Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis GeertenEllen: Dallas - San Diego april/mei 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
GeertenEllen
Amerika-newbie

Reis GeertenEllen: Dallas - San Diego april/mei 2014

Bericht door GeertenEllen »

Net een dikke maand terug van onze rondreis door het Zuidoosten van de US en stilletjes aan plannen aan het maken voor onze volgende trip.

Voorlopig denken wij er aan om met onze 2 kids ( daartegen bijna 6 en 3,5 ) van Dallas naar San Diego te trekken ( waar een vriendin van mijn vrouw woont)
We gaan een auto huren.

Wat denken jullie van volgend schema :

Dag 1 : vlucht naar Dallas + inkopen
Dag 2 : Dallas/Forth Worth
Dag 3 : Dallas/Forth Worth
Dag 4 : Dallas - Houston
Dag 5 : Houston
Dag 6 : Houston - San Antonio
Dag 7 : San Antonio
Dag 8 : San Antonio - Del Rio
Dag 9 : Del Rio - Big Bend
Dag 10 : - Big Bend - Van Horn
Dag 11 : Van Horn - El Paso - Silver City
Dag 12 : Silver City
Dag 13 : Silver City - Albuquerque
Dag 14 : Albuquerque - Santa Fe - Albuquerque
Dag 15 : Albuquerque
Dag 16 : Albuquerque - Flagstaff
Dag 17 : Flagstaff - GC - Flagstaff
Dag 18 : Flagstaff - Sedona - Phoenix
Dag 19 : Phoenix
Dag 20 : Phoenix - San Diego
Dag 21 : San Diego
Dag 22 : terug naar huis

Hebben jullie leuke ideeën om te doen met de kids en waar we onderweg zeker halt moeten houden ? Ook tips ivm waar te overnachten ( met zwembad voor de kindjes) zijn van harte welkom.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: reis Dallas - San Diego april/mei 2014

Bericht door KW1984 »

Volgens mij een prima route met voldoende rust.

Wel mis ik Austin in je route, zelf moet ik er deze zomer nog naar toe maar het schijnt de moeite waard te zijn, zeker als je toch al de omliggende steden bezoekt.
Misschien is het geografisch logischer om in Houston te starten, dit biedt ook vaak goede (rechtstreekse) vliegoptie's. Je kunt dan bijvoorbeeld Houston - SA - Austin - Dallas en dan verder doen.

In plaats van Flagstaff kun je ook een accomodatie aan de Grand Canyon zelf zoeken, dit geeft bijvoorbeeld meer mogelijkheden om zons opgang en ondergang daar te zien.
Phoenix zelf vonden wij niet bijzonder, al kun je er wel prima relaxen, shoppen of musea bezoeken.
Je kunt ook eerst naar Phoenix, dan naar Sedona, dan naar GC en dan door naar San Diego.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis GeertenEllen: Dallas - San Diego april/mei 2014

Bericht door Yeehaw »

Ik zou voor Houston Austin invullen. Wat wil je in Houston gaan doen?
Je hebt veel te weinig tijd voor Big Bend NP. Eigenlijk overnacht je er alleen maar. Daar zou ik ten minste 1 dag maar beter 2 dagen aan toevoegen. De route van BB via Lajitas naar Presidio langs Rio Grande is prachtig.
In Silver City kan je naar Gila Cliff dwellings en naar City of Rocks maar ik zou White Sand NM niet overslaan. Dat ligt bij Alamogordo. Ik vraag me wel af of kleine kinderen het wel zo leuk vinden om naar Gila te gaan. Wat ze wel leuk zullen vinden is Smokey Bear SP in Capitan. En idd, ik zou ook bij GCNP gaan logeren ipv Flagstaff.
Van Sedona is het 8 uur rijden naar San Diego (via Phx). Ik zou maar even doorbijten dan heb je ook wat meer tijd voor San Diego. Welke tijd van het jaar wil je gaan?
Yeehaw.
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

Heb je een reden om Houston aan te doen? Indien neen, dan zou ik het ook omruilen voor Austin. Houston is echt wel eh, "huge".

In Austin kan je op een warme dag bijvoorbeeld naar de Barton Pools gaan om wat te verfrissen.

Big bend: het is echt wel een gans eind rijden, las hier een extra dag in.
Houd er ook rekening mee dat het er dan al echt warm kan zijn (bij ons was het iedere dag 35 °C) . Als je in Chisos Mountain zou logeren, midden in het park, dan koelt het er 's nachts wel wat af omdat het hoog ligt.

Is er een reden waarom je in Van Horn wil stoppen? Ik vond er echt niets aan: het is een uit de kluiten gewassen tankstation aan beide zijden van de snelweg.
Marfa of Alpine zijn mooier en ook rustiger gelegen.

Ik zou je ook aanraden om White Sands NM en carlsbad cavernsd te bezoeken.
Santa Fe: was goed om een uurtje in rond te struinen, maar daarna hadden we het wel gezien. Mooier was Bandelier NM en de Valles Caldera.

Grand canyon: tracht logies te vinden in Tusayan: ligt dichter bij de GC, maar niet in het NP zelf.

San Diego: zalige stad. Mis de zoo niet. Seaworld zou ook leuk zijn, maar die van SD heb ik nog niet gezien.

Zwembaden voor de kids: op weg naar San Antonio, in New Braunfels, is er een reusachtig zwembadendomein: Schlitterbahn. Kiijk wel eens na of je kids groot genoeg zijn voor de glijbanen. In het voorjaar is ook niet gans het park open: kijk eens op de site van dit jaar om een idee te krijgen (toegang is dan wel aan verminderde prijs).

Hotels met zwembad: als je in Santa Fe zou verblijven: in de Hampton Inn op Cerrillos road is er een redelijk groot én overdekt zwembad.
Mocht je op Houston landen, ik kan je de Days Inn in Humble (op 5 km van vliegveld, dicht bij Wallmart etc) aanbevelen: grote kamer, met kitchenette en ook een openlucht zwembad en helemaal niet duur, wel van het moteltype (direct van op de kamer in de openlucht).

Misschien heb je wat aan ons reisverslag van dit jaar in mei? Zie de link in de banner.
De laatste dagen van onze vakantie moet ik wel nog beschrijven, dat is voor volgende week. Eerst nog een examen afleggen. :mrgreen:
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In Van Horn zijn zo'n 16 hotels. Veel meer dan in Marfa of Alpine maar verder is er idd niet veel. Je volgende optie is El Paso maar dat is een grote stad.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer