Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis micha_a: Rondreis San Francisco - San Francisco+Hawai

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
micha_a
Amerika-ontdekker

Reis micha_a: Rondreis San Francisco - San Francisco+Hawai

Bericht door micha_a »

Hoi allemaal,

Na een week het hele forum (en zo ongeveer heel internet) uitgeplozen te hebben, heb ik vandaag de hele dag zitten puzzelen op onze reisplanning. Er is zo verschrikkelijk veel informatie te vinden hier, superhandig, maar een beetje een gevalletje van door de bomen het bos niet meer zien...

Zouden jullie je mening willen geven over ons reisschema? Ik vind het moeilijk om in te schatten wat haalbaar is op een dag. We gaan van maandag 16 september t/m zondag 13 oktober. We willen in San Francisco beginnen en eindigen en de 20e dag vanuit San Francisco naar Oahu vliegen. Ik kom er achter dat ik veeeeeeel te veel wil zien. Dit is het schema wat ik tot nu toe heb:

Dag 1 Vliegen Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco - Kust Route richting Los Angeles kust route is totaal 474m 9u6m
Dag 4 Kust Route - Los Angeles
Dag 5 Los Angeles
Dag 6 Los Angeles
Dag 7 Los Angeles - Joshua Three 128m 2u5m Joshua Three - Kingman 208m 3u24m
Dag 8 Route 66: Kingman - Hackberry (28,5m 37m) - Flagstaff (139m 2u16m) - Winslow (57,5m 59min, x2 want terug) Overnachten Flagstaff
Dag 9 Flagstaff - Grand Canyon (79,4m 1u29m) - Monument Valley (179m 3u19m)
Dag 10 Monument Valley - Page (126m 2u9m) - Kanab (74,1m 1u14m)
Dag 11 Kanab - Bryce (1u32m 79km) - Zion (80,3m 1u42m)
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion - Las Vegas (170m 2u53m)
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Death Valley (121m 2u18m) - Sequoia (369m 6u55m)
Dag 17 Sequoia - Yosemite 165m 3u41m
Dag 18 Yosemite - Tioga (91,1m 2u30m) - San Francisco (305m 5u27m)
Dag 19
Dag 20 Vliegen San Francisco - Honolulu (planning hier nog niet echt naar gekeken, zomaar even wat opgeschreven)
Dag 21 Strand
Dag 22 Pearl Harbour
Dag 23 Rondje eiland
Dag 24 Waikiki
Dag 25 Wandelen
Dag 26 Vliegen Honolulu - San Francisco
Dag 27 San Francisco
Dag 28 Vliegen San Francisco - Amsterdam

Een paar vragen:
- Ik lees op verschillende plekken dat als je in de parken zelf wilt overnachten je ver van te voren moet boeken omdat het anders vol zit. Nu gaat onze voorkeur er naar uit om niets te boeken zodat we vrij zijn om te gaan en te staan wanneer we willen. Maar is het wel overal mogelijk om vlak buiten de parken makkelijk hotels/motels te vinden?
- Ik lees hier veel over priceline, zal het veel schelen als ik toch van te voren ga boeken? Of vallen de prijzen op de bonnefooi mee?
- We willen één of twee keer echte lange wandelingen gaan maken. Zijn bergschoenen aan te raden? Of is alles zo goed geprepareerd dat je op je sportschoenen ook een eind komt?
- Zag op google.maps dat je van death valley naar Sequoia echt enorm om moet rijden. Is er geen kortere manier om die afstand te overbruggen?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Heb met verbazing gelezen met hoeveel geduld en expertise jullie andere mensen helpen.

Groetjes Micha

ps MattRob heb jullie blog met heel veel plezier gelezen!!!
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis micha_a: Rondreis San Francisco - San Francisco+Haw

Bericht door PSVwally »

Mijns inziens inderdaad een te volle planning. Het stuk hawaii kan ik niet beoordelen, maar voor het zuidwesten neem je wat teveel hooi op je vork met je huidige route.

Dag 3 en 4 is flink doorrijden, maar dat is nog te doen. De overnachting plannen rond cambria.
Hier ga je de grand canyon, monument valley, page en bryce in 3 dagen doen en dan ook nog de stukken ertussen afleggen... hier vlieg je echt doorheen.
Dag 16 Las Vegas - Death Valley (121m 2u18m) - Sequoia (369m 6u55m)
Dag 17 Sequoia - Yosemite 165m 3u41m
Dag 18 Yosemite - Tioga (91,1m 2u30m) - San Francisco (305m 5u27m)
Hier zit je wrs wat verkeerd in de route, omdat google maps je op dit moment onderlangs stuurt omdat alle passen dicht zijn ten oosten van Yosemite.
Wanneer wil je iets van Sequoia zien in deze route?? Ik zou dat eruit halen. Er is geen andere ingang en het ligt echt niet op je route en qua reistijd komt de tioga pass beter uit.
Rij van Las Vegas via Death Valley naar Mammoth Lakes/Lee Vining. De dag erna over de tioga pass naar Yosemite Valley en de dag erna glacier point en de mariposa grove (ook sequoiabomen) bekijken en de dag erna door naar San Francisco.

Dus, haal er een dag Los Angeles en/of Las Vegas af en gebruik dat met de open dag 19 op het stuk tussen grand canyon en bryce en dan komt het al een stuk beter voor de dag.

Stap niet op de bonnefooi hotels binnen. Uit meerdere topics hier blijkt dat je dan vaak duurder uit bent. Wat je wel kunt doen (buiten de nationale parken) is om een dag vooraf of op de dag zelf ergens waar je WiFi verbinding hebt online een hotel te boeken. Er zijn hier al verhalen van mensen die op de parkeerplaats voor het hotel via een telefoon of tablet geboekt hebben. Zwaai, als je lid bent, ook altijd even met je anwb pas. Rond de nationale parken kan het snel vrij vol zitten. Tusayan bij de grand canyon bv, maar ook Springdale rond zion had ik voor Mei al moeite om een 'betaalbaar' hotel te vinden. Wij hebben vorig jaar net buiten Yosemite ook een dag van te voren een hotel geboekt (oakhurst).
Priceline of hotwire KAN goedkoper zijn. Succes is natuurlijk niet altijd gegarandeerd.

Ik vind sportschoenen fijner zitten dan bergschoenen. In principe kan je daar ook best mee lopen. Sportschoenen zijn alleen vaker net wat gladder en meestal niet waterdicht. (niet dat alle bergschoenen dat wel zijn).
Deze dame doet het in Zion ook op sportschoenen.
Bijlagen
zion1.jpg
micha_a
Amerika-ontdekker

Bericht door micha_a »

Dankjewel voor je uitgebreide reactie!

We gaan er vanuit dat we dag 3 en 4 nog wel kunnen genieten van het tijdsverschil en dus lekker vroeg wakker zijn ;) Maar we weten nu dat het krap zou kunnen zijn. Als we dan dus niet van te voren boeken zouden we altijd dan nog kunnen besluiten een dag of een halve dag van Los Angeles af kunnen halen.

Dag 9, 10 en 11 was het idee dat we al rijdend van de omgeving van de Grand Canyon en Monument Valley konden genieten, in Page willen we dan van 10u tot 16u doorbrengen. En de dag erna in Bryce hetzelfde. En in Zion hebben we dan dus twee nachten en dan hebben we daar een hele dag. Maar we willen dus niet het gevoel hebben dat we er doorheen vliegen. Ik ga hier even naar kijken. Is het realistisch dat ik denk dat je de omgeving al rijdend kunt verkennen en dat we in Page en Bryce van 10 tot 16u genoeg heb. Het idee is dat we in Zion wat langer de tijd nemen en dan de rest wat 'sneller'.

Dag 16, 17 en 18 ga ik even in schuiven dan. Het ging ons ook niet om Sequoia National Park, maar om de sequoiabomen, als we die ergens anders ook kunnen zien is dat voor ons ook prima.

Nieuwe planning:
Dag 1 Vliegen Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco - Kust Route richting Los Angeles kust route is totaal 474m 9u6m 1e overnachting evt rond Cambria
Dag 4 Kust Route - Los Angeles Evt een dag extra overnachten langs de kustroute en dan korter in LA
Dag 5 Los Angeles
Dag 6 Los Angeles
Dag 7 Los Angeles - Joshua Three 128m 2u5m Joshua Three - Kingman 208m 3u24m
Dag 8 Route 66: Kingman - Hackberry (28,5m 37m) - Flagstaff (139m 2u16m) - Winslow (57,5m 59min, x2 want terug) Overnachten Flagstaff
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion - Las Vegas (170m 2u53m)
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Death Valley (87.7m 1u41m) - Mammothe lakes/Lee Vining (235m 4u4m)
Dag 17 Mammothe lakes/Lee Vining - Tioga Pass (40,5m 0u48m) - Yosemite Valley (80,3m 2u16m)
Dag 18 Yosemite Valley - Glacier Point (41,1m 1u7m) - Mariposa Grove
Dag 19 Mariposa Grove - San Francisco (168m 2u52m)
Dag 20 Vliegen San Francisco - Honolulu (planning hier nog niet echt naar gekeken, zomaar even wat opgeschreven)
Dag 21 Strand
Dag 22 Pearl Harbour
Dag 23 Rondje eiland
Dag 24 Waikiki
Dag 25 Wandelen
Dag 26 Vliegen Honolulu - San Francisco
Dag 27 San Francisco
Dag 28 Vliegen San Francisco - Amsterdam

Die foto is wel een pittige wandeling waar ik mijn bergschoenen wel voor wil dragen. Is van te voren de moeilijkheidsgraad goed aangegeven? Of kan je nog wel eens voor verrassingen komen te staan? Al is het natuurlijk wel heel subjectief, wij hebben afgelopen jaar in Noorwegen de Preikestole beklommen en dat vond ik erg pittig. Hoewel er ook mensen waren die op slippers naar boven kwamen...

Dag 7 en 8 is het de bedoeling een stuk van Route 66 mee te pakken, is dit aan te raden of af te raden?

We zijn van plan om de I-Pad mee te nemen dus dan kunnen we de hotels even net van te voren reserveren. Ik lees ook dat veel mensen alvast maar boeken en dan evt annuleren.
Afbeelding
patrickvandepol
Amerikafan

Bericht door patrickvandepol »

Wij zij in dezelfde periode naar ongeveer dezelfde plekken geweest. Hadden toen totaal geen moeite om een hotel te vinden voor een redelijke prijs zonder te boeken van tevoren. We hebben ook soms 1 dag van tevoren een hotel geboekt maar dat was alleen in grotere steden.

Ben voorstander van reizen op de bonnefooi!

Eens met de comment dat je door de parken vliegt ! Zonde want alles is prachtig!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Voor info over diverse wandelingen in de parken. http://www.ontdek-amerika.nl/

Over het door de parken heen rijden. Als dat je genoeg lijkt moet je dat doen natuurlijk. Voor Monument Valley zou ik dat misschien ook wel genoeg vinden nu ik dat gezien heb, maar bij de grand canyon vonden wij het toch ook leuk om wat over het pad langs de rim te lopen. En een klein stukje van een trail naar beneden te doen. Ook moet je een stuk wel met de bus doen, omdat je daar met je eigen auto niet mag rijden. Verder rij je wel vlak langs de rand in Grand Canyon NP, maar je ziet het al rijdende eigenlijk net niet. Page...sja, moeilijk te zeggen eigenlijk. Ik vond het een verrassing. Ik had er wel iets over gelezen natuurlijk, maar ik had niet verwacht dat daar zoveel te doen was. Daar is zo veel te doen dat je daar wel een aantal dagen kunt verblijven als je echt dieper gaat kijken.
Horseshoe bend ben je met alles erop en eraan zeker eerder 1.5 uur dan een uur mee bezig. Antelope Canyon, afhankelijk van de drukte tussen de 1.5 en 2uur, hoelang je dan bij de dam en evt bij lake powel bent is eigen zaak. Maar op het moment dat je iets zo mooi vind hou je in je achterhoofd dat je door moet en dat lijkt mij persoonlijk jammer.(dit zijn de basis dingen, al die andere zaken noem ik niet eens op)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt een aantal lange reisdagen. In die gevallen zou ik zeker iets reserveren want om in het donker iets te moeten zoeken is niet echt leuk. En als je in de parken zelf wilt overnachten zul je ook moeten reserveren. Dat het duurder is wanneer je een hotel binnenstapt hoeft niet zo te zijn, zeker als het hotel niet veel gasten heeft kun je wel over de prijs onderhandelen.Je kunt kijken wat de internet rate is, en dan proberen aan de receptie een betere deal te krijgen.
De meeste wandelingen kun je prima op sportschoenen doen. Misschien heb je ook iets aan mijn wandelsite voor lengte, moeilijkheidsgraad etc.

Je kunt wel rijdend de omgeving van de GC verkennen maar die is niet echt interessant. Om iets te zien van de GC zelf zul je toch echt de auto uit moeten. Kijk bijvoorbeeld eens in mijn 2011-verslag voor de GC. En op de al genoemde http://www.ontdek-amerika.nl.

Marianne
micha_a
Amerika-ontdekker

Bericht door micha_a »

Echt super voor het meedenken!! Ik ga de sites die jullie aanraden nog eens goed uitpluizen.

We zijn nu aan het kijken om die dag speling op de terugweg niet te plannen zodat we een dag meer hebben tijdens de reis. We willen idd dan wel in ieder geval bij de Grand Canyon echt een dag de tijd nemen.

Wat betreft het zoeken van een hotel in het donker, dat lijkt mij ook niet echt fijn. Mijn man is al een keer eerder geweest en die is er echter van overtuigd dat je onderweg doodgegooid wordt met motels. Het is dan natuurlijk ook echt alleen maar om te slapen...

We zijn nu even aan het kijken voor vluchten enz. Ook zo veel keuze!

Als er nog mensen tips hebben over het stukje Route 66 zijn ze erg welkom!
Afbeelding
micha_a
Amerika-ontdekker

Bericht door micha_a »

Daar ben ik weer! We hebben de reis even wat omgegooid, we vliegen nu van en naar Los Angeles ivm met goedkoper vliegen icm Oahu. Ik heb weer veel gelezen op het forum en jullie tips ter harte genomen. Omdat we niet alle parken helemaal kunnen zien (daar hebben we helaas geen tijd voor) hebben we keuzes moeten maken.

Joshua Three --> park gaan we niet heen
Grand Canyon ---> 1 dag besteden ipv erlangs rijden zoals eerder gepland
Monument Valley ---> naartoe, de bekende rotsen zien en verder
Page ---> dag ervoor er al aankomen, 's avonds daar slapen, dus echt de hele dag
Bryce ---> in een reisdag, maar wel van 10u t/m 16u in het park
Zion ---> dag ervoor er al aankomen, 's avonds daar slapen, dus echt de hele dag
Death Valley ---> rijden we doorheen, maar nemen we wel de hele dag voor, stoppen bij vieuw points
Yosemite ---> twee dagen, 1 dag wat punten bekijken, 1 dag voor Mariposa Grove

Nu ik me er meer in aan het verdiepen ben kan ik me heel goed voorstellen dat je in sommige parken wel een week kan blijven, maar deze vakantie willen we gewoon heel graag veel zien. Dan weten we hoe alles er een beetje uit ziet en we kunnen dan met gerichtere plannen altijd nog een keer terug komen.

Dag 1 Vliegen Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles
Dag 4 Los Angeles - Joshua Three - Oatman - Kingman (Route 66)
Dag 5 Kingman - Hackberry - Flagstaff - Winslow - Flagstaff (Route 66)
Dag 6 Flagstaff - Grand Canyon (hele dag Grand Canyon)
Dag 7 Grand Canyon - Monument Valley - Page
Dag 8 Page
Dag 9 Page - Bryce - Zion (van 10u t/m 16u Bryce)
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas - Hoover Dam - Las Vegas
Dag 14 Las Vegas - Death Valley - Mammothe lakes/Lee Vining
Dag 15 Mammothe lakes/Lee Vining - Tioga Pass - Glacier Point - Mariposa Grove
Dag 16 Mariposa Grove - San Francisco (hele dag Mariposa Grove)
Dag 17 San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 Kust Route San Francisco-Los Angeles
Dag 20 Kust Route - San Francisco-Los Angeles
Dag 21 Vliegen Los Angeles - Honolulu
Dag 22 Pearl Harbour
Dag 23 Rondje eiland
Dag 24 Waikiki
Dag 25 Wandelen
Dag 26 Overdag vrij te besteden. 's Avonds Vliegen Honolulu - Los Angeles
Dag 27 Vliegen Los Angeles - Amsterdam
Dag 28 Aankomst NL

Meerder mensen geven aan dat je het best op de bonnefooi kan doen. Als je echt in de parken wilt zitten zal je moeten boeken, dat snappen we, maar als je er net buiten gaat zitten, zitten er dan genoeg motels/hotels? Of is de kans echt heel groot dat je er gewoonweg niet kunt verblijven en echt uren moet gaan rijden?
Afbeelding
tinaa
Amerika-ontdekker

Bericht door tinaa »

micha_a schreef:
Wat betreft het zoeken van een hotel in het donker, dat lijkt mij ook niet echt fijn. Mijn man is al een keer eerder geweest en die is er echter van overtuigd dat je onderweg doodgegooid wordt met motels. Het is dan natuurlijk ook echt alleen maar om te slapen...

!
Bij booking.com kun je rustig hotels boeken en die met 1 druk op de knop weer annuleren (vaak 1 dag van tevoren). let wel op dat er gratis annuleren bij staat. hotels in de Nationale parken zelf staan hier meestal niet op.
micha_a
Amerika-ontdekker

Bericht door micha_a »

Ik ben dit idd al een paar keer tegengekomen, wat er dan wel ook soms gebeurd is dat ze wel van te voren het volledige bedrag van je creditcard afschrijven. Ik ben er zelf een beetje huiverig voor dat het dan ook wel echt daadwerkelijk terug komt. Zijn er mensen met ervaring hiermee?
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat het direct afgeschreven wordt gebeurt naar mijn ervaring niet vaak, ik ken dat alleen van de nationale parken waar de eerste nacht al afgeschreven wordt. Bij tijdige annulering krijg je het bedrag weer terug, is bij ons altijd goed gegaan. Let wel op de annuleringsvoorwaarden, soms heb je een speciaal tarief waarbij niet geannuleerd kan worden. Het aardige is dat je je kosten ook wat spreidt op die manier.
Kijk voor de Grand Canyon eens op http://www.grandcanyonlodges.com. Het is, zeker in oktober, wel lekker om in de parken te zitten, je hoeft dan niet meer in het donker naar je hotel te rijden.
Jullie trekken veel tijd uit voor Las Vegas. Is de Hoover dam een must? Je zou ook in Page naar de Glen Canyon dam kunnen gaan (zie ons 2008-verslag daarvoor), daar heb je voldoende tijd voor als je in Page bent.
Ik zou wel een overnachting in Bryce plannen, misschien in plaats van een nacht Las Vegas? Bryce is heel mooi aan het eind van de dag en vroeg in de ochtend. Zie daarvoor mijn 2011-verslag.
Voor de Mariposa Grove heb je geen hele dag nodig, maar ik zie ook niet waar je die hele dag vandaan haalt want je rijdt diezelfde dag nog naar SF.
Plan ook wat tijd in Yosemite valley, dat mis ik nu.
Misschien is het handig op de dagen LA op het laatst te doen, dan weet je zeker dat je je vlucht gaat halen en heb je ook wat meer speling onderweg.

Marianne
micha_a
Amerika-ontdekker

Bericht door micha_a »

Kijk voor de Grand Canyon eens op http://www.grandcanyonlodges.com. Het is, zeker in oktober, wel lekker om in de parken te zitten, je hoeft dan niet meer in het donker naar je hotel te rijden. Voor de datum dat wij hier zijn is er nog maar weinig beschikbaar... Maar eens snel de planning 'af' maken zodat we alvast dingen kunnen gaan boeken. Dan checken we voor de zekerheid dat we het kunnen annuleren als we het nog veranderen.

Jullie trekken veel tijd uit voor Las Vegas. Is de Hoover dam een must? De rede dag ik daar wat langer heb gepland is omdat ik niet helemaal weet hoe ik ga reageren op echt drie weken ronddrekken, ik geniet altijd enorm van reizen en wil alles zien en doen, maar wil ook echt een paar 'rust' punten inplannen. Nu snap ik dat je niet naar Las Vegas gaat voor de rust, maar ik bedoel meer dat ik ook even de tijd kan nemen om evt een middag aan het zwembad te liggen met een boek. Ik dacht dat combineren we dan mooi met de Hoover Dam. Ik wil het graag zien en je bent er niet de hele dag voor onderweg. Geen must, maar mocht ik dan echt een dag rust willen, skippen we de hoover dam gewoon.

Je zou ook in Page naar de Glen Canyon dam kunnen gaan (zie ons 2008-verslag daarvoor), daar heb je voldoende tijd voor als je in Page bent.
Ik zou wel een overnachting in Bryce plannen, misschien in plaats van een nacht Las Vegas? Bryce is heel mooi aan het eind van de dag en vroeg in de ochtend. Zie daarvoor mijn 2011-verslag. Als Page dan toch vrij ruim is gepland, is het dan misschien haalbaar om niet een hele dag in Page te blijven, maar die dag te eindigen in/bij Bryce? Dan zijn we daar de volgende ochtend.

Voor de Mariposa Grove heb je geen hele dag nodig, maar ik zie ook niet waar je die hele dag vandaan haalt want je rijdt diezelfde dag nog naar SF. Dat klopt ja, als we het dan gezien hebben vertrekken we naar San Francisco, maar als we willen kunnen we tot 17/18u daar blijven en rijden we gewoon dan pas weg

Plan ook wat tijd in Yosemite valley, dat mis ik nu. Ik dacht dat Mammoth Lakes, Tioga Pass, Glacier point en Mariposa Grove allemaal in Yosemite Valley lagen? Of heb ik het dan helemaal verkeerd begrepen ;)

Misschien is het handig op de dagen LA op het laatst te doen, dan weet je zeker dat je je vlucht gaat halen en heb je ook wat meer speling onderweg. Dit is ook met het idee gepland om een beetje rust te verdelen. Eerst een paar dagen op één plek om te acclimatiseren, dan wat rondtrekken, dan een paar dagen op één plek in Las Vegas, rondtrekken, paar dagen op één plek in San Francisco, rondtrekken en dan echt uitrusten op Hawaii ;) Als het erop aan komt kunnen we altijd de kustroute overslaan

Dankjewel weer voor het meedenken, ik waardeer het echt enorm!!
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

micha_a schreef: Plan ook wat tijd in Yosemite valley, dat mis ik nu. Ik dacht dat Mammoth Lakes, Tioga Pass, Glacier point en Mariposa Grove allemaal in Yosemite Valley lagen? Of heb ik het dan helemaal verkeerd begrepen ;)
Ja, dat klopt niet helemaal. :wink: Of beter gezegd; het klopt helemaal niet. :wink:
Mammoth Lakes ligt buiten het park, ongeveer een half uur rijden naar de oostelijke ingang. De Tioga Pass ligt aan de oostelijke ingang. Vandaar is het ongeveer 2 uur rijden naar Yosemite Valley. De MAriposa Grove ligt bij de zuidingang vna het park. Glacier Point ligt hemelsbreed vlakbij (boven) de vallei, maar is ongeveer 1,5 uur rijden daarvandaan.
In dit topic heb ik wat links met kaarten geplaatst, bekijk die maar eens.
Hier vind je nog meer informatie, waaronder een handige afstandstabel.

Marianne
micha_a
Amerika-ontdekker

Bericht door micha_a »

Aha... ok dan, dankjewel! Waar zou ik zijn zonder dit forum! :)

Is er iemand die hier nog een mening over kan geven?
Je zou ook in Page naar de Glen Canyon dam kunnen gaan (zie ons 2008-verslag daarvoor), daar heb je voldoende tijd voor als je in Page bent.
Ik zou wel een overnachting in Bryce plannen, misschien in plaats van een nacht Las Vegas? Bryce is heel mooi aan het eind van de dag en vroeg in de ochtend. Zie daarvoor mijn 2011-verslag. Als Page dan toch vrij ruim is gepland, is het dan misschien haalbaar om niet een hele dag in Page te blijven, maar die dag te eindigen in/bij Bryce? Dan zijn we daar de volgende ochtend.
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat zou wel kunnen, maar aan de andere kant....
Nu snap ik dat je niet naar Las Vegas gaat voor de rust, maar ik bedoel meer dat ik ook even de tijd kan nemen om evt een middag aan het zwembad te liggen met een boek.
Zou je ook lekker aan lake powell kunnen gaan liggen met een boek ;)

Even serieus, ik denk dat je dat gewoon best ter plekke moet bekijken. Heb je het idee dat je Page gezien hebt dan kun je doorrijden. Ik mag toch aannemen dat je bv in Tropic wel een hotel moet kunnen vinden in September. In April 2012 hadden wij best wel moeite om een hotel in Page te vinden die goedkoper was dan $150 per nacht. (en toen vonden we americas best value inn voor $120 voor 2 nachten :) )
micha_a
Amerika-ontdekker

Bericht door micha_a »

Ik kan uiteraard overal gaan liggen met een boek ;)

Nog even een vlieg vraag. Met de vlucht die we nu op het oog hebben vliegen we op de heenweg rechtstreeks, maar op de terugweg een overstap in Seatle. We hebben 1u48min. Als ik het goed begrijp moet je met een overstap op de heenweg door de douane en je koffer op een nieuwe band leggen, maar hoe werkt het op de terugweg. Kan je dan gewoon in 1x doorlopen overal? Omdat je vanuit Amerika overstapt in Amerika? Of moet je nog ergens in de rij gaan staan. Met andere woorden, is een overstap op de terugweg van 1u48min in Seattle lang genoeg.
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Om het op z'n brabants te zeggen: "tiet zat".

En wat je over de heenweg zegt klopt ook, dan moet je eerst je koffer pakken, door douane en immigrations en dan je koffer weer afgeven als je doorvliegt en weer door een controlepost.
Op de terugweg worden je koffers doorgelabeld en heb je niet al die douane en immigration praktijken zoals bij het binnenkomen.
micha_a
Amerika-ontdekker

Re: Reis micha_a: Rondreis San Francisco - San Francisco+Hawai

Bericht door micha_a »

Hoi allemaal,

Al maanden ben ik aan het plannen en aan het schuiven en doen. Nu hebben we de hele trip definitief gepland staan en alle hotels zijn geboekt. De meeste kunnen nog wel geannuleerd worden, dus mochten jullie iets zien wat jullie echt afraden horen we het graag. We hebben een combinatie van soms goedkope hotels en soms wat duurdere hotels. Soms hebben we de hoofdprijs betaald om op locatie te zitten en soms hebben we wat meer betaald omdat we gewoon van wat luxe houden ;)

Ik ga nu beginnen met de route echt op papier te zeggen. Dus per dag een schema maken. Wij zijn van plan de route's aan te houden die op google maps aagegeven worden, maar zijn dit ook echt de beste routes die je kan rijden. Zijn er nog tips voor wegen die je niet moet misschien. Hoe steiler, hoe kronkeliger hoe beter wat ons betreft!

Op dit moment is het nog maar 25 dagen, 14u en 42 minuten en dan vertrekken we!!!! Zooooo veel zin in!!!

Dag 1.. Vliegen Amsterdam - Los Angeles (Travel lodge)
Dag 2.. Los Angeles
Dag 3.. Los Angeles
Dag 4.. Los Angeles - Joshua Three - Oatman - Kingman (Route 66) (Days Inn)
Dag 5.. Kingman - Hackberry - Flagstaff - Winslow - Flagstaff (Route 66) (Rodeway Inn)
Dag 6.. Flagstaff - Grand Canyon (Thunderbird)
Dag 7.. Grand Canyon - Monument Valley - Page (Kings Inn)
Dag 8.. Page - Bryce (Western resort)
Dag 9.. Bryce - Zion (Quality Inn)
Dag 10. Zion
Dag 11. Zion - Las Vegas (Flamingo)
Dag 12. Las Vegas
Dag 13. Las Vegas
Dag 14. Las Vegas - Death Valley - Mammothe lakes (Motel 6)
Dag 15. Mammothe lakes - Mono Lake - Tioga Pass - Yosemity Park (Yosemity Lodge)
Dag 16. Yosemety Park - Glacier Point - Mariposa Grove (Comfort Inn)
Dag 17. Mariposa Grove - San Francisco (Da Vinci Villa)
Dag 18. San Francisco
Dag 19. San Francisco
Dag 20. Kust Route San Francisco - Los Angeles (Pismo, Ocean Palms)
Dag 21. Kust Route - San Francisco-Los Angeles (Super8 Los Angeles Airport LAX)
Dag 22. Vliegen Los Angeles - Honolulu (Hilton)
Dag 23. Honolulu
Dag 24. Honolulu
Dag 25. Honolulu
Dag 26. Honolulu
Dag 27. Vliegen Honolulu - Los Angeles
Dag 28. Vliegen Los Angeles - Amsterdam
Dag 29. Aankomst NL
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is een mooie route zo. Je hebt alleen voor het stuk van Las Vegas tot SF weinig tijd vind ik, en de rit van LV anar Mammoth Lakes is een flinke rit waar je nu wel erg snel doorheen moet. Waarom niet iets eerder weg uit Las Vegas en in DV overnachten? Je kunt tegen een uur of drie vertrekken op dag 13 en dan toch nog wat highlights in DV meenemen. De volgende ochtend nog wat viewpoints en via bijvoorbeeld de Alambama Hills naar Mammoth Lakes.
Waar is de Comfort Inn, in Oakhurst of in Mariposa?

Wat de routes betreft: ik denk dat je vrijwel overal googlemaps kunt aanhouden. Op dag 4 zou ik via de 10 en de 62 bij de plaats Joshua Tree het park binnen rijden en dan bij Twentynine Palms er weer uit.
Op dag 7 raad ik aan nog tijd te nemen voor de east rim drive. Misschien Monument Valley overslaan en meer tijd bij Page nemen? Je kunt daar naar Horseshoe Bend en de Glen Canyn Dam en de volgende ochtend naar bijvoorbeeld de Lower Antelope Canyon. De 89 onder Page is niet open, maar als jullie gaan zal de alternatieve route wel open zijn; je rijdt dan via de 20. Als je wel via MV rijdt rij je via de 89, 160 en 98.
Van Page naar Bryce zou neem je de 89. Een alternatief is de Cottonwood Canyon Road, maar dan moet je wel eerst naar de toestand van de weg infomeren want het is een dirt road.
Van Bryce naar Zion doe je deels dezelfde route wat niet erg is, want het is een mooie route. Als je net in Zion bent, nog voor de tunnel, heb je aan je rechterhand de Canyon Overlook Trail. Is een wandeling van een uur die zeer de moeite is.
Als je naar Las Vegas rijdt zou je via Valley of Fire kunnen rijden.
Tussen LV en DV heb je meerdere mogelijkheden. Als je naar ML doorrijdt neem dan de snelste route, via Pahrump en DV Junction. Bekijk de kaart van het park op http://www.nps.gov/deva want die krijg je niet bij de ingang (is op vertoon van je entreepas bij het visitor center te krijgen) en je zult op weg naar het visitor center al wat viewpoints willen bekijken.

Marianne
micha_a
Amerika-ontdekker

Bericht door micha_a »

Dankjewel weer voor je reactie.

We zijn er wel achter gekomen dat drie weken gewoonweg te kort is om alles uitgebreid te kunnen doen wat je wilt. We hebben er daarom voor gekozen om de rit van LV naar Mammoth Lakes in één dag te doen. Volgens google maps doe je er 6u over. Dat is natuurlijk zonder stoppen. Als we om 8.30u vertrekken en er op doelen om om 19.30u in het hotel te zijn dan hebben we er 11 uur voor. Wij vinden het opzich ook niet erg als het nog wat langer duurt aangezien we als het goed is helemaal uitgerust zijn van onze lange stop in Vegas ;) Maar dankjewel. We realiseren ons dat we door Death Valley heen vliegen, maar dat is een bewuste keuze.

We blijven in de Comfort in in Oakhurst.

Dankjewel voor de rest van de tips we nemen het weer mee in onze planning.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer