Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Forzafcb1990: Hulp bij route roadtrip
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Reis Forzafcb1990: Hulp bij route roadtrip
Beste forumleden
Ik ben nieuw hier en heb al heel wat nuttige informatie gevonden in verband met roadtrips in Zuid-West-USA, maar ik zie door het bos de bomen bijna niet meer. Daarom dacht ik, laat ik maar gewoon eens mijn zegje doen om wat gerichter informatie te vergaren.
Ik ben 23, gek van de VS en dan ook al 2 keer in dit prachtige land geweest. Dit was echter enkel de steden langs de oostkust, en daarom wil ik, samen met 3-5 vrienden, de westkant aan doen. Het plan is om tussen 2 en 28 juli 2014 te landen in LA, van daaruit een roadtrip te doen van zo'n tweetal weken, via Las Vegas naar San Francisco. Omdat wij ons hart verloren hebben in NY willen we dan onze tussenlanding in de terugvlucht in New York uitbreiden.
Mijn vrienden en ik zijn dolenthousiast, maar niemand van ons is al ooit in dit deel van de VS geweest. Bijgevolg vinden we het moeilijk om in te schatten in hoeverre onze plannen haalbaar zijn. Belangrijk is waarschijnlijk ook: we willen ons aan €3 000 per persoon houden, en toch zoveel mogelijk zien. We beseffen echter dat zoveel mogelijk zien niet altijd te combineren is met belangrijke plaatsen uitgebreid zien.
Hier is het plan dat we nu in ons hoofd hebben zitten, maar dit is zeker nog aan te passen:
Brussel - LA
LA
LA
LA
LA – San Diego
San Diego – Joshua Tree – Salton Sea/City – El Centro
El Centro – Flagstaff
Flagstaff – Barringer Meteor Crater – Monument Valley
Monument Valley – Moab (via Gooseneck State Park) Arches
Moab – Bryce Canyon - eventueel Zion
Bryce Canyon – Page: Horseshoe Bend en Glen Canyon Dam
Page – Grand Canyon – Tusayan
Tusayan – Las Vegas via stuk Route 66 Crookton Road
Las Vegas
Las Vegas – Calico - Bakersfield of Fresno
Bakersfield/Fresno – Mariposa Grove - Yosemite Valley
Yosemite – Mono Lake - South Lake Tahoe
South Lake Tahoe – Emerald Bay – Eagle Lake – Sacramento
Sacramento – Big Sur – 17 mile drive - Monterey
Monterey – San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - New York
NY
NY
NY
NY - Brussel
Enkele specifieke vragen:
1) We vinden het vooral moeilijk om in te schatten hoeveel tijd we moeten uitrekken om enkele hoogtepunten te zien in de National Parks. We beseffen dat we met dit drukke schema zeker niet alles kunnen zien in deze parken, maar we willen er toch een goed beeld van hebben.. Welke parken rekenen we teveel tijd of welke kunnen we dan eerder laten vallen?
2) Is Joshua Tree wel de moeite? Indien velen aangeven dat dit niet zo mooi is en ook Salton Sea eigenlijk niet veel voorstelt, overwegen we om meteen via San Diego naar Phoenix te rijden...
3) Is de Barringer Meteor Crater de moeite? Vooral: is het de moeite om ervoor om te rijden en zo'n $20 te betalen?
4) Kan je in Arches NP wat zien op een halve dag door bijvoorbeeld met de auto de Scenic Drive te volgen, of moet je er langer voor uitrekken en toch een stuk wandelen?
5) Zijn Zion en Bryce te combineren op 1 dag of kiezen we best 1? (in verschillende online reisverslagen lees ik dat dit te doen is, maar terzelfdertijd lees je in andere verslagen dat Zion alleen al meerdere dagen vereist)
6) Is de tussenstop in Page wel nodig, of kunnen we beter doorbijten naar Grand Canyon? Vooral dus: zijn Horseshoe bend en Glen Canyon Dam de moeite waard er te stoppen?
7) Yosemite is een harde noot voor ons om te kraken: als we de Sequoia's in Mariposa, Tunnel view en de Valley willen zien; hoeveel tijd is daar dan voor nodig? En kiezen we dan best voor Bakersfield, of voor Fresno (of zijn er andere plaatsen aan te raden)?
8 ) Heeft iemand ervaring met de wandeling naar Eagle Lake? Is dit een heftige tocht en duurt die lang?
Ik besef dat dit misschien veel vragen ineens zijn, maar alle input is welkom. Bovendien beseffen we dat dit een heftig programma is, maar we zijn jong en dolenthousiast, waardoor het moeilijk inschatten is in hoeverre dit haalbaar is..
Alvast bedankt
Matthias
Ik ben nieuw hier en heb al heel wat nuttige informatie gevonden in verband met roadtrips in Zuid-West-USA, maar ik zie door het bos de bomen bijna niet meer. Daarom dacht ik, laat ik maar gewoon eens mijn zegje doen om wat gerichter informatie te vergaren.
Ik ben 23, gek van de VS en dan ook al 2 keer in dit prachtige land geweest. Dit was echter enkel de steden langs de oostkust, en daarom wil ik, samen met 3-5 vrienden, de westkant aan doen. Het plan is om tussen 2 en 28 juli 2014 te landen in LA, van daaruit een roadtrip te doen van zo'n tweetal weken, via Las Vegas naar San Francisco. Omdat wij ons hart verloren hebben in NY willen we dan onze tussenlanding in de terugvlucht in New York uitbreiden.
Mijn vrienden en ik zijn dolenthousiast, maar niemand van ons is al ooit in dit deel van de VS geweest. Bijgevolg vinden we het moeilijk om in te schatten in hoeverre onze plannen haalbaar zijn. Belangrijk is waarschijnlijk ook: we willen ons aan €3 000 per persoon houden, en toch zoveel mogelijk zien. We beseffen echter dat zoveel mogelijk zien niet altijd te combineren is met belangrijke plaatsen uitgebreid zien.
Hier is het plan dat we nu in ons hoofd hebben zitten, maar dit is zeker nog aan te passen:
Brussel - LA
LA
LA
LA
LA – San Diego
San Diego – Joshua Tree – Salton Sea/City – El Centro
El Centro – Flagstaff
Flagstaff – Barringer Meteor Crater – Monument Valley
Monument Valley – Moab (via Gooseneck State Park) Arches
Moab – Bryce Canyon - eventueel Zion
Bryce Canyon – Page: Horseshoe Bend en Glen Canyon Dam
Page – Grand Canyon – Tusayan
Tusayan – Las Vegas via stuk Route 66 Crookton Road
Las Vegas
Las Vegas – Calico - Bakersfield of Fresno
Bakersfield/Fresno – Mariposa Grove - Yosemite Valley
Yosemite – Mono Lake - South Lake Tahoe
South Lake Tahoe – Emerald Bay – Eagle Lake – Sacramento
Sacramento – Big Sur – 17 mile drive - Monterey
Monterey – San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - New York
NY
NY
NY
NY - Brussel
Enkele specifieke vragen:
1) We vinden het vooral moeilijk om in te schatten hoeveel tijd we moeten uitrekken om enkele hoogtepunten te zien in de National Parks. We beseffen dat we met dit drukke schema zeker niet alles kunnen zien in deze parken, maar we willen er toch een goed beeld van hebben.. Welke parken rekenen we teveel tijd of welke kunnen we dan eerder laten vallen?
2) Is Joshua Tree wel de moeite? Indien velen aangeven dat dit niet zo mooi is en ook Salton Sea eigenlijk niet veel voorstelt, overwegen we om meteen via San Diego naar Phoenix te rijden...
3) Is de Barringer Meteor Crater de moeite? Vooral: is het de moeite om ervoor om te rijden en zo'n $20 te betalen?
4) Kan je in Arches NP wat zien op een halve dag door bijvoorbeeld met de auto de Scenic Drive te volgen, of moet je er langer voor uitrekken en toch een stuk wandelen?
5) Zijn Zion en Bryce te combineren op 1 dag of kiezen we best 1? (in verschillende online reisverslagen lees ik dat dit te doen is, maar terzelfdertijd lees je in andere verslagen dat Zion alleen al meerdere dagen vereist)
6) Is de tussenstop in Page wel nodig, of kunnen we beter doorbijten naar Grand Canyon? Vooral dus: zijn Horseshoe bend en Glen Canyon Dam de moeite waard er te stoppen?
7) Yosemite is een harde noot voor ons om te kraken: als we de Sequoia's in Mariposa, Tunnel view en de Valley willen zien; hoeveel tijd is daar dan voor nodig? En kiezen we dan best voor Bakersfield, of voor Fresno (of zijn er andere plaatsen aan te raden)?
8 ) Heeft iemand ervaring met de wandeling naar Eagle Lake? Is dit een heftige tocht en duurt die lang?
Ik besef dat dit misschien veel vragen ineens zijn, maar alle input is welkom. Bovendien beseffen we dat dit een heftig programma is, maar we zijn jong en dolenthousiast, waardoor het moeilijk inschatten is in hoeverre dit haalbaar is..
Alvast bedankt
Matthias
2008: NYC
2011: NYC - DC - Philly
2014: West-Coast usual suspects
2015: New England & Niagara
2017: West-Coast 2.0
2018: West-Canada
2019: North-West USA + Yellowstone
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Reis Forzafcb1990: Hulp bij route roadtrip
Hallo Mattias,
Toen ik de route zag dacht ik als eerste dat je teveel wilt in teweinig tijd. Ik adviseer je eerst eens goed op de verschillende informatieve website's te kijken als deze, ontdek-amerika, Las Vegas en de site's van de Nationale Parken in de US. Vooral als je met meerdere gaat is het wel de bedoeling zoveel mogelijk dingen te doen die je leuk vindt, rekening houdend met de anderen. Bij Moab heb je bv de nationale parken Arches en Canyonlands. Beide parken zijn nmm heel mooi maar dan moet je er wel wat tijd aan besteden. Hetzelfde met Bryce en Zion.
Als je alleen voor de hoogtepunten wilt gaan kan het allemaal wel maar dan nog zul je de meeste tijd achter het dashbord van de auto doorbrengen.
Frans
Toen ik de route zag dacht ik als eerste dat je teveel wilt in teweinig tijd. Ik adviseer je eerst eens goed op de verschillende informatieve website's te kijken als deze, ontdek-amerika, Las Vegas en de site's van de Nationale Parken in de US. Vooral als je met meerdere gaat is het wel de bedoeling zoveel mogelijk dingen te doen die je leuk vindt, rekening houdend met de anderen. Bij Moab heb je bv de nationale parken Arches en Canyonlands. Beide parken zijn nmm heel mooi maar dan moet je er wel wat tijd aan besteden. Hetzelfde met Bryce en Zion.
Als je alleen voor de hoogtepunten wilt gaan kan het allemaal wel maar dan nog zul je de meeste tijd achter het dashbord van de auto doorbrengen.
Frans
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Helemaal met Frans eens. Behalve dat het way too much is, zitten er ook wat rare kronkels in. En als je alles wat je opschrijft voorhet zuid westen wilt zien moet je je dagen LA inkorten en NY schrappen. Anders red je dat nooit.
Je route is ook wat onlogisch. Flagstaff ligt bv al 'vlakbij' de Grand Canyon. Nu rij je er langs en kom je er later terug, terwijl dit eigenlijk dan een rare lus is.
Allereerst kun je wrs het beste in NY beginnen. Het tijdsverschil is dan nog te overzien en eigenlijk lijkt het dan op een avondje stappen,alleen kun je de dag erna niet uitslapen. Alleen verlies je met de vlucht naar het westen daarna niet een hele dag, wat met een vlucht naar het oosten grote kans wel is.
Dan heb je dus een heel raar schema. Je vraagt je af of Bryce en Zion in één dag te doen is. Je kunt de Bryce Loop rijden en dan naar Zion gaan en er één wandeling uitpikken. Misschien voor velen hier niet de beste optie, maar dat zou kunnen. Alleen niet vanuit Moab. Moab - Bryce is al zeker 5u rijden zonder stops, zeker via scenic byway 12 misschien al een dag waard en dan og 2u naar Zion, wanneer wil je dan nog wat zien?
Horseshoe bend is wel een aanrader bij Page, glen canyon dam zou ik in jullie geval een korte stop maken, maar een must see daar is wel antelope canyon. Je hebt de upper en de lower en je bent daar zo'n 1,5 tot 2u voor kwijt (voor 1 vd 2)
Rij vanaf las Vegas niet naar Calico, Bakersfield en Fresno, maar rij via death valley en dan richting Mammoth Lakes. Dan vanaf Lee Vining de Tioga Pass (tioga road) over naar Yosemite.
Je hebt lekker veel dagen (let wel even op dat je op dag 28 dus pas weer in brussel aankomt) en daarin kun je veel zien, maar ik zou het dan zo doen: althans ik zou het voor jullie wel wat vinden:
1 brussel - NY
2 NY
3 NY
4 NY
5 NY - LA
6 LA
7 LA
8 LA
9 LA - calico ghost town en via route 66 naar Kingman
10 Kingman - Grand Canyon
11 Grand Canyon - Page
12 Page
13 Page - Monument Valley
14 Monument Valley - Moab
15 Moab
16 Moab - Bryce
17 Bryce - Zion
18 Zion - Las Vegas
19 Las Vegas
20 Las Vegas - Death Valley
21 Death Valley - Mammoth Lakes/Lee Vining (wil je bodie ghost town boven mammoth lakes meepakken, dan niet in death valley overnachten, maar in Lone Pine)
22 Mammoth Lakes/Lee Vining - Yosemite
23 Yosemite
24 Yosemite - San Francisco
25 San Francisco
26 SF
27 SF - terugvlucht naar huis
28 aankomst thuis
Wil je persé San Diego meepakken, dan zou Moab geschrapt moeten worden m.i. Zelf zou ik een dagje LA eraf halen en deze of tussen Moab en Bryce zetten, of bij Zion doen. Daar heb je een aantal mooie wandelingen, met wat klimmen en evt. door water lopen ed. Ook leuk voor jongeren, maar neemt wel wat tijd in beslag en een beetje conditie.
Budget van €3000 is met goed uitzoeken wel haalbaar. Wel de vraag of jullie allemaal -25 zijn? Aan de ene kant kun je veel door 4/5 delen, zoals overnachtingen en de autohuur. Aan de andere kant zul je misschien niet overal met 5 op één hotelkamer mogen.
Succes met plannen, je hebt nog flink de tijd om het een en ander uit te zoeken ed, dus je gaat echt wel een leuke trip maken.
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt, maar toch; wil je zoveel mogelijk zien, of wil je er 'geweest' zijn en een ministukje gezien hebben.Belangrijk is waarschijnlijk ook: we willen ons aan €3 000 per persoon houden, en toch zoveel mogelijk zien. We beseffen echter dat zoveel mogelijk zien niet altijd te combineren is met belangrijke plaatsen uitgebreid zien.
Je route is ook wat onlogisch. Flagstaff ligt bv al 'vlakbij' de Grand Canyon. Nu rij je er langs en kom je er later terug, terwijl dit eigenlijk dan een rare lus is.
Allereerst kun je wrs het beste in NY beginnen. Het tijdsverschil is dan nog te overzien en eigenlijk lijkt het dan op een avondje stappen,alleen kun je de dag erna niet uitslapen. Alleen verlies je met de vlucht naar het westen daarna niet een hele dag, wat met een vlucht naar het oosten grote kans wel is.
Dan heb je dus een heel raar schema. Je vraagt je af of Bryce en Zion in één dag te doen is. Je kunt de Bryce Loop rijden en dan naar Zion gaan en er één wandeling uitpikken. Misschien voor velen hier niet de beste optie, maar dat zou kunnen. Alleen niet vanuit Moab. Moab - Bryce is al zeker 5u rijden zonder stops, zeker via scenic byway 12 misschien al een dag waard en dan og 2u naar Zion, wanneer wil je dan nog wat zien?
Horseshoe bend is wel een aanrader bij Page, glen canyon dam zou ik in jullie geval een korte stop maken, maar een must see daar is wel antelope canyon. Je hebt de upper en de lower en je bent daar zo'n 1,5 tot 2u voor kwijt (voor 1 vd 2)
Rij vanaf las Vegas niet naar Calico, Bakersfield en Fresno, maar rij via death valley en dan richting Mammoth Lakes. Dan vanaf Lee Vining de Tioga Pass (tioga road) over naar Yosemite.
Je hebt lekker veel dagen (let wel even op dat je op dag 28 dus pas weer in brussel aankomt) en daarin kun je veel zien, maar ik zou het dan zo doen: althans ik zou het voor jullie wel wat vinden:
1 brussel - NY
2 NY
3 NY
4 NY
5 NY - LA
6 LA
7 LA
8 LA
11 Grand Canyon - Page
12 Page
15 Moab
16 Moab - Bryce
17 Bryce - Zion
18 Zion - Las Vegas
19 Las Vegas
21 Death Valley - Mammoth Lakes/Lee Vining (wil je bodie ghost town boven mammoth lakes meepakken, dan niet in death valley overnachten, maar in Lone Pine)
23 Yosemite
25 San Francisco
26 SF
28 aankomst thuis
Wil je persé San Diego meepakken, dan zou Moab geschrapt moeten worden m.i. Zelf zou ik een dagje LA eraf halen en deze of tussen Moab en Bryce zetten, of bij Zion doen. Daar heb je een aantal mooie wandelingen, met wat klimmen en evt. door water lopen ed. Ook leuk voor jongeren, maar neemt wel wat tijd in beslag en een beetje conditie.
Budget van €3000 is met goed uitzoeken wel haalbaar. Wel de vraag of jullie allemaal -25 zijn? Aan de ene kant kun je veel door 4/5 delen, zoals overnachtingen en de autohuur. Aan de andere kant zul je misschien niet overal met 5 op één hotelkamer mogen.
Succes met plannen, je hebt nog flink de tijd om het een en ander uit te zoeken ed, dus je gaat echt wel een leuke trip maken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hey Forzafcb1990,
Wij zitten volgend jaar ook in 't zuidwesten van 26/6 tot 15/7.... Als ik een nieuw blauwzwart gestreept Nike-shirt tegenkom zal ik eens wuiven, hé....
Glory FCB
Wij zitten volgend jaar ook in 't zuidwesten van 26/6 tot 15/7.... Als ik een nieuw blauwzwart gestreept Nike-shirt tegenkom zal ik eens wuiven, hé....
Glory FCB
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook NY in het begin doen. En dan naar SF vliegen en eindigen in LA. Je hebt dan in Yosemite nog wat meer water in de watervallen en rivieren.
Zowel San Diego als Moab wordt inderdaad te veel, en zelfs zonder San Diego vind ik de route van PSVWally al aardig vol. Ik zou Calico overslaan en Bodie bezoeken. Als jullie leuke en wat langere wandelingen willen doen, zoals de Narrows of Angel's Landing in Zion en de Panorama Trail in Yosemite is de tijd voor die parken krap. Ook 1 dag Moab en dan de lange rit naar Bryce is krap; er is daar heel veel te zien onderweg.
Met een tent kamperen is een erg leuke en goedkope manier om de parken te bezoeken.
Marianne
Zowel San Diego als Moab wordt inderdaad te veel, en zelfs zonder San Diego vind ik de route van PSVWally al aardig vol. Ik zou Calico overslaan en Bodie bezoeken. Als jullie leuke en wat langere wandelingen willen doen, zoals de Narrows of Angel's Landing in Zion en de Panorama Trail in Yosemite is de tijd voor die parken krap. Ook 1 dag Moab en dan de lange rit naar Bryce is krap; er is daar heel veel te zien onderweg.
Met een tent kamperen is een erg leuke en goedkope manier om de parken te bezoeken.
Marianne
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dag Frans, bedankt voor je antwoord. We beseffen dat het veel in één keer is, maar we zijn een groep jongeren die afstuderen en voor het laatst een grote reis kunnen maken vooraleer we moeten vakantie aanvragen bij onze werkgever.. Bovendien zien we het als een laatste mogelijkheid om een dure reis te maken en het dan gewoon terug te verdienen met onze eerste maanden loon. Daarom dat we vrezen dat een tweede reis naar deze regio er misschien niet meteen nog eens in zit en we dus zoveel mogelijk in één keer willen zien. Bovendien is deze regio van Amerika zo mooi dat het bijna onmogelijk is om keuzes te maken..Frans H schreef:Hallo Mattias,
Frans
Ik heb al verschillende websites bekeken, maar toch blijf ik het moeilijk vinden om in te schatten hoeveel tijd je nodig hebt op de meeste plaatsen. Wanneer je er bijvoorbeeld voor kiest om geen al te lange wandelingen maakt (het is er toch veel te heet op vele plaatsen in die periode van het jaar :p ) en je vaak aan scenic drives houdt, dan staat er niet vaak een uitgebreide beschrijving op deze sites.
Salton Sea stinkt en om daar alleen heen te gaan voor de mudvolcano's en Niland lijkt me niet aanbevelenswaardig. El Centro is een non descripte provincie plaats waar verder niets te doen valt. Meteor Crater is een particuliere onderneming vandaar dat het zo duur is. Ik vond een bezoek nauwelijks te moeite waard maar we zijn allemaal anders. Je hebt veel te weinig tijd voor wat je nu allemaal wil doen imo. Voor Moab naar Bryce via Capitol Reef nemen we gebruikelijk al 2 dagen.
Het stuk R66 vanaf exit 139 (Crookton Rd) is voorzien van nieuw asphalt en weinig meer van R66. Dan kan je beter de afslag naar Seligman nemen en via Hackberry naar Kingman rijden. Het mooiste stuk R66 is van Kingman naar Oatman (Oatman highway via Sitgreaves pass) Van sacramento naar Big Sur en dan weer naar SF is heen en weer rijden.
Yeehaw
Het stuk R66 vanaf exit 139 (Crookton Rd) is voorzien van nieuw asphalt en weinig meer van R66. Dan kan je beter de afslag naar Seligman nemen en via Hackberry naar Kingman rijden. Het mooiste stuk R66 is van Kingman naar Oatman (Oatman highway via Sitgreaves pass) Van sacramento naar Big Sur en dan weer naar SF is heen en weer rijden.
Yeehaw
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Heb je de site ontdek Amerika van forumleden Henriëtte en Hans al bekeken dan?Forzafcb1990 schreef:
Ik heb al verschillende websites bekeken, maar toch blijf ik het moeilijk vinden om in te schatten hoeveel tijd je nodig hebt op de meeste plaatsen. Wanneer je er bijvoorbeeld voor kiest om geen al te lange wandelingen maakt (het is er toch veel te heet op vele plaatsen in die periode van het jaar :p ) en je vaak aan scenic drives houdt, dan staat er niet vaak een uitgebreide beschrijving op deze sites.
Daar vind je echt enorm veel informatie over de parken en er staan uitgebreide kaartjes voor als je alleen de scenic drive en de viewpoints wilt doen.
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
We willen er natuurlijk niet 'enkel maar geweest zijn', en beseffen inderdaad dat dit een hele brok is. Het is dan ook een eerste routevoorstel dat zeker nog zal aangepast worden.PSVwally schreef:Helemaal met Frans eens. Behalve dat het way too much is, zitten er ook wat rare kronkels in. En als je alles wat je opschrijft voorhet zuid westen wilt zien moet je je dagen LA inkorten en NY schrappen. Anders red je dat nooit.
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt, maar toch; wil je zoveel mogelijk zien, of wil je er 'geweest' zijn en een ministukje gezien hebben.Belangrijk is waarschijnlijk ook: we willen ons aan €3 000 per persoon houden, en toch zoveel mogelijk zien. We beseffen echter dat zoveel mogelijk zien niet altijd te combineren is met belangrijke plaatsen uitgebreid zien.
Is dit zo onlogisch? We vonden dat Flagstaff mooi gelegen is voor verschillende bezienswaardigheden (de Barringer Meteor Crater, Grand Falls of the little Colorado River, Monument Valley en Grand Canyon). Daarom dat we er eerste passeerden en later dan in de terugweg van Utah naar Las Vegas de Grand Canyon pas aandeden.PSVwally schreef: Je route is ook wat onlogisch. Flagstaff ligt bv al 'vlakbij' de Grand Canyon. Nu rij je er langs en kom je er later terug, terwijl dit eigenlijk dan een rare lus is.
Zo hadden we het nog niet bekeken, bedankt voor deze opmerking alleszins. We hadden gewoon een 'geweldige afsluiter' in gedachten na een vermoeiende tocht in het westen. Uit onze vorige trip in het Oosten (NY-Washington-Philly-NY) herinneren we ons ook nog dat we NY een enorm hoogtepunt vonden, en het spijtig zouden vinden wanneer je er niet afsluit (omdat in principe al de rest ondergeschikt is aan NY). Maar door het anders te doen kan je inderdaad veel tijd winnen (en dat is vooral interessant in ons opzicht, waarin we zoveel mogelijk tijd willen voor 'slechts' €3 000)PSVwally schreef:Allereerst kun je wrs het beste in NY beginnen. Het tijdsverschil is dan nog te overzien en eigenlijk lijkt het dan op een avondje stappen,alleen kun je de dag erna niet uitslapen. Alleen verlies je met de vlucht naar het westen daarna niet een hele dag, wat met een vlucht naar het oosten grote kans wel is.
Dit is inderdaad een foute redenering die ik zelf ook al opgemerkt had.. Heeft u toevallig weet van een goeie plek om te gebruiken als uitvalsbasis hiervoor? Voor Bryce waren we sowieso al van plan van enkel de loop te rijden met de bekendste view points (Sunset Point, Sunrise Point, Fairyland Point..) We hadden ook al gelezen dat je hiermee een zeer goeie indruk van het park kreeg. Bovendien lazen we meermaals in reisverslagen dat anderen hiervoor slechts enkele uren uittrokken.PSVwally schreef: Dan heb je dus een heel raar schema. Je vraagt je af of Bryce en Zion in één dag te doen is. Je kunt de Bryce Loop rijden en dan naar Zion gaan en er één wandeling uitpikken. Misschien voor velen hier niet de beste optie, maar dat zou kunnen. Alleen niet vanuit Moab. Moab - Bryce is al zeker 5u rijden zonder stops, zeker via scenic byway 12 misschien al een dag waard en dan og 2u naar Zion, wanneer wil je dan nog wat zien?
Zion hadden we nog niet meteen in detail bekeken, maar vrienden die hier eerder waren raadden ons dit aan, daarom dat ik het vermeldde.
Glen Canyon Dam hadden we eigenlijk gevonden 'ter opvulling', het ziet er wel impressive uit, maar zo speciaal nu ook weer niet. Antelope Canyon hadden we over het hoofd gezien. Bedankt voor de tip alleszins. Wanneer we Horseshoe Bend en Glen Canyon Dam links laten liggen (we zouden bij het uitrijden van Monument Valley toch langs Goosenecks State Park rijden en dat is vrijwel hetzelfde als Horseshoe Bend dacht ik?) kunnen we in een paar uur genieten van deze Canyon.PSVwally schreef: Horseshoe bend is wel een aanrader bij Page, glen canyon dam zou ik in jullie geval een korte stop maken, maar een must see daar is wel antelope canyon. Je hebt de upper en de lower en je bent daar zo'n 1,5 tot 2u voor kwijt (voor 1 vd 2)
Calico leek ons een leuk alternatief voor Bodie, maar dit vergat ik nog te vragen: is dit veel commerciëler dan Bodie? Welk ghosttown wordt verkozen hier?PSVwally schreef: Rij vanaf las Vegas niet naar Calico, Bakersfield en Fresno, maar rij via death valley en dan richting Mammoth Lakes. Dan vanaf Lee Vining de Tioga Pass (tioga road) over naar Yosemite.
Bedankt om het eens aan te passen aan hoe u denkt dat het beter zou zijn, we nemen dit zeker mee!PSVwally schreef: Je hebt lekker veel dagen (let wel even op dat je op dag 28 dus pas weer in brussel aankomt) en daarin kun je veel zien, maar ik zou het dan zo doen: althans ik zou het voor jullie wel wat vinden:
1 brussel - NY
2 NY
3 NY
4 NY
5 NY - LA
6 LA
7 LA
8 LA
11 Grand Canyon - Page
12 Page
15 Moab
16 Moab - Bryce
17 Bryce - Zion
18 Zion - Las Vegas
19 Las Vegas
23 Yosemite
25 San Francisco
26 SF
28 aankomst thuis
We wilden niet per sé naar San Diego, maar we hadden wel graag een rit langs de kust, daarom reden we de eerste dag ook eerst van LA naar San Diego. Dit leek ons een rustige start van de roadtrip en vooral zeer gezellig zo langsheen de kust en steden als Oceanside en Carlsbad. Bovendien hadden we ook graag de kronkelende wegen langsheen Big Sur en de 17 mile drive meegepikt, maar ik snap dat dit een rare omrit lijkt (we willen ook zoveelPSVwally schreef: Wil je persé San Diego meepakken, dan zou Moab geschrapt moeten worden m.i. Zelf zou ik een dagje LA eraf halen en deze of tussen Moab en Bryce zetten, of bij Zion doen. Daar heb je een aantal mooie wandelingen, met wat klimmen en evt. door water lopen ed. Ook leuk voor jongeren, maar neemt wel wat tijd in beslag en een beetje conditie.

Wanneer we kijken naar de gemiddelde prijs die je betaalt in een motel of hostel, dan lijkt deze prijs ons zeker haalbaar. Het is vooral het vliegtuig dat we op het juiste moment zullen moeten zien te boeken. We zijn inderdaad allemaal jonger dan 25 (allemaal 23 of 24 op dat moment), is dit een probleem voor de auto misschien? We verwachten trouwens niet allemaal in één kamer te slapen hoor de meeste dagen, misschien enkel in de hostels in de grote steden.PSVwally schreef:Budget van €3000 is met goed uitzoeken wel haalbaar. Wel de vraag of jullie allemaal -25 zijn? Aan de ene kant kun je veel door 4/5 delen, zoals overnachtingen en de autohuur. Aan de andere kant zul je misschien niet overal met 5 op één hotelkamer mogen.
Bedankt voor de hulp alleszins!
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt voor uw reactie Marianne!Martin & Marianne schreef:Ik zou ook NY in het begin doen. En dan naar SF vliegen en eindigen in LA. Je hebt dan in Yosemite nog wat meer water in de watervallen en rivieren.
Marianne
Verkiest u sowieso Bodie boven Calico? Of raadt u dit gewoon aan omdat dit in deze trip het beste past?
We weten dat we ons meestal zullen moeten beperken tot korte trails of ritten in de auto, maar op zich schrikt ons dit niet zo af. Nu u dit weet, is het dan nog steeds veel te krap in de NP's?
Kamperen zien we niet meteen zitten omdat dit veel plaats inneemt in de bagage en we wat schrik hebben voor de hete temperaturen daar op vele plaatsen..
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
1) we gaan niet per se via Salton Sea omdat we er veel van verwachten, het is eerder omdat we er min of meer passeren na Joshua Tree NP, maar het is alleszins handig om weten dat er niet veel aan is.Yeehaw schreef:Salton Sea stinkt en om daar alleen heen te gaan voor de mudvolcano's en Niland lijkt me niet aanbevelenswaardig. El Centro is een non descripte provincie plaats waar verder niets te doen valt. Meteor Crater is een particuliere onderneming vandaar dat het zo duur is. Ik vond een bezoek nauwelijks te moeite waard maar we zijn allemaal anders. Je hebt veel te weinig tijd voor wat je nu allemaal wil doen imo. Voor Moab naar Bryce via Capitol Reef nemen we gebruikelijk al 2 dagen.
Yeehaw
2) Meteor Crater leek ons inderdaad iets dat wel eens indrukwekkend kan zijn, maar ook niet langer dan 5 minuten en misschien eerder iets om links te laten liggen wanneer je sowieso al krap zit qua tijd.
3) Over Route 66: dit is een héél handig tip, bedankt daarvoor!
4) inderdaad, het is een rare kronkel om naar big sur te rijden na Sacramento, maar dit is gewoon omdat we niet rechtstreeks van SF naar LA rijden, waardoor we anders een mooi stuk kust missen..
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik was deze site inderdaad al tegengekomen, maar zal hem nog eens grondiger bekijkenvana schreef:Heb je de site ontdek Amerika van forumleden Henriëtte en Hans al bekeken dan?Forzafcb1990 schreef:
Daar vind je echt enorm veel informatie over de parken en er staan uitgebreide kaartjes voor als je alleen de scenic drive en de viewpoints wilt doen.

- Wouter62
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Met dit reisschema reken je geen één park teveel tijd: integendeel.Forzafcb1990 schreef:Welke parken rekenen we teveel tijd of welke kunnen we dan eerder laten vallen?
Wij zijn een aantal jaren geleden langs de Salton Sea gereden en het is niet echt de moeite waard om de vele kilometers extra te rijden, terwijl jullie later nauwelijks de tijd nemen om de parken bij Moab te bekijken. Van Joshua Tree zou ik rechtstreeks richting de Grand Canyon rijden. Vervolgens naar Page en door naar Moab en daar zeker 2 nachten blijven.
Dan naar Bryce en Zion. Voor Zion zijn 2 nachten eveneens haast een must: zowel Angels Landing (hoogtevrees? dan niet doen!) als de Narrows zijn de moeite waard om in Zion langer te blijven. Het zijn geen lange trails, maar je bent wel een paar uurtjes bezig. Via Las Vegas, Death Valley naar Mono Lake en vervolgens via de Tioga Pass naar Yosemite en wederom 2 nachten daar verblijven.
Lake Tahoe en Eagle Lake zou ik echt vergeten: jullie hebben maar 16 dagen. Ik heb jouw oorspronkelijke route in Google Maps gezet en kom dan op 5.512 kilometer: dat is gemiddeld 345 kilometer per dag. Dat lijkt niet veel, maar er zitten veel 2 baans wegen in de bergen bij. En dan heb ik niet eens alle extra ritjes meegenomen: de parken in rijden, restaurant en supermarkten bezoek.
Ik zou echt het schema van PSVwally eens goed bekijken, want dat is een beter schema waar je nog wat van de parken ziet.
Niet in alle parken is het veel te heet: de gemiddelde maximum temperatuur in juli is in Zion 32° C, in Bryce 27°C en in Yosemite 32°C en dat lijkt me goed te doen. Uiteraard zijn het gemiddeldes en behaalde temperaturen in het verleden geven geen garantie voor de toekomst. De maximum temperatuur in Las Vegas, Joshua Tree en Moab is uiteraard wel wat hoger

Vergeet geen grote koelbox te kopen zodat het drinken koud blijft. In elk motel is wel een ijsblokjes automaat.
Wouter
Foto's vakanties: http://womo.jalbum.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Die ijsblokjes automaten in de hotels zijn niet bedoeld om coolboxes mee te vullen maar dienen voor de gasten van het hotel. De blokjes zijn ook niet echt diep gevroren en ontdooien snel. Vaak vind je een koelkast in de kamer en soms zelfs met een diepvriesvak. Als er een diepvriesvak is kan je het best er flesjes water inleggen (niet helemaal gevuld) en die als koelelementen gebruiken.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
In jullie route op de heenweg wel, maar als je ipv flagstaff - monument valley - moab - bryce - zion - page - grand canyon - las vegas zoals in jou route nou flagstaff - Grand Canyon -(op dit moment is de 89 afgesloten, maar ik ga er wel vanuit dat je volgend jaar weer zonder omweg naar page kunt) Page - Monument Valley - Moab - Bryce - Zion - Las Vegas doet.Is dit zo onlogisch? We vonden dat Flagstaff mooi gelegen is voor verschillende bezienswaardigheden (de Barringer Meteor Crater, Grand Falls of the little Colorado River, Monument Valley en Grand Canyon). Daarom dat we er eerste passeerden en later dan in de terugweg van Utah naar Las Vegas de Grand Canyon pas aandeden.
Ipv van zuid Arizona een dag extra uittrekken voor san Diego, zodat je het gaslight quatre, het vliegdekschip, la jolla en evt seaworld kunt bekijken. En dan via Joshua tree en tussen needles via oatman over route66 naar kingman en zo naar de grand canyon. Je komt dan door Williams en niet door flagstaff overigens.
Nu ben ik maar een paar uur in NY geweest, maar ik kan je wel vinden in het feit dat NY een hoogtepunt is qua stad en dat misschien hier weinig aan kan tippen, maar je gaat tijdens deze reis ook Los Angeles (voor velen tegenvallen, zelf vind ik dit ook een geweldige ehhh metropool, want stad kan ik het niet noemen) aandoen. Las Vegas, wat gewoon met niets te vergelijken is. En San Francisco weet ik zeker ga je ook een geweldige stad vinden als afsluiter.We hadden gewoon een 'geweldige afsluiter' in gedachten na een vermoeiende tocht in het westen.
Punt 1, zeg maar jeHeeft u toevallig weet van een goeie plek om te gebruiken als uitvalsbasis hiervoor?

Glen Canyon dam vind ik een mooie dam en ik vind dat het in een mooier gebied ligt dan bv de Hoover dam. Maar die laatste vind ik toch een stuk 'more impressive' qua dam dan de glen canyon dam. Je kunt daar gewoon 15 min stoppen om even de benen te strekken. Ik zou wel een stukje verder (in jou route als je vanaf zion bijna de dam over gaat voor je in Page bent) naar het scenic viewpoint wat uitkijkt over lake powell gaan. Horseshoe bend of goosenecks, sja...ik vind het 2 compleet andere stukken natuur. Ja goosenecks heeft 3 of 4 bochten die je ziet, maar de kleur van zowel het water als je rotsen en omgeving maken het toch iets compleet anders dan de mooie gelige rots bij de horseshoe bend. Ik zou dat gewoon beide gaan bekijken. Horseshoe bend kost wel meer tijd dan goosenecks sp, maar gewoon beide doen.Wanneer we Horseshoe Bend en Glen Canyon Dam links laten liggen (we zouden bij het uitrijden van Monument Valley toch langs Goosenecks State Park rijden en dat is vrijwel hetzelfde als Horseshoe Bend dacht ik?)
Voor die kronkelende weg moet je echt nog wel een stukje onder Monterey gaan rijden. Ik zou, als je het al moet doen, het houden bij Monterey en de 17 mile drive. Misschien is het stukje van de 1 tussen Monterey en San Francisco ook wel kronkelend, maar wij hebben daar gewoon de 101 en de 17 gereden.Bovendien hadden we ook graag de kronkelende wegen langsheen Big Sur en de 17 mile drive meegepikt, maar ik snap dat dit een rare omrit lijkt (we willen ook zoveel)
Probleem is niet het woord dat ik zou gebruiken, maar het zal wel een stuk duurder worden omdat je een underage fee zult moeten betalen.We zijn inderdaad allemaal jonger dan 25 (allemaal 23 of 24 op dat moment), is dit een probleem voor de auto misschien? We verwachten trouwens niet allemaal in één kamer te slapen hoor de meeste dagen, misschien enkel in de hostels in de grote steden.
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wat ik hieruit onthoud:Wouter62 schreef:Met dit reisschema reken je geen één park teveel tijd: integendeel.Forzafcb1990 schreef:Welke parken rekenen we teveel tijd of welke kunnen we dan eerder laten vallen?
Wij zijn een aantal jaren geleden langs de Salton Sea gereden en het is niet echt de moeite waard om de vele kilometers extra te rijden, terwijl jullie later nauwelijks de tijd nemen om de parken bij Moab te bekijken. Van Joshua Tree zou ik rechtstreeks richting de Grand Canyon rijden. Vervolgens naar Page en door naar Moab en daar zeker 2 nachten blijven.
Dan naar Bryce en Zion. Voor Zion zijn 2 nachten eveneens haast een must: zowel Angels Landing (hoogtevrees? dan niet doen!) als de Narrows zijn de moeite waard om in Zion langer te blijven. Het zijn geen lange trails, maar je bent wel een paar uurtjes bezig. Via Las Vegas, Death Valley naar Mono Lake en vervolgens via de Tioga Pass naar Yosemite en wederom 2 nachten daar verblijven.
Lake Tahoe en Eagle Lake zou ik echt vergeten: jullie hebben maar 16 dagen. Ik heb jouw oorspronkelijke route in Google Maps gezet en kom dan op 5.512 kilometer: dat is gemiddeld 345 kilometer per dag. Dat lijkt niet veel, maar er zitten veel 2 baans wegen in de bergen bij. En dan heb ik niet eens alle extra ritjes meegenomen: de parken in rijden, restaurant en supermarkten bezoek.
Ik zou echt het schema van PSVwally eens goed bekijken, want dat is een beter schema waar je nog wat van de parken ziet.
Niet in alle parken is het veel te heet: de gemiddelde maximum temperatuur in juli is in Zion 32° C, in Bryce 27°C en in Yosemite 32°C en dat lijkt me goed te doen. Uiteraard zijn het gemiddeldes en behaalde temperaturen in het verleden geven geen garantie voor de toekomst. De maximum temperatuur in Las Vegas, Joshua Tree en Moab is uiteraard wel wat hoger![]()
Vergeet geen grote koelbox te kopen zodat het drinken koud blijft. In elk motel is wel een ijsblokjes automaat.
Wouter
1) Salton Sea verdwijnt sowieso uit de route nadat meermaals aangegeven werd dat dit niet de moeite is. Maar: is Joshua Tree dat wel?
2) Moab moet zeker uitgebreid worden
3) Death Valley onderweg naar Yosemite
Bedankt voor de tips Wouter!
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dus:PSVwally schreef:In jullie route op de heenweg wel, maar als je ipv flagstaff - monument valley - moab - bryce - zion - page - grand canyon - las vegas zoals in jou route nou flagstaff - Grand Canyon -(op dit moment is de 89 afgesloten, maar ik ga er wel vanuit dat je volgend jaar weer zonder omweg naar page kunt) Page - Monument Valley - Moab - Bryce - Zion - Las Vegas doet.Is dit zo onlogisch? We vonden dat Flagstaff mooi gelegen is voor verschillende bezienswaardigheden (de Barringer Meteor Crater, Grand Falls of the little Colorado River, Monument Valley en Grand Canyon). Daarom dat we er eerste passeerden en later dan in de terugweg van Utah naar Las Vegas de Grand Canyon pas aandeden.
Ipv van zuid Arizona een dag extra uittrekken voor san Diego, zodat je het gaslight quatre, het vliegdekschip, la jolla en evt seaworld kunt bekijken. En dan via Joshua tree en tussen needles via oatman over route66 naar kingman en zo naar de grand canyon. Je komt dan door Williams en niet door flagstaff overigens.
LA - San Diego
San Diego - Joshua Tree - Oatman, route 66 - Kingman - Grand Canyon ==> Dit is wel 7 uur rijden (via deze route: https://maps.google.be/maps?saddr=San+d ... via=1&z=10), dat wordt een overgangsdag dan? (niet dat dat zo erg is, als er af en toe iets te zien is onderweg..)
Als je het zo bekijkt inderdaadPSVwally schreef:Nu ben ik maar een paar uur in NY geweest, maar ik kan je wel vinden in het feit dat NY een hoogtepunt is qua stad en dat misschien hier weinig aan kan tippen, maar je gaat tijdens deze reis ook Los Angeles (voor velen tegenvallen, zelf vind ik dit ook een geweldige ehhh metropool, want stad kan ik het niet noemen) aandoen. Las Vegas, wat gewoon met niets te vergelijken is. En San Francisco weet ik zeker ga je ook een geweldige stad vinden als afsluiter.We hadden gewoon een 'geweldige afsluiter' in gedachten na een vermoeiende tocht in het westen.

PSVwally schreef:Punt 1, zeg maar jeHeeft u toevallig weet van een goeie plek om te gebruiken als uitvalsbasis hiervoor?, punt 2 Ik zou je route dus anders rijden als jij voorstelt, maar dan zou ik qua goedkoopheid voor Bryce in Tropic overnachten en voor Zion in Springdale. Andersom kan je als je vroeg boekt ook bij Bryce voor niet veel meer nog wat dichterbij het park zelf zitten. Wil je tussen de 2 parken in zitten, dan lijkt mij Kanab het beste. Overnacht je in Bryce en wil je de dag erna al tussen Zion en Las Vegas in zitten, dan kies je eerder voor Hurricane. Ik vind het altijd afhangen van prijs, kwaliteit, dagindeling en afstand om te kiezen voor een overnachting in een park of er een stuk(je) buiten. Vooral omdat je met veel mensen bent zijn die keuzes belangrijk. Waar pak je een hotel dat wat duurder is en waarom en waarom doe je dat ergens anders niet.
Dit zijn zeer handige tips alvast! ik sta er altijd van versteld hoeveel sommige mensen hier kennen van die regio

Beiden it is!PSVwally schreef:Glen Canyon dam vind ik een mooie dam en ik vind dat het in een mooier gebied ligt dan bv de Hoover dam. Maar die laatste vind ik toch een stuk 'more impressive' qua dam dan de glen canyon dam. Je kunt daar gewoon 15 min stoppen om even de benen te strekken. Ik zou wel een stukje verder (in jou route als je vanaf zion bijna de dam over gaat voor je in Page bent) naar het scenic viewpoint wat uitkijkt over lake powell gaan. Horseshoe bend of goosenecks, sja...ik vind het 2 compleet andere stukken natuur. Ja goosenecks heeft 3 of 4 bochten die je ziet, maar de kleur van zowel het water als je rotsen en omgeving maken het toch iets compleet anders dan de mooie gelige rots bij de horseshoe bend. Ik zou dat gewoon beide gaan bekijken. Horseshoe bend kost wel meer tijd dan goosenecks sp, maar gewoon beide doen.Wanneer we Horseshoe Bend en Glen Canyon Dam links laten liggen (we zouden bij het uitrijden van Monument Valley toch langs Goosenecks State Park rijden en dat is vrijwel hetzelfde als Horseshoe Bend dacht ik?)
Nu ik het hier allemaal zo lees begin ik steeds meer te beseffen dat we dit misschien zullen moeten aan ons laten voorbij gaan, maar het is moeilijk om iedereen in onze groep daarvan te overtuigen, vooral omdat velen aangesproken waren door Monterey (en het aquarium)...PSVwally schreef:Voor die kronkelende weg moet je echt nog wel een stukje onder Monterey gaan rijden. Ik zou, als je het al moet doen, het houden bij Monterey en de 17 mile drive. Misschien is het stukje van de 1 tussen Monterey en San Francisco ook wel kronkelend, maar wij hebben daar gewoon de 101 en de 17 gereden.Bovendien hadden we ook graag de kronkelende wegen langsheen Big Sur en de 17 mile drive meegepikt, maar ik snap dat dit een rare omrit lijkt (we willen ook zoveel)
Ja dit beseften we al, maar we vinden eigenlijk dat een auto huren in deze regio nog behoorlijk meevalt qua prijsPSVwally schreef:Probleem is niet het woord dat ik zou gebruiken, maar het zal wel een stuk duurder worden omdat je een underage fee zult moeten betalen.We zijn inderdaad allemaal jonger dan 25 (allemaal 23 of 24 op dat moment), is dit een probleem voor de auto misschien? We verwachten trouwens niet allemaal in één kamer te slapen hoor de meeste dagen, misschien enkel in de hostels in de grote steden.

San Diego naar GC via Joshua Tree en Oatman reken maar op tenminste 10 uur rijden.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zeg niet dat je die route in één dag moet rijden heDus:
LA - San Diego
San Diego - Joshua Tree - Oatman, route 66 - Kingman - Grand Canyon ==> Dit is wel 7 uur rijden (via deze route: https://maps.google.be/maps?saddr=San+d ... via=1&z=10), dat wordt een overgangsdag dan? (niet dat dat zo erg is, als er af en toe iets te zien is onderweg..)

Ik bedoelde het meer gebaseerd op je eigen route. Daarin doe je san diego - el centro, el centro - flagstaff, flagstaff - grand canyon... Ik zou de afstand san diego - grand canyon in jullie geval echt in 2 dagen doen.
- Forzafcb1990
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik dacht al zoietsPSVwally schreef:Ik zeg niet dat je die route in één dag moet rijden heDus:
LA - San Diego
San Diego - Joshua Tree - Oatman, route 66 - Kingman - Grand Canyon ==> Dit is wel 7 uur rijden (via deze route: https://maps.google.be/maps?saddr=San+d ... via=1&z=10), dat wordt een overgangsdag dan? (niet dat dat zo erg is, als er af en toe iets te zien is onderweg..)san diego - kingman via joshua tree is al een volle dag.
Ik bedoelde het meer gebaseerd op je eigen route. Daarin doe je san diego - el centro, el centro - flagstaff, flagstaff - grand canyon... Ik zou de afstand san diego - grand canyon in jullie geval echt in 2 dagen doen.