Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Kermit!: hulp gevraagd Las Vegas - Las Vegas
Reis Kermit!: hulp gevraagd Las Vegas - Las Vegas
De hele maand juli gaan mijn vriendin en ik voor 28 dagen naar het zuidwesten van Amerika. We vliegen twee keer op Las Vegas. Nu zijn we nog nooit naar het zuidwesten geweest en zouden we graag feedback krijgen op de door ons samengestelde route.
Op dit moment denken we aan het volgende:
Las vegas - 3
Zion/Bryce - 3
Arches -2
Monument Valley -1
Page - 4
Grand Canyon - 2
Palm Springs - 1
LA - 2
Santa Barbara - 1
San Francisco - 4
Yosemity - 3
Las Vegas - 1
En dan hebben we nog 1 nacht over. Nu kunnen jullie wellicht advies geven welke plaatsen eigenlijk langer bezocht zouden moeten worden, of juist korter of dat er wellicht nog mooie plaatsen ontbreken. Behalve de eerste drie nachten Vegas is er ook nog niets geboekt dus we kunnen in dat opzicht alle kanten nog op. Ook tips ten aanzien van verblijfplaatsen zijn welkom. We zijn van plan ons per mid-size SUV te verplaatsen.
Op dit moment denken we aan het volgende:
Las vegas - 3
Zion/Bryce - 3
Arches -2
Monument Valley -1
Page - 4
Grand Canyon - 2
Palm Springs - 1
LA - 2
Santa Barbara - 1
San Francisco - 4
Yosemity - 3
Las Vegas - 1
En dan hebben we nog 1 nacht over. Nu kunnen jullie wellicht advies geven welke plaatsen eigenlijk langer bezocht zouden moeten worden, of juist korter of dat er wellicht nog mooie plaatsen ontbreken. Behalve de eerste drie nachten Vegas is er ook nog niets geboekt dus we kunnen in dat opzicht alle kanten nog op. Ook tips ten aanzien van verblijfplaatsen zijn welkom. We zijn van plan ons per mid-size SUV te verplaatsen.
- pelsmaker
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Hulp gevraagd Las Vegas - Las Vegas
Wat heb je gepland in die 4 dagen Page?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Zion en Arches kan ik zeker aanraden, wij hadden aan 1 dag per park genoeg. LV zelf zijn we inmiddels al meerdere malen geweest voor meerdere dagen per keer en we moeten nog zeker een keer terug omdat we nog lang niet alles gezien hebben.
Florida still feels like home
Antelope Canyon, Horseshoe bend, verder nog niet iets gepland. Lijkt het je te lang? En waarvoor zou je dat dan vervangen?pelsmaker schreef:Wat heb je gepland in die 4 dagen Page?
Zijn het dagen of nachten? Vaak adviseren ze (we) op het forum om de route echt dag voor dag (in de van-naar vorm) uit te schrijven, zo kun je goed zien hoeveel reisdagen je hebt en hoeveel tijd je daadwerkelijk ter plekke te besteden hebt.
Persoonlijk zou ik 4 nachten Page (= 3 dagen) teveel vinden (al kun je ze best vullen hoor!). Ik zou in ieder geval een dag bij Arches doen, omdat je in dat gebied ook nog o.a. Canyonlands / Dead Horse Point SP hebt.
Ook zou ik in ieder geval nog 1 extra overnachting aan de kust (LA - SF) doen.
Persoonlijk zou ik 4 nachten Page (= 3 dagen) teveel vinden (al kun je ze best vullen hoor!). Ik zou in ieder geval een dag bij Arches doen, omdat je in dat gebied ook nog o.a. Canyonlands / Dead Horse Point SP hebt.
Ook zou ik in ieder geval nog 1 extra overnachting aan de kust (LA - SF) doen.
Thanks, daar kan ik zeker verder mee.
Re: Reis Kermit!: hulp gevraagd Las Vegas - Las Vegas
Hier is 'ie dan, uitgeschreven:
4-7 aankomst Las Vegas
5-7 Las Vegas
6-7 Las Vegas
7-7 Reis Las vegas naar Zion/Bryce (2 uur)
8-7 Zion/Bryce
9-7 Zion/Bryce
10-7 Reis zion/Bryce naar Arches (4 uur)
11-7 Arches
12-7 Reis Arches naar Monument Valley (3 uur 48 minuten
13-7 Reis Monument Valley naar Page (2 uur 51 minuten
14-7 Page
15-7 Page
16-7 Reis Page naar Grand Canyon (3 uur 13 minuten)
17-7 Grand Canyon
18-7 Reis Grand Canyon - Palm Springs (6 uur 21 minuten)
19-7 Reis Palm Springs naar LA (1 uur 43 minuten)
20-7 LA
21-7 Reis LA naar Santa Barbara (of vergelijkbaar aan de highway 1) (1 uur 50 minuten)
22-7 Reis Santa Barbara naar San Francisco (7 uur 15 minuten)
23-7 San Francisco
24-7 San Francisco
25-7 San Francisco
26-7 Reis San Francisco naar Yosemity (3 uur 59 minuten)
27-7 Yosemity
28-7 Yosemity
29-7 Reis Yosemity - Las Vegas (5 uur en 16 minuten)
30-7 Vlucht Las Vegas naar Amsterdam
Eigenlijk kom ik nu nog een tussenstop te kort tussen Santa Barbara en San Francisco. Dit is nl wel een erg lange rit zo voor een erg mooie route. Waar zou ik die dag het beste vandaan kunnen halen? Verder ben ik wel aardig tevreden zo.
4-7 aankomst Las Vegas
5-7 Las Vegas
6-7 Las Vegas
8-7 Zion/Bryce
9-7 Zion/Bryce
11-7 Arches
14-7 Page
15-7 Page
16-7 Reis Page naar Grand Canyon (3 uur 13 minuten)
17-7 Grand Canyon
18-7 Reis Grand Canyon - Palm Springs (6 uur 21 minuten)
19-7 Reis Palm Springs naar LA (1 uur 43 minuten)
20-7 LA
21-7 Reis LA naar Santa Barbara (of vergelijkbaar aan de highway 1) (1 uur 50 minuten)
22-7 Reis Santa Barbara naar San Francisco (7 uur 15 minuten)
23-7 San Francisco
24-7 San Francisco
25-7 San Francisco
26-7 Reis San Francisco naar Yosemity (3 uur 59 minuten)
27-7 Yosemity
28-7 Yosemity
29-7 Reis Yosemity - Las Vegas (5 uur en 16 minuten)
Eigenlijk kom ik nu nog een tussenstop te kort tussen Santa Barbara en San Francisco. Dit is nl wel een erg lange rit zo voor een erg mooie route. Waar zou ik die dag het beste vandaan kunnen halen? Verder ben ik wel aardig tevreden zo.
Vergeet de gedachte dat het een lange rit is, het is een onmogelijke rit. De tijden op routeplanner sites kloppen niet voor de kustroute, je bent nog veel meer tijd kwijt en dat is als je nauwelijks ergens stopt. Ga je nog een beetje stoppen om te kijken dan mag je er met gemak 3 uur of meer bij optellen.Kermit! schreef:Eigenlijk kom ik nu nog een tussenstop te kort tussen Santa Barbara en San Francisco. Dit is nl wel een erg lange rit zo voor een erg mooie route. Waar zou ik die dag het beste vandaan kunnen halen?
Doch, waar jij minder tijd wil besteden is iets wat je zelf zal moeten besluiten. Dat kunnen wij niet voor je beslissen. Ik zou zelf denken dag minder SF of dag minder Yosemite. (wordt gespeld met een E).
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Ik zou er een nacht Page tussenuit halen. In 1 a 1.5 dag krijg je een prima indruk van de omgeving.
Die nacht zou ik toevoegen aan Moab. 3 nachten Moab is optimaal vind ik.
Ik zou ook nog een nacht tussen Yosemite en Vegas plannen, zeker als je Sequioa en Death valley ook nog wil bezoeken.
Die nacht zou ik toevoegen aan Moab. 3 nachten Moab is optimaal vind ik.
Ik zou ook nog een nacht tussen Yosemite en Vegas plannen, zeker als je Sequioa en Death valley ook nog wil bezoeken.
- pelsmaker
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zat net hetzelfde te denken. Horshoe bend en antelope canyon heb je op 4 a 5 uur wel gezien (als je geen foto tour neemt).
Dag Page skippen lijkt een goed plan als ik jullie reacties lees. Heeft iemand nog een goede tip voor een mooie tussenstop tussen Santa Barbara en San Francisco? Voor San Francisco hebben we bewust relatief veel tijd uitgetrokken omdat we zeer veel goede verhalen gehoord hebben over deze stad en ook echt de "vibe" willen meemaken. Het heeft niet mijn voorkeur om nog een extra nacht tussen Yosemite en Vegas in te plannen. We zijn niet van plan veel tijd in Death Valley te spenderen. Met de temperaturen in juli lijkt me een paar keer 5 minuten uit de auto voldoende... Een extra dag Moab zou mooi zijn maar ik zie op dit moment niet echt een plaats waar we nog tijd "over" hebben. Achja luxeproblemen
4-7 aankomst Las Vegas
5-7 Las Vegas
6-7 Las Vegas
8-7 Zion/Bryce
9-7 Zion/Bryce
11-7 Arches
14-7 Page
15-7 Reis Page naar Grand Canyon (3 uur 13 minuten)
16-7 Grand Canyon
17-7 Reis Grand Canyon - Palm Springs (6 uur 21 minuten)
18-7 Reis Palm Springs naar LA (1 uur 43 minuten)
19-7 LA
20-7 Reis LA naar Santa Barbara (of vergelijkbaar aan de highway 1) (1 uur 50 minuten)
21-7 Reis Santa Barbara naar ?
22-7 Reis ? naar San Francisco
23-7 San Francisco
24-7 San Francisco
25-7 San Francisco
26-7 Reis San Francisco naar Yosemite (3 uur 59 minuten)
27-7 Yosemite
28-7 Yosemite
29-7 Reis Yosemite - Las Vegas (5 uur en 16 minuten)

4-7 aankomst Las Vegas
5-7 Las Vegas
6-7 Las Vegas
8-7 Zion/Bryce
9-7 Zion/Bryce
11-7 Arches
14-7 Page
15-7 Reis Page naar Grand Canyon (3 uur 13 minuten)
16-7 Grand Canyon
17-7 Reis Grand Canyon - Palm Springs (6 uur 21 minuten)
18-7 Reis Palm Springs naar LA (1 uur 43 minuten)
19-7 LA
20-7 Reis LA naar Santa Barbara (of vergelijkbaar aan de highway 1) (1 uur 50 minuten)
21-7 Reis Santa Barbara naar ?
22-7 Reis ? naar San Francisco
23-7 San Francisco
24-7 San Francisco
25-7 San Francisco
26-7 Reis San Francisco naar Yosemite (3 uur 59 minuten)
27-7 Yosemite
28-7 Yosemite
29-7 Reis Yosemite - Las Vegas (5 uur en 16 minuten)
Ik zou echt een dag proberen extra te pakken in Moab (zei ik ook al eerder), er is daar zoveel te zien!
Je zou kunnen overwegen om de hele dag bij de GC weg te halen. Op de dag van Arches naar MV zou je de route door MV al kunnen doen, 's avonds de zonsondergang meepakken, de ochtend erna de zonsopgang en daarna richting Page rijden. Dit geeft je de mogelijkheid om 's middags nog bijv. de Glen Canyon Dam of Horshoe Bend te bezoeken. De dag erna kun je dan "de rest" doen (dus bijv. een boottocht op Lake Powell en Antelope Canyon). Op 15-7 vertrek je dan in de ochtend richting de GC, wat je in ieder geval nog de hele middag daar geeft. De volle dag GC vervalt dan (16-7) en die dag rij je naar PS. De volle dag GC voeg je toe aan Moab.
Je zou kunnen overwegen om de hele dag bij de GC weg te halen. Op de dag van Arches naar MV zou je de route door MV al kunnen doen, 's avonds de zonsondergang meepakken, de ochtend erna de zonsopgang en daarna richting Page rijden. Dit geeft je de mogelijkheid om 's middags nog bijv. de Glen Canyon Dam of Horshoe Bend te bezoeken. De dag erna kun je dan "de rest" doen (dus bijv. een boottocht op Lake Powell en Antelope Canyon). Op 15-7 vertrek je dan in de ochtend richting de GC, wat je in ieder geval nog de hele middag daar geeft. De volle dag GC vervalt dan (16-7) en die dag rij je naar PS. De volle dag GC voeg je toe aan Moab.

- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Ook een nacht bij zion afsnoepen is mogelijk om die aan moab toe te voegen.
Het is wel heel erg een race geworden. Misschien moet je moab er helemaal tussenuit halen, net als monument valley. Je hebt zo meer ruimte voor je andere plannen.
Het is wel heel erg een race geworden. Misschien moet je moab er helemaal tussenuit halen, net als monument valley. Je hebt zo meer ruimte voor je andere plannen.
Mooi dat je zo mee denkt, waar zou je je tijd allemaal aan besteden dan in Moab?Ems2012 schreef:Ik zou echt een dag proberen extra te pakken in Moab (zei ik ook al eerder), er is daar zoveel te zien!
Als je 2 volle dagen hebt in Moab zou ik 1 dag besteden aan Arches NP (zie o.a. http://ontdek-amerika.nl/amerika/nation ... rches.html), waar je dan bijv. de Delicate Arch trail kunt doen of je kunt kijken of er nog plek is bij een Fiery Furnace Tour.
De andere dag ga je naar de andere kant van Moab, waar je Dead Horse Point SP (http://ontdek-amerika.nl/amerika/bezien ... point.html) en Canyonlands (http://ontdek-amerika.nl/amerika/nation ... lands.html) gaat bekijken.
De andere dag ga je naar de andere kant van Moab, waar je Dead Horse Point SP (http://ontdek-amerika.nl/amerika/bezien ... point.html) en Canyonlands (http://ontdek-amerika.nl/amerika/nation ... lands.html) gaat bekijken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet waar je die 5 uur en 16 minuten vandaan hebt, maar dat ga je echt niet redden. Wij namen altijd 2 stops op dat stuk (zie ons 2004- en 2006-verslag), maar je zult toch echt minimaal 1 tussenstop moeten maken.Kermit! schreef: 29-7 Reis Yosemity - Las Vegas (5 uur en 16 minuten)
Je hoeft ook echt niet veel tijd aan DV te besteden, maar dat betekent nog niet dat de rit zelf geen tijd kost.Kermit schreef:Het heeft niet mijn voorkeur om nog een extra nacht tussen Yosemite en Vegas in te plannen. We zijn niet van plan veel tijd in Death Valley te spenderen. Met de temperaturen in juli lijkt me een paar keer 5 minuten uit de auto voldoende...
Marianne
Heb ik van Google Maps, van Mammoth lakes, CA naar - Vegas, 5 uur en 16 minuten, maar dat is volgens jou niet realistisch dus? Wat is dan wel een realistische tijd voor deze rit?Martin & Marianne schreef:Ik weet niet waar je die 5 uur en 16 minuten vandaan hebt, maar dat ga je echt niet redden. Wij namen altijd 2 stops op dat stuk (zie ons 2004- en 2006-verslag), maar je zult toch echt minimaal 1 tussenstop moeten maken.Kermit! schreef: 29-7 Reis Yosemity - Las Vegas (5 uur en 16 minuten)
Je hoeft ook echt niet veel tijd aan DV te besteden, maar dat betekent nog niet dat de rit zelf geen tijd kost.Kermit schreef:Het heeft niet mijn voorkeur om nog een extra nacht tussen Yosemite en Vegas in te plannen. We zijn niet van plan veel tijd in Death Valley te spenderen. Met de temperaturen in juli lijkt me een paar keer 5 minuten uit de auto voldoende...
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vanaf Mammoth Lakes klopt het wel, maar je schreef Yosemite. Waar overnacht je dan bij Yosemite?
PS Het quoten van een voorgaand bericht is niet nodig.
Marianne
PS Het quoten van een voorgaand bericht is niet nodig.
Marianne
We hebben nog niets geboekt behalve de eerste nachten in Vegas, ik wil nu eerst het hele plan definitief hebben voordat ik het verblijf ga boeken. Als je nog goede verblijftips hebt dan is dat van harte welkom!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens naar mijn 2011-verslag en ons 2008-verslag, dan zie je waar wij verbleven.
Voor Yosemite zie http://www.yosemitepark.com. Ik zou boeken als je iets ziet want het is een drukke periode. Annuleren kan altijd nog. Buiten het park ligt El Portal goed.
Voor de Grand Canyon zie http://www.xanterra.com voor accommodatie in het park. Voor buiten het park kun je in Tusayan kijken.
Marianne
Voor Yosemite zie http://www.yosemitepark.com. Ik zou boeken als je iets ziet want het is een drukke periode. Annuleren kan altijd nog. Buiten het park ligt El Portal goed.
Voor de Grand Canyon zie http://www.xanterra.com voor accommodatie in het park. Voor buiten het park kun je in Tusayan kijken.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1743 Weergaves
-
Laatste bericht door LaurensE
-