Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verslag reis wilmageerd: SF-LA-Santa Rosa

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
wilmageerd
Amerika-ontdekker

Verslag reis wilmageerd: SF-LA-Santa Rosa

Bericht door wilmageerd »

Sinds afgelopen maandag zijn we weer terug van onze Californiëreis. Voor ons alweer de 6e keer. We proberen om de paar jaar terug te gaan naar het gastgezin in Santa Rosa waar mijn man 23 jaar geleden 3,5 maand gewoond heeft.
Voor ons dus terug komen op een thuisbasis, maar de kinderen willen toch iedere keer iets anders zien.

Deze keer wilden de kinderen graag LA zien. Onze ervaring van LA 8 jaar geleden viel tegen dus nu nieuwe kansen.
Wat hebben we gedaan.

Vanuit San Francisco de kustweg naar het zuiden genomen, heerlijk op ons gemak. Via overnachting en bezoek Monterey naar Santa Barbara. Daarna een huisje via home away in Venice. Ik kan dit iedereen aanraden. http://www.homeaway.com/vacation-rental/p193918 Rustige nette buurt, compleet huis, inclusief fietsen.
Natuurlijk Venice beach bezocht. Meerdere recensies op internet gaven aan dat het er vergane glorie zou zijn, maar wij vonden het geweldig. Het bruist en er is voor de kinderen zoveel te zien. Van skateboarder, dansers, muscle beach, rappers en gewoon mensen kijken. Onveilig heb ik me geen moment gevoeld. Santa Monica bezocht. De pier valt me iedere keer weer tegen maar Santa Monica heeft een geweldige binnenstad om te winkelen.

In LA naar het Griffith park en Observation Center bezocht. Niet voor te stellen dat dit gratis is. Ook naar het California Sience Centre en de Endeavour bezocht. Ook het Center is gratis, je betaalt alleen voor bezoek shuttle.

Verder Universal Studio's, walk of fame, Hollywood, Bel Air, Beverly Hills en verdere toeristische dingen.

Over dit alles hebben we een week gedaan.

De laatste week in Santa Rosa. Dit ligt boven San Francisco, in Sonoma County. Zeer mooi gebied.
Van hier uit San Francisco. Nu komen we hier altijd als we in CA zijn, dus langzaamaan een gewoonte, maar het blijft een magnifieke stad.
Een honkbalwedstrijd van de Giants bezocht, zeker de moeite waard.

Verder noordelijker naar Amstrong Red Wood Park geweest. Een niet zo bekend park maar zeker de moeite waard. Je ziet hier de grootste bomen, niet de dikste. De route kan je dan verder vervolgen richting Goat Rock aan de kust. Een hele andere kust zonder zandstranden. We hadden het geluk dat de walvissen naar het noorden trokken, dus for free walvissen gezien. Via Bodega Bay (van de birds) via kronkelwegen terug naar Santa Rosa.

Niet zo'n spectaculaire reis, maar voor ons deze keer minder toeristische dingen die zeker de moeite waard waren.
En het belangrijkste was om de gastouders te zien en de Amerikaanse cultuur van dichtbij mee te mogen maken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer