel te doen hoor. Yellowstone erin houden is wel mogelijk maar dan zal er elders wat voor moeten sneuvelen, wellicht die dag in Kings Canyon.
Zijn de tickets trouwens al geboekt? of er is nog een mogelijkheid om bv één of twee daagjes toe te voegen?
Een poging in routevorm :
Dag 1 Amsterdam - Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Zion
Dag 3 Zion
Dag 4 Zion - Bryce
Dag 5 Bryce - SLC
Dag 6 SLC - Jackson
Dag 7 Grand Teton
Dag 8 Grand Teton - Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone - Twin Falls
Dag 13 Twin Falls - Lee Vining (via 6)
Dag 14 Lee Vining - Yosemite
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite - Morro Bay
Dag 18 Morro Bay - Monterey
Dag 19 Monterey - San Francisco
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francisco
Dag 23 Terugvlucht
Zoals je kan zien heb ik een extra dag Yellowstone erin gezet en een dag Yosemite laten vallen. Verder de eerste dag al naar Zion , je kan gerust in de vroege namiddag (voormiddag camper ophalen) vertrekken richting Zion, met 3 uur wel te doen al verlies je nog een uur onderweg. De volgende dag heb je dan een volle dag.
Je hebt op deze manier ook een extra dag in San Francisco, die je eventueel ergens anders kan inplannen. Misschien die lange rit tussen Yellowstone en Yosemite nog meer opsplitsen en één nacht meer inplannen (death valley? maar mssn te heet midden juni voor jullie ) of toch een extra nacht aan de kust.
Veel succes
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Wij zijn ook ooit met mijn schoonouders naar de VS gegaan. Mijn schoonmoeder heeft reuma, inclusief een vervangende hartklep en mijn schoonvader is hartpatiënt en diabeet. Het is ons ter plaatse heel erg meegevallen. Mijn schoonmoeder gebruikt voor langere wandelingen of als ze lang moet staan een rolstoel, maar door de droge warmte kon ze meer lopen als dat ze destijds in Nederland kon. Daardoor hebben we ook gemerkt dat de Amerikanen over het algemeen heel vriendelijk en behulpzaam zijn als het om mindervaliden gaat. Nu weet ik niet of je een diabeet/hartpatiënt bij je hebt, maar rust en regelmaat zijn dan wel heel goed voor ze. Maak de non-stop afstanden niet te lang zodat de reumapatiënt niet verstijft van het lang in een houding zitten. Dus onderbreek langere stukken met een leuke stop onderweg zoals een klein statepark, een outlet, een uitgebreide picknick/lunch etc. Wat dat betreft, is het net of je kinderen bij je hebt... 

Hi Ronald en Miranda,
Allereerst fantastisch dat jullie het met de (schoon)ouders gaan doen. Herkenbaar want ook wij gaan dit jaar zo,n reis plannen, maar dan zelfs nog met beide ouders. Alleen niet in camper maar met hotelovernachtingen (heb net in forum ook mijn reis erop gezet, althans planning). Ook wij gaan naar yellowstone en terecht dat jullie omrijden. Wij hebben het er goed over gehad en uiteindelijk onze ouders overgehaald om zo,n stuk te rijden.
Je zou misschien even kunnen kijken naar onze reisindeling, wij beginnen in San Francisco en rijden dan naar Yellowstone. Is iets andere indeling, maar wij doen in 21 dagen alles ook aan, en is zeker haalbaar als je 24dagen hebt.
Het wordt in ieder geval een superreis lijkt me!!! mocht je nog tips willen , happy to help
Allereerst fantastisch dat jullie het met de (schoon)ouders gaan doen. Herkenbaar want ook wij gaan dit jaar zo,n reis plannen, maar dan zelfs nog met beide ouders. Alleen niet in camper maar met hotelovernachtingen (heb net in forum ook mijn reis erop gezet, althans planning). Ook wij gaan naar yellowstone en terecht dat jullie omrijden. Wij hebben het er goed over gehad en uiteindelijk onze ouders overgehaald om zo,n stuk te rijden.
Je zou misschien even kunnen kijken naar onze reisindeling, wij beginnen in San Francisco en rijden dan naar Yellowstone. Is iets andere indeling, maar wij doen in 21 dagen alles ook aan, en is zeker haalbaar als je 24dagen hebt.
Het wordt in ieder geval een superreis lijkt me!!! mocht je nog tips willen , happy to help

-
- Amerika-ontdekker
Campground Grand Teton
Wij gaan in juni een reis maken door Zuid-West USA en nemen daarin ook Grand Teton en Yellowstone mee.
De route hebben we al eerder op het forum gepost.
Kunnen jullie advies geven of we in Grand Teton een campground moeten reserveren. We komen hier rond 6 juni. In Yosemite is het bijvoorbeeld heel druk in juni en is reserveren absoluut noodzakelijk, maar voor Grand Teton weten we dat niet.
Daarnaast is de vraag als we moeten reserveren, welke campground jullie adviseren.
We hebben er al een aantal gezien, alleen weten we niet goed waar in het park we het beste een campground kunnen nemen.
We willen het liefst bij de hoogtepunten van het park in de buurt overnachten, maar waar zijn de meeste hoogte punten?
Alle advies is dus weer welkom, alvast bedankt !
De route hebben we al eerder op het forum gepost.
Kunnen jullie advies geven of we in Grand Teton een campground moeten reserveren. We komen hier rond 6 juni. In Yosemite is het bijvoorbeeld heel druk in juni en is reserveren absoluut noodzakelijk, maar voor Grand Teton weten we dat niet.
Daarnaast is de vraag als we moeten reserveren, welke campground jullie adviseren.
We hebben er al een aantal gezien, alleen weten we niet goed waar in het park we het beste een campground kunnen nemen.
We willen het liefst bij de hoogtepunten van het park in de buurt overnachten, maar waar zijn de meeste hoogte punten?
Alle advies is dus weer welkom, alvast bedankt !
Laatst gewijzigd door markro op 20 feb 2012, 07:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nieuwe reistopic samengevoegd met het reeds bestaande. Zo blijven de vragen en antwoorden betreffende dezelfde reis bij elkaar.
Reden: Nieuwe reistopic samengevoegd met het reeds bestaande. Zo blijven de vragen en antwoorden betreffende dezelfde reis bij elkaar.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis RonaldenMiranda: ZW USA + Yellowstone
Je hebt deze vraag al op meerdere plaatsen staan, dat is niet de bedoeling.
Kijk eens bij de beoordelingen (link hierboven), of gebruik de zoekfunctie eens. In het noordwestenforum zul je wel iets kunnen vinden.
Ik denk dat Colter Bay een mooie locatie is, toen wij er jaren geleden eens in juni kwamen was de camping al vol.
In 2008 zaten wij in een cabin bij de Signal Mountain Lodge, dat was ook een prima locatie.
Het lijkt me dat het niet fout kan gaan zolang je iets in het park hebt.
Ik neem aan dat je al op de NPS-site hebt gekeken welke campings er zijn en welke gereserveerd kunnen worden?
Marianne
Kijk eens bij de beoordelingen (link hierboven), of gebruik de zoekfunctie eens. In het noordwestenforum zul je wel iets kunnen vinden.
Ik denk dat Colter Bay een mooie locatie is, toen wij er jaren geleden eens in juni kwamen was de camping al vol.
In 2008 zaten wij in een cabin bij de Signal Mountain Lodge, dat was ook een prima locatie.
Het lijkt me dat het niet fout kan gaan zolang je iets in het park hebt.
Ik neem aan dat je al op de NPS-site hebt gekeken welke campings er zijn en welke gereserveerd kunnen worden?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Martin & Marianne.
Dat was inderdaad niet de bedoeling en ik heb ook geprobeerd die berichten te verwijderen maar dat lukt me niet, kunnen jullie mij vertellen hoe ik dit moet doen ?
Is inmiddels gebeurd door de moderator > bedankt!
Bedankt voor jullie reactie. Op de NPS site staan alleen campgrounds die ten westen van het park liggen en dus op best een aardige afstand van bijvoorbeeld Jenny Lake en Colter Bay liggen.
Colter Bay lijkt ons ook erg mooi.
Dat was inderdaad niet de bedoeling en ik heb ook geprobeerd die berichten te verwijderen maar dat lukt me niet, kunnen jullie mij vertellen hoe ik dit moet doen ?
Is inmiddels gebeurd door de moderator > bedankt!
Bedankt voor jullie reactie. Op de NPS site staan alleen campgrounds die ten westen van het park liggen en dus op best een aardige afstand van bijvoorbeeld Jenny Lake en Colter Bay liggen.
Colter Bay lijkt ons ook erg mooi.
Laatst gewijzigd door RonaldMiranda op 20 feb 2012, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie hier de campgrounds in het park staan.
De extra berichten zullen wel verwijderd worden; je kunt ook altijd contact opnemen met een moderator (via het uitroepteken).
Marianne
De extra berichten zullen wel verwijderd worden; je kunt ook altijd contact opnemen met een moderator (via het uitroepteken).
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Wederom bedankt voor je reactie ! Goeie info daar kan ik weer mee verder !
Ik wilde van het bericht een nieuwe topic maken maar toen zag ik dat hij in deze topic geplaatst was, daarna wilde ik dat herstellen door een nieuw topic aan te maken bij Zud-West maar toen bedacht ik me dat het bij Noord-West thuis hoorde... vandaar dus meerdere topics... was geen kwade opzet.
Nogmaals bedankt !
Ik wilde van het bericht een nieuwe topic maken maar toen zag ik dat hij in deze topic geplaatst was, daarna wilde ik dat herstellen door een nieuw topic aan te maken bij Zud-West maar toen bedacht ik me dat het bij Noord-West thuis hoorde... vandaar dus meerdere topics... was geen kwade opzet.
Nogmaals bedankt !
-
- Amerika-ontdekker
Bart, bedankt voor het meedenken (alle anderen uiteraard ook weer). Eerste dag naar Zion gaat niet lukken omdat de ouders graag ook nog las Vegas willen 'beleven' en onze vlucht pas 's avonds aan komt, dus voor LV hebben we echt de volgende dag nodig. We merken dat de meesten aanraden om een dag extra Yellowstone te doen en een dag minder Yosemite. Gevoelsmatig hebben wij het idee dat we de dagen bij Yosemite ook echt nodig hebben, omdat we daar ook heel erg naar uit kijken > de bergen, watervallen etcetera. Uiteraard zijn we niet 'doof' voor jullie tips, maar we zijn benieuwd waarom de meesten dat aanraden? Omdat yellowstone diverser is?Dude schreef:Zijn de tickets trouwens al geboekt? of er is nog een mogelijkheid om bv één of twee daagjes toe te voegen?
Tickets zijn al geboekt, dus daar valt niks meer te schuiven.
Veel succes
Bart
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yellowstone is niet alleen groter, diverser, maar vooral unieker. Qua natuur (bergen, watervallen) en wandelmogelijkheden is het minder mooi dan Yosemite vind ik, maar je hebt al dagen nodig om de geisers, mudpots, en andere vulkanische activiteiten te zien. En dan heb je nog de Grand Canyon of the Yellowstone, de terassen bij Mammoth, en qua wildlife is Yellowstone ook geweldig; je zult ongetwijfeld bizons zien, en je hebt er meer kans op het zien van beren dan in Yosemite.
In Yosemite heb je voor kinderen wat leukere dingen, je hebt er meer mogelijkheden om te zwemmen, en je kunt er fietsen en raften.
Marianne
In Yosemite heb je voor kinderen wat leukere dingen, je hebt er meer mogelijkheden om te zwemmen, en je kunt er fietsen en raften.
Marianne
Hallo,
Wij hebben ook erg getwijfeld over het stuk Yellowstone-Yosemite. We wilden eerst ook via Reno gaan. Maar op aanraden van de specialisten op dit forum gaan we het nu anders doen:
Yellowstone -Twin Falls (535 km)
Twin Falls - Ely (410 km)
Ely - Lee Vining (535 km, via de Nevada 6) en van daaruit naar Yosemite
Het blijft een heel eind en 3 dagen rijden, maar dit schijnt een mooie route te zijn (en niet saai).
Claudia
Wij hebben ook erg getwijfeld over het stuk Yellowstone-Yosemite. We wilden eerst ook via Reno gaan. Maar op aanraden van de specialisten op dit forum gaan we het nu anders doen:
Yellowstone -Twin Falls (535 km)
Twin Falls - Ely (410 km)
Ely - Lee Vining (535 km, via de Nevada 6) en van daaruit naar Yosemite
Het blijft een heel eind en 3 dagen rijden, maar dit schijnt een mooie route te zijn (en niet saai).
Claudia
- goldenhills
- Amerika-expert
Ik vind de weg naar Roads End in Kings Canyon al meer dan de moeite waard! Het is weer een heel andere vallei dan Yosemite, en een prachtige autotocht.Joyco schreef:In 2008 zijn wij ook van Yosemite naar Kings Canyon gereden, omdat we in Yosemite al zoveel grote hoge bomen hadden gezien vonden we dit niet meer echt een aanvulling op de vakantie. Je zou kunnen overwegen om de dag van Kings Canyon er uit te halen.
-
- Amerika-ontdekker
@ Claudia; bedankt voor de tip. Kun je nog wat meer info geven waarom het via deze weg mooier is? Lake Tahoe leek ons ook wel een mooie stop...
Toen we in eerste instantie op de kaart keken leek jouw route meer reistijd te gaan kosten i.v.m. minder snelweg en meer 'gewone weg'. Maar als we op google maps het uitrekenen blijkt er amper verschil te zijn en is de reisafstand en reistijd nagenoeg gelijk.
@ Marianne; Yellowstone wordt een dag meer en Yosemite lijkt ons ook nog steeds mooi dus dat houden we op het aantal geplande dagen.
Toen we in eerste instantie op de kaart keken leek jouw route meer reistijd te gaan kosten i.v.m. minder snelweg en meer 'gewone weg'. Maar als we op google maps het uitrekenen blijkt er amper verschil te zijn en is de reisafstand en reistijd nagenoeg gelijk.
@ Marianne; Yellowstone wordt een dag meer en Yosemite lijkt ons ook nog steeds mooi dus dat houden we op het aantal geplande dagen.
Kun je ons vertellen op wat voor manier Kings Canyon een hele andere vallei is dan Yosemite en wat jou betreft dus echt wel een ritje waard is.....we hadden het namelijk net geschrapt ivm de reacties van anderen (en de afstand) maar beginnen nu wel weer te twijfelen nu we jouw reactie lezen.goldenhills schreef:Ik vind de weg naar Roads End in Kings Canyon al meer dan de moeite waard! Het is weer een heel andere vallei dan Yosemite, en een prachtige autotocht.Joyco schreef:In 2008 zijn wij ook van Yosemite naar Kings Canyon gereden, omdat we in Yosemite al zoveel grote hoge bomen hadden gezien vonden we dit niet meer echt een aanvulling op de vakantie. Je zou kunnen overwegen om de dag van Kings Canyon er uit te halen.
Laatst gewijzigd door RonaldMiranda op 23 feb 2012, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Een binnenlandse vlucht naar Yellowstone is misschien ook een optie?
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
- Amerika-ontdekker
Nee, is geen optie > vluchten en camperhuur staan al vast......maar we moeten zeggen dat het beetje aan twijfels wat de "oudjes" nog hadden over de af te leggen afstand inmiddels is weg genomen door de reacties.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3640 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-
- 6 Reacties