Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis natasha73: rondje LV-LV met klok mee of tegen klok in?
Reis natasha73: rondje LV-LV met klok mee of tegen klok in?
Hallo,
Wij vliegen volgende week naar Las Vegas en vandaar uit gaan we via San Francisco naar Los Angeles. Nu heb ik in grote lijnen onze route uitgestippeld maar ik zit nog te twijfelen of we vanuit LV via Kingman, Grand Canyon naar Bryce en Zion gaan en vandaar uit naar Sequoia of dat we het rondje net andersom pakken. Wij reizen met een Jucy (backpackercamper) en hebben geen campings gereserveerd. Hieronder onze route:
Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Jucy ophalen - Hoover Dam
Dag 4: Kingman - Route 66
Dag 5: Seligman - Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon - Horseshoe Bend ( is bereikbaar vanaf GC?)
Dag 8: Page - Antelope Canyon
Dag 9: Lake Powell - Moab
Dag 10: Moab Arches
Dag 11: Canyonlands - Dead Horse Point
Dag 12: Bryce Canyon
Dag 13: Zion
Dag 14: Sequoia/Kings
Dag 15: Yosemite
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: Carmel/Monterey
Dag 19: San Simeon - Los Angeles
Dag 20: Inleveren Jucy
Dag 21: Los Angeles - Amsterdam
Dag 22: Amsterdam
Dit is een globale route omdat je ook zit met de reistijd etc. maar omdat wij geen campings hebben geboekt zijn wij flexibel om langer te blijven en/of verder te rijden. Wat zijn jullie ervaringen? Weten jullie hoeveel km het is vanaf Las Vegas naar Sequoia en of dit een mooie route is om te rijden of toch via Kingman naar Sequoia?
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Alvast bedankt.
Groetjes,
Natasha
Wij vliegen volgende week naar Las Vegas en vandaar uit gaan we via San Francisco naar Los Angeles. Nu heb ik in grote lijnen onze route uitgestippeld maar ik zit nog te twijfelen of we vanuit LV via Kingman, Grand Canyon naar Bryce en Zion gaan en vandaar uit naar Sequoia of dat we het rondje net andersom pakken. Wij reizen met een Jucy (backpackercamper) en hebben geen campings gereserveerd. Hieronder onze route:
Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Jucy ophalen - Hoover Dam
Dag 4: Kingman - Route 66
Dag 5: Seligman - Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon - Horseshoe Bend ( is bereikbaar vanaf GC?)
Dag 8: Page - Antelope Canyon
Dag 9: Lake Powell - Moab
Dag 10: Moab Arches
Dag 11: Canyonlands - Dead Horse Point
Dag 12: Bryce Canyon
Dag 13: Zion
Dag 14: Sequoia/Kings
Dag 15: Yosemite
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: Carmel/Monterey
Dag 19: San Simeon - Los Angeles
Dag 20: Inleveren Jucy
Dag 21: Los Angeles - Amsterdam
Dag 22: Amsterdam
Dit is een globale route omdat je ook zit met de reistijd etc. maar omdat wij geen campings hebben geboekt zijn wij flexibel om langer te blijven en/of verder te rijden. Wat zijn jullie ervaringen? Weten jullie hoeveel km het is vanaf Las Vegas naar Sequoia en of dit een mooie route is om te rijden of toch via Kingman naar Sequoia?
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Alvast bedankt.
Groetjes,
Natasha
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis natasha73: rondje LV-LV met klok mee of tegen klok
Eigenlijk zou ik je willen adviseren Moab uit de route te halen. Want dag 11 t/m 14 zijn niet te doen. Kies ervoor om die dagen een betere invulling te geven. Van Moab naar Bryce via capitol reef en scenic byway 12 kan je zo al een dag mee doorbrengen. Zion - Sequoia is ook al een dagtocht en dan heb je voor bryce - zion - sequoia en yosemite echt te weinig tijd.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou in ieder geval Sequoia en Kings Canyon vergeten in deze route, beperk je tot Yosemite als je grote bomen wilt zien.
Die dag gebruiken op de route van Moab naar Bryce lijkt me het beste alternatief.
Die dag gebruiken op de route van Moab naar Bryce lijkt me het beste alternatief.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt inderdaad bijzonder weinig tijd voor het laatste deel. Van Zion (Springdale) naar Three Rivers is al meer dan 8 uur onafgebroken rijden, en dan ben je nog niet eens in Sequoia NP. In het eerste deel neem je weer ruim de tijd.
Gebruik googlemaps om de afstanden en reistijden te bekijken.
Als je Moab wilt doen, dan zal er geen tijd voor SF etc overblijven. Bekijk dat ter plekke. Ik zou dan vanuit Las Vegas beginnen met Zion, en dan via Bryce en Capitol Reef naar Moab.
Horseshoe bend is vanuit Page te bereiken, voor de GC zul je weer terug moeten rijden naar Page en dan via de omleidingsroute naar de GC.
Marianne
Gebruik googlemaps om de afstanden en reistijden te bekijken.
Als je Moab wilt doen, dan zal er geen tijd voor SF etc overblijven. Bekijk dat ter plekke. Ik zou dan vanuit Las Vegas beginnen met Zion, en dan via Bryce en Capitol Reef naar Moab.
Horseshoe bend is vanuit Page te bereiken, voor de GC zul je weer terug moeten rijden naar Page en dan via de omleidingsroute naar de GC.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van Zion dag 13 naar Sequoia dag 14 is 900 kilometer rijden......vergeet het en maak minimaal voor die dagen een andere planning, want het zijn geen 900 makkelijke snelweg kilometers ook.
Dank jullie wel voor de reacties!
Als ik het goed begrijp dien ik dus een keuze te maken, dag 10 en 11 of dag 14 overslaan? En dan Moab en Arches er uit halen of vanuit Zion rechtstreeks naar Yosemite te rijden? Hebben jullie ook het rondje tegen de klok in gemaakt of juist andersom?
Groetjes,
Natasha
Als ik het goed begrijp dien ik dus een keuze te maken, dag 10 en 11 of dag 14 overslaan? En dan Moab en Arches er uit halen of vanuit Zion rechtstreeks naar Yosemite te rijden? Hebben jullie ook het rondje tegen de klok in gemaakt of juist andersom?
Groetjes,
Natasha
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt NIET van Zion rechtstreeks naar Sequoia rijden, en al helemaal niet rechtstreeks van Zion naar Yosemite. De Tioga Pass is nog gesloten dus je zult onderlangs moeten rijden. Ik kan alleen maar herhalen wat ik al geschreven heb: zet het eens uit in googlemaps zodat je een gevoel krijgt bij de ligging, afstanden en reistijden. Het is ook handig om alvast een kaart te kopen hier, zoasl de Hallwag nr 5 en 6. Dat leest toch wat makkelijker dan googlemaps.
Met de klok mee of niet is niet echt interessant, behalve als je ergens meer kans hebt op beter weer als je er eerder op later bent, of meer kans op een open pas bijvoorbeeld. Ik weet niet wanneer je in Yosemite zult zijn, heel misschien is de Tioga pas wel open tegen die tijd. Ik heb daarom ook aangegeven om dat deel als laatste te doen. Ik denk niet dat er veel argumenten zijn om het anders te doen of het moet zijn dat je op bepaalde dagen wel en op andere dagen geen camping kunt vinden of wanneer een weekend niet gunstig valt.
Ik zou jullie voorstel als volgt aanpassen:
1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas - ?
4 ? - Grand Canyon
5 Grand Canyon - Page
6 Page - MV
7 MV - Moab
8 Moab
9 Moab
10 Moab - Bryce
11 Bryce - Zion
12 Zion
13 Zion - Death Valley
14 Death Valley - ?
15 ? - Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite - San Francisco
18 San Francisco - Monterey
19 Monterey - San Simeon
20 San Simeon - Los angeles
21 Los angeles - Amsterdam
22 Amsterdam
Eerst naar Zion kan ook, dan ziet het er zo uit:
1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas - Las Vegas
3 Las Vegas - Zion
4 Zion
5 Zion - Bryce
6 Bryce - Moab
7 Moab
8 Moab
9 Moab - Monument Valley
10 Monument Valley - Page
11 Page - Grand Canyon
12 Grand Canyon - Grand Canyon
13 Grand Canyon - ?
14 ? - Yosemite
15 Yosemite
16 Yosemite - San Francisco
17 San Francisco
19 Monterey - San Simeon
22 Amsterdam
Bekijk beide routes eens voor afstanden en reistijden.
Kijk voor Yosemite eens of er nog iets in het park te vinden is (voor meer info zie http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm) en zoek anders alvast iets buiten het park. Dat zal ook invloed hebben op je reistijden.
Zonder Moab kun je veel meer tijd aan de rest van de route besteden. Maar Moab is in die tijd van het jaar wel mooi, en als je daar naar toe wilt en je wilt wat meer tijd hebben, dan is SF en Yosemite overslaan ook een mogelijkheid.
Marianne
Met de klok mee of niet is niet echt interessant, behalve als je ergens meer kans hebt op beter weer als je er eerder op later bent, of meer kans op een open pas bijvoorbeeld. Ik weet niet wanneer je in Yosemite zult zijn, heel misschien is de Tioga pas wel open tegen die tijd. Ik heb daarom ook aangegeven om dat deel als laatste te doen. Ik denk niet dat er veel argumenten zijn om het anders te doen of het moet zijn dat je op bepaalde dagen wel en op andere dagen geen camping kunt vinden of wanneer een weekend niet gunstig valt.
Ik zou jullie voorstel als volgt aanpassen:
1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas - ?
4 ? - Grand Canyon
5 Grand Canyon - Page
6 Page - MV
7 MV - Moab
8 Moab
9 Moab
10 Moab - Bryce
11 Bryce - Zion
12 Zion
13 Zion - Death Valley
14 Death Valley - ?
15 ? - Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite - San Francisco
19 Monterey - San Simeon
22 Amsterdam
Eerst naar Zion kan ook, dan ziet het er zo uit:
1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas - Las Vegas
3 Las Vegas - Zion
4 Zion
5 Zion - Bryce
6 Bryce - Moab
7 Moab
8 Moab
9 Moab - Monument Valley
10 Monument Valley - Page
11 Page - Grand Canyon
12 Grand Canyon - Grand Canyon
13 Grand Canyon - ?
14 ? - Yosemite
15 Yosemite
16 Yosemite - San Francisco
17 San Francisco
19 Monterey - San Simeon
22 Amsterdam
Bekijk beide routes eens voor afstanden en reistijden.
Kijk voor Yosemite eens of er nog iets in het park te vinden is (voor meer info zie http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm) en zoek anders alvast iets buiten het park. Dat zal ook invloed hebben op je reistijden.
Zonder Moab kun je veel meer tijd aan de rest van de route besteden. Maar Moab is in die tijd van het jaar wel mooi, en als je daar naar toe wilt en je wilt wat meer tijd hebben, dan is SF en Yosemite overslaan ook een mogelijkheid.
Marianne
@Marianne. Dank je wel. Ik had al gezien dat je niet rechtstreeks naar Zion kunt rijden. Ik heb in onze route alleen de bezienswaardigheden gezet die wij graag willen zien. Death Valley, Capitol Reef en Monument Valley hoeft voor ons niet maar ik zag dat je wel via Death Valley naar Sequoia moet rijden en langs Monument Valley naar Moab. Ik denk dat wij rond 12 mei in Yosemite zijn, te vroeg voor de Tioga Pass.
Als wij 1 van jouw uitgestippelde route aanhouden is dit dan te doen in de 22 dagen of is dit erg krap?
Groetjes,
Natasha
Als wij 1 van jouw uitgestippelde route aanhouden is dit dan te doen in de 22 dagen of is dit erg krap?
Groetjes,
Natasha
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens in dit topic voor de Tioga Pass (laatste pagina).
Beide routes zijn wel te doen, je kunt ook nog wat aanpassen zo hier en daar. In MV hoef je niet te overnachten, maar het park is juist bij zonsondergang erg mooi. Je zou eventueel ook aan één overnachting aan de kust voldoende hebben.
Als de Tioga Pass open is zou ik voor de eerste route kiezen, en dan van Zion via Death Valley en de Tioga Pass naar Yosemite. Voor het vraagteken kun je dan Mammoth Lakes invullen.
Marianne
Beide routes zijn wel te doen, je kunt ook nog wat aanpassen zo hier en daar. In MV hoef je niet te overnachten, maar het park is juist bij zonsondergang erg mooi. Je zou eventueel ook aan één overnachting aan de kust voldoende hebben.
Als de Tioga Pass open is zou ik voor de eerste route kiezen, en dan van Zion via Death Valley en de Tioga Pass naar Yosemite. Voor het vraagteken kun je dan Mammoth Lakes invullen.
Marianne
Net topic over Tioga Pass gelezen...duimen dat de Pass 11-5 open is en dat wij voor die tijd niet in Yosemite komen!
Ik zat zelf ook al aan de 1e route te denken. We kunnen altijd nog ter plaatse wat aanpassingen doen. Bedankt voor je uitleg. Het is een heel gepuzzel en er zijn ook zoveel leuke en mooie dingen te zien! Goede reden om terug te gaan 
Groetjes,
Natasha

Groetjes,
Natasha
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 969 Weergaves