Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Snowknor: Grand Circle
Reis Snowknor: Grand Circle
Hallo iedereen
Vorig jaar hebben we de route LA - San Francisco - Yosemiti - Death Valley - Zion - Grand Canyon - Las Vegas gedaan.
Dit jaar gaan we terug voor 16 nachten (half mei) naar het Westen van de US en ditmaal vliegen we zowel in de heen- als terugreis op Las Vegas. Momenteel is dit onze voorlopige route:
Las Vegas - 1 nacht
Zion NP - 1 nacht
Page - 2 nachten
Bryce Canyon NP - 1 nacht
Capitol Reef NP- 1 nacht
Moab (Arches NP en Canyonlands Noord) - 2 nachten
Natural Bridges NM / Glen Canyon NP - 2 nachten
Monument Valley - 1 nacht
Mesa Verde - Bisti Badlands Wilderness - 1 nacht
Canyon de Chelly National Monument / Coal Mine Canyon - 1 nacht
Grand Canyon NP south rim - 1 nacht
Las Vegas - 2 nachten
In totaal 16 nachten dus. Is dit zowat een goede indeling als ik rekening hou met alle bezienswaardigheden in de Nationale Parken en onderweg? Klopt het dat ik het best Glen Canyon bezoek in de buurt van Natural Bridges NM? Of bezoek ik het beter langs boven? Andere opmerkingen/suggesties/zaken die we zeker moeten bezoeken op deze route?
Momenteel heb ik enkel de eerste hotelovernachting in Las Vegas geboekt (via Priceline) en de hotelovernachting in Grand Canyon Thunderbird Lodge. Voor de rest heb ik nog niets geboekt. Ik wil eerst absoluut zeker weten of dit de juiste route is?
Alvast bedankt!
Manuel
Vorig jaar hebben we de route LA - San Francisco - Yosemiti - Death Valley - Zion - Grand Canyon - Las Vegas gedaan.
Dit jaar gaan we terug voor 16 nachten (half mei) naar het Westen van de US en ditmaal vliegen we zowel in de heen- als terugreis op Las Vegas. Momenteel is dit onze voorlopige route:
Las Vegas - 1 nacht
Zion NP - 1 nacht
Page - 2 nachten
Capitol Reef NP- 1 nacht
Moab (Arches NP en Canyonlands Noord) - 2 nachten
Natural Bridges NM / Glen Canyon NP - 2 nachten
Mesa Verde - Bisti Badlands Wilderness - 1 nacht
Las Vegas - 2 nachten
In totaal 16 nachten dus. Is dit zowat een goede indeling als ik rekening hou met alle bezienswaardigheden in de Nationale Parken en onderweg? Klopt het dat ik het best Glen Canyon bezoek in de buurt van Natural Bridges NM? Of bezoek ik het beter langs boven? Andere opmerkingen/suggesties/zaken die we zeker moeten bezoeken op deze route?
Momenteel heb ik enkel de eerste hotelovernachting in Las Vegas geboekt (via Priceline) en de hotelovernachting in Grand Canyon Thunderbird Lodge. Voor de rest heb ik nog niets geboekt. Ik wil eerst absoluut zeker weten of dit de juiste route is?
Alvast bedankt!
Manuel
Re: Grand Circle
Mesa Verde en Bisti Badlands samen, is niet te doen in één overnachting.
Je kan een nacht van omgeving Natural Bridges gebruiken voor in Farmington te plaatsen (Bisti)
Die andere nacht kan je ook nog elders inplannen want van Moab naar Monument Valley kan makkelijk op een dag.
Al zou ik het hier anders indelen.
Vanaf Moab naar Mesa Verde, dan naar Bisti (farmington), Canyon de Chelly, Monument Valley ...
Verder zou ik Page bezoeken tussen MV en Grand Canyon, dat bespaart je reistijd.
Veel succes
Bart
Je kan een nacht van omgeving Natural Bridges gebruiken voor in Farmington te plaatsen (Bisti)
Die andere nacht kan je ook nog elders inplannen want van Moab naar Monument Valley kan makkelijk op een dag.
Al zou ik het hier anders indelen.
Vanaf Moab naar Mesa Verde, dan naar Bisti (farmington), Canyon de Chelly, Monument Valley ...
Verder zou ik Page bezoeken tussen MV en Grand Canyon, dat bespaart je reistijd.
Veel succes
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Re: Grand Circle
Bart, bedankt voor de tips.
De 2 overnachtingen in de buurt van Natural Bridges NM zouden wij echter ook gebruiken om Glen Canyon e.d. te bezoeken. Of doen we dit beter vanuit de bovenkant (Capitol Reef) en daar dan ergens een extra nacht blijven?
Op de terugweg van Moab naar Natural Bridges NM bezoeken wij normaal ook het zuidelijk deel van Canyonlands.
Is Mesa Verde echt de omweg waard? Of spenderen we beter langer in Bisti Badlands of één van de andere NPs?
Zijn er anders nog zaken die we beter schrappen/of anders zouden doen?
Heb de route eens aangepast in Google Maps zoals door u voorgesteld, maar op 11 mijl na is de afstand bijna identiek.
Sorry voor de vele vragen en bedankt voor de tips...
Manuel
De 2 overnachtingen in de buurt van Natural Bridges NM zouden wij echter ook gebruiken om Glen Canyon e.d. te bezoeken. Of doen we dit beter vanuit de bovenkant (Capitol Reef) en daar dan ergens een extra nacht blijven?
Op de terugweg van Moab naar Natural Bridges NM bezoeken wij normaal ook het zuidelijk deel van Canyonlands.
Is Mesa Verde echt de omweg waard? Of spenderen we beter langer in Bisti Badlands of één van de andere NPs?
Zijn er anders nog zaken die we beter schrappen/of anders zouden doen?
Heb de route eens aangepast in Google Maps zoals door u voorgesteld, maar op 11 mijl na is de afstand bijna identiek.
Sorry voor de vele vragen en bedankt voor de tips...
Manuel
Re: Reis Snowknor: Grand Circle
Wat willen jullie zien in Glen Canyon ? Dat is een mooie streek om doorheen te rijden maar wat willen jullie er precies gaan doen? Natural Bridges voegt na Arches (veel meer en mooiere bruggen) niet meer veel toe vind ik.
Mesa Verde ... als je er van houdt is het een omweg waard ja, maar reken erop dat het vanaf Cortez (of Durango) nog lang en ver rijden is tot de bezienswaardigheden in MeVe.
Voor Bisti moet je bijna een volle dag rekenen, het is een groot en mooi gebied (zie onze 2009 reis op onze website)
Moab verdient zeker 2 liefst 3 nachten.
Ik zie nu ook plots Kanab staan op je kaartje (C) en waar wil je heen boven Page (P) ?
Bart
Mesa Verde ... als je er van houdt is het een omweg waard ja, maar reken erop dat het vanaf Cortez (of Durango) nog lang en ver rijden is tot de bezienswaardigheden in MeVe.
Voor Bisti moet je bijna een volle dag rekenen, het is een groot en mooi gebied (zie onze 2009 reis op onze website)
Moab verdient zeker 2 liefst 3 nachten.
Ik zie nu ook plots Kanab staan op je kaartje (C) en waar wil je heen boven Page (P) ?
Bart
Grts, Bart
even in routevorm van - naar, hoe ik 16 dagen zou vullen met hetgeen je in jouw route wil zien.
1. Br/Ams - Las Vegas
2. Las Vegas - Zion
3. Zion - Bryce
4. Bryce - Torrey
5. Torrey - Moab
6. Moab
7. Moab
8. Moab - Mesa Verde
9. Mesa Verde - Farmington
10. Farmington - Chinle (Eerst naar Bisti nadien via Buffalo Pass naar Chinle)
11. Chinle - Monument Valley
12. Monument Valley - Page
13. Page - Grand Canyon
14. Grand Canyon - Las Vegas
15. Las Vegas
16. ....
17. Las Vegas - Br/Ams
Als je 16 nachten terplekke hebt, heb je dus nog één nacht in te vullen. Die kan je ergens naar keuze invullen. Mijn persoonlijke keuze zou in Farmington (voor Bisti) of Page zijn.
Veel succes
Bart
1. Br/Ams - Las Vegas
2. Las Vegas - Zion
3. Zion - Bryce
4. Bryce - Torrey
5. Torrey - Moab
6. Moab
7. Moab
8. Moab - Mesa Verde
9. Mesa Verde - Farmington
10. Farmington - Chinle (Eerst naar Bisti nadien via Buffalo Pass naar Chinle)
11. Chinle - Monument Valley
12. Monument Valley - Page
13. Page - Grand Canyon
14. Grand Canyon - Las Vegas
15. Las Vegas
16. ....
17. Las Vegas - Br/Ams
Als je 16 nachten terplekke hebt, heb je dus nog één nacht in te vullen. Die kan je ergens naar keuze invullen. Mijn persoonlijke keuze zou in Farmington (voor Bisti) of Page zijn.
Veel succes
Bart
Grts, Bart
Glen Canyon is inderdaad vooral om de omgeving te verkennen, niet zozeer om iets specifieks te zien.
Is inderdaad een goeie tip om eventueel Natural Bridges NM te laten vallen als we juist uit Arches komen. Als ik zo de besprekingen nalees zal dit inderdaad geen echte meerwaarde hebben.
Als ik goed tussen de regels lees raad je niet echt aan om naar Mesa Verde te gaan, maar beter meer tijd te spenderen in Arches/Canyonlands en Bisti? Nog iemand ervaringen met Mesa Verde? De omweg waard? Ik moet eerlijk zeggen dat wij ook niet zo cultuur minded zijn, maar meer aangetrokken tot natuur. Ik heb al meer verdeelde reacties gelezen over Mesa Verde. De één vindt het geweldig, de andere stukken minder.
Tussen Kanab en Page hebben we eigenlijk heel veel op het programma staan. Daarom hadden wij ook 2 nachten in Page voorzien. Onze bedoeling was om vanuit Page via een kleine route door Grand Staircase richting Bryce te gaan. Of is dit niet te doen? Hierbij enkele zaken die wij graag hadden bezocht:
Rond Page
- Antelope Canyon (waarschijnlijk de Upper Antelope via een tour, ofwel zelf de Lower Antelope rijden)
- Water Holes Slot Canyon
- Horseshoe bend
Tussen Kanab en Page
- Smoky Mountain Road: route in Grand Staircase-Escalante
- Wahweap Hoodoos
-The Rimrocks (Toadstool Hoodoo and Hoodoo Forest)
-Buckskin Gulch
-Edmaiers Secret (Brown Pocket): Alternatief voor The Wave en White Pocket
-Paria Movie Set: Set uit western. Prachtige route hier naartoe
-Cottonwood Canyon Road: onverharde route tot bijna Bryce Canyon. Weet er iemand of deze route te doen is?
Zou je hiermee rekening houdend nog altijd Page maar bezoeken op het eind en niet in het begin zoals eerst door mij vooropgesteld?
Bedankt, Manuel
Is inderdaad een goeie tip om eventueel Natural Bridges NM te laten vallen als we juist uit Arches komen. Als ik zo de besprekingen nalees zal dit inderdaad geen echte meerwaarde hebben.
Als ik goed tussen de regels lees raad je niet echt aan om naar Mesa Verde te gaan, maar beter meer tijd te spenderen in Arches/Canyonlands en Bisti? Nog iemand ervaringen met Mesa Verde? De omweg waard? Ik moet eerlijk zeggen dat wij ook niet zo cultuur minded zijn, maar meer aangetrokken tot natuur. Ik heb al meer verdeelde reacties gelezen over Mesa Verde. De één vindt het geweldig, de andere stukken minder.
Tussen Kanab en Page hebben we eigenlijk heel veel op het programma staan. Daarom hadden wij ook 2 nachten in Page voorzien. Onze bedoeling was om vanuit Page via een kleine route door Grand Staircase richting Bryce te gaan. Of is dit niet te doen? Hierbij enkele zaken die wij graag hadden bezocht:
Rond Page
- Antelope Canyon (waarschijnlijk de Upper Antelope via een tour, ofwel zelf de Lower Antelope rijden)
- Water Holes Slot Canyon
- Horseshoe bend
Tussen Kanab en Page
- Smoky Mountain Road: route in Grand Staircase-Escalante
- Wahweap Hoodoos
-The Rimrocks (Toadstool Hoodoo and Hoodoo Forest)
-Buckskin Gulch
-Edmaiers Secret (Brown Pocket): Alternatief voor The Wave en White Pocket
-Paria Movie Set: Set uit western. Prachtige route hier naartoe
-Cottonwood Canyon Road: onverharde route tot bijna Bryce Canyon. Weet er iemand of deze route te doen is?
Zou je hiermee rekening houdend nog altijd Page maar bezoeken op het eind en niet in het begin zoals eerst door mij vooropgesteld?
Bedankt, Manuel
Heb het ook even in map vorm gegoten. De ene map is dus in het begin Page en de andere op het einde. Scheelt volgens Google 40km.
In het kort dus nog:
Las Vegas - 1 nacht
Zion NP - 1 nacht
Page - 2 nachten (ofwel dus juist voor Grand Canyon)
Capitol Reef NP- 1 nacht
Moab (Arches NP en Canyonlands Noord) - 3 nachten
Bisti Badlands Wilderness / Farmington - 2 nachten
Las Vegas - 2 nachten
In het kort dus nog:
Las Vegas - 1 nacht
Zion NP - 1 nacht
Page - 2 nachten (ofwel dus juist voor Grand Canyon)
Capitol Reef NP- 1 nacht
Moab (Arches NP en Canyonlands Noord) - 3 nachten
Bisti Badlands Wilderness / Farmington - 2 nachten
Las Vegas - 2 nachten
Iemand nog ideetjes? Of wijziging aan de route?
Alvast bedankt, Manuel
Alvast bedankt, Manuel
Dit krijg je nooit gezien op twee dagen dus ik zou terplekke kijken wat jullie willen doen.
Buckskin Gulsh begint aan de trailhead van the wave.
Antelope canyon en Horseshoebend zijn must sees wat mij betreft.
Cottonwood Canyon Road altijd eerst naar de stand van de weg vragen! Toen wij er waren in 2009 was hij in erg slechte staat maar hebben toch het risico genomen. Denk eraan dat je op deze wegen eigenlijk niet verzekerd bent.
Wat betreft Mesa Verde: Ik raad het niet af hoor, ik vond het interessant genoeg voor een bezoek, maar ik geef enkel mee dat de bezienswaardigheden behoorlijk diep in het park liggen en het dus wel wat tijd kost om Mesa Verde te bezichtigen. Qua natuur ligt het wel mooi hoor, als een groene tafel zoals de naam al verklapt
Natural Bridges vonden wij wel leuk om gezien te hebben maar wij kwamen er vlak langs en hadden Arches nog niet gezien, dat kwam pas het jaar erna. Om die redenen zou ik het wel laten vallen uit jouw schema.
Verder heb je voldoende bezienswaardigheden in de buurt als alternatief ! Muley Point, Moki Dugway, Valley of the Gods, Gooseneck SP, Mexican Hat, Hite overlook enz ...
Volgens mijn S&T is het wat meer dan 40 kilometer verschil maar dat was nog gerekend op je eerste opzet
Eerst Page of pas op het laatste maakt dus niet zo veel uit.
Jouw twee kaartjes zien er volgens mij ook identiek uit ...
Veel succes
Buckskin Gulsh begint aan de trailhead van the wave.
Antelope canyon en Horseshoebend zijn must sees wat mij betreft.
Cottonwood Canyon Road altijd eerst naar de stand van de weg vragen! Toen wij er waren in 2009 was hij in erg slechte staat maar hebben toch het risico genomen. Denk eraan dat je op deze wegen eigenlijk niet verzekerd bent.
Wat betreft Mesa Verde: Ik raad het niet af hoor, ik vond het interessant genoeg voor een bezoek, maar ik geef enkel mee dat de bezienswaardigheden behoorlijk diep in het park liggen en het dus wel wat tijd kost om Mesa Verde te bezichtigen. Qua natuur ligt het wel mooi hoor, als een groene tafel zoals de naam al verklapt

Natural Bridges vonden wij wel leuk om gezien te hebben maar wij kwamen er vlak langs en hadden Arches nog niet gezien, dat kwam pas het jaar erna. Om die redenen zou ik het wel laten vallen uit jouw schema.
Verder heb je voldoende bezienswaardigheden in de buurt als alternatief ! Muley Point, Moki Dugway, Valley of the Gods, Gooseneck SP, Mexican Hat, Hite overlook enz ...
Volgens mijn S&T is het wat meer dan 40 kilometer verschil maar dat was nog gerekend op je eerste opzet
Eerst Page of pas op het laatste maakt dus niet zo veel uit.
Jouw twee kaartjes zien er volgens mij ook identiek uit ...
Veel succes
Grts, Bart
We zullen inderdaad keuzes moeten maken. Wat we zeker willen zien is Antelope Canyon en de River Adventure vanuit Glen Canyon dam tot aan de Horseshoebend. Horseshoebend hebben de vorige keer al gezien van langs de bovenkant, normaal zullen we dit dus skippen.
Bedankt nog voor de tips.
Bedankt nog voor de tips.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Waarom niet Grand Canyon laten liggen en meer dagen bij Kanab blijven? Of desnoods naar North RIm. Er is daar zat te bekijken ook rond Escalante- Boulder.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Mooi topic! Ik vertrek 11 juni naar Las Vegas en we gaan 4 weken rondtrekken om en nabij the Grand Circle.
Super tips dus! Bedankt hoor.
Super tips dus! Bedankt hoor.
1991, 1993, 1995, 1998, 2011, 2012, 2014, 2015, 2017
Hallo BartDude schreef: 10. Farmington - Chinle (Eerst naar Bisti nadien via Buffalo Pass naar Chinle)
Bart
Waar is Buffalo Pass gelegen en is dit de moeite? Ik vind hier heel weinig informatie hieromtrent.
Ook had ik graag nog wat info gehad met betrekking tot het gebruik van onverharde wegen met een huurwagen. Vorig jaar hebben wij ook een paar onverharde wegen genomen (oa Titus Canyon in Death Valley), maar ik kan me inderdaad voorstellen dat je diep in de problemen zit als ze je daar moeten komen halen. Wie moet je dan eigenlijk bellen? Ter info: Wij hebben dit jaar een Full-Size SUV gehuurd, dus high clearance zal er normaal wel zijn

Bedankt, Manuel
De weg naar de buffalo pass begint een stukje onder Shiprock. Net onder het stadje zelf zie je de beroemde 'rots' ook liggen en je moet die weg inslaan (indian route 13)
De buffalo pass is trouwens een gewone geasfalteerde weg, dus nergens dirtroad ofzo.
Gewoon blijven volgen (regelmatig stoppen om van het uitzicht te genieten) naar Red Rock, in Lukachukai linksaf, in Tsaile rechtsaf en je rijdt dan de North Rim van Canyon de Chelly (spreek uit: Canyon de Sjei) De volgende morgen kunt ge dan de South Rim doen.
Voor foto's , zie ons verslag van 2009 , dag 8
Bart
De buffalo pass is trouwens een gewone geasfalteerde weg, dus nergens dirtroad ofzo.
Gewoon blijven volgen (regelmatig stoppen om van het uitzicht te genieten) naar Red Rock, in Lukachukai linksaf, in Tsaile rechtsaf en je rijdt dan de North Rim van Canyon de Chelly (spreek uit: Canyon de Sjei) De volgende morgen kunt ge dan de South Rim doen.
Voor foto's , zie ons verslag van 2009 , dag 8
Bart
Grts, Bart
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties