Aangezien we maximaal zo een 12 nachten weg willen én amarillo een must is, kwam ik uit bij de volgende route:
Vlucht op Dallas.
Nacht 1: Allen, we verwachten smiddags in Dallas te landen. Vervolgens rijden we door naar Allen waar we graag Cabela´s gaan bezoeken, wat eten en overnachten. De dag erna willen we het outlet in Allen bezoeken en doorrijden naar Amarillo.
Voor tips om een leuke tussenstop richting Amarillo te maken staan we helemaal open.
Nacht 2 + 3 : Amarillo: We verwachten hier tegen de avond aan te komen, willen vervolgens een beetje rondwandelen door Amarillo en wat eten (Big Texan?). De dag erna willen we naar het AQHA Museum en de cadillac ranch. Vervolgens willen we tegen de avond bij de Palo Duro Canyon kijken om daar de zonsondergang te zien.
De volgende ochtend vertrekken we uit Amarillo, op naar de Palo Duro Canyon overdag voor de Lighthouse rots en doorrijden naar Caprock Canyons.
Nacht 4: (nog open) Vervolgens willen we doorrijden naar Fort Worth, maar ik denk dat de rit na zo een dag gewoon te lang is (circa 7 uur). Daarom willen we nacht 4 graag ergens op de route naar Fort Worth doorbrengen. De vraag is echter, WAAR? Is een bekendere plaats als Abilene aan te raden, of eerder een klein gehucht? We zijn beiden gek op paarden en natuur, dus een lodge op een ranch is ook een optie. Als jullie tips hebben, graag.
Nacht 5 + 6: Forth Worth: Na de nog onbekende stopover plek rijden we door naar Fort Worth, waar ik verwacht dat we rond 11/12 uur aankomen. Hier willen we naar de stockyards en een rodeo bezoeken.
Verder punt van overweging: Hotel in Dallas? Hotel in voorstad?
Nacht 7 +8 of eventueel nacht 6 + 7 willen we graag doorbrengen in of om Dallas. Wat raden jullie hier aan met betrekking tot de locatie, huurauto inclusief parkeren enz?
Is in Fort Worth genoeg te zien om daar twee nachten door te brengen? Of is het beter om 1 nacht in Fort Worth, 1 Nacht in een voorstad van Dallas en 2 nachten in Dallas zelf door te brengen?
Nacht 9 : Vanuit Dallas willen we na een tussenstop in Round Rock voor een outlet, naar Austin gaan en hier 1 nacht blijven.
Nacht 10 + 11 : San Antonio, vanuit Austin gaan we naar San Antonio. Hier willen we graag naar de Alamo, paar museums bekijken, naar de Lucchese Boot Company enz.
Nacht 12: Houston en vanuit Houston weer naar huis.
Zoals jullie zien zijn sommige zaken nog vrij open en hebben we wat tips nodig. Houston is eigenlijk het minst favoriet op de lijst, maar we moeten toch ooit een keertje thuis komen.
Tips, opmerkingen, aanmerkingen, commentaar, ervaringen hoor ik graag!