Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sabineth: Denver - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sabineth
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis sabineth: Denver - Las Vegas

Bericht door sabineth »

Hallo allen,

Ook ik zou graag een beroep willen doen op jullie expertise. Ik ben al heel wat weken aan het plannen om een reis op papier te krijgen die naar ieders wens is, nu staat hij op papier, maar ben ik niet helemaal zeker of de reisafstanden wel te doen zijn en we wel genoeg tijd hebben om de bezienswaardigheden in de verschillende parken te bekijken zonder hier in sneltreinvaart aan voorbij te gaan.
Eerst maar even kort wat over het reisgezelschap, de geplande reis en de 'verplichte' onderdelen van deze reis :D
Wij (mijn vriend en ik, beiden rond de 30) gaan samen met mijn ouders in september 3 weken naar Amerika. We willen een autorondreis maken met overnachtingen in hotels. We houden allen van natuur en fotografie. Willen uiteraard zo veel mogelijk zien, zonder de hele tijd in de auto te zitten. We hebben allen als hobby Geocachen (uitgezette gps route wandelen om uiteindelijk een 'schat' te vinden), wat uiteraard ook erg leuk is om te doen als je in Amerika bent!

Wat echt een must is deze reis is Yellowstone park en de Grand Canyon. Waarbij Bryce Canyon en Arches NP ook hoog op het lijstje staan. Hierbij ben ik gekomen tot de volgende route:
Dag 1 Amsterdam - Denver
Dag 2 Denver - Cheyenne (met bezoek aan Rocky mountains NP)
Dag 3 Cheyenne - Cody
Dag 4 Cody (rustdag tussen 2 lange reisdagen)
Dag 5 Cody - West Yellowstone
Dag 6 West Yellowstone
Dag 7 West Yellowstone
Dag 8 West Yellowstone - Jackson
Dag 9 Jackson (Grand teton NP)
Dag 10 Jackson - Duchesne (overbrugging tussen Grand Teton en Moab)
Dag 11 Duchesne - Moab (Dead Horse point / Canyon lands Island in the sky district)
Dag 12 Moab (Arches NP)
Dag 13 Moab - Bryce Canyon
Dag 14 Bryce Canyon
Dag 15 Bryce Canyon - Page (Lake powell / horseshoe bend)
Dag 16 Page (Antilope Canyon)
Dag 17 Page - Tusayan
Dag 18 Tusayan (Grand Canyon)
Dag 19 Tusayan Las Vegas
Dag 20 Las Vegas - Amsterdam
Dag 21 Amsterdam

De vragen die ik nog heb:
1. Is de route zoals ik deze nu heb logisch?
2. Hebben we op deze manier genoeg tijd om de nationale parken te bezichtigen?
3. Missen we nog bezienswaardigheden / nationale parken die echt bezichtigd moeten worden?
4. Hebben jullie nog andere tips om deze route te verbeteren?

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Groet,
Sabine
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Denver - Las Vegas

Bericht door Kurt10 »

Het eerste deel van uw reis van Denver naar Bryce ga ik nu ook doen maar hier doe ik ook nog een paar dagen South Dakota. Je maakt dag 3 en 5 wel aardig wat kilometers maar op zich is het wel te doen.
Ik ga zelf van Cody naar Yellowstone rijden via de Beartooth Highway ( US 212 ). Uw laatste deel van de reis, Page en de Grand Canyon heb ik dit jaar gedaan en in Page vind ik de boottocht op Lake Powell naar de Rainbowbridge een absolute aanrader.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Denver - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Liggen de tickets al vast? Zo nee, dan zou je ook kunnen overwegen om in Salt Lake City te beginnen, dat scheelt weer iets rijden, en voor Rocky Mountain NP hebben jullie geen tijd in deze route. wil je wel in Denver beginnen dan zou ik minimaal 1 nacht in Estes Park blijven voor RMNP, en die volle dag Cody schrappen. Dan heb je toch je rust moment en de gelegenheid om het park te bekijken. Voor Yellowstone hebben jullie niet heel veel tijd uitgetrokken , maar het kan. Ik zou wat centraler gaan zitten, bijvoorbeeld in Canyon, anders rij je elke dag veel heen en weer.
Voor de omgeving van Moab is 2 nachten niet veel. Misschien een tussenstop in Capitol reef om iets meer tijd te hebben daar en onderweg. Voor Bryce hebben jullie dan weer relatief veel tijd uittrokken. Ik had daar vorig jaar in september 1 nacht en dat was voldoende voor een aantal wandelingen (zie mijn reisverslag). Ook voor Page zou 1 overnachting voldoende kunnen zijn als het jullie vooral om Antelope Canyon gaat. Dat is prima te oden op weg naar de GC, net als Horseshoe bend (zie weer mijn 2011-verslag).
Jammer dat jullie Zion missen, maar ik zie ook geen mogelijkheid om het toe te voegen, tenzij jullie Moab laten vallen.

Marianne
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis sabineth: Denver - Las Vegas

Bericht door Frans H »

Misschien is een vlucht naar Phoenix en terug vanaf Salt lake City een optie ? Dan ga je vanaf Phoenix naar de GC, Monument Valley, Moab, Capitol Reef, Bryce, (Zion) naar Yellowstone en via Grand Teton naar Salt Lake City. ( even snel in vogelvlucht )

Of vlieg naar Vegas, ga vanaf daar naar Zion, Bryce, GC North Rim, Page, MV, Moab, Yellowstone, Grand Teton etc en eindig in Salt lake.
Cholla
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Cholla »

Hoi Sabine. Wij hebben kort geleden een reis gepland met veel overlap (zie ons topic: rode en gele stenen route, 2e bladzijde). Wij vetrekken in mei: vandaar de start in Phoenix, in september zou ik zeker eerst Yellowstone bezoeken.
Wij nemen ook graag overal de tijd en wandelen graag, wat toch bijna hetzelfde is als geocoaching ;) (er is al weer het een en ander aan ons programma gesleuteld overigens).

Salt Lake City lijkt mij ook een verbetering als startpunt, maar overweeg ook onze Jackson Hole. Als dat toevallig weinig scheelt in prijs en reistijd, kan je daar bijna een dag mee besparen (en benzine ed). Op deze manier lijkt Zion ook nog te doen in drie weken. NB: In onze planning rijden we nu in een dag van Moab naar West Yellowstone, maar wij weten eigenlijk niet of dat haalbaar is, maar SLC of jullie Duchesne lijkt een logische tussenstop.
sabineth
Amerika-newbie

Bericht door sabineth »

Hoi Allen,

Bedankt voor jullie reacties, zo snel ook dat had ik helemaal niet verwacht.

@kurt10, boottocht over Lake Powell had ik al vaker gelezen dat dit mooi is, deze neem ik in ieder geval op in de mogelijkheden bij Page.

@Marianne, als je in Salt Lake zou beginnen, rijd je dan 2x ongeveer dezelfde route? (Salt lake naar Yellowstone en dan weer naar beneden naar Moab?) en wat is dan je overnachting tussen Salt Lake en Yellowstone, dat is volgens mij niet in 1x te rijden?
In de oorspronkelijke route heb ik in ieder geval die extra dag Cody er al weer uitgehaald en toch Estes park als 2de overnachting om vervolgens via Casper naar Cody te rijden. De tip van overnachten in Yellowstone park ga ik zeker overwegen scheelt me inderdaad veel reistijd in het park zelf en ook nog eens richting Grand Teton NP dus dat is dubbele winst!

@FransH, deze optie had ik als 1 van de mogelijkheden, echter wij gaan in september en dan heb ik in meerdere berichten gelezen dat het slimmer is om te starten in Yellowstone om er zeker van te zijn dat alle wegen open zijn. Dat is de reden dat we nu starten vanaf Denver.

@Cholla, Ik ga zeker jullie topic lezen en jullie reisschema met de onze vergelijken. Ik had het idee via google maps dat West Yellowstone - Moab in 1 dag niet te redden is. Wij kiezen hier in ieder geval niet voor, mocht het wel te redden zijn dan zit je sowieso een hele dag in de auto, dan hebben wij toch de voorkeur voor een tussenstop. Ik had inderdaad eerst Salt Lake als tussenstop, maar dan rijd je toch wat kilometers extra alleen voor een overnachting daarom nu de keuze voor Duchesne.

Groetjes,
Sabine
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je in SLC begint zou je vandaar via Idaho naar (West) Yellowstone kunnen rijden, dat kan in 1 dag, en dan terug door Grand Teton en dan via SLC of Rock Springs richting Moab. Zie ons 2008-verslag voor beide routes. Wij reden via de I70 naar Moab, dat was een prachtige route.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

In je route heb je (te) weinig tijd voor RMNP. Je zou daarvoor tijd kunnen winnen bij Bryce en/of Grand Canyon. Dat laatste als je niet van plan ben (veel) te gaan wandelen of een helikoptervlucht te maken.
Als je toch alleen dag 2 aan RMNP wilt besteden, dan zou ik van Denver via de Trail Ridge Road naar de zuidwest ingang rijden en overnachten in Granby, om de volgende dag naar Cody te rijden.
Je hebt in Cody in ieder geval genoeg tijd voor het Buffalo Bill Historical Center. :thumbup:
Zijn jullie nog van plan om via de Beartooth Pass naar Yellowstone te rijden?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
sabineth
Amerika-newbie

Bericht door sabineth »

Beste Martin & Marianne en Old faithful,

Bedankt voor jullie reacties!

@Martin&Marianne, ik heb veel aan jullie 2008 verslag. Qua route, accommodatie en wat jullie op een dag zoal doen het geeft een goed beeld wat mogelijk is. Ook geeft het nieuwe inzichten... Het lijkt mij ook handiger om in yellowstone en grand teton op 2 plaatsen te overnachten dat scheelt een hoop heen en weer rijden!

@Old faithful, wat is het voordeel van overnachten in Granby ten opzichte van overnachten in Estes park? (Ik had net niet lang genoeg gekeken en zie nu zelf ook waarom dit handig is :D) Mochten we er trouwens voor kiezen om toch een dag extra te nemen voor RMNP wat is dan je advies? En als we via granby gaan, wat is dan handig om als overnachting tussen granby en cody te hebben, riverton? We waren vanuit Cody van plan om de west ingang te nemen en via yellowstone lake naar Canyon te gaan. Van daaruit wilden we dan de grand loop rijden en ook richting de noord west ingang rijden om lamar valley te zien.

Heb ook nog een algemene vraag over het vervoer...wat raden jullie aan in deze rondreis en NP om als huurauto te nemen een SUV of 'normale' auto die groot en comfortabel genoeg is voor 4 volwassenen?

Groet,
Sabine
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Granby zou in de plaats van Cheyenne komen. Het is wel een een heel eind rijden naar Cody, 7 uur pure rijtijd. Als je (veel) tijd voor Cody wilt, zou ik in één dag naar Cody rijden of zo ver mogelijk. Thermopolis is dan een optie, Riverton ook, maar ligt wat verder van Cody.
Als je Cody alleen als overnachtingsplaats wilt gebruiken, kun je via Dinosaur N.M. en/of Flaming Gorge rijden.

De route die jij beschrijft is de kortste van Cody naar Yellowstone. Je kunt echter ook de prachtige Beartooth Pass in een (langere) route opnemen. Je hebt dan twee opties:
- Wy-120 (Bellfry Highway) tot Bellfry - Wy-308 via Bearcreek tot Red Lodge en dan Us-212 over de Beartooth Pass naar Yellowstone
- Een stuk Wy-120 (Bellfry Highway) - Wy-296 (Chief Joseph Highway, ook mooi) - dan afslaan op Us-212 in oostelijke richting en de Beartooth Pass oprijden en boven op de pas omdraaien en naar Yellowstone rijden.

Een suv of "gewone" auto is een kwestie van voorkeur. Ik neem altijd een suv, omdat ik die hier ook eentje rijd en ik de hogere zit prettig vind. Met vier volwassenen is het vooral zaak goed op te letten dat er genoeg bagageruimte is voor alle koffers en tassen plus een eventueel aan te schaffen koelbox.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Laatst gewijzigd door Old Faithful op 02 jan 2013, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,

Old Faithful
deniseamerika
Amerika-ontdekker

Bericht door deniseamerika »

Ik zou een SUV nemen. Op onze vorige reis waren we ook met 4 volwassenen en hadden we 4 koffers en een flinke koelbox.
Het is wel lekker als je niet telkens hoeft te proppen.
Verder hebben we voor dit jaar ook een reis gepland, maar dan van Las Vegas naar Denver. Wij hebben Vernal (dinosaur NM) als tussenstop op weg naar Grand Teton NP, we komen dan wel van Grand Junction af.
frankvz
Amerika-newbie

Bericht door frankvz »

Wij hebben vorig jaar een deel van jouw route gereden. Van Denver naar Las Vegas. Wij zijn vanuit Denver vertrokken naar Cheyenne (via de Rocky Mountains) en dan de volgende dag recht naar boven naar Rapid City. Je kan dan onderweg Mount Rushmore bezoeken en eventueel de Badlands. De Badlands zijn wat mij betreft niet echt een "must"; er zijn mooiere parken te bezoeken. Nadien naar Cody via Deadwood (historisch plaatsjes met graven van Buffalo Bill en Calamity Jane) en je kan ook Devil’s Tower National Monument bezoeken. In Cody moet je zeker 's avonds ook een rodeo gaan bekijken; niet duur en echt leuk. Misschien wat toeristisch maar kom....
In West Yellowstone zijn wij dan ook drie nachten gebleven en de afstand naar de ingang van het park is echt niet ver; dus best wel te doen. Wij sliepen toen in het Yellowstone Park Hotel (verzorgd en redelijk qua prijs) Binnen het park zijn de accomodaties erg duur en snel volzet.
Neem ook zeker je tijd voor Grand Teton: qua wandelmogelijkheden veel leuker en ovezichtelijker dan Yellowstone!! Wij verbleven in een cabin aan Colter Bay (in het park) en dit is een aanrader. Ik zou dit eerder aanraden dan een overnachting in Jackson (erg toeristisch en commercieel uitgebaat).

Canyon lands Island in the sky district is wel mooi om ons te bekijken, maar veel wandelen kan je hier niet. Dus niet teveel tijd voor uittrekken.

In Arches NP kan je schitterende wandelingen maken (loeiheet maar ongelofelijk mooi). Zou ik zeker een dag voorzien om een mooie, lange wandeling te maken. Let wel, je moet een redelijke conditie hebben, want je hebt niet altijd goede wandelwegen (een beetje rotsklauteren hoort er bij, maar is echt de moeite waard). En neem zeker voldoende water mee.

Voor de Grand Canyon zou ik zeker overwegen om te overnachten in het park. Wij sliepen dit jaar in Yavapai Lodge East. Heel mooie en grote kamers (twee dubbelbedden dus je kan met vier personen in een kamer) en redelijk qua prijs. Wij zaten twee jaar geleden in Tusayan en de kwaliteit van de hotels was ondermaats.

Voor Bryce Canyon heb je aan een dag voldoende. Het is wel een natuurwonder dat je moet gezien hebben. Aanrader is te overnachten in een van de twee hotels die aan het park liggen, dan verlies je weinig tijd met de reistijd in het park. Je kan ook met de shuttlebus gaan, da's handig en gratis.

Monument Valley en Zion NP liggen nog binnen jouw route. Ook de moeite waard, alhoewel je in Monument Valley enkel maar met de wagen kan doorrijden. Zion NP daarentegen is uitzonderlijk ideaal voor lange en iets eenvoudigere wandelingen. Maar je kan natuurlijk niet alles doen en wij hebben de parken aan de Westkust ook in twee reizen bezocht.

In ieder geval veel plezier met je reis!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer