Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JoycedeMan: PHX - GC- LV - YNP - SF - LA - PHX

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JoycedeMan
Amerika-newbie

Reis JoycedeMan: PHX - GC- LV - YNP - SF - LA - PHX

Bericht door JoycedeMan »

Op 10 september vertrekken wij (m'n vriend en ik) naar Amerika voor een rondreis van bijna vier weken. Het is voor mij de eerste keer dat ik Amerika aandoe, mijn vriend is er al vaker geweest maar ook nog niet aan de Westkust. Op dit forum heb ik al veel nuttige informatie voorbij zien komen over reizen langs de westkust, maar misschien hebben jullie nog tips voor deze specifieke reis? Ons schema ziet er nu als volgt uit:
Datum Reisuren
10 sept. Aankomst Phoenix
11 sept. Phoenix
12 sept. Phoenix
13 sept. Reisdag Phoenix - Grand Canyon -Williams 4,5 uur
14 sept. Reisdag Williams - Las Vegas 4 uur
15 sept. Las Vegas
16 sept. Las Vegas
17 sept. Reisdag Las Vegas - ?? (ergens in DV) ??
18 sept. Reisdag ?? - Yosemite ??
19 sept. Yosemite
20 sept. Yosemite
21 sept. Reisdag Yosemite - San Francisco 3,5 uur
22 sept. San Francisco
23 sept. San Francisco
24 sept. Reisdag San Francisco - Monterey/Carmel 2,5 uur
25 sept. Monterey
26 sept. Monterey
27 sept. Reisdag Monterey - Santa Barbara ??
28 sept. Santa Barbara
29 sept. Santa Barbara
30 sept. Reisdag Santa Barbara - Los Angeles ??
1 okt. Los Angeles
2 okt. Reisdag Los Angeles - Phoenix ??
3 okt. Phoenix
4 okt. Terugvliegen
5 okt. Aankomst A'dam

We reizen met auto en overnachten in hotels/campings.
Omdat er familie woont starten we in Phoenix en eindigen daar.
In Las Vegas en Yosemite is het hotel/de camping al geboekt.

Tot aan Yosemite weten we dus aardig wat we willen, daarna zijn er echter een aantal 'open eindjes' waarover we onze twijfels hebben, hoop dat jullie hiervoor jullie ervaringen willen delen:
- Wat is een goede overnachtingsplaats/bezienswaardigheden in Death Valley?
- We twijfelen om 1,5 of 2,5 dag te blijven in SF. We willen graag Alcatraz zien en verder de 'geijkte' toeristische trekpleisters. Wat raden jullie aan?
- Voor het reizen van SF naar LA over de Highway 1 willen we zeker genoeg tijd uittrekken. Nu willen we Monterey en Santa Barbara aandoen. Nog andere tips?
- Is het handig om in LA in de buurt van Venice Beach te overnachten en dan met de auto downtown te rijden?

Het streven is een goede afwisseling van natuur en stad, daarnaast willen we aan het einde van onze vakantie ook een aantal keer het strand kunnen opzoeken.

Daarnaast nog een andere vraag:
Wat is de makkelijkste manier om te betalen in Amerika? Ik ga ervan uit dat veel met een credit card (Mastercard) te betalen is?

Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!
Roel11
Amerika-ontdekker

Re: PHX - GC- LV - YNP - SF - LA - PHX

Bericht door Roel11 »

Je kan tegenwoordig bijna overal met credit card betalen. Zelfs kleine inkopen in de supermarkt / tankstation. Is, mijns inzien, veruit het makkelijkste. Wij hadden voor het zekerste onze bankkaart ook opengesteld voor USA. Maar het gebruik van de bankkaart om geld af te halen (of pinnen), is duurder.

Ik veronderstel dat jullie omwille van die familie enkele van je startdagen in PHO verblijven?
In DV ben ik niet geweest vorig jaar. Dus daar ga je best de mening van anderen volgen...
In San Francisco is Alcatraz zeker de moeite waard. Ik vond de fietstocht naar de Golden Gate Bridge ook best wel leuk! Alsook de 49mile drive in SF. Je hebt er ook best wel wat winkels rond Market Street. En de Fisherman's Wharve 's avonds vond ik ook wel leuk.
Ikzelf sta niet echt wild van Monterey. Buiten het aquarium vind ik er niets aan. Santa Barbara vond ik wel super! Nog leuke stopplaatsen zijn Morro Bay, Pismo Beach...
http://thereandbackagaintravelforum.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/ThereAndB ... 6459488671" onclick="window.open(this.href);return false;
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb eigenlijk een paar vraagjes. Ik weet niet in hoeverre je al dingen geboekt hebt behalve Las Vegas en Yosemite, dat is al wel handig om te weten.

Waarom overnachten in Williams? Is het in grand canyon village al vol? of te duur? Probeer anders evt iets in Tusayan te vinden, dat ligt op 20 min rijden.

Normaal zou ik ook zeggen, overnacht in death valley. Er zijn overnachtingsmogelijkheden in Furnace Creek en Stovepipe Wells. Maar in jullie geval zou ik zeggen, overnacht in Lone Pine of misschien zelfs wel Bishop. De rit vanuit Death Valley naar Yosemite is de dag erna anders wel een heel erg lange en onderweg ga je veel mooie dingen missen. Of haal een dag van Monterey af en plak die ertussen, dat vind ik een betere optie eigenlijk. Rij dan vanuit Death Valley naar Mammoth Lakes bijvoorbeeld.
In Death Valley heb je oa Dantes view, zabriskie point, badwater, devils golf course, artist drive, mesquite sand dunes en ik zal nog wel het een en ander missen nu. Als je aan de westkant death valley verlaat is father crowley point ook nog een mooie stop.

Dan de rit Monterey - Santa Barbara. Op de volgende link klikken en je hebt een lijst van wat er onderweg evt allemaal te doen is. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 37#p648539 De tijd die google maps aangeeft ga je echt niet halen, want je wilt onderweg echt wel een aantal x stoppen, ga er vanuit dat deze rit een flink deel van de dag in beslag neemt.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor de rit LA - Phoenix, maar ik ga ervanuit dat dat zo ingepland is ivm evt laatste dag familie op het einde.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is mooi om voldoende tijd voor de kustweg te nemen, maar wat jullie plannen is wel heel erg veel. Als er nog iets te schcuiven is (eventueeel eerst naar LA, kust, SF en Yosemite?) zou ik die tijd liever voor Bryce en Zion gebruiken.
Ik zou ook zeker proberen een overnachting in de GC zelf te doen, kijk daarvoor op http://www.xanterra.com . Waarschijnlijk is het aardig vol, maar vaak checken of eens bellen loont vaak wel. Als jullie gaan kamperen dan is Mather CG een aanrader.

Marianne
JoycedeMan
Amerika-newbie

Re: Reis JoycedeMan: PHX - GC- LV - YNP - SF - LA - PHX

Bericht door JoycedeMan »

Bedankt voor jullie reacties!

Het klopt dat we graag een aantal dagen in Phoenix willen blijven om familie te bezoeken.
We hebben inderdaad gekeken om te overnachten in GC, maar helaas was dit allemaal al vol. Daarom dachten we om in Williams te overnachten, dat ligt op de route. Maar ik ga meteen ook even kijken naar Tusayan.

Ik ga ook even kijken naar de opties in Death Valley!
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis JoycedeMan: PHX - GC- LV - YNP - SF - LA - PHX

Bericht door Yeehaw »

In GCNP zijn vaak cancellations 001 303 297 2757
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer