Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Naearea: Phoenix - Las Vegas
Reis Naearea: Phoenix - Las Vegas
Hallo allemaal,
In 2011 hebben we het Zuidwesten van Amerika bezocht, vorig jaar het Noordwesten. We hadden vooraf afgesproken het hier bij te laten, maar "helaas" begint het toch te kriebelen om deze zomer terug naar het Zuidwesten te trekken.
Onze route in 2011 zag er zo uit:
San Diego - L.A. - Santa Barbara - Monterey - S.F. - Napa - Yosemite - Lee Vining - Death Valley - Zion - Bryce - Torrey - Moab - Monument Valley - Page - Grand Canyon -Las Vegas
We willen een groot deel terug opnieuw doen, en er zijn ook enkele dingen die voor ons niet meer hoeven:
Wat we zeker in onze route willen: LA, Santa Barbara, Coast Highway, Yosemity, Death Valley, Zion, Canyonlands, Page en Las Vegas. Bovendien willen we onze reis in Las Vegas eindigen.
Wat geen must is, maar wat we leuk vonden: San Diego en San Francisco.
Wat voor ons niet meer hoeft: Monterey, Napa, Lee Vining, Bryce, Torrey, Monument Valley.
Ik ben zo een beetje aan het kijken geweest, en heb voorlopig volgende route in elkaar geflanst:
dag 1: Brussel - Phoenix
dag 2: Phoenix - Tucson (Ophalen auto + Saguaro NP)
dag 3: Tucson - Joshua Tree National Park - Palm Springs
dag 4: Palm Springs - San Diego
dag 5: San Diego
dag 6: San Diego
dag 7: San Diego - LA
dag 8: LA
dag 9: LA
dag 10: LA - Santa Barbara
dag 11: Santa Barbara
dag 12: Santa Barbara - SF
dag 13: SF
dag 14: SF - Yosemite
dag 15: Yosemite
dag 16: Yosemite - Bishop
dag 17: Bishop - Death Valley
dag 18: Death Valley - Zion
dag 19: Zion
dag 20: Zion - Moab
dag 21: Moab
dag 22: Moab
dag 23: Moab - Page
dag 25: Page
dag 26: Page - Las Vegas
dag 27: Las Vegas
dag 28: Las Vegas
dag 29: Las Vegas
dag 30: Las Vegas - Brussel
Het deel Phoenix is nieuw voor ons, we hebben dit gekozen omdat we toch wel eens de grote cactussen willen zien.
Wat denken jullie van deze route, of zijn er nog andere parken die jullie aanraden?
(Ter informatie: we zijn geen wanderlaars.)
Alvast bedankt voor de feedback!
In 2011 hebben we het Zuidwesten van Amerika bezocht, vorig jaar het Noordwesten. We hadden vooraf afgesproken het hier bij te laten, maar "helaas" begint het toch te kriebelen om deze zomer terug naar het Zuidwesten te trekken.
Onze route in 2011 zag er zo uit:
San Diego - L.A. - Santa Barbara - Monterey - S.F. - Napa - Yosemite - Lee Vining - Death Valley - Zion - Bryce - Torrey - Moab - Monument Valley - Page - Grand Canyon -Las Vegas
We willen een groot deel terug opnieuw doen, en er zijn ook enkele dingen die voor ons niet meer hoeven:
Wat we zeker in onze route willen: LA, Santa Barbara, Coast Highway, Yosemity, Death Valley, Zion, Canyonlands, Page en Las Vegas. Bovendien willen we onze reis in Las Vegas eindigen.
Wat geen must is, maar wat we leuk vonden: San Diego en San Francisco.
Wat voor ons niet meer hoeft: Monterey, Napa, Lee Vining, Bryce, Torrey, Monument Valley.
Ik ben zo een beetje aan het kijken geweest, en heb voorlopig volgende route in elkaar geflanst:
dag 1: Brussel - Phoenix
dag 2: Phoenix - Tucson (Ophalen auto + Saguaro NP)
dag 3: Tucson - Joshua Tree National Park - Palm Springs
dag 4: Palm Springs - San Diego
dag 5: San Diego
dag 6: San Diego
dag 7: San Diego - LA
dag 8: LA
dag 9: LA
dag 10: LA - Santa Barbara
dag 11: Santa Barbara
dag 12: Santa Barbara - SF
dag 13: SF
dag 14: SF - Yosemite
dag 15: Yosemite
dag 16: Yosemite - Bishop
dag 17: Bishop - Death Valley
dag 18: Death Valley - Zion
dag 19: Zion
dag 20: Zion - Moab
dag 21: Moab
dag 22: Moab
dag 23: Moab - Page
dag 25: Page
dag 26: Page - Las Vegas
dag 27: Las Vegas
dag 28: Las Vegas
dag 29: Las Vegas
dag 30: Las Vegas - Brussel
Het deel Phoenix is nieuw voor ons, we hebben dit gekozen omdat we toch wel eens de grote cactussen willen zien.
Wat denken jullie van deze route, of zijn er nog andere parken die jullie aanraden?
(Ter informatie: we zijn geen wanderlaars.)
Alvast bedankt voor de feedback!
Re: Reis Naearea: Phoenix - Las Vegas
De hele valley bij Phoenix staat vol Saguaro cacti. Je kan wel de auto ophalen en dan naar Tucson rijden maar je tijd daar zal wel erg beperkt zijn als je de volgende dag naar Joshua Tree NP gaat. Er is veel te doen in Tucson. Niet alleen Saguaro NP (east en west een uur van elkaar) maar ook Arizona Sonora Desert Museum (een must imo), San Xavier del Bac, Pime Air etc etc. Ten zuiden van Tucson nog Tombstone, Bisbee, Kartchner Caverns en nog meer. Als je al in San Diego geweest bent zou ik proberen langer in de omgeving van Tucson te blijven. En zoals je zelf schrijft is San Diego geen must meer. Tussen Phoenix en Tucson heb je ook nog Apache Junction en zijn Gold field ghosttown en Apache Trail. Het stuk AT naar Tortilla Flat is verhard (en al een mooie route) het laatste stuk, 22 miles, naar Lake Roosevelt is onverhard. In Superior vind je nog Boyce Thompson Arboretum en op weg naar Tucson bv Casa Grande Ruins en Biosphere 2. Van Tucson richting westen kan je nog naar Kitt Peak en een bezoek brengen aan Organ Pipe Cactus NM.
Yeehaw
Yeehaw
Als je naar Phoenix wilt, overweeg dan een stop in Scottsdale. Phoenix zelf is niet zo veel aan, terwijl er in Scottsdale meer dan voldoende te doen is. In elk geval op het gebied van winkelen en horeca.
Wat ik nog mis is het Sequoia en Kings Canyon Park met onder andere de General Sherman Tree. Als je ergens tijd hebt om dit in te passen, is het zeker de moeite waard.
http://en.wikipedia.org/wiki/General_Sherman_(tree" onclick="window.open(this.href);return false;)
Wat ik nog mis is het Sequoia en Kings Canyon Park met onder andere de General Sherman Tree. Als je ergens tijd hebt om dit in te passen, is het zeker de moeite waard.
http://en.wikipedia.org/wiki/General_Sherman_(tree" onclick="window.open(this.href);return false;)
Bedankt voor de informatie! Dit moet ik allemaal even uitzoeken, en zien hoe ik het best de route aanpas. 

- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Een groot gedeelte van wat Yeehaw hier op somt hebben wij vorig jaar bezocht. Misschien heb je nog wat aan ons reisverslag. Wij waren wel met een camper.Yeehaw schreef:De hele valley bij Phoenix staat vol Saguaro cacti. Je kan wel de auto ophalen en dan naar Tucson rijden maar je tijd daar zal wel erg beperkt zijn als je de volgende dag naar Joshua Tree NP gaat. Er is veel te doen in Tucson. Niet alleen Saguaro NP (east en west een uur van elkaar) maar ook Arizona Sonora Desert Museum (een must imo), San Xavier del Bac, Pime Air etc etc. Ten zuiden van Tucson nog Tombstone, Bisbee, Kartchner Caverns en nog meer. Als je al in San Diego geweest bent zou ik proberen langer in de omgeving van Tucson te blijven. En zoals je zelf schrijft is San Diego geen must meer. Tussen Phoenix en Tucson heb je ook nog Apache Junction en zijn Gold field ghosttown en Apache Trail. Het stuk AT naar Tortilla Flat is verhard (en al een mooie route) het laatste stuk, 22 miles, naar Lake Roosevelt is onverhard. In Superior vind je nog Boyce Thompson Arboretum en op weg naar Tucson bv Casa Grande Ruins en Biosphere 2. Van Tucson richting westen kan je nog naar Kitt Peak en een bezoek brengen aan Organ Pipe Cactus NM.
Yeehaw
Wat een leuk reisverslag! Ik heb nog niet alles doorgelezen, maar heb wel stiekem het einde al gelezen.
Wat leuk dat je in Las Vegas bent getrouwd! Nog een late proficiat!
Het is trouwens een hele mooie jurk die je echtgenote aan heeft.

Wat leuk dat je in Las Vegas bent getrouwd! Nog een late proficiat!
Het is trouwens een hele mooie jurk die je echtgenote aan heeft.

- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik ben de echtgenoteNaearea schreef:Het is trouwens een hele mooie jurk die je echtgenote aan heeft.

Ko mag er ook zijn hoor
Leuke foto's!!

-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
In moab zit een erg leuke brewery. Wij hebben ons daar kostelijk vermaakt.
In page zeker de antilope canyon doen.
In page zeker de antilope canyon doen.
2009: San Francisco - Phoenix
2010: Salt Lake City - Seattle
2012: Orlando
2013: New York - Miami
2010: Salt Lake City - Seattle
2012: Orlando
2013: New York - Miami
Re: Reis Naearea: Las Vegas - Las Vegas
Hallo allemaal,
De omstandigheden van onze reis zijn veranderd. Zo zullen mijn ouders de eerste 2,5 week meereizen.
Hierdoor heb ik de reis om moeten draaien, aangezien zij vooral de natuurparken willen zien.
Omdat dit hun eerste –en waarschijnlijk enige – grote reis is (ze zijn 61 en 63 jaar oud), wil ik uiteraard dat dit voor hun iets onvergetelijk wordt. Ik ben dus voorlopig enkel het deel waarbij zij meereizen aan het plannen.
De tickets zijn ondertussen geboekt, dus begin en eindpunt kunnen niet meer veranderd worden. De meeste hotels zijn geboekt, maar kunnen nog geannuleerd worden.
Dag 1: Brussel – Las Vegas (overnachtingen in Bellagio)
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas – Page (overnachtingen in Dreamkatcher B&B)
=> Hier is mijn eerste vraag: voor mij en mijn partner is de Grand Canyon geen must meer, maar mijn ouders zouden dit uiteraard graag zien. Is het te doen als we vroeg in Las Vegas vertrekken, naar Page te rijden via Grand Canyon NP?
Dag 4: Page
Dag 5: Page – Moab (overnachtingen in La Quinta Inn)
Dag 6: Moab
Dag 7 Moab
Dag 8: Moab – Zion (Overnachtingen in Desert Pearl Inn)
=> Hier zouden we misschien ook een kort bezoek kunnen inplannen voor Bryce NP, ook voor ons geen must meer, dit zouden we enkel voor mijn ouders inplannen.
Dag 9: Zion
Dag 10: Zion – Death Valley (Overnachting Furnace Creek Ranch)
Dag 11: Death Valley – Mammoth Lakes (Nog niets geboekt)
Dag 12: Mammoth Lakes – Yosemite (Overnachtingen in Homestead Cottages, redelijk ver van het park, maar voor ons niet zo erg aangezien we toch in de natuur zitten)
Dag 13: Yosemite
Dag 14: Yosemite – San Francisco (Nog niets geboekt)
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco – Santa Barbara (Overnachting in Eagle Inn)
=> Hier weet ik het niet zo goed. In 2011 zijn we van Santa Barbara naar Monterey gereden. Ik vond dat toen een behoorlijk lange dag, ook omdat we op veel plaatsen zijn gestopt. Nu rijden we echter de omgekeerde richting, en we beginnen dus met het mooiste stuk, dus ik neem aan dat we op het einde minder stopplaatsen zullen doen. Een stop in Monterey is niet nodig, want dat vonden we beiden erg tegenvallen. En ja, op Santa Barbara zijn we allebei verliefd.
Of zou het beter zijn 1 nacht San Francisco te plannen, en toch een tussenstop tussen SF en Santa Barbara?
Mijn vriend en mijn papa zullen rijden, dus het is wel zo dat er deze keer 2 chauffeurs zijn.
Dag 17: Santa Barbara – Los Angeles (Nog niets geboekt)
Dag 18: Los Angeles - Brussel
...
Dag 31: Las Vegas - Brussel
Zoals voorheen vermeld, zijn wij geen wandelaars, dus voor ons zou de route zo goed zijn. Echter mijn ouders zullen wel korte wandelingen willen maken, dus ik weet niet goed hoeveel tijd ik hiervoor moet voorzien.
Wat denken jullie? Is dit te doen zo?
De omstandigheden van onze reis zijn veranderd. Zo zullen mijn ouders de eerste 2,5 week meereizen.
Hierdoor heb ik de reis om moeten draaien, aangezien zij vooral de natuurparken willen zien.
Omdat dit hun eerste –en waarschijnlijk enige – grote reis is (ze zijn 61 en 63 jaar oud), wil ik uiteraard dat dit voor hun iets onvergetelijk wordt. Ik ben dus voorlopig enkel het deel waarbij zij meereizen aan het plannen.
De tickets zijn ondertussen geboekt, dus begin en eindpunt kunnen niet meer veranderd worden. De meeste hotels zijn geboekt, maar kunnen nog geannuleerd worden.
Dag 1: Brussel – Las Vegas (overnachtingen in Bellagio)
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas – Page (overnachtingen in Dreamkatcher B&B)
=> Hier is mijn eerste vraag: voor mij en mijn partner is de Grand Canyon geen must meer, maar mijn ouders zouden dit uiteraard graag zien. Is het te doen als we vroeg in Las Vegas vertrekken, naar Page te rijden via Grand Canyon NP?
Dag 4: Page
Dag 5: Page – Moab (overnachtingen in La Quinta Inn)
Dag 6: Moab
Dag 7 Moab
Dag 8: Moab – Zion (Overnachtingen in Desert Pearl Inn)
=> Hier zouden we misschien ook een kort bezoek kunnen inplannen voor Bryce NP, ook voor ons geen must meer, dit zouden we enkel voor mijn ouders inplannen.
Dag 9: Zion
Dag 10: Zion – Death Valley (Overnachting Furnace Creek Ranch)
Dag 11: Death Valley – Mammoth Lakes (Nog niets geboekt)
Dag 12: Mammoth Lakes – Yosemite (Overnachtingen in Homestead Cottages, redelijk ver van het park, maar voor ons niet zo erg aangezien we toch in de natuur zitten)
Dag 13: Yosemite
Dag 14: Yosemite – San Francisco (Nog niets geboekt)
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco – Santa Barbara (Overnachting in Eagle Inn)
=> Hier weet ik het niet zo goed. In 2011 zijn we van Santa Barbara naar Monterey gereden. Ik vond dat toen een behoorlijk lange dag, ook omdat we op veel plaatsen zijn gestopt. Nu rijden we echter de omgekeerde richting, en we beginnen dus met het mooiste stuk, dus ik neem aan dat we op het einde minder stopplaatsen zullen doen. Een stop in Monterey is niet nodig, want dat vonden we beiden erg tegenvallen. En ja, op Santa Barbara zijn we allebei verliefd.

Mijn vriend en mijn papa zullen rijden, dus het is wel zo dat er deze keer 2 chauffeurs zijn.
Dag 17: Santa Barbara – Los Angeles (Nog niets geboekt)
Dag 18: Los Angeles - Brussel
...
Dag 31: Las Vegas - Brussel
Zoals voorheen vermeld, zijn wij geen wandelaars, dus voor ons zou de route zo goed zijn. Echter mijn ouders zullen wel korte wandelingen willen maken, dus ik weet niet goed hoeveel tijd ik hiervoor moet voorzien.
Wat denken jullie? Is dit te doen zo?
Van Bellagio naar GC Village is 5 uur rijden. Normaal gesproken is GC naar Page 2.5 uur rijden maar je moet een omweg maken omdat de weg 89 ten zuiden van Page is afgeloten dus reken op 3.5 uur. Dat is dus zonder stoppen al 8.5 uur en Dreamkatchers ligt ook nog buiten Page. Naar de north rim zal niet uitmaken en dan heb je nog meer tijd nodig voor de uitkijkpunten. Dus reken maar op 9 uur zonder stoppen tussen Bellagio en Dreamkatchers.
Van Moab naar Bryce de snelste weg via de interstates en 89 is al ca 5 uur rijden. Dan de tijd voor Bryce en dan nog 2 uur naar Zion. Reistijden weer zonder stops onderweg.
San Francisco naar Santa Barbara langs de kust reken ook maar op 8 uur zonder veel stoppen. Cambria is leuk voor een overnachting.
Yeehaw
Van Moab naar Bryce de snelste weg via de interstates en 89 is al ca 5 uur rijden. Dan de tijd voor Bryce en dan nog 2 uur naar Zion. Reistijden weer zonder stops onderweg.
San Francisco naar Santa Barbara langs de kust reken ook maar op 8 uur zonder veel stoppen. Cambria is leuk voor een overnachting.
Yeehaw
Ok, laten we GC en Bryce maar schrappen dan.
Ik schrap dan ook 1 nacht van SF. Mijn ouders zijn absoluut geen stadsmensen, met een hop on, hop off bus zijn ze al tevreden.
Cambria ziet er goed, dan hoef ik alvast niet te stressen qua tijd, en de afstand Cambria - Santa Barbara is ook goed te doen zodat we toch een ganse namiddag in SB hebben.
Bedankt Yeewah..

Ik schrap dan ook 1 nacht van SF. Mijn ouders zijn absoluut geen stadsmensen, met een hop on, hop off bus zijn ze al tevreden.
Cambria ziet er goed, dan hoef ik alvast niet te stressen qua tijd, en de afstand Cambria - Santa Barbara is ook goed te doen zodat we toch een ganse namiddag in SB hebben.
Bedankt Yeewah..

Waaom denk te trouwens dat mensen van 61 en 63 geen lange reizen meer gaan maken? Zo oud zijn ze niet! Waarschijnlijk hebben ze nu juist de smaak te pakken en kunnen niet wachten om terug te gaan!
Ik weet dat ze nog jong zijn hoor
.
Mijn ouders hebben een landbouwbedrijf en gaan bijna nooit op reis. Als ze al gaan is een week hun maximum.
Bovendien heeft mijn moeder naargelang ze ouder wordt steeds meer schrik om ver op reis te gaan -mede doordat ze geen weinig tot geen engels kunnen. Mijn vader is net het tegenovergestelde. Die zou bij wijze van spreken de mount everest willen beklimmen.
Dus toen mijn vriend en ik beslisten om terug naar Amerika te gaan, heb ik gevraagd of ze geen zin hadden mee te gaan.
Mits een heel geregel zouden ze kunnen gaan, mijn pa gelukkig omdat hij een avontuurlijke reis kan maken, mijn ma gelukkig omdat ik alles regel en ze dus alleen maar hoeven te volgen. Iedereen gelukkig dus.
Vandaar dat ik er alles probeer in te proppen omdat ik weet dat dit voor hun een unieke kans is.

Mijn ouders hebben een landbouwbedrijf en gaan bijna nooit op reis. Als ze al gaan is een week hun maximum.
Bovendien heeft mijn moeder naargelang ze ouder wordt steeds meer schrik om ver op reis te gaan -mede doordat ze geen weinig tot geen engels kunnen. Mijn vader is net het tegenovergestelde. Die zou bij wijze van spreken de mount everest willen beklimmen.

Dus toen mijn vriend en ik beslisten om terug naar Amerika te gaan, heb ik gevraagd of ze geen zin hadden mee te gaan.
Mits een heel geregel zouden ze kunnen gaan, mijn pa gelukkig omdat hij een avontuurlijke reis kan maken, mijn ma gelukkig omdat ik alles regel en ze dus alleen maar hoeven te volgen. Iedereen gelukkig dus.
Vandaar dat ik er alles probeer in te proppen omdat ik weet dat dit voor hun een unieke kans is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 1765 Weergaves
-
Laatste bericht door Moniquevr
-
- 44 Reacties