Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Wacko: roadtrip SF - ... - LA hulp nodig
Reis Wacko: roadtrip SF - ... - LA hulp nodig
Hoi,
Op 30 april vertrek ik op roadtrip naar de westkust en ik zit nog met heel wat vragen/twijfels.
Zo ziet onze huidige planning eruit:
30-Apr Tuesday San Francisco
1-May Wednesday San Francisco
2-May Thursday San Francisco - Yosemite
3-May Friday Yosemite
4-May Saturday Yosemite - Death Valley
5-May Sunday Death Valley - Las Vegas
6-May Monday Las Vegas
7-May Tuesday Las Vegas - Grand Canyon
8-May Wednesday Grand Canyon
9-May Thursday Grand Canyon - San Diego
10-May Friday San Diego
11-May Saturday San Diego - Los Angeles
12-May Sunday Los Angeles
13-May Monday Los Angeles - Home
Wat zouden jullie hieraan wijzigen? Belangrijk om weten: we landen in San Francisco en moeten er sowieso verblijven tot 2 mei. Terugkeren moet in Los Angeles gebeuren.
Van de Grand Canyon naar San Diego is het wel ver rijden, dus zou ik dit nog proberen te wijzigen...voorstellen? Ofwel moet ik San Diego schrappen en meteen naar LA rijden.
Ook, zo heb ik gehoord, is het beter om in het weekend in Las Vegas te verblijven (wat in de huidige planning niet mogelijk is). Is het de moeite waard om in Death Valley te verblijven of zou het mogelijk zijn om, als je 's ochtends vertrekt, dit op een namiddag te zien en tegen de avond in Las Vegas aan te komen?
Wat denken jullie?
Op 30 april vertrek ik op roadtrip naar de westkust en ik zit nog met heel wat vragen/twijfels.
Zo ziet onze huidige planning eruit:
30-Apr Tuesday San Francisco
1-May Wednesday San Francisco
2-May Thursday San Francisco - Yosemite
3-May Friday Yosemite
4-May Saturday Yosemite - Death Valley
5-May Sunday Death Valley - Las Vegas
6-May Monday Las Vegas
7-May Tuesday Las Vegas - Grand Canyon
8-May Wednesday Grand Canyon
9-May Thursday Grand Canyon - San Diego
10-May Friday San Diego
11-May Saturday San Diego - Los Angeles
12-May Sunday Los Angeles
13-May Monday Los Angeles - Home
Wat zouden jullie hieraan wijzigen? Belangrijk om weten: we landen in San Francisco en moeten er sowieso verblijven tot 2 mei. Terugkeren moet in Los Angeles gebeuren.
Van de Grand Canyon naar San Diego is het wel ver rijden, dus zou ik dit nog proberen te wijzigen...voorstellen? Ofwel moet ik San Diego schrappen en meteen naar LA rijden.
Ook, zo heb ik gehoord, is het beter om in het weekend in Las Vegas te verblijven (wat in de huidige planning niet mogelijk is). Is het de moeite waard om in Death Valley te verblijven of zou het mogelijk zijn om, als je 's ochtends vertrekt, dit op een namiddag te zien en tegen de avond in Las Vegas aan te komen?
Wat denken jullie?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Roadtrip SF - ... - LA hulp nodig
Van de GC naar San Diego is inderdaad heel optimistisch. Wij hebben vorig jaar op een van onze dagen LA naar LV gereden en dat was te doen! Anders zou ik ergens overnachten. Misschien in Palm Springs?
Simone
Simone
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Om van Yosemite naar Death Valley te gaan moet je rekenen (afhankelijk welke route) op een reistijd van 6 tot 8uur. Tel hierbij de 2.5 uur die je nodig hebt om van Death Valley naar Las Vegas te rijden en je zit al minstens 8 uur in de wagen, reken hier dan nog enkele stops bij en veel tijd om wat sightseeing te doen in DV blijft er niet over. Een voordeel wel is dat het grootste deel van DV met de auto bezocht wordt dus heel veel tijd heb je niet nodig om de highlights te zien. Dus als je er niets op tegen hebt om een hele dag in de auto door te brengen laat dan die overnachting in DV vallen en zo kom je idd. s'avonds nog aan in Las Vegas. Zo kan je een overnachting uitsparen en alsnog San Diego inplannen en de rit daar naar toe splitsen, zo kan je mss Joshua Tree National park bezoeken.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik moet helaas even apple maps gebruiken, maar afhankelijk vanaf waar je in Yosemite overnacht zul je begin Mei eerder 10u onderweg zijn maar Stovepipe Wells dan 6. Ga ervanuit dat zowel de tioga pass als de sonora pass nog gesloten zijn en je 'kortste' route dus onderlangs de sierra nevada is. In jullie geval zou ik naar lone pine rijden en de volgende dag voa death valley naar las vegas.
Je zou ook san diego kunnen laten vallen en van de grand canyon naar sedona gaan, de dag erna naar palm springs via joshua tree en dan naar LA.
Las vegas op zondag gaat meestal nog wel met de prijzen. Vrijdag en zaterdag zijn de duurste dagen.
Je zou ook san diego kunnen laten vallen en van de grand canyon naar sedona gaan, de dag erna naar palm springs via joshua tree en dan naar LA.
Las vegas op zondag gaat meestal nog wel met de prijzen. Vrijdag en zaterdag zijn de duurste dagen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Wacko: roadtrip SF - ... - LA hulp nodig
Wees blij, het is juist andersom.Wacko schreef: Ook, zo heb ik gehoord, is het beter om in het weekend in Las Vegas te verblijven (wat in de huidige planning niet mogelijk is).

Je hebt een paar hele lange ritten in de route zitten. Van Yosemite naar Death Valley is al lang, naar Las Vegas rijden is niet leuk meer. Als je de tweede nacht in Oakhurst overnacht (voor de eerste nacht zou ik liever iets in het park of in El Portal nemen) is het naar Furnace creek als 6,5 uur rijden zonder stops. Een overnachting in het park is erg mooi, de kleuren zijn mooier, vooral tegen de avond, dus ideaal om in de omgeving van FCR nog wat viewpoints te bekijken en dan in de ochtend de zon zien opgaan bij Zabriskie Point (zie mijn 2011-verslag).
Kijk eens wat je in San Diego en in LA zou willen doen. Een extra stop is wel aan te raden, je zou bijvoorbeeld ook één nacht GC kunnen doen en de tweede dag alvast naar bijvoorbeeld Williams of Kingman kunnen rijden.
Het is verstandig om daar alvast eens te kijken naar accommodatie (via http://www.xanterra.com); het is erg druk in mei heb ik al gemerkt. Tusayan is een goed alternatief.
Marianne
Bedankt voor de tips! We zullen inderdaad nog een tussenstop moeten maken naar San Diego en zullen in Death Valley in furnace creek overnachten.
Maar heeft iemand ervaring met boeken van overnachtingen in yosemite? http://www.yosemitepark.com/lodging.aspx
Wat valt aan te raden? Sommige kamers zijn non-heated. Is het aan te raden om heated te nemen in de periode van mei?
Zijn er nog andere locaties aan te raden? We zouden graag in Yosemite zelf overnachten (had gelezen dat het best in Yosemite Valey is maar geen idee wat daar allemaal onder behoort)
Bedankt
Maar heeft iemand ervaring met boeken van overnachtingen in yosemite? http://www.yosemitepark.com/lodging.aspx
Wat valt aan te raden? Sommige kamers zijn non-heated. Is het aan te raden om heated te nemen in de periode van mei?
Zijn er nog andere locaties aan te raden? We zouden graag in Yosemite zelf overnachten (had gelezen dat het best in Yosemite Valey is maar geen idee wat daar allemaal onder behoort)
Bedankt
En nog iets: ligt er nog een gezellig stadje tussen Grand Canyon south rim en San Diego waar je 's avonds iets kan gaan drinken? Kingman lijkt me een goede tussenstop, maar ik denk niet dat daar veel te beleven valt?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4101 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 6 Reacties