Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Valckske: Met 3 een rondreis van 28 dagen SF - SF
Reis Valckske: Met 3 een rondreis van 28 dagen SF - SF
Vanf augustus kan ik de vluchten boeken!!
Hier ons schema voor 2013.
DAG 1 zaterdag 29/jun Brussel - San Francisco
DAG 2 zondag 30/jun San Francisco
DAG 3 maandag 1/jul San Francisco
DAG 4 dinsdag 2/jul San Francisco - Yosemite
DAG 5 woensdag 3/jul Yosemite
DAG 6 donderdag 4/jul Yosemite - Lee Vining
DAG 7 vrijdag 5/jul Lee Vining - Bodie - Bishop
DAG 8 zaterdag 6/jul Bishop - Death Valley - Las Vegas
DAG 9 zondag 7/jul Las Vegas
DAG 10 maandag 8/jul Las Vegas
DAG 11 dinsdag 9/jul Las Vegas - Zion
DAG 12 woensdag 10/jul Zion - Bryce
DAG 13 donderdag 11/jul Bryce - Capitol Reef
DAG 14 vrijdag 12/jul Capitol Reef - Moab- Arches
DAG 15 zaterdag 13/jul Moab - Canyonland
DAG 16 zondag 14/jul Moab - Mesa Verde
DAG 17 maandag 15/jul Mesa Verde - Monument Valley
DAG 18 dinsdag 16/jul Monument Valley - Page
DAG 19 woensdag 17/jul Page
DAG 20 donderdag 18/jul Page - Grand Canyon
DAG 21 vrijdag 19/jul Grand Canyon - Phoenix
DAG 22 zaterdag 20/jul Phoenix - Palm Springs
DAG 23 zondag 21/jul Palm Springs - Los Angeles
DAG 24 maandag 22/jul Los Angeles
DAG 25 dinsdag 23/jul Los Angeles
DAG 26 woensdag 24/jul Los Angeles - Santa Barbara
DAG 27 donderdag 25/jul Santa Barbara - Monterey
DAG 28 vrijdag 26/jul Monterey - San Francisco - Brussel
Hier ons schema voor 2013.
DAG 1 zaterdag 29/jun Brussel - San Francisco
DAG 2 zondag 30/jun San Francisco
DAG 3 maandag 1/jul San Francisco
DAG 4 dinsdag 2/jul San Francisco - Yosemite
DAG 5 woensdag 3/jul Yosemite
DAG 6 donderdag 4/jul Yosemite - Lee Vining
DAG 7 vrijdag 5/jul Lee Vining - Bodie - Bishop
DAG 8 zaterdag 6/jul Bishop - Death Valley - Las Vegas
DAG 9 zondag 7/jul Las Vegas
DAG 10 maandag 8/jul Las Vegas
DAG 11 dinsdag 9/jul Las Vegas - Zion
DAG 12 woensdag 10/jul Zion - Bryce
DAG 13 donderdag 11/jul Bryce - Capitol Reef
DAG 14 vrijdag 12/jul Capitol Reef - Moab- Arches
DAG 15 zaterdag 13/jul Moab - Canyonland
DAG 16 zondag 14/jul Moab - Mesa Verde
DAG 17 maandag 15/jul Mesa Verde - Monument Valley
DAG 18 dinsdag 16/jul Monument Valley - Page
DAG 19 woensdag 17/jul Page
DAG 20 donderdag 18/jul Page - Grand Canyon
DAG 21 vrijdag 19/jul Grand Canyon - Phoenix
DAG 22 zaterdag 20/jul Phoenix - Palm Springs
DAG 23 zondag 21/jul Palm Springs - Los Angeles
DAG 24 maandag 22/jul Los Angeles
DAG 25 dinsdag 23/jul Los Angeles
DAG 26 woensdag 24/jul Los Angeles - Santa Barbara
DAG 27 donderdag 25/jul Santa Barbara - Monterey
DAG 28 vrijdag 26/jul Monterey - San Francisco - Brussel
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
Re: Met 3 een rondreis van 28 dagen SF - SF
Voor een rustigere rit op dag 27 zou ik verder rijden dan Santa Barbara de dag ervoor.
Re: Reis Valckske: Met 3 een rondreis van 28 dagen SF - SF
Is het mogelijk om in Yosemite de shuttle bus naar Glacier Point online te reserveren?
IK zou dezelfde commentaren geven die al op het andere forum gegeven zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de bus naar GP zie http://www.yosemitepark.com onder PLAY. Maar het kan in 2013 natuurlijk heel anders geregeld zijn, ik zou over een jaar nog eens gaan kijken en eerst de route gaan fine tunen.
Wil je de Panorama Trail lopen? Bedenk wel dat je dan bijna een dag bezig bent; je houdt dus eigenlijk geen tijd over voor andere activiteiten in het park.
Marianne
Wil je de Panorama Trail lopen? Bedenk wel dat je dan bijna een dag bezig bent; je houdt dus eigenlijk geen tijd over voor andere activiteiten in het park.
Marianne
Bedankt.Yeehaw schreef:IK zou dezelfde commentaren geven die al op het andere forum gegeven zijn.
Ben de route aan het bekijken van San Francisco naar Yosemite. Zijn er onderweg nog dingen die ik zeker moet zien? Shoppingmogelijkheden (outlet?). Heb daarna nog 2 volledige dagen in Yosemite, dus moet er niet echt direct zijn.
Iemand een goede manier om via "zoekvakje" tankmogelijkheden in (nabij) de nationale parken te vinden. Ben me hier rot aan het zoeken, en ben nog maar aan het eerste park.
Iemand een goede manier om via "zoekvakje" tankmogelijkheden in (nabij) de nationale parken te vinden. Ben me hier rot aan het zoeken, en ben nog maar aan het eerste park.

Is het een optie om vanaf Lee Vining (na een bezoek aan Bodie) naar Bishop te rijden via de 158 en de 203 of gewoon rechtdoor via de 395?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De 158 is de June Lake Loop. Is wel mooi om te doen. Neem ook een kijkje bij Mono Lake. Wij deden beide in 2006, zie ons verslag bij 30 juli.
In plaats van naar Bishop te rijden zou je ook nog iets verder kunnen rijden, naar Lone Pine. Dan kun je tegen de avond nog de Alabama Hills bekijken.
Wat betreft de route van SF naar Yosemite: van shoppen weet ik niets, ik zou toch zo snel mogelijk naar het park rijden, er is daar meer dan genoeg te doen.
En tanken: waarom wil je dat van te voren weten? Gewoon op tijd volgooien. In de parken kan ook getankt worden maar dat is iets duurder.
Marianne
In plaats van naar Bishop te rijden zou je ook nog iets verder kunnen rijden, naar Lone Pine. Dan kun je tegen de avond nog de Alabama Hills bekijken.
Wat betreft de route van SF naar Yosemite: van shoppen weet ik niets, ik zou toch zo snel mogelijk naar het park rijden, er is daar meer dan genoeg te doen.
En tanken: waarom wil je dat van te voren weten? Gewoon op tijd volgooien. In de parken kan ook getankt worden maar dat is iets duurder.
Marianne
Hoe dichter bij Yosemite hoe duurder de benzine. Er is al een heel verschil in prijs tussen Lee Vining en Bishop.
Als je nog niets geboekt hebt... waarom begin je niet in Phoenix en eindig je in L.A. (of andersom) Dat scheelt je een relatief saai stuk en 1 dag die je ergens anders kan besteden. Voor de Drop Off van de auto maakt het niets uit.
Iemand suggesties voor een hotel/motel in de buurt van Capitol Reef?
We hebben zelf in 2 hotels bij Capitol reef gelogeerd in Austin's Chuckwagon en Best Western Capitol reef Inn. De BW is iets dichter bij Capitol Reef. Austin is in town en dicht bij een geweldig restaurant genaamd Cafe Diablo. Wel New Yorkse prijzen in de middle of nowhere.
Ben bezig met de hotelkeuze, denk dat ik nog een bijverdienste moet gaan zoeken.Yeehaw schreef:We hebben zelf in 2 hotels bij Capitol reef gelogeerd in Austin's Chuckwagon en Best Western Capitol reef Inn. De BW is iets dichter bij Capitol Reef. Austin is in town en dicht bij een geweldig restaurant genaamd Cafe Diablo. Wel New Yorkse prijzen in de middle of nowhere.

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb zelf geen ervaring met het een jaar van te voren zoeken naar hotels, maar is dit niet heel errug vroeg? Ik bedoel, de meeste aanbiedingen ed lopen toch niet al een jaar vooruit?
Dag 26 zou je trouwens nog in Camarillo kunnen shoppen. Megaoutlet daar opgebouwd uit 3 delen. Ik zou trouwens die dag wel doorrijden richting Pismo Beach of Morro Bay, ook al vond ik Santa Barbara ook een mooie plaats, maar het is die dag erna dan zo'n eind rijden naar Monterey. Wat wil je eigenlijk in Monterey gaan doen als je de dag erna je terugvlucht al hebt? Voor een walvisspot tocht ben je nooit optijd namelijk. Ik zou de ene dag dus zowieso minimaal in Pismo gaan zitten en de dag erna doorrijden (17-mile drive mss meepakken, maar verder vond ik monterey niet echt bijzonder) naar Santa Cruz
Dag 26 zou je trouwens nog in Camarillo kunnen shoppen. Megaoutlet daar opgebouwd uit 3 delen. Ik zou trouwens die dag wel doorrijden richting Pismo Beach of Morro Bay, ook al vond ik Santa Barbara ook een mooie plaats, maar het is die dag erna dan zo'n eind rijden naar Monterey. Wat wil je eigenlijk in Monterey gaan doen als je de dag erna je terugvlucht al hebt? Voor een walvisspot tocht ben je nooit optijd namelijk. Ik zou de ene dag dus zowieso minimaal in Pismo gaan zitten en de dag erna doorrijden (17-mile drive mss meepakken, maar verder vond ik monterey niet echt bijzonder) naar Santa Cruz
Voor de overnachtingen in Yosemite en de GC moet je er toch een jaar van te voren bij zijn?PSVwally schreef:Ik heb zelf geen ervaring met het een jaar van te voren zoeken naar hotels, maar is dit niet heel errug vroeg? Ik bedoel, de meeste aanbiedingen ed lopen toch niet al een jaar vooruit?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik geloof dat wij zowel Yosemite and de GC ongeveer zes maanden van tevoren boekten, maar dat was niet voor een reis in het hoogseizoen.
Handige site voor outletstores: http://www.premiumoutlets.com/centers/index.asp.
Misschien is Gilroy een optie?
Misschien is Gilroy een optie?
Oh en wij hadden juist tijd te kort in Monterey! We hebben op het strand gezeten, de pier met zeeleeuwen, zeehonden in de haven en een wandelingetje naar Cannery row. We hadden ook nog graag zee-otters bij lover's point willen kijken en Carmel by the see willen zien. Het aquarium schijnt ook leuk te zijn. Wij reisden met 2 kleine kinderen. Zonder kun je ongetwijfeld meer zien op een dag, maar genoeg leuks te doen daar!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
En zo heeft ieder zn eigen toppers en floppers 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-