Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis marloesvankasteren: LV-SF-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
marloesvankasteren
Amerika-ontdekker

Reis marloesvankasteren: LV-SF-LA

Bericht door marloesvankasteren »

Goede avond,
Maandag 2 september vertrek ik samen met mijn -toekomstige- man op huwelijksreis naar de westkust van Amerika.
Enige tijd geleden hebben we met behulp van onze beste vriendin, tevens reisadviseur, de route samengesteld en hotels/motels geboekt.
Nu alles voor de bruiloft zo'n beetje rond is, kan ik me eindelijk eens goed gaan verdiepen in onze eerste reis naar Amerika. En dat al over 6 weken! :)

Hieronder ons schema met daarachter de plek van overnachting (hotels/motels):
2-sep maandag Amsterdam - Las Vegas Las Vegas
3-sep dinsdag Las Vegas - Grand Canyon Flagstaff
4-sep woensdag Grand Canyon Flagstaff
5-sep donderdag Grand Canyon - Tuba City Tuba City
6-sep vrijdag Tuba City- Bryce Canyon Panguitch
7-sep zaterdag Bryce Canyon Panguitch
8-sep zondag Bryce Canyon - Las Vegas (Zion) Las Vegas
9-sep maandag Las Vegas Las Vegas
10-sep dinsdag Las Vegas - Death Valley Death Valley
11-sep woensdag Death Valley - Yosimite Mariposa
12-sep donderdag Yosimite Mariposa
13-sep vrijdag Yosimite - San Fransisco San Fransisco
14-sep zaterdag San Fransisco San Fransisco
15-sep zondag San Fransisco San Fransisco
16-sep maandag San Fransisco - Montery Montery
17-sep dinsdag Montery - Pismo Beach Pismo Beach
18-sep woensdag Pismo Beach - Santa Barbara Santa Barbara
19-sep donderdag Santa Barbara - Los Angeles Los Angeles
20-sep vrijdag Los Angeles Los Angeles
21-sep zaterdag Los Angeles - Amsterdam Aankomst zondag 22-09

Qua planning zit ik een beetje met wat te doen op 5 en 6 september.
Zoals ik nu voor ogen heb, wil ik 5 september benutten om naar Monument Valley en wellicht Lake Powell te gaan. Is dit haalbaar? Of zou je dit vervangen voor Grand Canyon North Rim (we zijn van plan om de dagen daarvoor alleen in South Rim te blijven, of adviseren jullie toch ook een stuk North mee te pakken vanuit Flagstaff?)
Op 6 september rijden we dan al vroeg richting Panguitch om naar Bryce Canyon te gaan, waar we ook de volgende dag nog zullen verblijven.
Op 8 september rijden we al vroeg richting Las Vegas, maar zullen we onderweg naar Zion gaan.
Is dit de juiste route? Of zouden jullie al naar Zion gaan Tuba City en Panguitch?

Tot dusver mijn puzzeltje met vragen :) Ik ben benieuwd naar jullie adviezen.

Groet,
Marloes van Kasteren
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis marloesvankasteren: LV-SF-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Marloes, welkom op het forum! Julie gaan een geweldige reis maken, maar ik zou wel eens goed naar de overnachtingsplaatsen kijken. Liggen die helemaal vast of zou je nog iets kunenn aanpassen? Ik weet niet wat de insteek geweest is voor bepaalde keuzes, wellicht vooral het budget? Heb je alles al eens in googlemaps bekeken?
Ik vind bijvoorbeeld Flagstaff niet ideaal voor een bezoek aan de Grand Canyon, het is 1,5 uur rijden naar de rim. En daarna een overnachting in Tuba City begrijp ik niet goed, dat ligt vlakbij Flagstaff.
De North Rim zou ik vergeten, daar heb je vanuit Flagstaff absoluut geen tijd voor (het is 8 uur rijden) en het voegt ook weinig toe als je naar de South Rim gaat.
Als je naar Monument Valley wilt zou ik daar een overnachting plannen (View Hotel???) maar ik zou Page als stop handiger vinden. Dan kun je Lake Powell bezoeken, maar kijk ook enes naar Antelope Canyon. Op 5 september is dat niet handig, want je rijdt er op 6 september al langs. Zelfs als Tuba City niet kosteloos te annuleren is zou ik die stop aanpassen, het is echt jammer van de tijd om daar te gaan overnachten.
Wat vinden jullie belangrijk, wat willen jullie in de parken doen? Waarom een volle dag Bryce en geen tijd voor Zion?
In 1 dag van Death Valley naar Mariposa is erg ver. Waar overnachten jullie in Death Valley? Je rijdt via de Tioga Road, een prachtige route door Yosemite, maar je zult er weinig tijd voor hebben. Zorg ervoor dat je op tijd vertrekt zodat je voor het donker in Mariposa aankomt. Van Mariposa naar Yosemite Valley en de andere bezienwaardigheden in Yosemite is het ruim een uur rijden. Dat rij je eigenlijk 3 keer, op 10 spetember, en nog eens 2 keer op 11 september.

Ik zou zeggen, bekijk de route eens goed met googlemaps, zeker voor de reistijden. Koop ook alvast een kaart, zoals de Hallwag nummer 6, dan zie je ook wat er mogelijk is (en hou rekening met de afsluting van de 89 ten zuiden van Page).

Marianne
marloesvankasteren
Amerika-ontdekker

Hoi Marianne,

Dankjewel voor de snelle reactie. Je verwoordt precies de vertwijfeling die ik had. Ik kwam er niet uit met mn planning, iets leek er niet te kloppen met Tuba City. Page ligt, zeker met de afsluiting, véél beter op de route. Ik heb de reisadviseur gemaild met de vraag of dit nog om te zetten is. Ter info m.b.t. de planning: We zijn hiet hele erge wandelaars, maar als beeld, wat we bijvoorbeeld bij de Grand Canyon wel willen doen, naast de routes aan de bovenzijde, is bij Bright Angel Trail zo'n 1,5 mile (of bij fysiek gemak 3 mile) lopen. En vooral genieten van het uitzicht, lekker lunchen etc.

Ik heb naar Antelope Canyon gekeken. Dit lijkt me geweldig. Lijkt me mooi in combinatie met Lake Powell om op 1 dag te doen. Is dat haalbaar op 1 dag?
Ik denk toch om dat dan op 5 september te doen, omdat we daarvoor al ruim 1,5 dag in Grand Canyon zijn geweest en het anders misschien te veel GC wordt? Vervolgens kunnen we 6 september door naar Panguitch.
Is het een idee om 6 september vroeg te vertrekken, langs Zion te gaan, en dan in Panguitch te slapen? Als ik naar google maps kijk lijkt dat redelijk dichtbij de route te liggen. Vervolgens 7 september de dag geheel te besteden in Bryce, en dan vervolgens op 8 september richting Las Vegas nogmaals naar Zion (een ander deel) te gaan? Klinkt dit qua planning haalbaar?

Gr Marloes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt bij de GC voldoende tijd om ook een stuk naar beneden te wandelen. Zie mijn 2011-verslag en ons 2013-verslag voor een stuk Bright Angell trail en South Kaibab Trail.
Antelope Canyon (kijk even of je de Upper of Lower wilt doen) kost niet heel veel tijd en is prima te combineren met een bezoek aan Lake Powell, zeker als je in Page overnacht in plaats van Tuba City. Hou er wel rekening mee dat accommodatie in Page wel duurder zal zijn dan in Tuba City hoewel je voor minder dan 100 dollar al in de Motel6 zit. Terugrijden naar Tuba City zou ik echt niet doen, als die overnachting niet te annuleren is en je wilt niet zelf iets anders betalen dan zou ik iets in de buurt doen, het lijkt me niet aangenaam om het stuk van Tuba City naar Page 3 keer te moeten rijden.
Om vanuit Tuba City of Page eerst naar Zion te rijden en dan naar Panguitch is een aardig eind rijden. Ik zou dan liever die 2e nacht Bryce ruilen voor een overnachting in Springdale. Of vertrek de 8e heel vroeg uit Bryce en neem dan tijd voor Zion.

Marianne
marloesvankasteren
Amerika-ontdekker

Inmiddels ben ik met het uitzoeken van onze voorkeurs routes weer een stukje verder. Wanneer de route rond is, geef ik graag een gedetailleerd overzicht van de planning en de plekken die we graag willen zien.
Voor wat betreft de planning en route ben ik inmiddels in Death Valley - Yosimite:
We overnachten Furnace Creek, Death Valley. Om bij de Tioga Pass van Yosimite uit te komen, zijn verschillende routes mogelijk; qua tijd scheelt het maximaal een half uurtje.

Welke route is het mooist?
- Via CA 190 - CA 136 - CA 395
- Via CA 374 - CA 95 - CA 6 - CA 120
- Via CA 374 - CA 95 - CA 266 - CA 168 - CA 395

Groeten, Marloes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zonder twijfel de eerste route. Is ook het snelste, maar ook het mooiste. Vertrek vroeg, neem een kijkje bij de Sand Dunes vlak voor Stovepipe Wells, en rij dan via de 395 naar Mono Lake (een stop waard) en neem de tijd voor de Tioga Pass. Er is veel te zien onderweg maar daaar heb je geen tijd voor. Wij reden in 2004, 2006 en 2013 deze route, kijk maar eens naar onze reisverslagen. (Dit jaar wilden we via de 266 rijden maar we waren bang dat we te weinig benzine hadden en zijn toen toch maar weer via Lone Pine gereden. :wink: )
Wat je ook doet, zorg dat je in DV een volle tank hebt. Er zijn weinig benzinepompen en het is er duur.

Marianne
marloesvankasteren
Amerika-ontdekker

Op basis van de diverse topics, feedback en sites, heb ik de volgende bezienswaardigheden op ons wensenlijstje gezet. Ik ben erg benieuwd naar wat jullie er van vinden en of het de dagen qua planning haalbaar is.

2-sep maandag Amsterdam - Las Vegas Las Vegas: niks op de planning

3-sep dinsdag Las Vegas - Grand Canyon Flagstaff:
via hooverdam naar GC om daar eerste verkenning in park te doen, ik denk nu de Hermits rest route, maar wat adviseer je op basis van wat we de volgende dag in GC gaan doen?

4-sep woensdag Grand Canyon Flagstaff:
Sout Kabaib trail, stukje Bright Angel trail en zonsondergang bij Lipan Point of Desert view; welke van de twee adviseren jullie?

5-sep donderdag Grand Canyon - Page:
Bezoeken Monument Valley; 17 mile Valley Drive, nog meer ideeën?

6-sep vrijdag Page - Bryce Canyon Panguitch:
In de ochtend naar Lower Antelope Canyon, middag naar BC voor Mossy Cave route

7-sep zaterdag Bryce Canyon Panguitch:
Vroeg naar Bryce point t.b.v. zonsopkomst, daarna Navajo Loop trail en Queen Garden Trail gecombineerd. Als we nog zin/tijd hebben Bristlecone Loop

Vroeg vertrekken richting Zion voor Zion Mount-Carmel Highway en Zion Canyon Scenic Drive en in het park (als we tijd hebben) de Riverside walk

9-sep maandag Las Vegas Las Vegas
Fremont Street Experience, kijken in diverse hotels, Stratosphere hotel naar boven toe vanwege uitzicht

10-sep dinsdag Las Vegas - Death Valley Death Valley
Dante's view, 20 mule team champion, Zabriskie point, Artists drive, Badwater basin.
Hebben we dan nog tijd denk je om naar de Uhebebe crater te kijken, en/of is dit de moeite waard?

11-sep woensdag Death Valley - Yosimite Mariposa
Eerst Sand dunes daarna Tioga Pass en stoppen op viewpoints

12-sep donderdag Yosimite Mariposa
Starten met Mariposa Grove road, daarna Wawona road, Tunnel View (wat later op de dag is het advies, maar waarom is dat eigenlijk? vanwege drukte, mooiere stand van de zon?), tot slot naar Glacier Point View (El Portal view en andere viewpoints).
Is dit haalbaar? of zou je iets overhevelen naar de volgende ochtend?

13-sep vrijdag Yosimite - San Fransisco San Fransisco
Afhankelijk van of we nog langer in Yosimite willen zijn, kunne we nog de Taft Trail of Sentinel Dome trail doen.

14-sep zaterdag San Fransisco San Fransisco
Geen echte planning per dag, 14 en 15 september gebruiken voor:
Golden gate bridge, Golden gate park, Alcatraz, Pier 39, Fisherman's warff, Hyde street pier, Coit Tower, Lombard Street, Alamo Square, Union Square (en bij tijd over evt Chinatown, USS Pampanito duikboot)
Nog tips?

15-sep zondag San Fransisco San Fransisco
Zie 14 september

16-sep maandag San Fransisco - Montery Montery
Vooral genieten van de kustlijn, stoppen op mooie plaatsen
Eventueel de 17 mile drive vanuit Montery.
Genieten bij Montery Bay

17-sep dinsdag Montery - Pismo Beach Pismo Beach
Ook leuk: buggy rijden of kano varen, iemand ervaringen mee in Pismo Beach?

18-sep woensdag Pismo Beach - Santa Barbara Santa Barbara
Bezoekje aan Lotustuin en als we zin hebben door Cold spring tavern rijden

19-sep donderdag Santa Barbara - Los Angeles Los Angeles
Bezoeken Downtown LA en daarna naar Long Beach (daar bevindt zich ons hotel)

20-sep vrijdag Los Angeles Los Angeles
Hollywood Sign, Griffith Park, Hollywood Boulevard (walk of fame), Chinese theater, Getty Center.
Dit is ook de volgorde die we voor ogen hebben. Is dit logisch en haalbaar?

21-sep Los Angeles - Amsterdam (vertrek uit LA 17.00 uur)
Voordat we naar het vliegveld gaan nog een bezoek brengen aan Venice Beach, beetje rondlopen, relaxen en lekker lunchen.

Groetjes, Marloes
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Er zitten wel een aantal heel erg volle dagen tussen,op het eerste gezicht, ik denk dat jullie te veel willen zien in de parken op een dag.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

5-sep donderdag Grand Canyon - Page:
Bezoeken Monument Valley; 17 mile Valley Drive, nog meer ideeën?

6-sep vrijdag Page - Bryce Canyon Panguitch:
In de ochtend naar Lower Antelope Canyon, middag naar BC voor Mossy Cave route

7-sep zaterdag Bryce Canyon Panguitch:
Vroeg naar Bryce point t.b.v. zonsopkomst, daarna Navajo Loop trail en Queen Garden Trail gecombineerd. Als we nog zin/tijd hebben Bristlecone Loop

Vroeg vertrekken richting Zion voor Zion Mount-Carmel Highway en Zion Canyon Scenic Drive en in het park (als we tijd hebben) de Riverside walk
Persoonlijk zou ik overwegen om vanuit de GC (via de Desert View Drive) direct naar Page te rijden. Dan kun je 's middags nog bijv. Horseshoe Bend doen (http://ontdek-amerika.nl/amerika/bezien ... ebend.html) en Lake Powell bezoeken. Op 6 september doe je dan 's ochtends Lower/Upper Antelope Canyon en vertrek je 's middags naar Bryce Canyon. Je hebt daar dan het einde van de middag/ avond en de dag erna de ochtend. Rijdt in de middag vast naar Zion (bijv. Springdale, dus dan rijdt je de tunnel al door). Zo heb je de ochtend erna nog ruim de tijd voor Zion. In Zion moet je de canyon bezoeken per bus namelijk, waardoor het meer tijd in beslag neemt.

Planning zou dan dus zo worden:
5 sep: Grand Canyon - Page (Desert View Drive, Horseshoe Bend, Lake Powell)
6 sep: Page - Bryce Canyon (Upper/Lower AC, Bryce Canyon NP)
7 sep: Bryce Canyon - Springdale (Bryce Canyon NP trail, Zion NP)
8 sep: Springdale - Las Vegas (Zion NP)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, goede tips van Ems2012. Als de overnachting in Panguitch gecanceld kan worden is Springdale zeer aan te raden. En overslaan van Monument Valley geeft meer rust en meer tijd voor Page. Jammer van MV, maar midden op de dag zijn de kleuren toch niet op hun mooist.
Voor de Grand Canyon: ik zou kiezen voor een van beide trails naar beneden, niet allebei. Kijk op de eerste dag hoe het loopt en hoeveel zin je nog hebt. Bij voldoende tijd is de Hermits Rest route een aanrader, maar je kunt ook bij GC Village een stuk langs de rim lopen (trail of time). Je bent alleen al aan reistijd zo'n 6 uur kwijt die dag, dus heel erg veel tijd heb je niet. Denk er aan dat de zon al tegen een uur of 7 onder gaat en dat de mooiste momenten ruim daarvoor zijn.
Wat de zonsondergang betreft, de Grand Canyon guide zegt dit:
There is no one best place for watching sunrise or sunset, just good places and better places. Look for a viewpoint that juts into the canyon with views both east and west.
• While Hopi Point is unquestionably a desirable viewpoint for sunset, it attracts crowds of people and buses.
• Yaki and Yavapai Points are accessible by shuttle, offer spectacular views of the canyon and are less congested.
• Lipan, Navajo, and Desert View Points, offer incredible views of the canyon with the San Francisco Peaks to the south, the distant Painted Desert, and extensive stretches of the river below.

Als je na zonsondergang nog naar Flagstaff moet rijden is Desert view wellicht de beste optie.
Wij vonden de Ubehebe Crater eigenlijk niet de omweg waard. Wij reden er dit jaar naar toe (zie ons 2013-verslag) want het was de bedoeling om via scotty's Castle het park te verlaten maar omdat we meer benzine verbruikten dan gepland, zijn we weer teruggereden richting Stovepipe Wells. Dan is het wel een behoorlijk omweg. Ik zou liever wat dingen op de route bekijken, bijvoorbeeld Mosaic Canyon, Devil's Golfcourse, DAnte's View etc.
In Yosemite is Tunnel View aan het eind van de middag mooi vanwege de zon, maar jullie hebben te weinig tijd om daar rekening mee te houden; gewoon meenemen als je er langs rijdt. Ik mist in je opsomming de vallei, daar zou ik toch wat tijd voor uittrekken.
De beste volgorde vanuit Mariposa is: Mariposa, Oakhurst, Mariposa grove, Glacier Point (Seintnel Dome/Taft Point), Tunnel View valley, Mariposa. Zie hier voor een kaartje.
Je kunt ook Glacier Point met Sentinel Dome en Taft Point voor de dag erna bewaren.
Geen idee wat de El Portal View is.

Marianne
marloesvankasteren
Amerika-ontdekker

door Pete.Z » 29 jul 2013, 17:42

Er zitten wel een aantal heel erg volle dagen tussen,op het eerste gezicht, ik denk dat jullie te veel willen zien in de parken op een dag.
Pete.Z, ik realiseer me dat ook, vandaar dat ik graag even deze check doe bij jullie, heb daar vanaf het beeldscherm onvoldoende gevoel bij. Zou je wat concreter kunnen zijn welke dagen te druk zijn en welke elementen dan naar jouw voorkeur het beste te schrappen is?

Na de berichtjes van Ems2102 en Marianne: Alleen de South Kabaib trail in plaats van beide, schrappen van Uhebeba Crater in Death Valley, en in Bryce Canyon zullen we de Bristlecone Loop waarschijnlijk overslaan om fris aan de volgende dag te kunnen beginnen.
Ems2012 en Marianne; Ik heb lang getwijfeld, wat blijkt nu; in Springdale is niks meer beschikbaar, enkel in steden die op 1 uur rijden van de ingang van Zion zitten, wat duurder uitvalt dan waar we nu zitten in Panguitch. Uiteindelijk toch de keuze gemaakt om dan 's ochtends (heel) vroeg vanuit Panguitch te vertrekken om zo zoveel mogelijk in Zion te kunnen zien in 1 dag. Waarschijnlijk hebben we dan alleen tijd voor de Zion Mount-Carmel Highway en Zion Canyon Scenic Drive (bus)?

Waar ik nog benieuwd naar ben is de tijdsplanning van Yosimite. Lijkt een drukke dag te zijn (donderdag 12 september), dus is dan inderdaad de TunnelView het beste naar de vrijdag ochtend te verschuiven denken jullie?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tunnel view is een kwestie van je auto parkeren, uitstappen, hooguit 5 minuten kijken, en weer verder rijden. Dus als je er langs komt en is er plek op de parkeerplaats (er is een parkeerplaats aan beide kanten van de weg), dan even kijken. Niet apart voor omrijden.
Wij deden in Bryce dit jaar de Bristlecone Pine loop. Niet onaardig, maar daar zou ik ook niet voor omrijden. Dan is het leuker en mooier om langs de rim te lopen, bijvoorbeeld van Inspiration Point naar Sunset Point.

Ik kan me niet zo goed voorstellen dat er in Springdale niets meer beschikbaar is (kijk je ook op de sites van de motels zelf?), maar goed, vroeg vertrekken dan uit Panguitch. Onderweg is de Canyon Overlook Trail een aanrader. En dan met de bus het park in.

Marianne
marloesvankasteren
Amerika-ontdekker

Vergt een kleine aanvulling vanuit mij over geen beschikbaarheid; omdat we diverse hotels via Oad hebben geboekt, waaronder Panguitch (wat vaak ook financieel voordeel heeft opgeleverd door het groot inkopen), zijn we gebonden aan bij verschuivingen weer iets via Oad te boeken; dat is kostenloos, maar helaas is er vanuit Oad niks meer beschikbaar in Springdale. De annuleringskosten voor Panguitch zijn dan te hoog om dan nog zelf elders te gaan boeken. Gemiste kans dus.

Tunnelview pakken we dus gewoon op de donderdag in Yosimite mee. Dankjewel.
marloesvankasteren
Amerika-ontdekker

Zijn de viewpoints op de Tioga Pass aan de weg duidelijk aangegeven?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja hoor, dat staat aangegeven. Gebruik ook de kaart die je bij de ingang krijgt (een vergelijkbare kaart zie je hier).

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer