Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Marsjeeh; Zomer '13 3 weken Westkust

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
marsjeeh
Amerika-ontdekker

Reis Marsjeeh; Zomer '13 3 weken Westkust

Bericht door marsjeeh »

Hoi allemaal,

Al een hele tijd meegekeken op dit forum, maar dan nu toch echt de eerste post.
Aankomende zomer ga ik samen met een vriendin ( we zijn 24 en 25) 3 weken op roadtrip door het Westen van Amerika!
Gisteren hebben we een eerste versie van onze route gemaakt en graag zouden wij hier tips, trucs, op- en/of aanmerkingen op willen krijgen :)

hieronder het overzicht;

15 aug - van Ams naar San Francisco
16 aug - San Francisco
17 aug - San Francisco
18 aug - van San Francisco naar Yosemite National Park
19 aug - Yosemite National Park
20 aug - Van Yosemite naar Las Vegas
21 aug - Las Vegas
22 aug - Las Vegas
23 aug - van Las Vegas naar Zion
24 aug - Zion
25 aug - Van Zion naar Grand Canyon
26 aug - Grand Canyon
27 aug - van Grand Canyon naar Lake Havasu
28 aug - van Lake Havasu naar San Diego
29 aug - San Diego (Sea World)
30 aug - van San Diego naar L.A.
31 aug - L.A.
1 sept - L.A. (universal studio's)
2 sept - van L.A. naar Monterey of Carmel
3 sept - Monterey/Carmel
4 sept - van Monterey/Carmel naar San Francisco
5 sept - van San Francisco naar Amsterdam

Dit is onze opzet van de reis. We hebben via Google Maps de afstanden al even bekeken, en op een paar dagen rijden we vrij veel, maar de dag daarna blijven we wel altijd op 1 plek, dus daar hebben we zelf niet zoveel problemen mee.
Ook zou ik graag willen weten welk deel van Grand Canyon het leukste is om te bekijken. We zijn van plan om in Flagstaff te verblijven en vanaf daar naar de Grand Canyon te gaan. is dat goed te doen en komt dat goed uit met de afstanden waar we vandaan komen en waar we naartoe gaan?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes, Marcella
Dude
Moderator

Re: Reis Marsjeeh; Zomer '13 3 weken Westkust

Bericht door Dude »

Hoi Marcella,

Welkom op het forum.
Jouw route is op papier wel te doen maar de afstand tussen Yosemite en Las Vegas op één dag doen is niet aan te raden. Ook de afstand van Zion naar Grand Canyon (south) is behoorlijk. Ook sla je zo het mooiste park (vind ik) van het zuidwesten over, Bryce Canyon, en dat vind ik doodzonde op een eerste usa rondreis.
Slapen in Flagstaff zou ik niet doen, want dat ligt nog op een uur rijden van de rim en het park. Kijk voor accomodatie op de site van xanterra voor iets in het park. Als backup kan je ook in Tusayan terecht.
Verder heb je wel overal tijd genoeg al is één overnachting tussen LA en SF wel krap.
Moet het een rondje zijn? Je kan bv ook starten in SF en eindigen in LA of Phoenix, dan schep je wat ruimte om wat extra dagen in te vullen onderweg.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
marsjeeh
Amerika-ontdekker

Bericht door marsjeeh »

Hoi Bart,

Heel erg bedankt voor je reactie!
Waar zouden wij dan het beste kunnen overnachten tussen Yosemite en Las Vegas? En wat zou een eventuele goede tussenstop zijn tussen Zion en Grand Canyon? We moesten wel keuzes maken, omdat we helaas niet alles kunnen kiezen en daarom (ook door verhalen van anderen) gekozen hebben voor Zion en Grand Canyon.
Maar suggesties over hoe we die dagen eventueel anders kunnen aanpakken en we van alles dan een beetje zien is altijd welkom :)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Als je vanuit de vallei van Yosemite en over de Tioga Pass rijdt naar Las Vegas doe je daar 8 uur over via Death Valley en dan heb je, bij manier van spreken, enkel de binnenkant van de wagen gezien. Hier zou je best een overnachting inplannen (meeste doen er 2 op dat stuk) ergens rondom Mammoth Lakes, Bishop of Lone Pine.

Van Zion naar Grand Canyon kan je eventueel opdelen door een stop in Page, waar ook veel te zien is (antelope canyon, horseshoebend, lake Powell, ...) Je kan dan eventueel in de vroege morgen via Bryce rijden zodat je daar toch ook iets van kan meepikken al is een korte wandeling wel aan te raden om een veel betere indruk te krijgen van het park.

Moet het een rondje zijn voor jullie of willen jullie eventueel iets laten vallen, bv de kustroute?

Bart
Grts, Bart

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou vanuit Yosemite naar Lone Pine rijden en de dag erna naar Las Vegas door Death Valley. Als je meer dagen zou hebben zou ik ook zeggen Yosemite - Mammoth Lakes ofzo, maar in dit geval ga je anders elders echt dingen moeten schrappen.

Ik ben het met the Dude eens dat Page de beste tussenstop plaats is, maar ik zou die dag dan niet Bryce een bliksembezoek brengen, maar de highlights van Page doen die hij aangeeft. Bryce verdiend zeker wel meer dan een dagdeel.

Heb je al tickets? Want als het Persé een rondje moet zijn zou ik dat vanuit LA doen. En dan de planning van LA op het einde houden. Dag 2 ben je wrs toch vroeg wakker ivm tijdsverschil en dan zou je gelijk kunnen gaan rijden. Ik zou de kustroute wel een dag langer maken. Ik zie die dag Monterey staan, wat wil je daar gaan doen? Whalewatch tour of zijn er andere speciale dingen? Wij zijn ook vanuit LA vertrokken en zijn eerst naar Pismo Beach gereden. Die dag hebben we flink wat tijd in Camarillo (shopping outlet) en santa barbara doorgebracht, waardoor we pas in het donker tegen 20u bij Pismo waren. De dag erna om 8.30 zaten we in de auto naar Monterey, waar we (zonder grote wandelingen) tegen 15u aankwamen. Tickets gehaald voor de whalewatchtour de dag erna, ingecheckt in hotel en daarna zijn we tegen 16.30 de 17-miles drive in Carmel/Monterey gaan rijden. De dag erna dus de whalewatch tour (de vroegste) en daarna door naar San Francisco. Daar waren we tegen een uur of 16.

Verder zou ik niet puur alleen voor Sea World naar San Diego gaan. De dagen Lake Havasu - San Diego en de dag Seaworld zou ik dan 1 dag Vegas extra voor inplannen en een dag Bryce.... En dan ipv lake havasu van de grand canyon naar kingman rijden, maar die keuze is natuurlijk geheel aan jullie.

15 aug - van Amsterdam naar LA
16 aug - LA- Pismo Beach (kan in principe tot Cambria als je het red)
17 aug - Pismo beach - Monterey
18 aug - Monterey - San Francisco
19 aug - San Francisco
20 aug - San Francisco
21 aug - San Francisco - Yosemite
22 aug - Yosemite
23 aug - Yosemite - Lone Pine
24 aug - Lone Pine - Las Vegas (death valley)
25 aug - Las Vegas
26 aug - Las Vegas - Zion las vegas
27 aug - Zion las vegas - zion
28 aug - Zion - Page zion
29 aug - Page - Grand Canyon Zion - Bryce
30 aug - Grand Canyon - Lake Havasu Bryce - Page
31 aug - Lake Havasu - San DIego Page - Grand Canyon
1 sept - San Diego (sea world) Grand Canyon - Kingman
2 sept - San Diego - LA Kingman - LA
3 sept - LA
4 sept - LA (universal studio's)
5 sept - van LA naar Amsterdam

Ik had ook de route even omgedraait neergezet, maar dan komt het nog net niet lekker uit in het stuk Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Las Vegas.. nogmaals, haal San Diego eruit (of LA) en je route is bijna optimaal.
le-nnart
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door le-nnart »

net terug van ongeveer deze route zou ik her en der wat zaken veranderen.
Ik zou de kust route zeker behouden, maar LA wat korter doen. San diego is leuker dan LA.

15 aug - van Ams naar San Francisco
16 aug - San Francisco
17 aug - San Francisco
18 aug - van San Francisco naar Yosemite National Park
19 aug - Yosemite National Park
20 aug - Van Yosemite naar Las Vegas (hele lange rit....)
21 aug - Las Vegas
22 aug - Las Vegas
23 aug - van Las Vegas naar Zion
24 aug - Zion
25 aug - Van Zion naar Grand Canyon
26 aug - Grand Canyon
27 aug - van Grand Canyon naar Twentynine palms (+ Cabazon & Desert Hill premium outlet
28 aug - van Twentynine palms naar San Diego
29 aug - San Diego (Sea World)
30 aug - van San Diego
31 aug - San Diego naar LA
1 sept - L.A. (hollywood ed)
2 sept - van L.A. naar Santa Barbara
3 sept - Santa Barbara naar Montery
4 sept - van Monterey naar San Francisco
5 sept - van San Francisco naar Amsterdam
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
marsjeeh
Amerika-ontdekker

Bericht door marsjeeh »

Wow, super bedankt iedereen voor de reacties, fijn om zulke feedback te krijgen :) Ik ben al eens eerder in San Diego geweest, incl SeaWorld, maar die vriendin van mij nog nooit, en ze wil er echt heel graag heen, dus San Diego eruit halen wordt lastig ;) En een vriend van mij woont in L.A. dus daar willen we sowieso wel 2 dagen heen. Verder hoeft het niet perse een rondje te zijn, maar we willen wel graag de kust ook zien, vandaar dat we die er wel bij in hebben 'gepropt'. Ik ga er zeker even met die vriendin van me naar kijken hoe we onze route het beste kunnen optimaliseren!
De tickets e.d. nog niet gepland, alleen de datum wanneer staat zo goed als vast ivm studie enzo. Wanneer is trouwens de beste tijd voor het boeken van tickets? Of is het een kwestie van kopen wanneer je een goede aanbieding ziet?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Gewoon boeken als je een interessante prijs tegen komt waarvan je tevreden bent en dan niet meer opnieuw kijken :wink:
In november en januari zijn er bigdeals bij connections, maar er zijn tal van ticketaanbieders te vinden op het web.

Als je de ganse kust wil zien wordt het lastig om alles ingepland te krijgen vrees ik.
Het rondje van PSVwally is mooi, enkel mis je daar Bryce in wat ik erg spijtig vind. Maar je kan natuurlijk niet alles zien, tenzij je er nog een dagje kan aanplakken, dan zou je het perfecte rondje hebben :wink:

Bart
Grts, Bart

domi
Amerika-ontdekker

Bericht door domi »

Beste,

Ik zou er zeker Bryce aan toevoegen.
Van Lake Havasu naar San Diego op 1 dag lijkt me te ver. Misschien een tussenstop in Twentynine Palms voorzien en dan doorheen Joshua Tree, wat trouwens een te leuk park is om over te slaan, naar San Diego. Ik zou ook een dagje meer in San Diego besteden: is veel leuker dan LA. En op weg naar LA zeker niet in La Jolla vergeten te stoppen: in de Childrens Pool aldaar zijn steeds zeehonden van zeer nabij te spotten.
Moniek88
Amerika-ontdekker

Bericht door Moniek88 »

Wij hebben het zo gedaan:

- San Francisco - Yosemite NP (maar dan overnachten in El portal, begin van het park, daar waren we al vroeg en we zijn het park in gereden om een aantal dingen te bekijken)
- Yosemite NP - Mammoth Lakes (via Tiago Pass, optijd weggereden en veel van het park gezien!)
- Mammoth Lakes - Death Valley
- Death Valley - Las Vegas

Zo is de rit niet zo heel erg lang. Mammoth Lakes is wel een aanrader als tussenstop, het ligt nog zo'n 1,5 uur rijden als je van de Tiago Pass afkomt, en maakt het stuk richting Las Vegas wat korter.

Bryce Canyon zou ik zeker niet overslaan, vond ik het mooiste park!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer