Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Anita34: tips voor onze reis SFO, LA, LAS VEGAS

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Anita34
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Anita34: tips voor onze reis SFO, LA, LAS VEGAS

Bericht door Anita34 »

Hallo allemaal,

Wij gaan binnenkort naar Amerika. Wij gaan de onderstaande route doen, maar ik ben nog niet zeker van alle plekken zoals Palm Springs en Phoenix. Deze plekken hebben we eigenlijk alleen gekozen ivm tussenstop omdat het te lang rijden is van San diego naar de Grand Canyon.

Hierbij wil ik dan vragen of jullie nog wat tips hebben voor de route / hotels en de dingen die we kunnen doen. De route van San Francisco naar LA staat al vast omdat we tickets voor La lakers hebben geboekt de 3e dag in de avond. Hotel San Francisco hebben we 1e 2 nachten alleen dat hotel maar blijkt nu dat t erg ver van de stad af zit, laatste nacht zou ik daarom het liefst in het centrum zitten.. iemand tips? De andere hotels heb ik geboekt met tips van alle andere topics, zijn deze goed (nog niet betaald dus kan ik nog cancelen)?

Ook willen wij een tour doen over de grand Canyon, is een vliegtuigje, ballonvaart of helicopter aan te raden en via welke website moet ik t boeken of dat ter plekke doen? Is een overnachting daar ook aan te raden of liever vanuit Phoenix gelijk door te rijden naar Las Vegas en vanuit daar een tour te doen?

10/11 oktober San Francisco Hotel: Pacific Inn Of Redwood City via hotwire** 78,31euro 2 nachten
10 okt niks want we komen aan om 18.00 uur op het airport
11 okt smiddags naar Alcatraz, sochtends SFO wat plekken bezoeken
12 okt Yosemite sochtends vroeg vertrekken en dan eind van de dag weer terug rijden naar San Francisco.

13e sochtends vroeg rijden naar LA Reisafst 352 km/ 6:50 minuten

13 t/m 15 Los Angeles Hotel: Hollywood Travellodge LA 184,30 euro 3 nachten
13 oktober 19.00 tickets Lakers game
14 en 15 okt vrij te besteden de bekende plekken bezoeken

Reisafstand 195 km/ 2:05 minuten (1e nacht LA Lakers game)
16 en 17 San Diego Hotel: Super 8 San Diego Area - La Mesa 87,20 euro 2 nachten, niks gepland stranden bezoeken

Reisafstand 204 km/ 2:15 minuten
18 okt Palm Springs nog geen hotel, vrij te besteden

Reisafstand 430.0 km/ 4:22 minuten
19 okt Phoenix nog geen hotel, vrij te besteden

Reisafstand 370.0 km /3:56 minuten
20 oktober Grand Canyon nog geen hotel, vrij te besteden

Reisafstand 445.0 km/ 6:36 minten
21 t/m 25 okt Las Vegas Hotel Trump via Hotwire 280,82 euro excl 96 euro resortfee 4 nachten. Staat vast, bekende plekken bezoeken.

Alvast bedankt voor alle tips!
Laatst gewijzigd door Anita34 op 03 okt 2012, 17:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Roel11
Amerika-ontdekker

Re: Tips voor onze reis

Bericht door Roel11 »

Hey,

Wat zijn je plannen in San Diego? Misschien is het een optie om dit te laten vallen en vanuit LA meteen naar Grand Canyon te trekken? In Phoenix is nl. nu niet meteen veel te zien...

Ik zou verkiezen om de GC per helicopter te doen. Volgens mij heb je een beter zicht, kan je betere foto's trekken etc... Je kan boeken via bvb http://www.maverickairlines.com/tour-gr ... -park.aspx

Mvg,
http://thereandbackagaintravelforum.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/ThereAndB ... 6459488671" onclick="window.open(this.href);return false;
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tips voor onze reis SFO, LA, LAS VEGAS

Bericht door PSVwally »

Kun je het eens uitschrijven van dag tot dag? Dus....

Dag 1 San Francisco
Dag 2 san francisco
Dag 3 san francisco yosemite etc, etc dan wordt het al wel duidelijk dat er wat vage dagen inzitten namelijk.

Je hebt bv laatste dag yosemite bij de 3e dag san francisco? Dat is geen dagtocht, daar moet je minimaal 1,5 dag voor uittrekken. Je mist dan ook de kustroute, doordat je met de lakers game zit.....
Verder, wat wil je in Phoenix doen? Dat is een flinke rit vanaf Palm Springs en je hebt er echt weinig tijd.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Paar vraagjes.
Anita34 schreef:Dag 1 t/m 3 San Francisco Hotel: Pacific Inn Of Redwood City via hotwire** 78,31euro 2 nachten (2e dag middag alcatraz), laatste dag Yosemite
Reisafst 352 km/ 6:50 minuten
Bedoel je dat je die laatste dag "even" op en neer naar Yosemite wil rijden ? Kan je nu al vertellen dat dat niet gaat lukken
Of rij je naar Yosemite en overnacht je dan daar ?
Anita34 schreef:Dag 3 t/m 6 Los Angeles Hotel: Hollywood Travellodge LA 184,30 euro 3 nachten
Reisafstand 195 km

Hoe kom je aan die 195 km ? Vanuit San Francisco naar LA is ruim 600 km en vanuit Yosemite naar LA bijna 500 km
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Je zou van San Diego naar de Grand Canyon ook de mooie route onderlangs kunnen rijden over de I 8 naar El Centro en daarna de 78 door de Chocolate Mountains naar Blythe. Dan verder via de 60 en de 71 naar Prescott en de prachtige scenic route 89a naar Sedona.

De omgeving van Sedona wordt wel één van de mooiste plekken van Amerika genoemd, zie hier en hier
Zie voor de route vanaf San Diego ons verslag (dag 8 tm 12)
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Vrij vertaald kom ik hierop:

1 Reis naar San Francisco
2 San Francisco (Alcatraz)
3 San Francisco - Los Angeles (via Yosemite)
4 Los Angeles (La Lakers)
5 Los Angeles
6 Los Angeles - San Diego
7 San Diego
8 San Diego - Palm Springs
9 Palm Springs - Phoenix
10 Phoenix - Grand Canyon
11 Grand Canyon - Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas - Huis
16 Thuis

Dag 3 is onmogelijk. Eigenlijk op 1 dag heen en weer naar Yosemite vanuit SanFran is dat ook.
Ik zou Phoenix uit de route halen, en inderdaad via Sedona rijden.
Alleen maar steden en geen natuur? (buiten de Grand Canyon).
Geen kustroute?
Gezien de korte tijd zou ik idd rechtstreeks naar Las Vegas gaan en daar een tour doen.
Palm Springs is duur qua hotels. Daarom heb ik in Indio geslapen. Ook niet echt een aanrader dat hotel (Best Western Date Tree).
Misschien toch maar een een uitstapje naar het Joshua Tree National Park?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Er gaan geen heli flights vanaf Las Vegas naar Grand Canyon National Park. Ze gaan naar Grand Canyon West op tribal land waar ook de Skywalk is. Velen noemen dit een dure tourist trap en niet te vergelijken met de real thing aka GCNP south rim of north rim. En als je GCNP wil overslaan waarom zou je dan via Phoenix rijden? Ga dan van Pam Springs rechtsreeks naar Las Vegas. Het is me onduidelijk hoe je de route gaat doen tussen SF en LA.
marloesss
Amerika-ontdekker

Bericht door marloesss »

Zelfde reactie als de anderen: via Yosemite naar LA is veel km's maken voor niks, want je hebt helemaal geen tijd in Yosemite.
Ik zou even voor mezelf op een rijtje zetten wat je precies wel en niet wilt zien (wel/geen steden, wel/geen pretparken, wel/geen natuur).
En dan een handige route bedenken. Als je bijv. heel graag naar Sea World wilt kan ik me voorstellen dat je naar San Diego gaat, anders kun je net zo goed in LA één van de vele parken uitzoeken.
Dan zou je tijd hebben om via Page te rijden (antilope canyon) en daarna Bryce/Zion Las Vegas.
Maar dat hangt er natuurlijk vanaf of je van natuur houdt of juist liever in steden blijft!
Anita34
Amerika-ontdekker

Bericht door Anita34 »

Ik heb t allemaal aangepast zoals we het zouden doen. Is Yosemite nog steeds niet te doen dagtrip van SFO naar Yosemite en dan terug naar SFO? We willen niet naar pretparken. We willen graag wat zien van de natuur maar ook de leuke plekken in de steden. Sorry voor de verwarring, nu met de data's is het wat duidelijker.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Anita34: tips voor onze reis SFO, LA, LAS VEGAS

Bericht door markro »

Anita34 schreef:... maar ik ben nog niet zeker van alle plekken zoals Palm Springs en Phoenix. Deze plekken hebben we eigenlijk alleen gekozen ivm tussenstop omdat het te lang rijden is van San diego naar de Grand Canyon.
Welkom op dit informatieve en gezellige Amerikaforum.

Ik plaats hier een stuk tekst, dat ik al eens eerder op het forum heb gezet en misschien doe je daar ideeën uit op.

San Diego is zeker de moeite waard, bezoek bijvoorbeeld het oude gedeelte (Old Town), het Gaslamp Quarter, Horton Plaza (winkelgebied), Balboa Park (o.a. diverse musea en een dierentuin), Sea World, schiereiland Coronado en aan de haven Seaport Village. Tevens in de haven het San Diego Aircraft Carrier Museum, het vliegdekschipmuseum, de USS Midway (CV-41).
Je kan westelijk van San Diego naar Point Loma met het hoger gelegen Cabrillo National Monument Park. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht op San Diego.

Een idee is om als je van San Diego naar Palm Springs rijdt, oostelijk van San Diego via Interstate 8 en via highway 79 naar het noorden te rijden. Dan rijd je via het leuke, kleine westernstadje Julian (bekend van zijn appeltaart en appelcider).

Verder via wegnummer 79, bij Aguanga de 371 op, later de 74 richting Palm Springs. Voordat je bij Palm Springs komt rijd je hoog en heb je een mooi uitzicht op de veel lager gelegen stad.

Als je in Palm Springs overnacht kan je de volgende dag verder noordelijk gaan naar Yucca Valley (hier kan je eventueel ook prima overnachten (hotels, restaurants, winkels) en minder heet dan in Palm Springs), en dan bij de plaats Joshua Tree (noord-west ingang) of de plaats Twentynine Palms (noordingang) het Joshua Tree National Park ( http://www.nps.gov/jotr/index.htm ) ingaan. Dit kan je doorrijden (hier en daar een uitzichtspunt, wandeling) naar het zuiden.
Dan kom je op de Interstate 10, die je naar het oosten volgt. Je passeert na de plaats Blythe de Colorado Rivier (tevens grens tussen de staten Californië en Arizona). Een stuk verder pak je de afslag naar highway 60. Je komt door veel kleine plaatsjes, die soms groter op de kaart zijn, dan in werkelijkheid. Soms bestaan ze uit niet meer dan 5 huizen en een postkantoor. Dan kan je na de plaats Aguila doorgaan naar Wickenburg of je gaat via wegnummer 71 rechtstreeks naar de grotere plaats Prescott (Arizona). Dit is een behoorlijke plaats met genoeg overnachtingsgelegenheden, restaurants en winkels.

Even ten noorden van Prescott pak je de fantastisch mooie weg met nummer 89A richting Sedona.
Je komt bij de plaats Jerome. Dit is een oude kopermijnstad.
Klein zijstapje: ongeveer een mijl ten noorden van Jerome ligt de historische Gold King Mine & Ghost Town. (klein spookstadje)

Je komt bij de plaats Clarkdale. Hier kan je een dieseltreinrit door de Verde Vallei maken. Je kan het Tuzigoot National Monument bezoeken. Dit zijn ruïnes van indianenwoningen.

Je komt in de plaats Sedona met zijn souvenirwinkels en prachtige rode rotsen, waar veel mooie wandelingen gemaakt kunnen worden. Ook zijn er Jeeptours te boeken, die de omgeving in gaan.

Te overwegen is om een zijstap te doen, bijvoorbeeld vanaf Sedona naar de Interstate 17 om de in de rotsen gelegen indianenwoningen van Montezuma Castle NM te bezoeken (erg mooi).

Na Sedona rijd je verder over wegnummer 89A via de prachtige Oak Creek Canyon. Hier kan je een bezoek brengen aan het Slick Rock State Park. Als je via de haarspeldbochten uit de kloof bent gekomen, is er meteen rechts een uitkijkpunt, waar mooie uitzichten zijn op de beboste hellingen en de kloof in de diepte.

Uiteindelijk kom je in de grotere plaats Flagstaff (hotels, restaurants, winkels). Hier kan je een stukje van de Route 66 rijden als je dat wilt.
Van hieruit kan je dan richting de Grand Canyon. Of via highway 180, of eerst westelijk naar Williams (Route 66, van hieruit vertrekt er een (toeristische) stoomtrein naar de Grand Canyon) en dan noordelijk via wegnummer 64.

In het plaatsje Tusayan zijn diverse hotels en restaurants. Ook is hier het vliegveld, waarvandaan je een vlucht kan maken boven de Grand Canyon. Per helicopter of klein vliegtuig (bijvoorbeeld een Cesna). Als je gaat vliegen met een vliegtuigje, zorg dat je een raamplaats hebt (sommige vliegtuigen hebben 3 stoelen op rij) en dat de vliegtuigvleugels hoog zitten, dus boven de ramen, zodat je een goed uitzicht hebt (vooraf vragen). Er valt goed te filmen en te fotograferen vanuit een vliegtuigje. Kijk in de hotels en/of bezoekerscentra naar folders van vliegmaatschappijen, die boven de Grand Canyon vliegen. Regelmatig vind je daarin kortingsbonnen voor de vlucht.

Beter is het om een overnachtingsplaats te zoeken in het Grand Canyon National Park zelf, zie http://www.nps.gov/grca/index.htm . Dan zit je dichter bij de canyon en kan je lopend en/of met shuttle bus een deel van de zuidkant (south rim) bezoeken. Zorg dat je een zonsondergang of zonsopkomst meemaakt. Of beide. Dat is een prachtige gewaarwording (hopen dat het onbewolkt is).
Om in het park te overnachten moet je lang van te voren (half jaar of langer) reserveren, dat kan via http://www.xanterra.com/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Even een tip, als je je route update, doe het dan opnieuw plaatsen in het topic ipv het 1e bericht aan te passen. Vooral als het meerdere pagina's gaan worden door grote lappen tekst hebben de meeste geen zin om steeds terug te moeten klikken.

Je Lakers kaartjes gaan je opbreken om Yosemite te kunnen bekijken, want je hebt daar echt geen tijd voor. SF - Yosemite Valley - SF is zonder stops minimaal 7.5u rijden en als je glacier point of dergelijke wil zien nog veel langer. (tik in google geen yosemite np in, maar yosemite valley ;) )

Wat ik dan zou doen is proberen je laatste nacht SF te annuleren (of die had je nog niet geboekt toch??) en de kustroute te gaan rijden. Rij van SF via Monterey naar Cambria/Pismo of Morro Bay. Dan de dag erna naar LA. Dan pak je toch nog een hele mooie route mee, want de highway 5 is een stuk minder mooi dan de pacific highway 1.

Markro post een mooi stuk, alleen denk ik dat er voor jullie veel te weinig tijd is om dat allemaal te gaan doen.

Van San Diego naar Sedona is ook zeker 8 a 9 uur rijden. Dit kan gewoon niet zonder af en toe even te stoppen namelijk. Vanaf Palm Springs is het ook nog zeker 6u rijden. Ik zou die hoek mss helemaal overslaan en kiezen voor Palm Springs/ Joshua Tree en dan overnachten in Twentynine palms en de dag erna naar de GC door te rijden, evt over route66 en dan een volle dag bij de GC te spenderen. Dan krijg je 2 nachten bij de Grand Canyon, maar heb je tijd zat om te kijken, te wandelen en om je vlucht te gaan doen. Mocht je de vlucht online willen boeken (kan ook ter plekke) dan zou je hier eens kunnen kijken http://www.papillon.com/ , let wel op dat je de south rim als vertrekpunt kiest en niet per ongeluk las vegas ofzo.
Anita34
Amerika-ontdekker

Bericht door Anita34 »

Hallo allemaal,

Super bedankt voor de tips. Ik heb het nu aangepast en laat Phoenix en Palm Springs vallen uit de route. De 12 gaan we toch proberen Yosemite te doen. Ik zag dat het ongeveer 3,5 uur rijden heen rijden is van SFO - Yosemite. Maar we willen het zo graag zien dan vroeg uit bed gaan bijv 7uur sochtends en dan weg rijden, als we al een klein stuk van het park hebben gezien vinden we het al geweldig. Daarnaast heb ik wat meer parken erin gezet. Dus 1 nacht San Diego ipv 2 nachten. Ipv palm springs dat we dicht in de buurt van Joshua zitten en dat park kunnen bezoeken. Doorrijden naar Grand Canyon 2 nachten in de buurt logeren. Daarna doorrijden naar Bryce Canyon daar in de buurt 1 nacht en dan door naar Las Vegas. Wat vinden jullie van deze route? Nog tips voor hotels?

10/11 oktober San Francisco Hotel: Pacific Inn Of Redwood City via hotwire** 78,31euro 2 nachten
10 okt niks want we komen aan om 18.00 uur op het airport
11 okt smiddags naar Alcatraz, sochtends SFO wat plekken bezoeken
12 okt Yosemite sochtends vroeg vertrekken en dan eind van de dag weer terug rijden naar San Francisco. Hotel nog boeken

13e sochtends vroeg rijden naar LA Reisafst 352 km/ 6:50 minuten
13 t/m 15 Los Angeles Hotel: Hollywood Travellodge LA 184,30 euro 3 nachten
13 oktober 19.00 tickets Lakers game
14 en 15 okt vrij te besteden de bekende plekken bezoeken

Reisafstand 195 km/ 2:05 minuten
16 okt San Diego Hotel: Super 8 San Diego Area - La Mesa 1 nacht

Reisafstand 3:00 minuten
17 okt dicht bij Joshua Park nog geen hotel

Reisafstand 6:25 minuten
18 / 19 okt Grand Canyon nog geen hotel

Reisafstand 5:58 minuten
20 oktober Bryce Canyon nog geen hotel

Reisafstand 4:45 minten
21 t/m 25 okt Las Vegas Hotel Trump via Hotwire 280,82 euro excl 96 euro resortfee 4 nachten. Staat vast, bekende plekken bezoeken.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Blijf dan die nacht in Yosemite (als je nog iets kan vinden) en rijd op de 13de van Yosemite naar LA. Terugrijden naar SF is zinloos want in 6.5 uur kan je de kustroute tussen SF and LA niet rijden. Die neemt eerder 10 uur.
Anita34
Amerika-ontdekker

Bericht door Anita34 »

Dat is inderdaad een beter idee! Bedankt voor de tip! Americas Best Value Inn Yosemite ** gevonden voor 60euro per nacht. is 22,5 km van Yosemite. Dat vind ik te doen en dan vanuit daar in de ochtend door naar LA. Jammer genoeg 1 dagje SFO missen maar dan moeten we dag 2 alles doen. Ik ga nog even verder kijken voor andere hotels. Nog tips?
marloesss
Amerika-ontdekker

Bericht door marloesss »

Bryce best western, er zijn er twee, een nieuwe en een oudere, maar maakt voor jullie niet zoveel uit want je bent er toch niet lang. Liggen wel direct bij de ingang dus niet lang rijden na zonsondergang.
marloesss
Amerika-ontdekker

Bericht door marloesss »

In grand canyon via grandcanyonlodges.com daar kun je kijken wat er nog vrij is op jullie data!
Anita34
Amerika-ontdekker

Bericht door Anita34 »

Super bedankt voor alle tips!
Lager
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Lager »

Ben net terug van een waanzinnig gave vakantie in VS en kan je aanraden meer tijd te besteden in de natuur als je ook een beetje van rust houd.

De halve dag in Yosemite is echt maar dan ook echt heel kort. Vanuit San Francisco is het 4 uur rijden met een stuk interstate maar ook nog door verschillende kleine stadjes met stoplichten enzo, daarna ook nog een heel eind richting de Valley. Als je de Valley al wilt zien. Wij hebben er 3 nachten gekampeerd en dat was veel te kort om er echt uitgebreid van te genieten. We hebben eerst Glacier point gedaan, dat is een lange en bochtige rit omhoog maar zeker de moeite waar waar je uiteindelijk een waanzinnig uitzicht hebt. De dag era zijn we eens door de valley heen gegaan maar die vonden wij eigenlijk minder spectaculair als je Glacier point al hebt gezien, zeker nu er ook geen watervallen zijn. Je hebt nu ook geen tijd om Sequoia trees te zien.

Was voor werk in San Francisco maar in 1 volle dag kun je prima Alcatraz, Golden Gate, Fishermans Wharf bezoeken en nog een snel rondje over Union square.

Maar natuur is in VS een stuk spectaculairder dan de steden dus advies is om ook lekker wat natuur mee te pakken om echt wat rust te vinden.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij hebben er 3 nachten gekampeerd en dat was veel te kort om er echt uitgebreid van te genieten. We hebben eerst Glacier point gedaan, dat is een lange en bochtige rit omhoog maar zeker de moeite waar waar je uiteindelijk een waanzinnig uitzicht hebt.
Welke america's best value inn hebben jullie? In Oakhurst? Ga ervanuit dat het zeker 4 tot 4.5u rijden is naar het visitors center vanaf jullie hotel. Niet qua afstand, maar ook omdat je op de big oak flat road nog wel een keer wilt stoppen.
Rij je via de 140 dan is er een stuk 1 richtingsverkeer waar de stoplichten elk kwartier op groen staan en dan weer een kwartier op rood.
Ik zou dan de 1e dag je concentreren op de vallei en evt tunnel view en de ochtend erna naar Glacier point rijden. Zo hadden wij het ook opgebouwd bij gebrek aan tijd. Dan zo begin van de middag richting LA rijden, dan kom je daar tegen de avond aan. Of je ook tijd hebt om in de Mariposa grove sequoia's te gaan bekijken..... geen idee.

Wij vonden 1.5 dag net wat te kort, maar hebben zeker de highlights wel gezien (voor zover die open waren). In 3 dagen zou ik het puur voor het park echt wel gezien hebben. Ik zou daar best een aantal weken kunnen staan, net als bv in zwitserland in de alpen op een camping, maar ik denk dat ze zeker wel een heel groot stuk kan zien. Ze komt er dan nog wel achter dat ze terug wil ;)

Je hotel ligt trouwens nog wel dik een uur buiten San Francisco. Opzich niets mis mee, maar op dat stuk van de 101 (4 of 5 baans) heb je wel vaak file. Geen idee of er een treinstation in de buurt zit, mss is dat net zo handig, want in SF heb je de auto eigenlijk helemaal niet nodig
Anita34
Amerika-ontdekker

Bericht door Anita34 »

Hallo allemaal,

Nog super bedankt voor alle tips. Wij hebben gekozen voor een niet te drukke vakantie dus af en toe wat langer op een plek te verblijven. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad en ook via de tips op dit gehele forum want daardoor hadden we echt goede hotels/motels. Voor wie het wil weten en nog tips nodig heeft kwa hotels en plekken dit is onze route geweest:

San Francisco2 nachten Paciffic Inn of Redwoon City** 40 euro per nacht incl ontbijt, gratis wifi en gratis parkeren. Prima hotel alleen ver van het centrum van SFO af, ong 40 min. Wel ongeveer 15 min vanaf het vliegveld dus voor een nachtje naar of van het vliegveld is dit een goedkope optie. Anders niet echt een aandrader want met file doe je er soms een uur over om terug te gaan naar je hotel.

1 nacht hotel Milano op Union Square*** 108 euro via hotwire. Super hotel, dicht bij de mall waar je een foodcourt hebt en een bios voor savonds. Ik had hier graag nog een nachtje extra willen blijven. Wat netjes en schoon. Parkeren is 48 dollar, heel duur dus maar er zijn in de buurt genoeg parkeerplekken waar je voor goedkoper kon parkeren. Voor 1 nachtje hadden wij t ervoor over omdat de stad druk is.

Los Angeles/Hollywood:3 nachten Travellodge Hollywood** incl ontbijt, gratis wifi en gratis parkeren 62 euro per nacht. Ontbijt was simpel maar voor ons prima, hotel was schoon en goede kamer. Het is ongeveer 10min rijden naar de hollywood boulevard waar alles gebeurd. Maar je kan makkelijk de metro of bus pakken in de buurt. Ong 15min rijden naar LA. Wij vonden zelf 3 nachten teveel voor LA/ Hollywood, we hadden zo'n citytour gedaan 1 dag en toen hadden we alles wel gezien. Dus hebben we een dagje hollywood boulevard gedaan en Santa Monica beach waar we lekker op t strand hebben gelegen. Wij vonden 2 nachten meer dan genoeg.

San Diego:2 nachten Super 8 La Mesa** incl ontbijt, gratis wifi en gratis parkeren 40 euro per nacht. Ontbijt was kellogs en wat zoete broodjes met koffie en thee niet veel dus maar wij vonden t prima. Kamers vonden wij erg mooi en netjes en schoon. Locatie was ook prima, ongeveer 10-15min rijden naar Mission Bay en Coronada beach. Wij vonden het super in San Diego, alles was heel mooi en wij hadden toen we een strand dagje hadden op Coronada beach 2 dolfijnen gezien, zonsondergang is ook echt super. Zeker een aanrader om San Diego niet te vergeten in je route. Vanuit LA naar San Diego stop dan ook even bij de Premium outlet, je kan er super goed shoppen met vele merken die echt goedkoop zijn en er zijn genoeg tentjes waar je heerlijk kan eten. Dus een leuke tussenstop.

Scottsdale:1 nacht DoubleTree by Hilton**** 50 euro per nacht incl parkeren en gratis wifi via hotwire. Het hotel was super mooi, met grote kamers. Ook heerlijk zwembad. Was dichtbij old town en de mall waar je lekker kon eten. Scottsdale vonden wij erg leuk, hadden graag nog dagje Phoenix willen doen maar moesten de volgende ochtend door naar Grand Canyon.

Grand Canyon:Red Feather Lodge motel** 57 euro per nacht incl gratis parkeren. Het hotel is ongeveer 10min rijden vanaf de rim dat is sochtends makkelijk te doen. Wij konden geen kamer vinden op t park zelf en vonden dit een prima vervanger. Motel heel simpel, vonden wij het minst leuke motel van allemaal maar prima voor een nachtje vooral voor de prijs en locatie. Helicoptertour gedaan was geweldig, ga daarvoor eerst naar zo'n informatiebalie en haal een map, daarin staan kortingen voor verschillende tours. Motel is dicht bij het vliegveld. Ze bieden gratis wifi aan, maar op onze kamer konden wij niet internetten dus moet dat bij de bali.

Via het park van de Grand Canyon ga je naar Bryce, zorg dus dat je sochtends op staat, spullen meeneemt, de Grand Canyon bezoekt en dan door rijd naar Bryce want dat ligt in de route. Wij wisten dat eerst niet hadden toen eerst bij de Grand Canyon rondgelopen en gereden daarna weer terug naar t hotel en toen pas weggegaan, moesten we dus weer diezelfde route afleggen. Er staat wel ongeveer 4uur voor om te rijden naar Bryce maar het duurt langer omdat je op de routes niet hard mag rijden. Maar wel een leuke route.

Bryce Canyon:1 nacht Bryce Canyon Lodge Western Cabin 175euro per nacht wifi alleen bij de bali. We hadden een heel gezellig huisje met open haart en paar minuutjes lopen vanaf de Rim. Het was sochtends geweldig om lekker lopen de zonsopgang te zien. Bryce Canyon is 100% de moeite waard om te bezoeken. Wij vonden het huisje wel duur maar je betaald voor de locatie. We zagen dat net voor de ingang een Best Western Plus hebt en nog 2 andere hotels. Die waren toen we gingen boeken helaas niet meer beschikbaar. Maar dit is een goedkopere optie en je rijd zo het park in. Is ook veel goedkoper, volgens mij zat daar ook ontbijt en wifi in dus had ik liever geboekt. Heb je t geld ervoorover dan is zo'n huisje wel een leuke ervaring. Maar als ik minder zou kunnen betalen voor 1 nachtje had ik toch gekozen voor Best western plus Ruby's inn is toch weer 100 euro minder.

Las Vegas:4 nachten Trump hotel***** 60 euro per nacht hotwire incl gratis wifi en gratis parkeren. Wel 27 dollar resort fee per nacht en extra nog de tips die je geeft voor de vale parking en free shuttels. Het hotel ligt iets verder van de strip maar er gaat tot 12uur snachts om de 10min een gratis shuttle naar Ceasers en Winn. Met de auto kun je ook op veel plekken gratis parkeren dus dat is ook een optie. Taxi prijs vonden wij ook wel meevallen van de Palms naar Trump was 10 dollar.

Het hotel heeft ook geen casino, wij vonden het heerlijk want als je binnen kwam rook het erg lekker en was het lekker rustig. Het hotel is ook echt super mooi en wij hadden een studio kamer met zicht op de stripp en die was geweldig. Kamers waren heel groot met een keukentje erbij, schoon, leuk bankstel, groot bed en een grote badkamer. Je krijgt ook elke dag gratis 2 flesjes water. Hotel heeft ook een heerlijk zwembad en de prijzen voor het eten en ontbijt vonden wij meevallen. Je krijgt ook heel veel per portie. Dit hotel raden wij dus zeker aan. Bezoek voor de shoppers ook premium outlets, er zijn er 2. 1 op 8min rijafstand en de ander op 10min rijafstand.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer