Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ronaldvaneik zomer 2013 :Graag jullie advies

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ronaldvanelk
Amerika-newbie

Reis ronaldvaneik zomer 2013 :Graag jullie advies

Bericht door ronaldvanelk »

Ik wil samen met mijn vrouw en 2 kinderen deze zomer voor 4 weken naar Californie. Ik heb daarvoor een reisschema opgesteld wat ongeveer dezelfde route volgt als de reis wij in 1996 maakte. Omdat destijds de reis voorgeprogrammeerd was, (Jan Doets) kwamen we op mooie plaatsen waar we de volgende dag al weer weg moesten. Om nu de vrijheid te hebben om te kiezen ergens langer te blijven dan het reisschema in 1e instantie aangeeft willen we van te voren alleen 3 mogelijke overnachting plekken uitzoeken (zie reisschema), maar pas ter plaatse een dag van te voren c.q. in het voorgaande hotel, boeken. Het alternatief: Een camper is duur en dan moet je ook nog steeds de overnachting op een (dure) campinglaatst betalen.

1. Kan op deze manier boeken van hotel/motel of is dat in die tijd erg moeilijk / riskant / onmogelijk vanwege de drukte?
2. Zie verder het reisschema in de bijlage, wat is daarop jullie inhoudelijke commentaar?
3. Ik zag al een aantal plaatsen waar het sowieso minder makkelijk is een hotel/motel te vinden. (zie de namen in rood: Grand Canyon Village, Page, Kernville, Lone Pine, Yosemite Village etc.). Hebben jullie alternatieve plaatsen daar in de buurt of alternatieve overnachtingsmogelijkheden zoals Lodges, Inns of Bed and Breakfast?
4. Is via Tucson wel een goed idee, (ik dacht aan een bezoek van het indianen reservaat aldaar), of is beter om vanaf San Deigo Noordelijker te blijven richting Phoenix?
5. Vanuit Cedar city Bryce en Zion bezoeken? Kan dit want in Zion (en Bryce) lijkt het ook moeilijk een hotel/motel te vinden.
6. Is het sowieso handig om vanuit Kernville / de zuidzijde het Sequoia National Park te bezoeken of beter vanuit Lone Pine of nog Noordelijker in Big Pine / Bishop? (wij komen niet aan de westzijde)
7. Om in de buurt van Spring Mountains Vineyards van de serie Falcon Crest / de Californische wijnstreek te bezoeken dacht ik aan Calistoga is er een beter alternatief en wat is daar behalve voorgaande te zien, ik dacht The Old Faithfull geiser?
8. Wat is een mooie plek langs de kustweg om een paar dagen te verblijven? We dachten zelf in de buurt van Monterey Bay, maar liever niet al te druk.
9. Wij willen een goede auto huren, (iets van het formaat ala Voyager o.i.d.) waar moet ik op letten m.b.t. verzekeringen e.d. en zijn er verhuurbedrijven die de voorkeur hebben?
10. Tips op de route specifiek voor de kinderen zoals een attractiepark buiten LA of een bezienswaardigheid voor de kids, iets voor kids in Las Vegas?
11. Overige tips ter voorbereiding?

Heel graag jullie commentaar en tips. Alvast heel erg bedankt voor jullie tips en adviezen, zo wordt onze vakantie mede dankzij jullie een succes.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Graag jullie advies

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Ik zie geen route (die kun je het beste in je bericht plakken) maar ik kan al wel een paar vragen beantwoorden.
1. In het hoogseizoen, met kinderen, zou ik zeker de accommodatie in of bij de parken vastleggen. Dat scheelt je veel zoektijd, en je zult ook meer kans hebben op iets dichterbij het park.
5. Voor Zion kun je iets in Springdale zoeken. Bij ons is de Desert Pearl Inn favoriet, maar je zou ook naar de Canyon Ranch Motel kunnen kijken, en er zijn nog veel meer mogelijkheden daar.
6. Sequoia kun je alleen vanuit het westen binnenrijden, zie de kaart (onder view park map aan de linkerkant) op http://www.nps.gov/seki. Voor Bryce is Tropic een mogelijkehdi als de motels vlakbij het park vol zitten. Heb je Bryce View Lodge, Rubys Inn en de Best Western geprobeerd?
9. Zie het vervoer-forum voor autohuur. Veel forumleden huren bij http://www.usareisen.de.
10. Hoe oud zijn de kinderen?
11. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen, zie voor een totaaloverzicht http://martinenmariannereisverslagen.blogspot.nl. Onze kinderen gingen van 2002 tot 2008 mee.

Marianne
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis ronaldvaneik zomer 2013 :Graag jullie advies

Bericht door johan1973 »

1. In de zomer zou ik zoveel mogelijk reserveren.
2. Alternatieven voor Grand Canyon Village zijn Tusayan, Cameron Trading Post en eventueel Williams of Flagstaff maar dan zit je voor sunset al ver van de rim. Voor Yosemite kun je in Oakhurst proberen, dat is voor het zuiden van het park een goede plek, maar nog een aardig stuk vanaf de valley.
4. Tucson en Phoenix zijn minder aangename zomerbestemmingen.
5. Probeer Springale voor Zion en wanneer dat niet lukt dan Hurricane. Voor Bryce kun je Tropic of Cannonville proberen, of een aantal opties langs de UT-12 zoals Harold´s Place of Bryce Canyon Pines.
6. Kun je nog iets in Sequoia NP zelf of in Three Rivers boeken?
8. Ik zou de kustroute in een paar dagen opsplitsen.
Johan
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

In of vlakbij de parken absoluut boeken, maanden van te voren al, maar verder zal je altijd wel accomodatie vinden, al zal het soms duurder of armoediger zijn dan je zou willen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Kan de route niet vinden....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

En het lijkt erop dat Ronald zijn topic niet meer kan vinden .... :wink:

Marianne
ronaldvanelk
Amerika-newbie

Bericht door ronaldvanelk »

Hallo allemaal

Ontzettend bedankt voor al jullie reacties, wij zijn daar heel blij mee dat reisschema lukte helaas niet, zal wederom een poging doen

Ronald en familie
Denver
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Denver »

Dag Ronald,
Even los van de te volgen route.....ik zou een big ass SUV huren en bij de walmart een tent kopen voor weinig. Heerlijk de natuur in met je kinderen à gemiddeld 20$ per nacht. Een prachtige directe manier om Amerika te ontdekken.
Echt aan te raden!

Advies van iemand die Amerika op meerdere manieren gezien heeft auto/hotel, camper en daarna alleen nog maar de 4x4 met tent.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Dag Ronald,
Vorig jaar in juli zijn wij in Tucson en Tombstone geweest. Het is zeer mooi maar o zo heet.
Prachtig is Saguaro NP. Er is ook Old Tucson (western style) maar dit is in de zomermaanden gesloten.
Een ander jaar ben ik als volgt gegaan: San Diego, Phoenix, Sedona, Grand Canyon
In de buurt van Phoenix kan je naar Casa Grande gaan en bij Sedona is Montezuma Castle ook de moeite waard.
De kustweg tussen San Francisco en LA zou ik wel splitsen. Als je van San Francisco komt is Morro Bay een haalbare stop.
Zelf ga ik met mijn zoon terug naar California in juli.
Misschien tot ginder ergens

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer