Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Quirinho: Yosemite - Sequoia
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Quirinho: Yosemite - Sequoia
Dag forumleden,
ik volg de berichten op dit forum al een tijdje, aangezien mijn vriendin en ik aankomende zomer voor het eerst naar het zuidwesten gaan. We zullen daar 3,5 week gaan rondreizen.
Nu hebben we een vraag over de route Yosemite - Sequoia. In Yosemite overnachten we 1 nacht in Curry Village, en hebben daarna een overnachting in Sequoia NP. We hebben echter gezien dat de Tioga Pass zeer mooi is. Kunnen we dit op de een of andere manier met elkaar combineren, of is dat onmogelijk met deze twee overnachtingsplaatsen na elkaar?
ik volg de berichten op dit forum al een tijdje, aangezien mijn vriendin en ik aankomende zomer voor het eerst naar het zuidwesten gaan. We zullen daar 3,5 week gaan rondreizen.
Nu hebben we een vraag over de route Yosemite - Sequoia. In Yosemite overnachten we 1 nacht in Curry Village, en hebben daarna een overnachting in Sequoia NP. We hebben echter gezien dat de Tioga Pass zeer mooi is. Kunnen we dit op de een of andere manier met elkaar combineren, of is dat onmogelijk met deze twee overnachtingsplaatsen na elkaar?
-
- Amerika-ontdekker
Re: Yosemite - Sequoia
We hebben het schema enigszins omgegooid. We zijn nu van plan om vanuit San Francisco te gaan naar Sequoia, in plaats van Yosemite. Vanuit Yosemite zouden we dan door kunnen rijden naar Las Vegas, via de Tioga Pass en Death Valley. Die reisdag is vrij ambitieus, maar wel de moeite waard!
Is dit een route die te doen is?
Is dit een route die te doen is?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zet je dagplanning voor dit stuk eens van dag tot dag neer, dan is het wat duidelijker. Zorg dat je min 1 volle dag sequioa (dus ter plekke) en 1 volle dag voor yosemite uittrekt (en de volgende dag eigenlijk nog een halve dag voor je de tioga road neemt). Kan dit niet dan zou ik serieus overwegen om Sequoia NP over te slaan en in Yosemite bij de Mariposa Grove of Giant Sequoia's te gaan kijken.
-
- Amerika-ontdekker
Tot nu toe ziet de reis er zo uit:
Dag 1: LA
Dag 2: San Simeon
Dag 3: Monterey
Dag 4-6: San Francisco
Dag 7: Sequoia
Dag 8: Yosemite
Dag 9: Yosemite - Las Vegas
Op dag 9 zouden we ideaal gezien zowel de Tioga Pass als Death Valley meenemen. Vanaf Las Vegas is ons reisschema nog open.
Dag 2: San Simeon
Dag 3: Monterey
Dag 4-6: San Francisco
Dag 7: Sequoia
Dag 8: Yosemite
Op dag 9 zouden we ideaal gezien zowel de Tioga Pass als Death Valley meenemen. Vanaf Las Vegas is ons reisschema nog open.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dag 9 gaat je niet lukken. Je zult daar minimaal 1 stop moeten nemen om nog iets te kunnen zien, en 2 is nog mooiee. Zie voor Sequoia, Yosemite en de route via de Tioga Pass ons 2006-verslag (begin augustus en vanaf 11 augustus).
Ook voor 1 overnachting in Sequoia daar naartoe rijden heeft niet zoveel zin. Ik vind het zelfs nog krap allemaal als je de nacht Sequoia vervangt door een in Yosemite.
In welke periode gaan jullie?
Probeer eerst de route helemaal uit te werken, dan kun je zien hoeveel tijd je voor dit deel kunt uittrekken.
Marianne
Ook voor 1 overnachting in Sequoia daar naartoe rijden heeft niet zoveel zin. Ik vind het zelfs nog krap allemaal als je de nacht Sequoia vervangt door een in Yosemite.
In welke periode gaan jullie?
Probeer eerst de route helemaal uit te werken, dan kun je zien hoeveel tijd je voor dit deel kunt uittrekken.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Marianne, bedankt voor je reactie.
Ik was er bang voor dat dit niet zou lukken, maar bedoel je hiermee dat het qua reistijd niet te doen is?
Ik zelf zou me kunnen voorstellen als je om 12:00 aankomt in zowel Sequoia als Yosemite, je op zo'n dag tijd genoeg hebt om dat park te bezoeken. Uiteraard hangt dit af van welk reistype je bent, maar wij zelf vinden het voldoende als we een uurtje of 8 in zo'n park hebben rondgereden/gelopen. Als je vervolgens om 9 uur weg zou rijden uit Yosemite, en ervan uitgaat dat je om 11 uur 's avonds aankomt in Las Vegas, heb je volgens mij genoeg tijd om de verschillende landschappen te zien, in zowel de Tioga Pass als DV.
Maar, dit is uiteraard mijn visie. Ik heb natuurlijk geen ervaring met de westkust, maar planmatig moet volgens mij alles lukken. Of we veel rond kunnen wandelen is inderdaad een ander verhaal. Zou dit kunnen, of is dit volgens jullie onmogelijk?
Ik was er bang voor dat dit niet zou lukken, maar bedoel je hiermee dat het qua reistijd niet te doen is?
Ik zelf zou me kunnen voorstellen als je om 12:00 aankomt in zowel Sequoia als Yosemite, je op zo'n dag tijd genoeg hebt om dat park te bezoeken. Uiteraard hangt dit af van welk reistype je bent, maar wij zelf vinden het voldoende als we een uurtje of 8 in zo'n park hebben rondgereden/gelopen. Als je vervolgens om 9 uur weg zou rijden uit Yosemite, en ervan uitgaat dat je om 11 uur 's avonds aankomt in Las Vegas, heb je volgens mij genoeg tijd om de verschillende landschappen te zien, in zowel de Tioga Pass als DV.
Maar, dit is uiteraard mijn visie. Ik heb natuurlijk geen ervaring met de westkust, maar planmatig moet volgens mij alles lukken. Of we veel rond kunnen wandelen is inderdaad een ander verhaal. Zou dit kunnen, of is dit volgens jullie onmogelijk?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat hangt heel erg van het park af. Ik heb je al naar mijn 2006-verslag verwezen. Je kunt ook eens in die van 2004 en 2008 kijken, toen waren we ook in Yosemite. Het park bestaat uit meerdere delen. Als je niet wilt wandelen ben je toch nog heel veel tijd kwijt om die delen te bekijken. Alleen maar rondrijden heeft echter niet zoveel zin vind ik, je zult in de meeste parken echt de auto uitmoeten en eens een wandeling moeten maken om te kunnen genieten van wat de parken te bieden hebben. Ook Sequoia is erg groot, en daarnaast heb je nog Kings Canyon, dat ook eens bezoek waard is.Quirinho schreef: Ik zelf zou me kunnen voorstellen als je om 12:00 aankomt in zowel Sequoia als Yosemite, je op zo'n dag tijd genoeg hebt om dat park te bezoeken.
Ik ben zelf een voorstander van meer tijd in minder parken, maar andersom kan natuurlijk ook.
Je kunt eens op de nPS-sites kijken voor de activiteiten en bezienwaardigheden in de parken, zie daarvoor onder "plan your visit". Voor Yosemite is de link http://www.nps.gov/yose. voor Sequoia http://www.nps.gov/seki.
Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl en op mijn wandelsite.
En nogmaals, wanneer gaan julile precies? Als de TIoga PAsss nog gelsoten is, is dit een theoretische discussie.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Marianne,
ik heb het reisverslag doorgenomen, zag er indrukwekkend uit! We gaan eind augustus, dus dan is de Tioga Pass gewoon open toch? Maar inderdaad, het is niet de bedoeling dat we alleen maar in de auto zitten de hele dag. Maar mijn vriendin en ik zijn allebei an het type: na 8/9 uur in een park gewandeld te hebben, is het voor dat park voldoende. Wat niet betekent dat we er niks aan vinden, maar in dat opzicht is het meer: genoeg is genoeg.
Maar, qua reistijd; is dit schema te ambitieus, of is er (gezien onze behoeften) wel nog hoop?
ik heb het reisverslag doorgenomen, zag er indrukwekkend uit! We gaan eind augustus, dus dan is de Tioga Pass gewoon open toch? Maar inderdaad, het is niet de bedoeling dat we alleen maar in de auto zitten de hele dag. Maar mijn vriendin en ik zijn allebei an het type: na 8/9 uur in een park gewandeld te hebben, is het voor dat park voldoende. Wat niet betekent dat we er niks aan vinden, maar in dat opzicht is het meer: genoeg is genoeg.
Maar, qua reistijd; is dit schema te ambitieus, of is er (gezien onze behoeften) wel nog hoop?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het te ambitieus, maar alles kan natuurlijk.
Schrijf het eens uit zoals hieronder (ook de rest), en bekijk de reistijden. je zult echt geen 8 of 9 uur overhouden per park.
Dag 2: LA -San Simeon
Dag 3: San Simeon - Monterey
Dag 4: Monterey - San Francisco
Dag 5 SF
Dag 6: SF
Dag 7: SF - Sequoia
Dag 8: Sequoia - Yosemite
Marianne
Schrijf het eens uit zoals hieronder (ook de rest), en bekijk de reistijden. je zult echt geen 8 of 9 uur overhouden per park.
Dag 2: LA -San Simeon
Dag 5 SF
Dag 7: SF - Sequoia
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Inderdaad, als je het zo uitschrijft lijkt het vrij ambitieus. Toch denk ik dat we het voor een eerste keer maar gewoon gaan proberen. We zijn sowieso geen langslapers, en om 6 uur 's morgens vertrekken is voor ons geen probleem. We hebben er rondom genoeg rustdagen, zoals in San Francisco, en later in Las Vegas.
We zijn wellicht eigenwijs, maar dat hoort volgens mij bij zo'n eerste grote reis. Zodra we dit traject hebben afgelegd, zal ik zeggen of het inderdaad te ambitieus was.
In ieder geval bedankt voor je hulp, zo te horen (en lezen) heb je al een heleboel reiservaring in de VS. Mochten we nog andere vragen hebben, doen we hier graag een beroep op als het mag!
We zijn wellicht eigenwijs, maar dat hoort volgens mij bij zo'n eerste grote reis. Zodra we dit traject hebben afgelegd, zal ik zeggen of het inderdaad te ambitieus was.
In ieder geval bedankt voor je hulp, zo te horen (en lezen) heb je al een heleboel reiservaring in de VS. Mochten we nog andere vragen hebben, doen we hier graag een beroep op als het mag!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sja, ik had al het idee dat je zoiets gepland had. Dit is mijns inziens ook iets te snel. Gebruik voor yosemite in google maps overigens yosemite village of yosemite valley ipv de zoekterm yosemite.
Edit: je hebt geen 9u in de parken. Maar goed, ieder zn eigen idee over de manier van reizen natuurlijk. Succes met de verdere planning en je weet waar je de vragen kwijt kunt.
Edit: je hebt geen 9u in de parken. Maar goed, ieder zn eigen idee over de manier van reizen natuurlijk. Succes met de verdere planning en je weet waar je de vragen kwijt kunt.
-
- Amerika-ontdekker
Overigens is dit het enige 'heikelpunt' van onze reis. Later bij de Grand Canyon, Bryce Canyon en monument Valley hebben we twee dagen staan.
In principe hadden we eerst gepland om vanuit San Francisco naar Yosemite te gaan, en vervolgens naar Sequoia. Op die manier missen we echter de Tioga Pass. En dit is volgens mij een must-see. Maar, mochten we toch twijfelen over ons programma, is volgens jou het Sequoia NP ook een must-see? Of hebben we in dat kader voldoende aan de Sequoias in Yosemite?
In principe hadden we eerst gepland om vanuit San Francisco naar Yosemite te gaan, en vervolgens naar Sequoia. Op die manier missen we echter de Tioga Pass. En dit is volgens mij een must-see. Maar, mochten we toch twijfelen over ons programma, is volgens jou het Sequoia NP ook een must-see? Of hebben we in dat kader voldoende aan de Sequoias in Yosemite?
-
- Amerika-ontdekker
Is het overigens een mogelijkheid (volgens jullie) om San Simeon over te slaan, en rechtstreeks door te rijden naar Monterey vanuit LA? Op die manier hou je een extra dag over, die je weer bij de parken zou kunnen benutten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Bryce en MV heb je dat weer niet nodig. Waarom schuif je die dagen niet naar voren?Quirinho schreef:Overigens is dit het enige 'heikelpunt' van onze reis. Later bij de Grand Canyon, Bryce Canyon en monument Valley hebben we twee dagen staan.
Met zo weinig tijd voor Sequoia (en Kings Canyon is het ook voldoende om de sequoia's in yOsemiet te bekijken. Seki is zeer de meoite waard, maar dan moet je er wel meer tijd voor uittrekken.Quirinho schreef:In principe hadden we eerst gepland om vanuit San Francisco naar Yosemite te gaan, en vervolgens naar Sequoia. Op die manier missen we echter de Tioga Pass. En dit is volgens mij een must-see. Maar, mochten we toch twijfelen over ons programma, is volgens jou het Sequoia NP ook een must-see? Of hebben we in dat kader voldoende aan de Sequoias in Yosemite?
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Schrijf dan eens je complete reis op, op de manier die Marianne aangaf. Dan zien we nl. ook de reisdagen. Er zijn mensen die zeggen dat ze ergens 2 dagen hebben, maar dat blijkt vaak 1 dag om er te komen en een dag ter plekke. Als ik zie 2 dagen Bryce (hoeveel dan in zion?) en 2 monument valley dan denk ik dat daar misschien al wat te halen valt.
Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerik.nl . Daar vind je veel info over de parken en het verschil in oppervlakte ed.
Wij deden bv Yosemite vanuit Oakhurst, omdat we verplicht onderlangs de sierra nevada naar death valley moesten. En er niets betaalbaar in El Portal of de vallei zelf was. Wij hebben 1,5 dag in Yosemite doorgebracht. Vanwege een ongeluk op de 71 om moeten rijden naar de westingang wat die dag dus dik 4,5u rijden was. Die dag rondgelopen in de vallei, tunnel view en een trail naar bridevail falls en de lower yosemite falls(voor zover je dat een trail kunt noemen).
De dag erna 's ochtend nog naar glacier point. Wij hebben maar onze mening geen hele lange wandeling gemaakt en toch al 1.5 dag aan yosemite besteed (mariposa grove was toen overigens gesloten). Vergis je niet in de afstanden. Google rekent wel de reistijd uit, maar niet de bekijktijd
LA - Monterey is heel erg ver op 1 dag. Dan heb je echt alleen maar tijd om de kustweg vanuit je auto te bekijken. Ik zou dat zeker niet doen. Je zou evt wel LA-cambria, cambria - SF kunnen doen. Afhankelijk van wat je natuurlijk in carmel/monterey wilt doen. Ik zou het eigenlijk gewoon met 2 stops doen
Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerik.nl . Daar vind je veel info over de parken en het verschil in oppervlakte ed.
Wij deden bv Yosemite vanuit Oakhurst, omdat we verplicht onderlangs de sierra nevada naar death valley moesten. En er niets betaalbaar in El Portal of de vallei zelf was. Wij hebben 1,5 dag in Yosemite doorgebracht. Vanwege een ongeluk op de 71 om moeten rijden naar de westingang wat die dag dus dik 4,5u rijden was. Die dag rondgelopen in de vallei, tunnel view en een trail naar bridevail falls en de lower yosemite falls(voor zover je dat een trail kunt noemen).
De dag erna 's ochtend nog naar glacier point. Wij hebben maar onze mening geen hele lange wandeling gemaakt en toch al 1.5 dag aan yosemite besteed (mariposa grove was toen overigens gesloten). Vergis je niet in de afstanden. Google rekent wel de reistijd uit, maar niet de bekijktijd

LA - Monterey is heel erg ver op 1 dag. Dan heb je echt alleen maar tijd om de kustweg vanuit je auto te bekijken. Ik zou dat zeker niet doen. Je zou evt wel LA-cambria, cambria - SF kunnen doen. Afhankelijk van wat je natuurlijk in carmel/monterey wilt doen. Ik zou het eigenlijk gewoon met 2 stops doen
Ik zou niet in een dag van Los Angeles naar Monterey willen rijden als je langs de kust rijdt (hw1) Is al 8 uur in de auto zonder stoppen. Over het stuk San Simeon-Monterey kan je al een dag doen met wat er allemaal te zien is.
Ik zou zoiets doen.
Dag 2: LA - Pismo Beach/Cambria of San simeon
Dag 5 SF
Dag 7: SF - Yosemite Mariposa grove
Dag 8: Yosemite via tioga pass - Bodie- overnachten in Bishop
Dag 9: Bishop-death valley - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: LV - Grand Canyon (evt via Oatman route 66)
Dag 12: GC
Dag 13: Page
Dag 14: Bryce
Dag 15: Bryce - monument Valley
Dag 16: Sedona
Dag 17: Phoenix
Dag 18: Richting San Diego
Dag 19: San Diego
Dag 20: San Diego en weer richting La via phw1 Dana point/laguna Beach/newportbeach
mooi rondje
)
Dag 2: LA - Pismo Beach/Cambria of San simeon
Dag 5 SF
Dag 7: SF - Yosemite Mariposa grove
Dag 8: Yosemite via tioga pass - Bodie- overnachten in Bishop
Dag 9: Bishop-death valley - Las Vegas
Dag 11: LV - Grand Canyon (evt via Oatman route 66)
Dag 12: GC
Dag 13: Page
Dag 14: Bryce
Dag 15: Bryce - monument Valley
Dag 16: Sedona
Dag 17: Phoenix
Dag 18: Richting San Diego
Dag 19: San Diego
Dag 20: San Diego en weer richting La via phw1 Dana point/laguna Beach/newportbeach
mooi rondje

-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben nu het volgende in gedachte:
Dag 1: Los Angeles
Dag 2: Los Angeles - San Simeon
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco - Sequoia
Dag 9: Yosemite - Las Vegas (via Tioga Pass en DV)
Dag 11: Las Vegas - Zion
Dag 12: Zion - Bryce
Dag 13: Bryce - Monument Valley
Dag 14: MV - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - 29 Palms
Dag 17: 29 Palms - San Diego
Dag 18: San Diego
Dag 19: San Diego - LA
Dag 20 t/m 24: Pretparken LA en Hollywood etc.
Het klopt dus niet wat ik net zei; we hebben op de meeste plaatsen slechts 1 dag. Het ziet er nu naar uit dat we Sequoia moeten skippen, en hier een tussenpauze in moeten bouwen tussen Yosemite en Las Vegas op dag 8/9. Zijn er nog punten in de reis die volgens jullie lastig worden om te realiseren?
Dag 1: Los Angeles
Dag 2: Los Angeles - San Simeon
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco - Sequoia
Dag 9: Yosemite - Las Vegas (via Tioga Pass en DV)
Dag 11: Las Vegas - Zion
Dag 12: Zion - Bryce
Dag 13: Bryce - Monument Valley
Dag 14: MV - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - 29 Palms
Dag 17: 29 Palms - San Diego
Dag 18: San Diego
Dag 19: San Diego - LA
Dag 20 t/m 24: Pretparken LA en Hollywood etc.
Het klopt dus niet wat ik net zei; we hebben op de meeste plaatsen slechts 1 dag. Het ziet er nu naar uit dat we Sequoia moeten skippen, en hier een tussenpauze in moeten bouwen tussen Yosemite en Las Vegas op dag 8/9. Zijn er nog punten in de reis die volgens jullie lastig worden om te realiseren?
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hebben in onze planning voor volgend jaar een overnachting in Lone Pine tussen Yosemite en Las Vegas.
Dan kunnen we 's ochtends nog van Yosemite genieten en rustig via de Tioga Pass naar Lone Pine rijden (ong 4,5 uur rijden) en de volgende dag via Death Valley naar Las Vegas (ong 4 uur rijden). Dan is er nog genoeg tijd om wat plekken in Death Valley te bekijken en op tijd in Las Vegas..
Dan kunnen we 's ochtends nog van Yosemite genieten en rustig via de Tioga Pass naar Lone Pine rijden (ong 4,5 uur rijden) en de volgende dag via Death Valley naar Las Vegas (ong 4 uur rijden). Dan is er nog genoeg tijd om wat plekken in Death Valley te bekijken en op tijd in Las Vegas..
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ook mooi rondje! ik zou idd voor Death Valley 1x stoppen en Bodie, Mono Lake en Alabama movieroad meepakken overnachten in Lone Pine. Death Valley is zonde om doorheen te haasten of in het donker te moeten rijden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1389 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties