Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Maksim: New Mexico loop

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Maksim
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Maksim: New Mexico loop

Bericht door Maksim »

Hallo

Onverwachts hebben ik en mijn vriendin toch de tijd en middelen om dit jaar naar de USA te trekken.
Voor mij zou het de 6de keer zijn, voor haar de 4de. We hebben dus al wat ervaring.

We willen echter liefst zo veel mogelijk nieuwe steden/parken/bezienswaardigheden doen in het Zuidwesten, en dat is omwille van onze reisgeschiedenis niet evident. Mijn oog viel daarom tijdens het plannen op de regio Noord-New Mexico en Noord-Arizona. Volgende voorlopige route werd ineen gepuzzeld:

DO dag 1: vlucht Brussel > Albuquerque
VR dag 2: Albuquerque (tips voor bezienswaardigheden welkom)
ZA dag 3: Albuquerque > Bandelier NM > Santa Fe
ZO dag 4: Santa Fe (is deze dag nodig?)
MA dag 5: Santa Fe > Four Corners monument > Kayenta
DI dag 6: Kayenta > Monument Valley > Sedona
WO dag 7: Sedona
DO dag 8: Sedona > Flagstaff
VR dag 9: Flagstaff > Gallup > Albuquerque
ZA dag 10: vlucht Albuquerque > Brussel
ZO dag 11: aankomst Brussel

Alle tips zijn welkom. Sedona en Flagstaff bezocht ik reeds enkele malen, maar wil deze prachtige regio tonen aan mijn vriendin :wink:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Reis Maksim: New Mexico loop

Bericht door Henriëtte »

Enkele mooie parken die wel in deze route in te passen zijn:
-Kasha Katuwe Tent Rocks tussen Albuquerque en Santa Fe
-Canyon de Chelly bij Chinle in Arizona (misschien net wat lastiger in de route in te passen)
-Wupatki National Monument (ten noorden van Flagstaff)
- El Morro National Monument (ten zuiden van de lijn Gallup - Albuquerque)

Four Corners Monument is drie keer niks, gewoon lekker voorbijrijden!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Maksim, leuke reis :thumbup:
Misschien kun je voor de omgeving van Albuquerque en Santa Fe nog wat tips halen uit ons reisverslag 2010
(Hoewel we daar door omstandigheden minder hebben kunnen doen dan we van plan waren :cry: )
Maksim
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Maksim »

Bedankt voor de replies!

Ik zal misschien even toevoegen welke parken/monumenten ik reeds bezocht heb (en dus waarschijnlijk geen grote omweg voor ga maken tijdens deze reis).

In de buurt van Flagstaff: Wupatki, Sunset Crater, Barringer Meteor Crater, Museum of North Arizona, Walnut Canyon
In de buurt van Sedona: Montezuma Castle, Montezuma Well, V-V site, Schnebly Hill road
In het zuiden van New Mexico: Guadalupe State Mts, Carlsbad Caverns, Roswell, White Sands NM, Magdalena + VLA

@Henriëtte: bedankt voor de tips! Ik check alvast je site voor de volledige uitleg :)
@Vana: dit ga ik zeker doornemen! thx!
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Maksim schreef: @Henriëtte: bedankt voor de tips! Ik check alvast je site voor de volledige uitleg :)
Helaas lopen we een beetje achter met het beschrijven van de parken, El Morro NM is nog niet gedaan. Maar in ons reisverslag van 2011 kan je wel lezen dat wij echt heel erg door dit park werden verrast, het was veel mooier dan we vooraf hadden ingeschat.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou dus in jouw reis Sedona en Flagstaff overslaan en wellicht Chaco Canyon, Aztec Ruins, Mesa Verde en Canyon de Chelly toevoegen.
Santa Fe vinden velen de moeite waard. Ik heb meer met ABQ en vind bv Old Town aantrekkelijker dan die toeristisch Plaza in Santa Fe.
Als je via El Morro en El Malpais terug reist naar ABQ kan je wellicht ook Sky City (Acoma Pueplo) toevoegen. In Gallup is het El Ranco hotel met zijn prachtige lobby. Ten noorden van Gallup is ook nog Zuni Pueblo. 4Corners is wel een toerist trap maar als je er toch langs komt waarom niet even handen en voeten in 4 staten plaatsen? Hadden we het al over Taos gehad? Niet mijn favorite plaats maar we zijn allemaal anders.
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer