Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Liesbeth Doensen: route SF, LV en eindigen in LA
-
- Amerika-ontdekker
Reis Liesbeth Doensen: route SF, LV en eindigen in LA
Wij gaan vanaf 21 juli tot 10 augustus een rondreis maken vanuit SF. Hier blijven we 3 nachten, van hieruit gaan we 2 nachten in Yosemite overnachten. Van hieruit willen we doorrijden naar Las Vegas. Is dit goed te doen? En wie kan ons helpen een verdere route samen te stellen? Wij blijven 2 nachten in LV en wij eindigen in LA. Alvast dank
Re: Route SF, LV en eindigen in LA
Heb je al een aantal voorbeeldreizen bekeken die andere mensen gemaakt hebben? En waar gaat jullie voorkeur naar uit? Steden, natuur, combinatie? Hoe lang wil je in LA blijven?
Besef je dat dit een forum van vrijwilligers voor vrijwilligers is. Wij kunnen je helpen, maar uiteindelijk zal je zelf het werk moeten doen en de beslissingen moeten nemen.
Begin eens met je reis uit te schrijven in van - naar vorm.
21-07) Amsterdam - San Francisco
22-07) San Francisco
23-07) San Francisco
24-07) San Francisco - Yosemite
25-07) Yosemite
26-07) Yosemite - ....
27-07)
28-07)
29-07)
30-07)
31-07)
01-08)
02-08)
03-08)
04-08)
05-08)
06-08)
07-08)
09-08)
10-08) LA - Amsterdam
Besef je dat dit een forum van vrijwilligers voor vrijwilligers is. Wij kunnen je helpen, maar uiteindelijk zal je zelf het werk moeten doen en de beslissingen moeten nemen.
Begin eens met je reis uit te schrijven in van - naar vorm.
21-07) Amsterdam - San Francisco
22-07) San Francisco
23-07) San Francisco
24-07) San Francisco - Yosemite
25-07) Yosemite
26-07) Yosemite - ....
27-07)
28-07)
29-07)
30-07)
31-07)
01-08)
02-08)
03-08)
04-08)
05-08)
06-08)
07-08)
09-08)
10-08) LA - Amsterdam
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Liesbeth Doensen: route SF, LV en eindigen in LA
Bedankt voor de snelle reactie, uiteraardt begrijp ik dat dit een vrijwilligers side is en heb al rond gekeken. Maar de meeste hebben de route andersom of gaan een rondje maken en zie ik door de bomen het bos niet meer. Wij houden erg van natuur, avontuur en een kleiner gedeelte grote steden. Las Vegas willen wij 2 dagen blijven en LA 2of 3 nachten.
Groetjes Liesbeth
Groetjes Liesbeth
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij deden het rondje dezelfde kant op, maar dan wel een volledig rondje (dus inclusief de kustweg). Maar als jullie nu al tickets hebben voor heen op SF en terug vanaf LA, is dat niet mogelijk. Wat wij deden is ons prima bevallen. Even kort uitgewerkt (het verder uitwerken mag je zelf doen
):
SF (3 nachten)
Yosemite (2 nachten)
Death Vally (1 nacht)
Las Vegas (2 nachten)
Bryce (1 nacht)
Page (1 nacht)
Grand Canyon (2 nachten)
Las Vegas (1 nacht)
Anaheim (2 nachten)
LA (3 nachten)
Kustweg (2 nachten)
SF (1 nacht)
Als ik het nu nog een keer zou doen, zou ik een nacht LA schrappen (hoewel we ons daar prima hebben vermaakt) en alvast naar Santa Barbara rijden. Twee keer naar Vegas is ook wat ongebruikelijk, maar dat was omdat we de Hooverdam nog wilden bezoeken en Vegas gewoon erg leuk vinden. En als je van wandelen houdt, dan zou je 2 nachten in Zion kunnen inlassen.

SF (3 nachten)
Yosemite (2 nachten)
Death Vally (1 nacht)
Las Vegas (2 nachten)
Bryce (1 nacht)
Page (1 nacht)
Grand Canyon (2 nachten)
Las Vegas (1 nacht)
Anaheim (2 nachten)
LA (3 nachten)
Kustweg (2 nachten)
SF (1 nacht)
Als ik het nu nog een keer zou doen, zou ik een nacht LA schrappen (hoewel we ons daar prima hebben vermaakt) en alvast naar Santa Barbara rijden. Twee keer naar Vegas is ook wat ongebruikelijk, maar dat was omdat we de Hooverdam nog wilden bezoeken en Vegas gewoon erg leuk vinden. En als je van wandelen houdt, dan zou je 2 nachten in Zion kunnen inlassen.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ligt er al iets vast in Yosemite en Las Vegas of ben je nog helemaal flexibel? In de dagen Yosemite kun je niet echt schuiven, dus als je nog niets hebt gereserveerd zou ik daar zo snel mogelijk naar gaan kijken.
De invulling hangt verder helemaal van je eigen wensen af; wil je het rustig aan doen, of zoveel mogelijk parken zien? Veel tijd voor LA, en rpetparken? Of veel wandelen in de nationale parken?
Ik begrijp niet zo goed dat je niets hebt aan de routes die je op het forum vindt; een reis in omgekeerde volgorde kun je toch gewoon omkeren, en als iemand wel de kust doet, kun jij dat stuk gewoon weglaten? Je kunt veel leren uit andere topics, en vooral uit reisverslagen.
Een voorstel voor een route zou zoiets kunnen zijn:
21-jul Amsterdam - San Francisco
22-jul San Francisco
23-jul San Francisco
24-jul San Francisco - Yosemite
25-jul Yosemite
26-jul Yosemite
27-jul Yosemite - Lee Vining
28-jul Lee Vining - Death Valley
29-jul Death Valley - Las Vegas
30-jul Las Vegas
31-jul Las Vegas - Zion
1-aug Zion
2-aug Zion - Bryce
3-aug Bryce - Page
4-aug Page - Grand Canyon
5-aug Grand Canyon
6-aug Grand Canyon - Kingman
7-aug Kingman - Los Angeles
8-aug Los Angeles
9-aug Los Angeles
10-aug Los Angeles - Amsterdam
Je kunt daar in schuiven, of dingen toevoegen zoals Monument Valley of Sedona. Of San Diego. Ik zou het persoonlijk te gehaast vinden om nog meer toe te voegen maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Marianne
De invulling hangt verder helemaal van je eigen wensen af; wil je het rustig aan doen, of zoveel mogelijk parken zien? Veel tijd voor LA, en rpetparken? Of veel wandelen in de nationale parken?
Ik begrijp niet zo goed dat je niets hebt aan de routes die je op het forum vindt; een reis in omgekeerde volgorde kun je toch gewoon omkeren, en als iemand wel de kust doet, kun jij dat stuk gewoon weglaten? Je kunt veel leren uit andere topics, en vooral uit reisverslagen.
Een voorstel voor een route zou zoiets kunnen zijn:
21-jul Amsterdam - San Francisco
22-jul San Francisco
23-jul San Francisco
24-jul San Francisco - Yosemite
25-jul Yosemite
26-jul Yosemite
27-jul Yosemite - Lee Vining
28-jul Lee Vining - Death Valley
29-jul Death Valley - Las Vegas
30-jul Las Vegas
31-jul Las Vegas - Zion
1-aug Zion
2-aug Zion - Bryce
3-aug Bryce - Page
4-aug Page - Grand Canyon
5-aug Grand Canyon
6-aug Grand Canyon - Kingman
7-aug Kingman - Los Angeles
8-aug Los Angeles
9-aug Los Angeles
10-aug Los Angeles - Amsterdam
Je kunt daar in schuiven, of dingen toevoegen zoals Monument Valley of Sedona. Of San Diego. Ik zou het persoonlijk te gehaast vinden om nog meer toe te voegen maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Mijn eerste vraag is altijd: zijn de tickets al geboekt? Helaas worden vragen voor een mooie route vaak pas gesteld als de tickets al geboekt zijn. Ik vind dat altijd zo jammer. Het beperkt dan vaak de mogelijkheden. Al kun je in dit geval goed uit de voeten met de route van Marianne hierboven.
Misschien kun je iets meer informatie geven wat al wel vast ligt? Dat maakt het voor ons makkelijker advies te geven (geldt voor iedereen die informatie wil).
Toch wil ik je aanraden eens de routes in dit topic te bekijken. Hier vind je ook een verwijzing naar routekaartjes van 2006 t/m 2010 (in openingspost). Je haalt er zoveel informatie uit. Bijv. hoe lang je erover doet van de ene plaats naar de andere. Op die manier is het veel makkelijk de dagen in te delen v.w.b. reistijden.
Roland
Misschien kun je iets meer informatie geven wat al wel vast ligt? Dat maakt het voor ons makkelijker advies te geven (geldt voor iedereen die informatie wil).
Toch wil ik je aanraden eens de routes in dit topic te bekijken. Hier vind je ook een verwijzing naar routekaartjes van 2006 t/m 2010 (in openingspost). Je haalt er zoveel informatie uit. Bijv. hoe lang je erover doet van de ene plaats naar de andere. Op die manier is het veel makkelijk de dagen in te delen v.w.b. reistijden.
Roland
-
- Amerika-ontdekker
Tickets zijn geboekt, 21-7 aankomst in SF en vertrekt 10-8 vanuit LA. Het enige wat vast ligt is de 1 ste overnachting bij SF airport, dan 's ochtends de auto ophalen ( die staat ook al vast). Planning tot nu toe is als volgt.
21-7 SF
22-7 SF
23-7 SF
24-7 SF-Yosemite
25-7 Yosemite
26-7 Yosemite- Las Vegas ( willen daeth valley overslaan)
27-7 Las Vegas
28-7
29-7
30-7
31-7
01-8
02-8
03-8
04-8
05-8
06-8
07-8 Santa Barbara optie?
08-8 LA
09-8 LA
De route van Marianne kan ik al best veel mee, maar alle tips zijn welkom.
21-7 SF
22-7 SF
23-7 SF
24-7 SF-Yosemite
25-7 Yosemite
26-7 Yosemite- Las Vegas ( willen daeth valley overslaan)
27-7 Las Vegas
28-7
29-7
30-7
31-7
01-8
02-8
03-8
04-8
05-8
06-8
07-8 Santa Barbara optie?
08-8 LA
09-8 LA
De route van Marianne kan ik al best veel mee, maar alle tips zijn welkom.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens naar mijn 2004- en 2006-verslag voor het stuk van Las Vegas naar Yosemite; zelfs als je Death Valley over wilt slaan (maar waarom, het is de mooiste route) zul je een extra overnachting nodig hebben op dat stuk.
En wat de rest betreft; we kunen van alles bedenken maar wat willen jullie? Waar houden julile van?
Marianne
En wat de rest betreft; we kunen van alles bedenken maar wat willen jullie? Waar houden julile van?
Marianne
Afhankelijk waar je vandaan komt is Santa Barbara een behoorlijk eindje buiten LA, zo'n 1,5 a 2 uur rijden. Als je Oostelijk van LA komt dan rij je dus LA voorbij om naar SB te gaan. Ik ben er 1 maal kort geweest en vond het niet heel bijzonder, maar ongetwijfeld zijn er ook mensen die het juist wel aanraden. Ga dus niet alleen op mijn mening af.
-
- Amerika-ontdekker
Van Yosemite naar Las Vegas
Ligt er iets interessants tussen Yosemite en Las Vegas i.p.v. Death valley. Het lijkt ons niet zo boeiend en wij willen evt al iets dichterbij Vegas uitkomen. B.v.d Groetjes Liesbeth
Topic samengevoegd met het originele topic. Graag verdere vragen in dit topic stellen. Het bevordert de leesbaarheid op het forum .
Topic samengevoegd met het originele topic. Graag verdere vragen in dit topic stellen. Het bevordert de leesbaarheid op het forum .
De afstand Yosemite - Las Vegas zou ik te veel op een dag vinden. Hoe je ook rijdt, je hebt toch 1 overnachting er tussen nodig. De kortste route gaat over de Tioga Pass en door Death Valley. De Tiogapass is een bergpas waar je toch wel wilt stoppen om het uitzicht te bewonderen en een bergpas rijdt dus niet zo lekker door als een tweebaans snelweg. Ik zou dan in Bishop overnachten en de volgende dag door Death Valley naar Las Vegas rijden. Je hebt dan toch tijd om even te stoppen bij het bezoekerscentrum van Death Valley, Badwater en Devil's golfcourse. Want ook al lijkt Death Valley niet boeiend, dat is het wel. Het is een uniek stuk, hete, natuur én het laagste punt van de VS ligt daar bij Badwater. Kijk anders eens op http://www.nps.gov voor informatie over alle parken, want ik heb het idee dat het een beetje onwetendheid is, ook gezien de grote blanco's in je route.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook al vind je Death Valley niet interessant, je komt er zoals als gezegd is langs. Of wil je het echt vermijden? Zie je op tegen de hitte? Bedenk dat de alternatieve routes (boven of onder DV) ook heet zijn, en redelijk saai.
Heb je voor de route via DV mijn verslagen bekeken waar ik naar verwezen heb? Je kunt ook in mijn 2011 verslag kijken voor het stuk vna Lone Pine naar Death valley en Las Vegas. Bij Lone Pine heb je de Alabama Hills.
Als je nuttige tips wilt hebben in het goed om aan te geven waar jullie belangstelling naar uitgaat. Houden jullie van de natuur, van fotograferen, van wandelen, of gaat de voorkeur uit naar steden? Dat soort informatie maakt het gemakkelijkr om goed advies te geven.
Heb je al een idee van de rest van de route? Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor informatie over de parken en andere bezienswaardigheden.
Heb je al iets in Yosemite vastgelegd? Kijk eens of 2 nachten voldoende zijn of dat je er langer wilt blijven. Heb je al gekeken wat er te doen is en wat je aanspreekt?
Marianne
Heb je voor de route via DV mijn verslagen bekeken waar ik naar verwezen heb? Je kunt ook in mijn 2011 verslag kijken voor het stuk vna Lone Pine naar Death valley en Las Vegas. Bij Lone Pine heb je de Alabama Hills.
Als je nuttige tips wilt hebben in het goed om aan te geven waar jullie belangstelling naar uitgaat. Houden jullie van de natuur, van fotograferen, van wandelen, of gaat de voorkeur uit naar steden? Dat soort informatie maakt het gemakkelijkr om goed advies te geven.
Heb je al een idee van de rest van de route? Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor informatie over de parken en andere bezienswaardigheden.
Heb je al iets in Yosemite vastgelegd? Kijk eens of 2 nachten voldoende zijn of dat je er langer wilt blijven. Heb je al gekeken wat er te doen is en wat je aanspreekt?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
De route is ondertussen al redelijk tot stand gekomen, wij hebben de overnachtingen in Yosemite gelukkig al geboekt in curry village. De tioga pass willen wij zeker nemen en komen we dus zeker langs death valley. Wij hebben de death valley vorig jaar in Namibië mogen bewonderen en ben bang dat deze niet te overtreffen is. Maar wie weet vergis ik me. Onwetendheid zou ik het daarom zeker niet noemen. Wij zoeken in deze reis natuur, avontuur en een aantal steden, SF, LV en LA.
1-A'dam-SF
2-SF
3-SF
4-SF-Yosemite
5-Yosemite
6-Yosemite-?
7-?-Las Vegas
8-Las Vegas
9-Las Vegas-Zion
10-Zion-Bryce
11-Bryce
12-Bryce-Page
13-Page
14-Page-Grand canyon weet nog niet waar de beste plek is om te blijven voor bv ratten
15-Grand Canyon
16-Grand Canyon-
17-
18-
19-Leuk kleiner plaatje nabij LA???
20-Idem
21-LA-A'dam
1-A'dam-SF
2-SF
3-SF
4-SF-Yosemite
5-Yosemite
6-Yosemite-?
7-?-Las Vegas
8-Las Vegas
9-Las Vegas-Zion
10-Zion-Bryce
11-Bryce
12-Bryce-Page
13-Page
14-Page-Grand canyon weet nog niet waar de beste plek is om te blijven voor bv ratten
15-Grand Canyon
16-Grand Canyon-
17-
18-
19-Leuk kleiner plaatje nabij LA???
20-Idem
21-LA-A'dam
-
- Amerika-ontdekker
Tot en met Yosemite heb ik geboekt, dus kan nog switchen na jullie goede tips. Thnx
Wat versta jij onder "nabij LA"? En onder een "leuk kleiner plaatsje"?
LA is eigenlijk een joekel van een stad die bestaat uit heel veel tegen elkaar aan liggende plaatsjes, waardoor het veel tijd duurt voordat je echt buiten LA bent. Er zijn veel kleine plaatsjes "binnen" LA waarbij je nauwelijks merkt dan je in LA bent.
LA is eigenlijk een joekel van een stad die bestaat uit heel veel tegen elkaar aan liggende plaatsjes, waardoor het veel tijd duurt voordat je echt buiten LA bent. Er zijn veel kleine plaatsjes "binnen" LA waarbij je nauwelijks merkt dan je in LA bent.
-
- Amerika-ontdekker
Houden id het meest vd natuur, foto's maken en niet al te zware wandelingen. Steden zijn geen preoriteit, daarom willen wij eigenlijk niet echt in LA blijven, maar evt een kleiner plaatje aan het strand.
Liesbeth
Liesbeth
-
- Amerika-ontdekker
Ja zoiets zoeken wij, dat we niet echt merken dat we in een grote stad zitten. De laatste dag vertrekken wij zeer vroeg naar huis, dus te ver van LA zou niet handig zijn.
Liesbeth
Liesbeth
Laguna Beach is dan een optie.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Raften bij de Grand Canyon zal niet gaan, maar je kunt wel bij Page op de Colorado varen/raften.
Kijk eens of je de dagen voor Bryce en Zion niet beter om kunt draaien, dus 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce. Het zijn beide geen grote parken, maar Bryce heb je redelijk snel gezien, terwijl je in Zion wat meer verschillende wandelingen kunt maken.
Wij hebben bij LA al een paar keer in Marina del Rey overncht; je zit daar vlakbij LAX, en vlakbij Venice Beach en Santa Monica. Zie mijn 2008-verslag, bij laatste 2 dagen. Laguna Beach ken ik niet, misschien zit je daar beter.
Je hebt in de route nog tijd om via Monument Valley te rijden, of je zou na de GC een stop in Sedona kunnen maken.
Marianne
Kijk eens of je de dagen voor Bryce en Zion niet beter om kunt draaien, dus 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce. Het zijn beide geen grote parken, maar Bryce heb je redelijk snel gezien, terwijl je in Zion wat meer verschillende wandelingen kunt maken.
Wij hebben bij LA al een paar keer in Marina del Rey overncht; je zit daar vlakbij LAX, en vlakbij Venice Beach en Santa Monica. Zie mijn 2008-verslag, bij laatste 2 dagen. Laguna Beach ken ik niet, misschien zit je daar beter.
Je hebt in de route nog tijd om via Monument Valley te rijden, of je zou na de GC een stop in Sedona kunnen maken.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Via internet zag ik dat er trips vanuit Las Vegas , Nevada of Flagstag georganiseerd worden naar de Grand Canyon o m te raften. Maar bij Lake Powell lijkt het mij ook zeer mooi om te varen. Er staan verschillende sides die aanbieden op de Grand Canyon te raften enndaarom leekmhet mij handig om daar in de buurt te overnachten. Vanuit Page willen wij eerst langs Monument Valley rijden en daarna door naar Grand Canyon village. Hier 1 nacht verblijven en daarna naar eenn ander plaatsje aan Grand Canyon.
Liesbeth
Liesbeth
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2214 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne