Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis VenW: Graag advies reis LV, SF, LA en NP's
Reis VenW: Graag advies reis LV, SF, LA en NP's
Beste medeforumleden,
Ook wij zijn van plan om dit jaar een rondreis te maken in Zuid-West USA. Wij willen eind augustus/begin september vertrekken, en dan ongeveer 3 weken zuid-west USA verkennen.
Mede op basis van de vele informatie op dit forum, via een aantal websites van reisbureaus en natuurlijk Google Maps, hebben wij al een goede indruk van wat wij willen gaan bezichtigen en hoe de route er uit zal zien. Wij zitten nu te denken aan de volgende route:
1) Vlucht naar Las Vegas (van Amsterdam, Brussel of Dusseldorf, afhankelijk van prijs en tussenstops)
2) Las Vegas
3) Las Vegas
4) Las Vegas - Grand Canyon (via Boulder City en Hoover Dam)
5) Grand Canyon
6) Grand Canyon - Page
7) Page (uitstapjes naar Lake Powell, Horseshoe bend en/of Antelope Canyon)
8 ) Page - Bryce
9) Bryce
10) Bryce - Zion
11) Zion
12) Zion - Death Valley
13) Death Valley
14) Death Valley - Yosemite (via Bishop en Tioga Pass, indien mogelijk)
15) Yosemite
16) Yosemite - San Francisco
17) San Fransisco
18) San Fransisco
19) San Fransisco - San Simeon of Morro Bay of Cambria (wat is de leukste stek? Route gaat via de welbekende "1")
20) San Simeon of Morro Bay of Cambria - Los Angeles
21) Los Angeles
22) Los Angeles - terugvlucht (Amsterdam, Brussel of Dusseldorf)
Om wat 'rust' in te plannen, willen wij bij voorkeur 2 nachten (en steden 3 nachten) verblijven en zodoende niet alle dagen (lange) stukken te rijden.
Ten aanzien van bovenstaande voorlopige route, hebben wij een aantal vragen, waar wij graag jullie advies over ontvangen:
- Als start gaan wij nu uit van Las Vegas. Op dag 12 rijden we in principe weer langs Las Vegas, dus dat is wellicht inefficient. Is het dan beter om aan te vliegen op Phoenix, van daaruit direct doorrijden naar Grand Canyon, en dan Las Vegas aandoen tussen Zion en Death Valley?
- Wij denken nu om de bij Yosemite zuidwest ingang als uitvalsbasis (Mariposa). Dit is een behoorlijk stuk rijden vanaf Death Valley. Is het dan beter om 1 overnachting bij Mammoth Lakes en de volgende dag via Tioga Pass naar Mariposa een betere optie?
- Welke plaatsen uit bovenstaande lijst verdienen meer (of juist minder) overnachtingen?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
VenW
Ook wij zijn van plan om dit jaar een rondreis te maken in Zuid-West USA. Wij willen eind augustus/begin september vertrekken, en dan ongeveer 3 weken zuid-west USA verkennen.
Mede op basis van de vele informatie op dit forum, via een aantal websites van reisbureaus en natuurlijk Google Maps, hebben wij al een goede indruk van wat wij willen gaan bezichtigen en hoe de route er uit zal zien. Wij zitten nu te denken aan de volgende route:
1) Vlucht naar Las Vegas (van Amsterdam, Brussel of Dusseldorf, afhankelijk van prijs en tussenstops)
2) Las Vegas
3) Las Vegas
4) Las Vegas - Grand Canyon (via Boulder City en Hoover Dam)
5) Grand Canyon
6) Grand Canyon - Page
7) Page (uitstapjes naar Lake Powell, Horseshoe bend en/of Antelope Canyon)
8 ) Page - Bryce
9) Bryce
10) Bryce - Zion
11) Zion
12) Zion - Death Valley
13) Death Valley
14) Death Valley - Yosemite (via Bishop en Tioga Pass, indien mogelijk)
15) Yosemite
16) Yosemite - San Francisco
17) San Fransisco
18) San Fransisco
19) San Fransisco - San Simeon of Morro Bay of Cambria (wat is de leukste stek? Route gaat via de welbekende "1")
20) San Simeon of Morro Bay of Cambria - Los Angeles
21) Los Angeles
22) Los Angeles - terugvlucht (Amsterdam, Brussel of Dusseldorf)
Om wat 'rust' in te plannen, willen wij bij voorkeur 2 nachten (en steden 3 nachten) verblijven en zodoende niet alle dagen (lange) stukken te rijden.
Ten aanzien van bovenstaande voorlopige route, hebben wij een aantal vragen, waar wij graag jullie advies over ontvangen:
- Als start gaan wij nu uit van Las Vegas. Op dag 12 rijden we in principe weer langs Las Vegas, dus dat is wellicht inefficient. Is het dan beter om aan te vliegen op Phoenix, van daaruit direct doorrijden naar Grand Canyon, en dan Las Vegas aandoen tussen Zion en Death Valley?
- Wij denken nu om de bij Yosemite zuidwest ingang als uitvalsbasis (Mariposa). Dit is een behoorlijk stuk rijden vanaf Death Valley. Is het dan beter om 1 overnachting bij Mammoth Lakes en de volgende dag via Tioga Pass naar Mariposa een betere optie?
- Welke plaatsen uit bovenstaande lijst verdienen meer (of juist minder) overnachtingen?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
VenW
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Reis VenW: Graag advies reis LV, SF, LA en NP's
Ik zou bij een reisschema als deze zeker kijken of je niet beter via Phoenix kan vliegen. Heb het afgelopen week al meerdere malen aangehaald.
Voor Yosemite NP kun je ook kijken of er nog cabins/tenten vrij zijn. Scheelt je een flinke rit heen en weer naar Yosemite NP. Hoewel ik zelf ook wel in Mariposa overnacht heb voor Yosemite NP beviel een verblijf in het park zelf veel beter.
Waarom 2 dagen/2 nachten voor de Grand Canyon NP? Ben je van plan een afdaling te maken? Zo niet dan heb je in mijn optiek voldoende aan (een deel van) de middag, avond en ochtend.
Ook voor Bryce Canyon NP moet je je afvragen of 2 nachten niet teveel is. Zover is het niet rijden van Page naar Bryce Canyon NP. Ook hier kun je veel zien met een ochtend, avond en middag. Zelfde geldt ook voor Death Valley trouwens. Bedenk dat hier bloedje heet kan zijn overdag.
Voor de rest een prima route vind ik.
Roland

Voor Yosemite NP kun je ook kijken of er nog cabins/tenten vrij zijn. Scheelt je een flinke rit heen en weer naar Yosemite NP. Hoewel ik zelf ook wel in Mariposa overnacht heb voor Yosemite NP beviel een verblijf in het park zelf veel beter.
Waarom 2 dagen/2 nachten voor de Grand Canyon NP? Ben je van plan een afdaling te maken? Zo niet dan heb je in mijn optiek voldoende aan (een deel van) de middag, avond en ochtend.
Ook voor Bryce Canyon NP moet je je afvragen of 2 nachten niet teveel is. Zover is het niet rijden van Page naar Bryce Canyon NP. Ook hier kun je veel zien met een ochtend, avond en middag. Zelfde geldt ook voor Death Valley trouwens. Bedenk dat hier bloedje heet kan zijn overdag.
Voor de rest een prima route vind ik.
Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zeker een nacht tussen DV en Yosemite! Er is onderweg en aan de oostkant van yosemite voldoende te izen en te doen. Je hebt de dagen nu heel netjes verdeeld over de parken, maar voor een groot park als Yosemte heb je echt veel meer tijd nodig dan voor een klein park als Bryce. Hoe lang je bij de GC wilt blijven is afhankelijk van wat je daar wilt doen. Wil je een stuk naar beneden lopen dan is een volle dag niet verkeerd. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor dat deel van de reis (met eindpunt Phoenix) en in onze 2004-en 2006-verslagen voor het stuk van LAs Vegas naar Yosemite.
In augustus/september kan Death Valley nog heel heet zijn; wat heb je daar gepland?
Marianne
In augustus/september kan Death Valley nog heel heet zijn; wat heb je daar gepland?
Marianne
Zou maar 1 nacht in Death Valley blijven en 1nacht extra zetten in Yosemite.
Zijn jullie fervente wandelaars?
Lilo
Zijn jullie fervente wandelaars?
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Houd rekening met het Labor Day weekend (Labor day 2012 is 3 september).
Phoenix is een half uurtje dichter bij GC dan Las Vegas. Voordeel van Phx: Je kan via Sedona rijden http://www.visitsedona en je ziet Saguaro Cacti Cacti bij Phoenix op weg naar Sedona. Voordeel van Las Vegas. Je kan richting GC wat van R66 zien (Seligman). En je komt langs Hoover Dam en de nieuwe bypass bridge maar in Page is een soortgelijke dam (maar niet zo'n mooie brug).
Met een dag minder ergens kan je ook nog Monument Valley toevoegen tussen GC en Page (met een overnachting)
Yeehaw
Phoenix is een half uurtje dichter bij GC dan Las Vegas. Voordeel van Phx: Je kan via Sedona rijden http://www.visitsedona en je ziet Saguaro Cacti Cacti bij Phoenix op weg naar Sedona. Voordeel van Las Vegas. Je kan richting GC wat van R66 zien (Seligman). En je komt langs Hoover Dam en de nieuwe bypass bridge maar in Page is een soortgelijke dam (maar niet zo'n mooie brug).
Met een dag minder ergens kan je ook nog Monument Valley toevoegen tussen GC en Page (met een overnachting)
Yeehaw
Bedankt voor jullie reacties! Deze zijn zeer behulpzaam.
De aanvliegroute vanuit Phoenix lijkt mij inderdaad ook een goede optie.
Verblijven de parken heeft natuurlijk ook mijn voorkeur. Het is dan wel een afweging tussen (extra) kosten in het park vs (extra) reistijd bij een verblijf buiten het park.
We zijn er nog niet helemaal uit wat we precies wel of niet gaan doen bij de Grand Canyon. Als we op Phoenix gaan vliegen en daar 1 nachtje blijven om bij te komen van de reis, dan volgende dag naar GC en dan direct weer door naar Page: dat kan te veel van het goede zijn, het blijft tenslotte vakantie
De tips van het aantal nachten in de kleine(re) NP's nemen wij graag ter harte.
Op basis hiervan, komen wij tot de volgende (voorlopige) route:
1) Phoenix (van Amsterdam, Brussel of Dusseldorf, afhankelijk van prijs en tussenstops)
2) Phoenix - Grand Canyon
3) Grand Canyon
4) Grand Canyon - Page
5) Page (uitstapjes naar Lake Powell, Horseshoe bend en/of Antelope Canyon)
6) Page - Bryce
7) Bryce
8 ) Bryce - Zion (of 2 nachten in Zion en 1 nacht in Bryce: welk park verdient de meeste tijd?)
9) Zion - Las Vegas
10) Las Vegas
10) Las- Vegas - Death Valley
11) Death Valley - ??? (waar aan de oostkant van Yosemite is de leukste stek om te verblijven? of niet in Death Valley overnachten en direct naar ??? aan oostkant Yosemite)
12) ??? - Yosemite (via Tioga Pass)
13) Yosemite
14) Yosemite -San Francisco
15) San Francisco
16) San Francisco
17) San Fransisco - San Simeon of Morro Bay of Cambria (wat is de leukste stek? Route gaat via de welbekende "1")
18) San Simeon of Morro Bay of Cambria - Los Angeles
19) Los Angeles
20) Los Angeles - terugvlucht (Amsterdam, Brussel of Dusseldorf)
Iets ingekort, maar dat komt wel goed uit ivm vakantiedagen
De aanvliegroute vanuit Phoenix lijkt mij inderdaad ook een goede optie.
Verblijven de parken heeft natuurlijk ook mijn voorkeur. Het is dan wel een afweging tussen (extra) kosten in het park vs (extra) reistijd bij een verblijf buiten het park.
We zijn er nog niet helemaal uit wat we precies wel of niet gaan doen bij de Grand Canyon. Als we op Phoenix gaan vliegen en daar 1 nachtje blijven om bij te komen van de reis, dan volgende dag naar GC en dan direct weer door naar Page: dat kan te veel van het goede zijn, het blijft tenslotte vakantie

De tips van het aantal nachten in de kleine(re) NP's nemen wij graag ter harte.
1) Phoenix (van Amsterdam, Brussel of Dusseldorf, afhankelijk van prijs en tussenstops)
3) Grand Canyon
4) Grand Canyon - Page
6) Page - Bryce
7) Bryce
8 ) Bryce - Zion (of 2 nachten in Zion en 1 nacht in Bryce: welk park verdient de meeste tijd?)
9) Zion - Las Vegas
10) Las Vegas
11) Death Valley - ??? (waar aan de oostkant van Yosemite is de leukste stek om te verblijven? of niet in Death Valley overnachten en direct naar ??? aan oostkant Yosemite)
12) ??? - Yosemite (via Tioga Pass)
13) Yosemite
15) San Francisco
16) San Francisco
17) San Fransisco - San Simeon of Morro Bay of Cambria (wat is de leukste stek? Route gaat via de welbekende "1")
19) Los Angeles
Iets ingekort, maar dat komt wel goed uit ivm vakantiedagen

Ik zou ook vliegen vanaf Phoenix. Het is een mooie route van Phoenix naar de Grand Canyon, je komt langs Sedona, Flagstaff en Montezuma's Castle. Wij zijn onze rondreis van 2011 geeindigd in Phoenix en hebben daar enkele dagen heerlijk gerelaxed in een mooi resort, deze zijn daar in overvloed.
Ik zou tussen Death Valley en Yosemite een overnachting plannen in Mammoth Lakes of Lee Vining. In Mammoth Lakes kun je een lekker ontbijtje halen bij Schat's Bakery en eventueel nog een bezoekje brengen aan Bodie (spookstadje) en Mono Lake.
Als het mogelijk is een nachtje Bryce Canyon inleveren voor een extra nacht in Yosemite. Bryce kun je op een namiddag en ochtend goed verkennen, vooral omdat de afstand tot Zion niet zo groot is en je dus geen lange rit voor de boeg hebt.
Succes!
Ik zou tussen Death Valley en Yosemite een overnachting plannen in Mammoth Lakes of Lee Vining. In Mammoth Lakes kun je een lekker ontbijtje halen bij Schat's Bakery en eventueel nog een bezoekje brengen aan Bodie (spookstadje) en Mono Lake.
Als het mogelijk is een nachtje Bryce Canyon inleveren voor een extra nacht in Yosemite. Bryce kun je op een namiddag en ochtend goed verkennen, vooral omdat de afstand tot Zion niet zo groot is en je dus geen lange rit voor de boeg hebt.
Succes!
Groetjes,
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Mac
Ik zie dat je in de tijd dat ik een berichtje schreef, zelf al gereageerd hebt. Ik vind je route zo al een stuk overzichtelijker en rustiger.
Groetjes,
Mac
Mac
Mooie route zo. 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce zou ik doen. En als je op zoek gaat naar Erik Schat, die zit in Bishop en niet in Mammoth Lakes.
@Yeehaw: Erik Schat zit zowel in Bishop als in Mammoth Lakes...Yeehaw schreef:Mooie route zo. 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce zou ik doen. En als je op zoek gaat naar Erik Schat, die zit in Bishop en niet in Mammoth Lakes.
Groetjes,
Mac
Mac
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Erik Schat moet je zeker bezoeken. Lekker een sandwich eten op het terras. Aanrader: Sheepherders Bread!
Lekker om mee te nemen.
Roland

Roland
Wederom bedankt voor de reacties! Een (tussen)stop bij Erik Schat is zo te lezen de moeite waard 
Het plannen en uitzoeken zorgt al voor een goed vakantiegevoel (we hebben er zin in!).
3) Grand Canyon
4) Grand Canyon - Page
6) Page - Bryce
7) Bryce - Zion
8.) Zion
9) Zion - Las Vegas
10) Las Vegas
11) Death Valley - Lee Vining of Mammoth Lakes
12) Lee Vining of Mammoth Lakes - Yosemite (via Tioga Pass)
13) Yosemite
15) San Francisco
16) San Francisco
17) San Fransisco - San Simeon of Morro Bay of Cambria (via "1")
19) Los Angeles
Zit ik nog met enkele vragen:
- Wellicht dat we een overnachting in Bryce overslaan, en dit park alleen overdag bezoeken, en dan doorrijden naar Zion om daar 2 nachten te verblijven. Wat is hierin wijsheid?
- Is een overnachting in Death Valley de moeite waard, of kunnen wij doorrijden naar Lone Pine (of zelfs Mammoth Lakes of Lee Vining)?
- Voor onze stop langs de "1" tussen SF en LA twijfelen wij tussen San Simeon of Morro Bay of Cambria. Wie heeft hie goede suggesties om te overnachten?
En dan nog even kijken wanneer we precies willen (eind augustus/begin september), mede afhankelijk van prijs en beschikbaarheid vliegtickets, alsook overnachtingen in Grand Canyon en Yosemite (ik heb uit andere berichten op dit forum begrepen dat overnachtingen in deze NP's zeker ruim van te voren moeten worden geboekt).

Het plannen en uitzoeken zorgt al voor een goed vakantiegevoel (we hebben er zin in!).
3) Grand Canyon
4) Grand Canyon - Page
6) Page - Bryce
7) Bryce - Zion
8.) Zion
9) Zion - Las Vegas
10) Las Vegas
11) Death Valley - Lee Vining of Mammoth Lakes
12) Lee Vining of Mammoth Lakes - Yosemite (via Tioga Pass)
13) Yosemite
15) San Francisco
16) San Francisco
17) San Fransisco - San Simeon of Morro Bay of Cambria (via "1")
19) Los Angeles
Zit ik nog met enkele vragen:
- Wellicht dat we een overnachting in Bryce overslaan, en dit park alleen overdag bezoeken, en dan doorrijden naar Zion om daar 2 nachten te verblijven. Wat is hierin wijsheid?
- Is een overnachting in Death Valley de moeite waard, of kunnen wij doorrijden naar Lone Pine (of zelfs Mammoth Lakes of Lee Vining)?
- Voor onze stop langs de "1" tussen SF en LA twijfelen wij tussen San Simeon of Morro Bay of Cambria. Wie heeft hie goede suggesties om te overnachten?
En dan nog even kijken wanneer we precies willen (eind augustus/begin september), mede afhankelijk van prijs en beschikbaarheid vliegtickets, alsook overnachtingen in Grand Canyon en Yosemite (ik heb uit andere berichten op dit forum begrepen dat overnachtingen in deze NP's zeker ruim van te voren moeten worden geboekt).
Alledrie zijn prima. San Simeon is al plaats het minst leuk, maar je hebt hier wel meer hotels, motels e.d. dan in Cambria. Voor Morro Bay geldt dat je hier dan wel in het stadsdeel aan de haven moet boeken en niet in het aangebouwde deel langs de snelweg.VenW schreef: - Voor onze stop langs de "1" tussen SF en LA twijfelen wij tussen San Simeon of Morro Bay of Cambria. Wie heeft hie goede suggesties om te overnachten?
Als je de tijd ervoor hebt zou ik een overnacht in de Death Valley zeker niet overslaan. Het is heel bijzonder om s'avonds en ook in de vroege ochtend door de Death Valley te dwalen. In de ochtend zijn de temperaturen nog lekker en aangenaam en is het prettig om wat te ondernemen.VenW schreef: Zit ik nog met enkele vragen:

Zonder overnachting is het wel een erg lange rit van Las Vegas naar Mammoth Lakes.
Groetjes,
Mac
Mac
Inmiddels hebben wij vliegtickets en autohuur (via eAutohuur) geboekt.
We zijn nu bezig onze route verder uit te werken. Wij komen met dank aan jullie input tot dusver tot de volgende opstelling:
vrijdag 31-08-2012 Amsterdam - Phoenix
- via London
- bijkomen van vlucht in Phoenix
zaterdag 01-09-2012 Phoenix - Grand Canyon
- overnachting in Bright Angel Lodge (alleen geen kamers met airco en badkamer meer beschikbaar :/ )
- zonsondergang in GC
zondag 02-09-2012 Grand Canyon - Page
- zonsopkomst in GC
- Horseshoe Bend
maandag 03-09-2012 Page
- Antelope Canyon (Lower waarschijnlijk)
- Lake Powell
dinsdag 04-09-2012 Page - Bryce Canyon
- via Glenn Canyon Dam
woensdag 05-09-2012 Bryce Canyon
- park ontdekken, wandeling
donderdag 06-09-2012 Bryce Canyon - Zion
- ...
vrijdag 07-09-2012 Zion
zaterdag 08-09-2012 Zion - Las Vegas
- via Valley of Fire
- 's avonds show(s) en casino's bezoeken
zondag 09-09-2012 Las Vegas
- Las Vegas bezichtigen
maandag 10-09-2012 Las Vegas - Death Valley
- via Badwater - Devil's Golf Course - Zabriskie Point en misschien Dante's View?
- overnachting in Furnace Greek
dinsdag 11-09-2012 Death Valley - Lee Vining
- bezoek Bodie
woensdag 12-09-2012 Lee Vining - Yosemite
- Tioga Pass en Toulumne Grove of Merced Grove
- bij voorkeur overnachting in park
donderdag 13-09-2012 Yosemite
- Glacier Point
- ...
vrijdag 14-09-2012 Yosemite - San Francisco
- via Golden Gate Bridge lijkt mij mooi, maar is wellicht erg omrijden
- overnachten in Chelsea/Coventry/Columbus Motor Inn of Redwood Inn
zaterdag 15-09-2012 San Francisco
- Alcatraz - Fisherman's Warf - Lombard Street - China town
zondag 16-09-2012 San Francisco
- ...
maandag 17-09-2012 San Francisco - Morro Bay
- Hearst Casle
- 27 Mile Drive
dinsdag 18-09-2012 Morro Bay - Los Angeles
- ...
woensdag 19-09-2012 Los Angeles
- Hollywood
- ...
donderdag 20-09-2012 Los Angeles - Amsterdam (aankomst volgende dag)
De plekken waar "..." staat willen we nog nader invullen.
We zitten waarschijnlijk in het weeken in Las Vegas en San Francisco. Ik heb gelezen dat met name Las Vegas in het weekend vermeden moet worden, maar op basis van bovenstaande route is dat niet gelukt. Hebben jullie wellicht tips?
Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom! Bijvoorbeeld slechts 1 nacht in Bryce (wat al eerder is voorgesteld) en dan 1 nacht langer in Yosemite, langs de kustroute of in LA.
We zijn nu bezig onze route verder uit te werken. Wij komen met dank aan jullie input tot dusver tot de volgende opstelling:
vrijdag 31-08-2012 Amsterdam - Phoenix
- via London
- bijkomen van vlucht in Phoenix
zaterdag 01-09-2012 Phoenix - Grand Canyon
- overnachting in Bright Angel Lodge (alleen geen kamers met airco en badkamer meer beschikbaar :/ )
- zonsondergang in GC
zondag 02-09-2012 Grand Canyon - Page
- zonsopkomst in GC
- Horseshoe Bend
maandag 03-09-2012 Page
- Antelope Canyon (Lower waarschijnlijk)
- Lake Powell
dinsdag 04-09-2012 Page - Bryce Canyon
- via Glenn Canyon Dam
woensdag 05-09-2012 Bryce Canyon
donderdag 06-09-2012 Bryce Canyon - Zion
- ...
vrijdag 07-09-2012 Zion
zaterdag 08-09-2012 Zion - Las Vegas
- via Valley of Fire
zondag 09-09-2012 Las Vegas
- Las Vegas bezichtigen
maandag 10-09-2012 Las Vegas - Death Valley
- via Badwater - Devil's Golf Course - Zabriskie Point en misschien Dante's View?
- overnachting in Furnace Greek
dinsdag 11-09-2012 Death Valley - Lee Vining
- bezoek Bodie
woensdag 12-09-2012 Lee Vining - Yosemite
- Tioga Pass en Toulumne Grove of Merced Grove
- bij voorkeur overnachting in park
donderdag 13-09-2012 Yosemite
- Glacier Point
- ...
vrijdag 14-09-2012 Yosemite - San Francisco
- via Golden Gate Bridge lijkt mij mooi, maar is wellicht erg omrijden
- overnachten in Chelsea/Coventry/Columbus Motor Inn of Redwood Inn
zaterdag 15-09-2012 San Francisco
- Alcatraz - Fisherman's Warf - Lombard Street - China town
zondag 16-09-2012 San Francisco
- ...
maandag 17-09-2012 San Francisco - Morro Bay
- Hearst Casle
- 27 Mile Drive
dinsdag 18-09-2012 Morro Bay - Los Angeles
- ...
woensdag 19-09-2012 Los Angeles
- Hollywood
- ...
donderdag 20-09-2012 Los Angeles - Amsterdam (aankomst volgende dag)
De plekken waar "..." staat willen we nog nader invullen.
We zitten waarschijnlijk in het weeken in Las Vegas en San Francisco. Ik heb gelezen dat met name Las Vegas in het weekend vermeden moet worden, maar op basis van bovenstaande route is dat niet gelukt. Hebben jullie wellicht tips?
Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom! Bijvoorbeeld slechts 1 nacht in Bryce (wat al eerder is voorgesteld) en dan 1 nacht langer in Yosemite, langs de kustroute of in LA.
Als je na Furnace Creek nog wat van Death Valley wil zien, en ook langs us395 zal het een erg lange dag worden als je ook nog Bodie er bij wil nemen.
Van San Francisco naar Morro Bay met een bezoek aan Hearst Castle neemt ook nog gemakkelijk een volle dag. Ik zou die 17 miles drive overslaan.
Van San Francisco naar Morro Bay met een bezoek aan Hearst Castle neemt ook nog gemakkelijk een volle dag. Ik zou die 17 miles drive overslaan.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mooie route hoor.
donderdag 06-09-2012 Bryce Canyon - Zion: hier kan je de wandeling naar Canyon Overlook maken. Net voor je aan de tunnel komt kan je parkeren en de wandeling op zich is niet zo heel lang. Je hebt wel een leuk uitzicht.
Misschien is 1 dag nogal kort voor Yosemite? Hoewel je natuurlijk de dag ervoor ook wel tijd hebt om nog dingen te doen denk ik. Maar je zou eventueel die volle dag Bryce kunnen omruilen voor Yosemite.
Maar dan zit je ipv vrijdag/zaterdag op zaterdag/zondag in Las Vegas en ik denk dat dat nog duurder is.
Wij deden het 4 jaar geleden ook zo met 2 overnachtingen en op zich kan je veel dingen doen. Maar ook veel niet, vandaar dat veel mensen hier wel 2 volle dagen voorstellen.

donderdag 06-09-2012 Bryce Canyon - Zion: hier kan je de wandeling naar Canyon Overlook maken. Net voor je aan de tunnel komt kan je parkeren en de wandeling op zich is niet zo heel lang. Je hebt wel een leuk uitzicht.
Misschien is 1 dag nogal kort voor Yosemite? Hoewel je natuurlijk de dag ervoor ook wel tijd hebt om nog dingen te doen denk ik. Maar je zou eventueel die volle dag Bryce kunnen omruilen voor Yosemite.

Wij deden het 4 jaar geleden ook zo met 2 overnachtingen en op zich kan je veel dingen doen. Maar ook veel niet, vandaar dat veel mensen hier wel 2 volle dagen voorstellen.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Maandag 17-09, ik neem aan dat je 17 Mile Drive bedoelt? Je plan voor deze dag is erg ambitieus. 17 Mile Drive is een goed dagdeel, Hearst Castle duurt ook zo 2 uur en dan nog de rit van SF naar Hearst Castle. Ik denk dat het daarna al zo laat is dat je in het donker naar Morro Bay moet rijden.
@Yeehaw:
Geen idee of wij de ochtend in Furnace Creek nog wat van DV willen gaan zien. We spenderen de hele middag daarvoor ook aan diverse bezienswaardigheden in DV. Het is inderdaad een lange reisdag, zoals dat nu is opgenomen in het reisschema, dus vroeg opstaan
@Dockles
Bedankt voor de tip mbt Canyon Overlook. Dat zullen we zeker meenemen
Feitelijk hebben we 2 dagen in Yosemite. De eerste dag is weliswaar meer een reisdag van Lee Vining naar Yosemite, maar deze tocht gaat wel over de Tioga Pass en er valt genoeg te zien onderweg. We twijfelen inderdaad nog of we -zoals je voorstelt- een dag in Bryce omruilen voor Yosemite.
@Hockey
Inderdaad de 17 Mile Drive
Ik denk dat we tegen die tijd wel zien of we dat uitstapje nog gaan doen. We twijfelen overigens ook nog aan het bezoek aan Hearst Castle. Is dat een bozoek waard ?
Geen idee of wij de ochtend in Furnace Creek nog wat van DV willen gaan zien. We spenderen de hele middag daarvoor ook aan diverse bezienswaardigheden in DV. Het is inderdaad een lange reisdag, zoals dat nu is opgenomen in het reisschema, dus vroeg opstaan

@Dockles
Bedankt voor de tip mbt Canyon Overlook. Dat zullen we zeker meenemen
Feitelijk hebben we 2 dagen in Yosemite. De eerste dag is weliswaar meer een reisdag van Lee Vining naar Yosemite, maar deze tocht gaat wel over de Tioga Pass en er valt genoeg te zien onderweg. We twijfelen inderdaad nog of we -zoals je voorstelt- een dag in Bryce omruilen voor Yosemite.
@Hockey
Inderdaad de 17 Mile Drive

Ik denk dat we tegen die tijd wel zien of we dat uitstapje nog gaan doen. We twijfelen overigens ook nog aan het bezoek aan Hearst Castle. Is dat een bozoek waard ?
Is Hearst Castle een bezoek waard? Alhoewel ik de vraag snap is mijn eerste gedachte, hoe kan ik, of iedere willekeurige ander, nu bepalen of het voor jullie een bezoek waard is?
Ik heb het ruim 20 jaar geleden gezien en vond het best interessant, maar ook weer niet zo interessant dat ik er snel naar terug zou gaan. Het is heel veel pracht en praal in een joekel van een kasteel gebouwd in ergens in de vorige eeuw.
Dus, is dat de moeite waard? Moeilijk te bepalen.
Aangaande de 17 Mile Drive, het kost 9,50 dollar per auto. Qua tijd moet je rekenen op zo'n 2,5 à 3 uur. Doch als je daar luncht en voor minimaal $25 besteed dan krijg je bij een aantal eetgelegenheden de entreekosten terug. Besluit je de 17 Mile Drive te doen, dan zal je te weinig tijd hebben voor Hearst Castle als je Morro Bay wil halen, tenzij je een behoorlijk stuk in het donker wil rijden. Dus een besluit om de 17 Mile Drive al dan niet te doen zal voor een groot deel de rest van je dag bepalen.

Dus, is dat de moeite waard? Moeilijk te bepalen.
Aangaande de 17 Mile Drive, het kost 9,50 dollar per auto. Qua tijd moet je rekenen op zo'n 2,5 à 3 uur. Doch als je daar luncht en voor minimaal $25 besteed dan krijg je bij een aantal eetgelegenheden de entreekosten terug. Besluit je de 17 Mile Drive te doen, dan zal je te weinig tijd hebben voor Hearst Castle als je Morro Bay wil halen, tenzij je een behoorlijk stuk in het donker wil rijden. Dus een besluit om de 17 Mile Drive al dan niet te doen zal voor een groot deel de rest van je dag bepalen.
Laatst gewijzigd door Hockey op 28 mar 2012, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1863 Weergaves
-
Laatste bericht door Somarits
-
- 12 Reacties