Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis AJamerika: rondje Amerika met camper

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
AJamerika
Amerika-ontdekker

Reis AJamerika: rondje Amerika met camper

Bericht door AJamerika »

Hoi allemaal,

Volgend jaar in mei ga ik samen met mijn vriend 4 weken naar Amerika. We gaan een rondje westkust doen met een camper. Omdat we nog nooit in Amerika zijn geweest willen we graag wat tips ontvangen.

We hebben een voorlopige route gemaakt en ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

Vertrek op 10 mei
Dag 1 Amsterdam - Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas - Zion
Dag 4 Zion - Bryce Canyon
Dag 5 Bryce Canyon
Dag 6 Bryce Canyon - Capitol Reef
Dag 7 Capitol Reef - Arches
Dag 8 Arches
Dag 9 Arches - Mesa Verde
Dag 10 Mesa Verde - Monument Valley
Dag 11 Monument Valley - Page
Dag 12 Page
Dag 13 Page - Grand Canyon
Dag 14 Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon - Lake Havasu
Dag 16 Lake Havasu - Joshua Tree
Dag 17 Joshua Tree - San Diego
Dag 18 San Diego - Los Angeles
Dag 19 Los Angeles
Dag 20 Los Angeles - San Simeon
Dag 21 San Simeon - Carmel/Monterey
Dag 22 Carmel/Monterey - San Francisco
Dag 23 San Francisco
Dag 24 San Francisco - Yosemity
Dag 25 Yosemity
Dag 26 Yosemity - Death Valley
Dag 27 Death Valley - Las Vegas
Dag 28 Las Vegas - Amsterdam
Aankomst NL op 7 juni

Nou vinden we het fijn om een echt vakantie gevoel te hebben en daardoor willen we het liefst weinig van te voren vast leggen. Nou vraag ik me af of dit haalbaar is aangezien ik gelezen heb dat veel campings al een half jaar van te voren geboekt moeten worden. Klopt dit of is dat alleen op campings in de parken? Op dit moment zouden we een camper kunnen huren voor €1800 euro voor 24 dagen. Is dit een mooie deal, zelf heb ik het idee van wel.

ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.

Groetjes
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Rondje Amerika met camper

Bericht door Moniquemichiel »

Leuk he ? Voorpret !

Mooie rustige reis. Let op dat in mei de Tiogapas nog niet open is (Yosemite) Ik denk niet dat in mei de campings als overvol zijn maar het kan denk ik geen kwaad om in Yosemite te reserveren.

Groetjes,
Monique
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! Jullie hebben er al goed over nagedacht zo te zien.
Begin juni is de kans op een open Tioga Pass redelijk groot, maar je weet het maar nooit. Vaak gaat hij eind mei (voor Memorial day) open, maar het hangt helemaal af van de hoeveelheid sneeuw die er valt. Zorg wel voor een alternatief. Ik zou een dag extra voor Yosemite nemen, zeker in die tijd van het jaar, en ook nog een dag voor de rit van Yosemite naar Death valley.
Voor 1 nacht zou ik niet naar San Diego gaan. en misschien ook Mesa Verde laten vallen om meer tijd te hebben voor Yosemite? Een extra dag bij Maob is ook niet verkeerd, dan heb je ook nog tijd voor Canyonlands.
Kiezen jullie bewust voor 2 nachten Bryce en 1 nacht Zion? Zeker als je de camper op moet halen op de dag dat je naar Zion rijdt zal er weinig tijd voor Zion overblijven.

Wij hebben dit jaar in mei/juni een rondreis gemaakt, misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Je zult in Yosemite zeker een camping vast moeten leggen (zie daarvoor hier, en probeer de zoekfunctie eens voor topics hierover), voor de andere parken zal het wel meevallen, maar zeker in de weekenden en met Memorial Day zal het ook daar druk zijn.

Marianne
AJamerika
Amerika-ontdekker

Bericht door AJamerika »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik had me helemaal niet beseft dat we dan inderdaad weinig tijd hebben voor Zion. Dat kunnen we beter omdraaien. 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce. Ik had ook ergens gelezen dat 1 dag voor Bryce Canyon genoeg is. Mesa Verde lijkt me erg mooi omdat je daar de indiaanse nederzettingen vindt, of valt dat erg tegen? Wat betreft San Diego, kennissen van ons zeiden dat dit een erg mooie stad is dus eigenlijk zou ik die wel willen bezoeken. Yosemite lijkt me persoonlijk geweldig dus een extra dag lijkt me zeker top! ga ik even over nadenken.\

Mocht de Tioga pass niet open zijn, hoe kunnen we dan het beste rijden om toch alles te kunnen zien. Ben nog niet zo goed met de wegen en het slim inplannen daarvan. mochten jullie tips hebben dan hoor ik dat graag.

Ik ga zeker jullie reisverslagen lezen Marianne! Wat ontzettend tof zeg dat jullie al zo vaak in Amerika zijn geweest :)
IvoH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door IvoH »

Als je San Diego laat vallen kan je die dag bij Moab of Yosemite toevoegen.
San Diego moet wel een leuke stad zijn, maar dan zou ik er weer langer verblijven.

Ik vond persoonlijk Mesa Verde erg interessant maar dan ben ik ook wel erg groot liefhebber van geschiedenis.
De bouwwerken die de indianen hebben gemaakt vond ik prachtig en met een ranger mee op stap naar Spruce Tree house had ik niet willen missen.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Jullie rondje lijkt een beetje op ons eerste rondje met de camper in het zuid westen. Misschien kun je nog wat tips en ideeën halen uit onze reisverslagen.
Ik zou ook Mesa Verde laten vallen en een extra dag Moab doen.
San Diego zou ik ook of meer tijd voor nemen (dag minder in LA?) San Diego heeft namelijk ook nog de Zoo, Sea world en Balboa park.
Moniquemichiel
Amerikakenner

Wij zijn in 2009 in San Diego geweest en vonden het erg leuk. Helaas hadden we dit bezoek te kort ingepland. We hebben Old Town bezocht en 's avonds Balbao. Als ik er ooit nog eens kom dan plan ik zeker meer tijd in. Het plannen van rondreizen in het Zuidwesten heeft altijd iets van , ik wil dit zien en dat zien en er is niet genoeg tijd. Zo hebben wij in 2009 Monument Valley laten vallen, ook Yellowstone wilden we toen graag bezoeken maar het werd al snel duidelijk dat dit niet haalbaar was. Beiden gaan we nu bezoeken en weer komen we niet overal waar we graag eens naar toe zouden willen. We blijven dus dromen van nog een reis naar het Zuidwesten.
AJamerika
Amerika-ontdekker

Re: Reis AJamerika: rondje Amerika met camper

Bericht door AJamerika »

ik heb het reisschema aangepast:

Vertrek op 10 mei
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas - Zion
Dag 4 Zion
Dag 5 Zion - Bryce Canyon
Dag 7 Capitol Reef - Canyonlands
Dag 8 Canyonlands - Arches
Dag 9 Arches - Monument Valley
Dag 10 Monument Valley
Dag 11 Monument Valley - Page
Dag 12 Page
Dag 13 Page - Grand Canyon
Dag 14 Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon - Joshua Tree
Dag 16 Joshua Tree - Los Angeles (lange rit)
Dag 17 Los Angeles (Disneyland)
Dag 18 Los Angeles - San Simeon
Dag 19 San Simeon - Carmel/Monterey
Dag 20 Carmel/Monterey - San Francisco
Dag 21 San Francisco
Dag 22 San Francisco - Yosemity
Dag 23 Yosemity
Dag 24 Yosemity
Dag 25 Yosemity - Death Valley
Dag 26 Death Valley
Aankomst NL op 7 juni

Je denkt dat je in 4 weken alles wel kan zien maar dat valt toch vies tegen. Ik heb Lake Havasu uit de planning gehaald, dit leek me al niet heel spannend en als we van de Grand Canyon meteen naar Joshua tree rijden dan scheelt dat weer een dag. Wat ik me afvraag is, de parken rondom Moab, lijken die niet allemaal veel op elkaar. Of is elk park toch echt weer de moeite waard om te zien?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nee hoor, die parken bij Moab zijn niet allemaal hetzelfde. Ik zou niet 2 nachten Monument Valley doen maar die dag aan Moab toevoegen. En Joshua Tree naar LA is niet erg ver. De grote rit is Grand Canyon naar Joshua Tree. Las vegas kan je natuurlijk ook aan het eind van de reis doen. Wel zo rustig imo. Yosemite naar Death Valley is een flinker rit en veel te zien onderweg dus wellicht al eerder uit Yosemite vertrokken, Tioga Pass met de zon mee rijden en dan ergens stoppen in bv Lee Vining/June Lake/Mammoth lakes. DL ligt niet in Los Angeles maar in Anaheim dus als dat je enige bestemming is kan je beter in Anaheim overnachten.
Death Valley kan al erg heet zijn in juni dus slechts een nacht daar en een nacht elders bv extra voor San Francisco.
Yeehaw
AJamerika
Amerika-ontdekker

Bericht door AJamerika »

ik ben eigenlijk ook benieuwd wat jullie mening is over het beginpunt van de reis.is het leuker om de reis in Las Vegas te beginnen of Los Angeles.
Aangezien we op zaterdag aankomen en het op zondag het niet mogelijk is om de camper op te halen zullen we 2 overnachtingen hebben in een van deze steden.

we willen binnenkort gaan boeken dus ik hoor het graag :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt ook in San Francisco beginnen, want dat is lastig met een camper te bezoeken maar goed met het OV. In LA begin je weinig zonder auto, dus daar zou je dan een auto moeten huren als je niet meteen de camper op kunt halen. In Las Vegas kun je je prima een dag zonder auto/camper vermaken, maar ik vind net als Yeehaw dat het wel prettig is om die dag Vegas voor het laatst te bewaren.
Is het nergens mogelijk om de camper op zondag op te halen?

Ik ben het eens met de opmerkingen op de route: doe een dag meer Moab ten koste van Monument Valley, en ik zou een nacht minder DV doen en in plaats daarvan bij Lee Vining overnachten.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Martin & Marianne schreef: Is het nergens mogelijk om de camper op zondag op te halen?
Marianne
Ligt er aan bij wie je huurt, El Monte en Cruise America heeft wel verschillende verhuurstations waar je op zondag kan ophalen en/of inleveren.
C-A tegen extra betaling dacht ik maar ben daar niet zeker van.
Moturis, Road Bear en Apollo hebben die mogelijkheid niet.
AJamerika
Amerika-ontdekker

Bericht door AJamerika »

Het is een beetje onduidelijk of het wel of niet kan. Het zou wel weer een dag schelen. De camper gaan we huren bij cruise america. Is het OV niet goed geregeld in LA, je gaat toch ook niet met een camper die stad in?
Moniquemichiel
Amerikakenner

AJamerika schreef:ik ben eigenlijk ook benieuwd wat jullie mening is over het beginpunt van de reis.is het leuker om de reis in Las Vegas te beginnen of Los Angeles.
Aangezien we op zaterdag aankomen en het op zondag het niet mogelijk is om de camper op te halen zullen we 2 overnachtingen hebben in een van deze steden.

we willen binnenkort gaan boeken dus ik hoor het graag :wink:
Wij laten het altijd afhangen van de ticketprijzen :D
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben vorig jaar LA met de hop on, hop off bus gedaan en de camper bij Santa Monica geparkeerd.
AJamerika
Amerika-ontdekker

Bericht door AJamerika »

Vertrek op 10 mei
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas - Zion
Dag 4 Zion
Dag 5 Zion - Bryce Canyon
Dag 7 Capitol Reef - Canyonlands
Dag 8 Canyonlands - Arches
Dag 9 Arches - Monument Valley
Dag 10 Monument Valley - Page
Dag 11 Page
Dag 12 Page - Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon
Dag 14 Grand Canyon - Joshua Tree (lange rit)
Dag 15 Joshua Tree - Los Angeles
Dag 16 Los Angeles (Disneyland)
Dag 17 Los Angeles - San Simeon
Dag 18 San Simeon - Carmel Monterey
Dag 19 Carmel/Monterey - San Francisco
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francisco
Dag 22 San Francisco - Yosemity
Dag 23 Yosemity
Dag 24 Yosemity
Dag 25 Yosemity - Lee Vining (bezoek Bodie)
Dag 26 Lee Vining - Death Valley
Aankomst NL op 7 juni

Wat vinden jullie hiervan? Ik heb een dag bij Monument Valley eraf gehaald en deze bij San Francisco getrokken. We bezoeken al heel veel parken, daarbij lijkt mij dat een hele mooie stad. Ipv 2 overnachtingen in Death Valley, heb ik nu een overnachting in Lee Vining. Vanuit daar kan je ook heel makkelijk Bodie bezoeken. Op google maps zag ik dat het ongeveer 45 min rijden is.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Prachtig! Bodie is idd ca 45 minutes rijden vanaf Lee Vining maar de laatste 3 miles zijn onverhard. (gravel road) en soms bumpy.
AJamerika
Amerika-ontdekker

Bericht door AJamerika »

Kan je dat laatste stuk dan wel met een camper rijden? zo niet, hoe kan je er dan komen??
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Er zijn verschillende mensen die het met de camper gereden hebben. Je zal wel langzaam moeten rijden. En houdt er rekening mee dat je niet verzekerd bent.

Voor ons is het een reden geweest om Bodie over te slaan, maar dat is een keuze die iedereen voor zich zelf moet maken.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan er alleen komen via die 3 miles dirtroad. Andere weg er naar toe is helemaal dirt. Ik heb er trouwens wel RVs gezien hoor. Alles goed vastzetten zodat de borden niet door de RV vliegen ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer