Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis enjo: wie helpt met reisschema Zuidwesten? (spoed!!)
Reis enjo: wie helpt met reisschema Zuidwesten? (spoed!!)
Hallo allemaal,
Ik ben Enjo en ga dit jaar voor het eerst naar de VS met mijn man en 2 kids (1 en bijna 5 jaar). We willen een auto huren en
dit doen op 1 mei tot 21 mei. Ik heb inmiddels al zoveel gelezen op dit Forum, maar elke route is toch net weer iets anders. Wie helpt mij, want spoed is er wel ja!
Dit is wat we in gedachten hebben:
1 Amsterdam - SF + overnachting vliegen
2 San Fransisco
3 San Fransisco
4 San Fransisco - Yosemite (Oakhurst) 's ochtends vanaf SF naar Yosemite National Park (overnachten in Oakhurst)
5 Yosemite (Oakhurst) – Kings Canyon National Park - Sequoia National Park - Visalia??????? 's ochtends via Kings Canyon National Park en Sequoia National Park naar????? (waar kunnen we het beste overnachten?) Het liefst rijden we hier een stuk door zodat morgen de route korter is, iemand dan een idee in welke plaats we dan het beste kunnen overnachten? Nog beter zou zijn: Grand Canyon 1 dag inkorten door de afstanden wat langer te maken, hier iemand een optie voor? Wat zijn de hoogtepunten in de parken en wie weet dan een goede route voor ons???
6 Visalia????? – Death Valley (Beatty) Death Valley National Park, overnachten in Beatty (is dit een goeie plaats??)
7 Death Valley (Beatty) – Las Vegas Death Valley National Park bekijken en dan doorrijden naar Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Zion - Bryce (Cannonville) 's ochtends rijden naar Zion National Park, dan doorrijden naar Bryce Canyon National Park
10 Bryce (Cannonville) - Lake Powell /Page Bryce Canyon National Park bekijken en dan doorrijden naar Lake Powell (Page)
11 Lake Powell (Page) - Momument Valley Bekijken in Page: Horseshoe Bend, Antelope Canyon, Rainbow Bridge National Monument, Glenn Canyon Dam, Coyote Buttes???? Nog meer???? Of niet de moeite waard??? . en in welke volgorde is dit het best aan te raden? Daarna doorrijden naar Monument Valley. Wat is een goeie overnachtingsplaats? De Vieuw hotel zit helaas vol!
12 Monument Valley – Grand Canyon (Flagstaff) 's ochtends naar Grand Canyon, overnachten in Flagstaff (is dit goed?)
13 Grand Canyon (Flagstaff) Grand Canyon
14 Grand Canyon (Flagstaff) - Scottsdale 's ochtends naar Scottsdale
15 Scottsdale – Palm Springs 's ochtends naar Joshua Tree National Park in Scottsdale
16 Palm Springs - San Diego – Carlsbad Legoland) 's ochtends vanuit Palm Springs naar San Diego Sea World in San Diego
17 Carlsbad (Legoland) -Anaheim 's ochtends naar Legoland in Carlsbad
18 Anaheim - Los angeles 's ochtends naar Disney Land in Anaheim, in de avond doorrijden naar Los Angeles
19 Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles – Amsterdam
Aangezien we een kleine hebben van 5 (bijna) en één in een buggy zijn we niet van plan heel veel te wandelen in de parken. Is de tijd dan zo goed ingedeeld of raden jullie me iets anders aan? Moeten we verder nog rekening houden met gesloten wegen in mei? Ms heeft iemand nog andere tips, alle tips en adviezen zijn van harte welkom!
Ik ben Enjo en ga dit jaar voor het eerst naar de VS met mijn man en 2 kids (1 en bijna 5 jaar). We willen een auto huren en
dit doen op 1 mei tot 21 mei. Ik heb inmiddels al zoveel gelezen op dit Forum, maar elke route is toch net weer iets anders. Wie helpt mij, want spoed is er wel ja!
Dit is wat we in gedachten hebben:
2 San Fransisco
3 San Fransisco
4 San Fransisco - Yosemite (Oakhurst) 's ochtends vanaf SF naar Yosemite National Park (overnachten in Oakhurst)
5 Yosemite (Oakhurst) – Kings Canyon National Park - Sequoia National Park - Visalia??????? 's ochtends via Kings Canyon National Park en Sequoia National Park naar????? (waar kunnen we het beste overnachten?) Het liefst rijden we hier een stuk door zodat morgen de route korter is, iemand dan een idee in welke plaats we dan het beste kunnen overnachten? Nog beter zou zijn: Grand Canyon 1 dag inkorten door de afstanden wat langer te maken, hier iemand een optie voor? Wat zijn de hoogtepunten in de parken en wie weet dan een goede route voor ons???
6 Visalia????? – Death Valley (Beatty) Death Valley National Park, overnachten in Beatty (is dit een goeie plaats??)
7 Death Valley (Beatty) – Las Vegas Death Valley National Park bekijken en dan doorrijden naar Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Zion - Bryce (Cannonville) 's ochtends rijden naar Zion National Park, dan doorrijden naar Bryce Canyon National Park
10 Bryce (Cannonville) - Lake Powell /Page Bryce Canyon National Park bekijken en dan doorrijden naar Lake Powell (Page)
11 Lake Powell (Page) - Momument Valley Bekijken in Page: Horseshoe Bend, Antelope Canyon, Rainbow Bridge National Monument, Glenn Canyon Dam, Coyote Buttes???? Nog meer???? Of niet de moeite waard??? . en in welke volgorde is dit het best aan te raden? Daarna doorrijden naar Monument Valley. Wat is een goeie overnachtingsplaats? De Vieuw hotel zit helaas vol!
12 Monument Valley – Grand Canyon (Flagstaff) 's ochtends naar Grand Canyon, overnachten in Flagstaff (is dit goed?)
13 Grand Canyon (Flagstaff) Grand Canyon
14 Grand Canyon (Flagstaff) - Scottsdale 's ochtends naar Scottsdale
15 Scottsdale – Palm Springs 's ochtends naar Joshua Tree National Park in Scottsdale
16 Palm Springs - San Diego – Carlsbad Legoland) 's ochtends vanuit Palm Springs naar San Diego Sea World in San Diego
17 Carlsbad (Legoland) -Anaheim 's ochtends naar Legoland in Carlsbad
18 Anaheim - Los angeles 's ochtends naar Disney Land in Anaheim, in de avond doorrijden naar Los Angeles
19 Los Angeles
20 Los Angeles
Aangezien we een kleine hebben van 5 (bijna) en één in een buggy zijn we niet van plan heel veel te wandelen in de parken. Is de tijd dan zo goed ingedeeld of raden jullie me iets anders aan? Moeten we verder nog rekening houden met gesloten wegen in mei? Ms heeft iemand nog andere tips, alle tips en adviezen zijn van harte welkom!
Re: Wie helpt met reisschema Zuidwesten?? (spoed!!)
Nou, je jaagt er wel doorheen imo.
Oakhurst ligt ten zuiden van Yosemite dus waarschijnlijk wil je eerst naar de Valley en dan langs Mariposa Grove naar Oakhurst. Zal al een lange dag worden. Dan wil je naar Visalia via Seki. De route via 198 is steil en bochtig en erg langzaam rijden. Dat zal al heel wat tijd nemen. Beatty ligt buiten DVNP. Als je The View kan betalen zal een verblijf in DV zelf ook geen probleem zijn. Ik zou Stovepipe Wells resort aanraden. Naar Beatty is nogal wat heen en weer rijden.
Met 2 kleintjes lijkt me 1 overnachting in Las Vegas ook wel voldoende.
Zion is veel te zien maar je schiet door Zion om in Cannonville te gaan overnachten. Waarom Cannonville en niet Bryce zelf? En met een nacht korter in LV kan je ook nog een overnachting in Zion plannen.
In Page voor MV heb je nog wel de tijd voor Antelope Canyon, Horseshoe Bend en de dam, maar niet voor de Rainbow Bridge tour of Coyote Buttes.
In MV kan je nog Goulding's Lodge proberen en anders in Kayenta of Mexican Hat, beiden op ca 30 minuten rijden van MV Tribal Park.
Flagstaff ligt op 90 minuten rijden van GC south rim. Probeer in GC Village to overnachten of anders in Tusayan. Ik zou in Sedona logeren ipv Scottsdale en dan de volgende dag naar PS. Joshua Tree ligt bij PS en niet bij Scottsdale.
Met slechts een overnachting daar zou San Diego niet mijn keus zijn. Je kan van PS naar Legoland voor een bezoek en dan naar Anaheim de volgende dag. Als je DL wil bezoeken zou ik 2 nachten in Anaheim boeken.
1 nacht aan de rim in GCNP is vaak voldoende. Zonder wandelen is een volle dag niet nodig imo.
Yeehaw
Oakhurst ligt ten zuiden van Yosemite dus waarschijnlijk wil je eerst naar de Valley en dan langs Mariposa Grove naar Oakhurst. Zal al een lange dag worden. Dan wil je naar Visalia via Seki. De route via 198 is steil en bochtig en erg langzaam rijden. Dat zal al heel wat tijd nemen. Beatty ligt buiten DVNP. Als je The View kan betalen zal een verblijf in DV zelf ook geen probleem zijn. Ik zou Stovepipe Wells resort aanraden. Naar Beatty is nogal wat heen en weer rijden.
Met 2 kleintjes lijkt me 1 overnachting in Las Vegas ook wel voldoende.
Zion is veel te zien maar je schiet door Zion om in Cannonville te gaan overnachten. Waarom Cannonville en niet Bryce zelf? En met een nacht korter in LV kan je ook nog een overnachting in Zion plannen.
In Page voor MV heb je nog wel de tijd voor Antelope Canyon, Horseshoe Bend en de dam, maar niet voor de Rainbow Bridge tour of Coyote Buttes.
In MV kan je nog Goulding's Lodge proberen en anders in Kayenta of Mexican Hat, beiden op ca 30 minuten rijden van MV Tribal Park.
Flagstaff ligt op 90 minuten rijden van GC south rim. Probeer in GC Village to overnachten of anders in Tusayan. Ik zou in Sedona logeren ipv Scottsdale en dan de volgende dag naar PS. Joshua Tree ligt bij PS en niet bij Scottsdale.
Met slechts een overnachting daar zou San Diego niet mijn keus zijn. Je kan van PS naar Legoland voor een bezoek en dan naar Anaheim de volgende dag. Als je DL wil bezoeken zou ik 2 nachten in Anaheim boeken.
1 nacht aan de rim in GCNP is vaak voldoende. Zonder wandelen is een volle dag niet nodig imo.
Yeehaw
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Wie helpt met reisschema Zuidwesten?? (spoed!!)
Heel gehaast inderdaad. Legoland, Seaworld en Disneyland binnen 3 dagen, nog geen halve dag voor Yosemite, Sequoia, Zion. Dat is heel druk. Zeker met kinderen zou ik regelmatig meerdere dagen op dezelfde plaats aanraden. En minder tijd in de auto. Misschien iets overslaan? Zoals Monument valley? En wat willen jullie 2 volle dagen in LA doen? Ik zou zeker overnachting bij Zion doen en liever twee. Je kunt leuk overnachten in Springdale (bijvoorbeeld bij de Desert Pearl Inn) en je kunt er - ook met kleine kinderen - leuk wandelen (zie daarvoor mijn wandelsite). Yosemite verdient ook meerdere dagen. Hier kun je wandelen, fietsen, watervallen bekijken, etc. Probeer ook minder heen en weer te rijden door in de parken zelf te overnachten of in elk geval wat dichterbij.
Kijk eens in ons 2006-verslag voor Yosemite en Sequoia om een idee te krijgen van de route, de reistijden en de bezienswaardigheden op dat deel van de reis.
En zie ons 2002-verslag (toen waren onze kinderen 7 en 9) voor Seaworld, Disneyland, Yosemite, Grand Canyon, Zion, Bryce, etc.
Marianne
Kijk eens in ons 2006-verslag voor Yosemite en Sequoia om een idee te krijgen van de route, de reistijden en de bezienswaardigheden op dat deel van de reis.
En zie ons 2002-verslag (toen waren onze kinderen 7 en 9) voor Seaworld, Disneyland, Yosemite, Grand Canyon, Zion, Bryce, etc.
Marianne
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Reis enjo: wie helpt met reisschema Zuidwesten? (spoed!!
Ik zou een behoorlijke stap terug doen qua planning. Het is met die leeftijd kinderen niet haalbaar en je kids worden er niet blij van. Ik spreek uit ervaring.
De eerste dagen SF zijn prachtig om te acclimatiseren, maar voor de kids is het gewoon geen fijne stad. Ze zijn bek en bekaf van de vlucht, wat wil je er doen?
1 dag is meer dan voldoende. Ga er dan vanuit dat je niet veel zult doen die dag.
Je kunt er ook voor kiezen om meteen door te reizen naar Yosemite omdat je toch vroeg wakker bent vanwege de jetlag. Een dagje auto is dan helemaal niet zo gek.
Ook de pretparken die je gepland heb zou ik niet op deze manier doen. Ik denk dat 1 dag echt voldoende is. Ze zijn gewoon te klein om dit tempo vol te houden zeker icm de drukke reis die je al hebt gepland.
Ik zou minimaal Joshua en Palm Springs eruit halen.
Naar mijn mening doe je alles voor de helft. Een halve dag Disney? Dat redt je echt niet.
http://www.travelfun.nl Daar kan je onze blogs vinden, wellicht heb je er wat aan!
Niet om je hele reis onderuit te schoffelen, maar ik zou het drastisch anders doen. En dan spreek ik echt uit ervaring. We reizen naar USA vanaf dat de kids 20 maanden zijn dus we hebben wat ervaring
De eerste dagen SF zijn prachtig om te acclimatiseren, maar voor de kids is het gewoon geen fijne stad. Ze zijn bek en bekaf van de vlucht, wat wil je er doen?
1 dag is meer dan voldoende. Ga er dan vanuit dat je niet veel zult doen die dag.
Je kunt er ook voor kiezen om meteen door te reizen naar Yosemite omdat je toch vroeg wakker bent vanwege de jetlag. Een dagje auto is dan helemaal niet zo gek.
Ook de pretparken die je gepland heb zou ik niet op deze manier doen. Ik denk dat 1 dag echt voldoende is. Ze zijn gewoon te klein om dit tempo vol te houden zeker icm de drukke reis die je al hebt gepland.
Ik zou minimaal Joshua en Palm Springs eruit halen.
Naar mijn mening doe je alles voor de helft. Een halve dag Disney? Dat redt je echt niet.
http://www.travelfun.nl Daar kan je onze blogs vinden, wellicht heb je er wat aan!
Niet om je hele reis onderuit te schoffelen, maar ik zou het drastisch anders doen. En dan spreek ik echt uit ervaring. We reizen naar USA vanaf dat de kids 20 maanden zijn dus we hebben wat ervaring

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Joshua Tree ligt iig ook niet in Scottsdale.15 Scottsdale – Palm Springs 's ochtends naar Joshua Tree National Park in Scottsdale
Ik ben het met bovenstaande mensen eens, way too much! Misschien ben je idd niet zo van de wandel, maar dit is veel te gejaagd. Waar je ook op moet letten is dat je kinderen soms ook eens lekker moeten kunnen spelen en dat kunnen ze nu voornamelijk in de auto.
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Yosemite (Oakhurst) 's ochtends vanaf SF naar Yosemite National Park (overnachten in Oakhurst)
5 Yosemite
6 Yosemite - Ridgecrest. Lange rit, vooral als je over de generals highway zou willen rijden door Sequoia, maar wel te doen.
7 Ridgecrest - Death Valley - Las Vegas, heel de dag in death valley doorbrengen (ik heb zelf altijd het idee dat dit niet zo'n kinderpark is) en later op de dag doorrijden naar Sin City
8 Las Vegas (dagje rondkijken en zwembad voor de kids)
9 Las Vegas - Zion
10 Zion, later op de dag naar Bryce rijden.
11 Bryce Canyon - later op de dag naar Page rijden
12 Page
13 Page - Grand Canyon
14 Grand Canyon - Sedona
15 Sedona
16 Sedona - Joshua Tree NP - Palm Springs (ik durf zelf niet te zeggen of je niet beter door kunt rijden naar San Diego of dat dat te ver is)
17 Palm Springs - Sea World - San Diego hotel
18 San Diego - Carlsbad - LA
19 Los Angeles
20 Los Angeles - DIsneyland - LA hotel
Ik zou zelf overigens 1 pretpark op het einde laten vallen. Mocht dat sea world zijn, dan zou ik niet eens naar San Diego gaan. Niet voor 1 dagje iig.
Wow, superbedankt voor jullie reacties! Ik heb inmiddels heel de avond zitten puzzelen met mijn man en idd wat dingen eruit gehaald en wat plaatsen aangepast adhv jullie reacties. Idd, te veel in de auto voor de kids! We moeten duidelijk meer rust nemen en keuzes maken. (Wat zijn de mooiste plekken om wat meer rust te nemen?) Wij zijn idd geen wandelaars of fietsers of strandpersonen.
Of we moeten Bryce laten vallen of Monument Valley (wat raden jullie aan? Idd maar 1 nacht Las Vegas en ms een dag SF of LA minder. Ws ook Sea World in San Diego laten vallen (hoewel ik daar wel moeite mee heb omdat dat volgensmij erg leuk is voor de oudste, wat denken jullie?). Stel dat we toch SeaWorld, Legoland en Disney doen, welke volgorde raden jullie mij dan aan?? We kunnen de reis ook verlengen met ca. 2 dagen!
We zijn er voorlopig dus niet uit!!
Of we moeten Bryce laten vallen of Monument Valley (wat raden jullie aan? Idd maar 1 nacht Las Vegas en ms een dag SF of LA minder. Ws ook Sea World in San Diego laten vallen (hoewel ik daar wel moeite mee heb omdat dat volgensmij erg leuk is voor de oudste, wat denken jullie?). Stel dat we toch SeaWorld, Legoland en Disney doen, welke volgorde raden jullie mij dan aan?? We kunnen de reis ook verlengen met ca. 2 dagen!
We zijn er voorlopig dus niet uit!!

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp nu dat de tickets nog niet geboekt zijn, daar wordt het wel iets anders van.
Als eerste vraag ik me dan af waarom je naar het zuidwesten gaat. Als je echt ver weg wilt, waarom niet naar Florida, in een huisje, en dan op je gemak wat pretparken bezoeken?
Als jullie geen wandelaars, fietsers of strandpersonen zijn, wat vinden jullie dan wel leuk? Wat is de reden voor een reis naar het zuidwesten?
Lees de verslagen van Jessica (Dimple) eens om een beeld te krijgen van een reis met jonge kinderen. Ook het verslag van USAmerika die nu met een kind van 3 rondreist is aardig om eens te volgen. Wat ik toch wel vaak lees is dat jonge kinderen nog wel een ziek worden, en dan is het niet fijn als je elke dag weer verder moet rijden.
Wat de pretparken betreft: ik zou eerder Legoland laten vallen, daarvoor kun je ook wel in Denemarken of Engeland terecht. Seaworld en disneyland lijken me leuker.
Je zou een kleiner rondje kunenn doen, waarin je de pretparken beter spreidt; bijvoorbeeld een rondje LA met een park in het begin en een park (of 2) op het laatst. Maak dan een kleiner rondje, bijvoorbeeld: LA - kust - SF - Yosemite - Sequoia - Death Valley - Las Vegas - San Diego - LA.
Marianne
Als eerste vraag ik me dan af waarom je naar het zuidwesten gaat. Als je echt ver weg wilt, waarom niet naar Florida, in een huisje, en dan op je gemak wat pretparken bezoeken?
Als jullie geen wandelaars, fietsers of strandpersonen zijn, wat vinden jullie dan wel leuk? Wat is de reden voor een reis naar het zuidwesten?
Lees de verslagen van Jessica (Dimple) eens om een beeld te krijgen van een reis met jonge kinderen. Ook het verslag van USAmerika die nu met een kind van 3 rondreist is aardig om eens te volgen. Wat ik toch wel vaak lees is dat jonge kinderen nog wel een ziek worden, en dan is het niet fijn als je elke dag weer verder moet rijden.
Wat de pretparken betreft: ik zou eerder Legoland laten vallen, daarvoor kun je ook wel in Denemarken of Engeland terecht. Seaworld en disneyland lijken me leuker.
Je zou een kleiner rondje kunenn doen, waarin je de pretparken beter spreidt; bijvoorbeeld een rondje LA met een park in het begin en een park (of 2) op het laatst. Maak dan een kleiner rondje, bijvoorbeeld: LA - kust - SF - Yosemite - Sequoia - Death Valley - Las Vegas - San Diego - LA.
Marianne
Is er geen DL in Parijs? En Harderwijk is ook leuk 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Zoals reeds eerder aangehaald, Bryce en Zion in één dag is absoluut geen aanrader, ik kan me dit zelfs amper voorstellen...
Ook voor Grand Canyon zou ik zeker in Grand Canyon Village zelf overnachten. Dan zit je lekker vlakbij.
Ook voor Grand Canyon zou ik zeker in Grand Canyon Village zelf overnachten. Dan zit je lekker vlakbij.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Oehh! Het is dat er een knipoogje bij staat, maar anders... foei foei foeiYeehaw schreef:Is er geen DL in Parijs? En Harderwijk is ook leuk

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Yeehaw schreef:Is er geen DL in Parijs? En Harderwijk is ook leuk

En bergen? Gewoon naar Limburg..

Ben het trouwens wel eens met Marianne. Overweeg florida en doe daar de pretparken. Geniet verder van het mooie weer en het zwembad/waterparken. Rondreizen kan altijd nog als de kids ouder zijn.
De ervaring met mijn kinderen. Vanaf ongeveer 8 jaar gingen ze zich voor natuur interesseren. Nu ze ouder zijn kiezen ze zelf bestemmingen mee.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Leuk Eddepet
. Maar zonder gein, ik snap het wel. Als je op zo'n grote reis gaat wil je ook zoveel mogelijk zien en doen. Maar met kleine kinderen zul je echt keuzes moeten maken. Wij kozen voor Sea World en vonden dat achteraf een goede keuze. Maar onze kinderen zijn een stuk ouder en spraken ook echt deze wens uit. Tijdens onze reis mochten ze kiezen voor 1 atractiepark. Onze ervaring is wel dat je best een eind kunt rijden met kinderen (lang leve de DVD, gameboys en tablets) maar je moet zeker niet te laat stoppen. Wij hadden als stelregel, dat we niet in het donker nog wilden jakkeren. We hebben helaas ook gezien het jaargetijde (winter) een aantal natuurparken moeten schrappen. Iets wat ik nog steeds jammer vind maar we hebben wel op en top genoten van onze vakantie, veel gedaan maar niet overspannen thuis gekomen. En vooral zonder stress de vakantie doorgebracht.

Ja, ja, ik begrijp jullie wel, dat we van niets houden is een beetje kort door de bocht, maar voordat de kinderen er waren waren wij ook dol op reizen met alles erop en eraan, maar idd: we gaan ws éénmaal naar het zuidwesten en willen dan ook zo veel mogelijk zien. De laatste reis met de oudste was naar Singapore en Maleisië, daarvoor naar Marokko. Allebei keren een pittige rondreis met de auto en ik moet zeggen dat dat prima is bevallen. Hoe de jongste erop gaat reageren is nog de vraag, maar het grootste gedeelte van de dag zal hij slapen, niet verkeerd om dan even door te trekken toch??
Ik ben zelf van mening dat als de kinderen ouder worden ze meer wensen gaan krijgen, het zal dan dus juist moeilijker worden.
Een andere reden is dat de oudste nog net niet leerplichtig is en de jongste gratis, dus financieel nu ook heel aantrekkelijk. In de toekomst zullen we hier helaas niet de financiele middelen voor hebben.
Wally, ik denk dat ik jouw reisschema wel heel aantrekkelijk vind, na wat brainstormen gisterenavond hebben we bijna hetzelfde schema, jouw tips op het eind van de reis zijn wel interessant, Disney vanuit LA! De rit Sedona - Joshua Tree - Palm Springs is alleen te lang. Is het wellicht een optie om ipv Sedona Tusayan te kiezen, vanuit daar naar Laughlin (overnachting) en vervolgens naar Palm Springs??
Sea World is dus echt de moeite waard zo te horen.
Ik hoop nog steeds op jullie welgemeende tips!!!
Ik ben zelf van mening dat als de kinderen ouder worden ze meer wensen gaan krijgen, het zal dan dus juist moeilijker worden.
Een andere reden is dat de oudste nog net niet leerplichtig is en de jongste gratis, dus financieel nu ook heel aantrekkelijk. In de toekomst zullen we hier helaas niet de financiele middelen voor hebben.
Wally, ik denk dat ik jouw reisschema wel heel aantrekkelijk vind, na wat brainstormen gisterenavond hebben we bijna hetzelfde schema, jouw tips op het eind van de reis zijn wel interessant, Disney vanuit LA! De rit Sedona - Joshua Tree - Palm Springs is alleen te lang. Is het wellicht een optie om ipv Sedona Tusayan te kiezen, vanuit daar naar Laughlin (overnachting) en vervolgens naar Palm Springs??
Sea World is dus echt de moeite waard zo te horen.
Ik hoop nog steeds op jullie welgemeende tips!!!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Disneyland zou ik vnauit Anaheim doen, je hebt veel betaalbare hotels op loopafstand van het park. Scheelt je ook in parkeerkosten, maar vooral in reistijd.
Wij zaten in 2002 en in 2008 in Anaheim.
Neem de tijd voor Yosemite, en kijk of er iets in El Portal of in het park vrij is, vanuit Oakhurst is het nog een aardig eind rijden naar de vallei.
Marianne
Wij zaten in 2002 en in 2008 in Anaheim.
Neem de tijd voor Yosemite, en kijk of er iets in El Portal of in het park vrij is, vanuit Oakhurst is het nog een aardig eind rijden naar de vallei.
Marianne
Even een ander geluid, wij reizen ook veel met de kinderen (nu 7, 4 en bijna 1), en wij zouden echt niet blij zijn met een paar weken in een villa in Florida. Het is onze ervaring dat je best met de kinderen elke dag een gevuld programma kunt hebben, en regelmatig een rij-dag kan ook best. Natuurlijk, we doen minder op een dag dan voordat we kinderen hadden (met name doordat het 's ochtends wat langer duurt voordat we allemaal klaar zijn en doordat we de kinderen niet te laat in bed willen hebben), en af en toe kiezen we bewust een kinder-activiteit (dierentuin, pretpark), maar verder gaan ze toch probleemloos mee in ons programma. Ruimte voor spelen is er best, maar dat is zo tussendoor even, een uurtje zwemmen voor het eten, lunchen in een park met speeltuin, even spelen op de camping terwijl wij de caravan klaarmaken.
Net terug van een korte trip, 9 dagen met de caravan, totaal 1800 mijl gereden en veel gedaan en gezien.
Maar dit was even een algemene opmerking, ik ben niet bekend in het zuidwesten, en kan dus niets over de route zeggen. En de afstanden in de VS zijn groot, ik kan me best voorstellen dat jullie route te veel rijden en te weinig zien is.
Net terug van een korte trip, 9 dagen met de caravan, totaal 1800 mijl gereden en veel gedaan en gezien.
Maar dit was even een algemene opmerking, ik ben niet bekend in het zuidwesten, en kan dus niets over de route zeggen. En de afstanden in de VS zijn groot, ik kan me best voorstellen dat jullie route te veel rijden en te weinig zien is.
Terug in Texas!
Mijn ervaring is dat jonge kinderen veel gemakkelijker meehobbelen dan oudere kinderen. Tot een jaar of 8 vonden ze alles wel best, maar inmiddels vinden mijn drie oudsten (13, 11, 9) wandelen "stom" en blijven ze het liefste thuis 
Maar ik vind veel in de auto zitten toch wel een ander verhaal. Daar doe/deed je mijn kinderen in ieder geval absoluut geen plezier mee, en zeker niet iedere dag. We verleiden ze wel met films, maar het zijn gewoon geen gezellige kinderen als ze het grootste deel van de dag niet kunnen bewegen. We gaan volgende week een rondje zuidwest doen met een camper, ik ben zeer benieuwd hoe ze dat inmiddels ervaren (we hebben zelf tot anderhalf jaar geleden een camper gehad en ze vonden het altijd heerlijk). Maar goed, wij zijn dus wel fervente wandelaars, en er zal iedere dag wel het nodige aan fysieke aktiviteiten worden ondernomen. Ze vinden wandelen dan wel stom, maar als we eenmaal op pad zijn, dan merk je daar niks meer van
Villa in Florida is ook niks voor ons, maar de kids zouden zich er waarschijnlijk prima vermaken, zeker als er een zwembad bij is
P.S. De jongste van 6 is (bijna) altijd wel te porren voor een wandeling (al staat hij onder grote druk van de rest, hahaha)

Maar ik vind veel in de auto zitten toch wel een ander verhaal. Daar doe/deed je mijn kinderen in ieder geval absoluut geen plezier mee, en zeker niet iedere dag. We verleiden ze wel met films, maar het zijn gewoon geen gezellige kinderen als ze het grootste deel van de dag niet kunnen bewegen. We gaan volgende week een rondje zuidwest doen met een camper, ik ben zeer benieuwd hoe ze dat inmiddels ervaren (we hebben zelf tot anderhalf jaar geleden een camper gehad en ze vonden het altijd heerlijk). Maar goed, wij zijn dus wel fervente wandelaars, en er zal iedere dag wel het nodige aan fysieke aktiviteiten worden ondernomen. Ze vinden wandelen dan wel stom, maar als we eenmaal op pad zijn, dan merk je daar niks meer van

Villa in Florida is ook niks voor ons, maar de kids zouden zich er waarschijnlijk prima vermaken, zeker als er een zwembad bij is

P.S. De jongste van 6 is (bijna) altijd wel te porren voor een wandeling (al staat hij onder grote druk van de rest, hahaha)
Ik denk idd dat Disney vanuit Anaheim een stuk prettiger is ivm reistijd en parkeerkosten. De hotels in LA zijn ook een stuk duurder. Is het wel een optie om vanuit Anaheim een dagje LA te verkennen?
Re: hotel tussen death valley en las vegas??
Wie weet er een hotel tussen death valley en las vegas?? Alles in Death Valley is al vol of erg duur! Beatty is eigenlijk te ver en ligt niet echt op de route. Liefst zo dicht mogelijk bij Death Valley.
Als alles vol is in DV is Beatty een logische keus of dat Casino hotel in DV Junction (Longview) Er is ook een basic motel in DV Junction zelf. Amargosa Opera House. Maar mijn keus in volgorde zou zijn: Beatty-Longview-Operahouse.
ok, thanxx, dan maar snel beatty boeken
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht