Ook ik zou graag een beroep willen doen op jullie expertise. Ik ben al heel wat weken aan het plannen om een reis op papier te krijgen die naar ieders wens is, nu staat hij op papier, maar ben ik niet helemaal zeker of de reisafstanden wel te doen zijn en we wel genoeg tijd hebben om de bezienswaardigheden in de verschillende parken te bekijken zonder hier in sneltreinvaart aan voorbij te gaan.
Eerst maar even kort wat over het reisgezelschap, de geplande reis en de 'verplichte' onderdelen van deze reis

Wij (mijn vriend en ik, beiden rond de 30) gaan samen met mijn ouders in september 3 weken naar Amerika. We willen een autorondreis maken met overnachtingen in hotels. We houden allen van natuur en fotografie. Willen uiteraard zo veel mogelijk zien, zonder de hele tijd in de auto te zitten. We hebben allen als hobby Geocachen (uitgezette gps route wandelen om uiteindelijk een 'schat' te vinden), wat uiteraard ook erg leuk is om te doen als je in Amerika bent!
Wat echt een must is deze reis is Yellowstone park en de Grand Canyon. Waarbij Bryce Canyon en Arches NP ook hoog op het lijstje staan. Hierbij ben ik gekomen tot de volgende route:
Dag 1 Amsterdam - Denver
Dag 2 Denver - Cheyenne (met bezoek aan Rocky mountains NP)
Dag 3 Cheyenne - Cody
Dag 4 Cody (rustdag tussen 2 lange reisdagen)
Dag 5 Cody - West Yellowstone
Dag 6 West Yellowstone
Dag 7 West Yellowstone
Dag 8 West Yellowstone - Jackson
Dag 9 Jackson (Grand teton NP)
Dag 10 Jackson - Duchesne (overbrugging tussen Grand Teton en Moab)
Dag 11 Duchesne - Moab (Dead Horse point / Canyon lands Island in the sky district)
Dag 12 Moab (Arches NP)
Dag 13 Moab - Bryce Canyon
Dag 14 Bryce Canyon
Dag 15 Bryce Canyon - Page (Lake powell / horseshoe bend)
Dag 16 Page (Antilope Canyon)
Dag 17 Page - Tusayan
Dag 18 Tusayan (Grand Canyon)
Dag 19 Tusayan Las Vegas
Dag 20 Las Vegas - Amsterdam
Dag 21 Amsterdam
De vragen die ik nog heb:
1. Is de route zoals ik deze nu heb logisch?
2. Hebben we op deze manier genoeg tijd om de nationale parken te bezichtigen?
3. Missen we nog bezienswaardigheden / nationale parken die echt bezichtigd moeten worden?
4. Hebben jullie nog andere tips om deze route te verbeteren?
Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Groet,
Sabine