Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis marry139: laat mijn huiswerk even checken door de kenners
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis marry139: laat mijn huiswerk even checken door de kenners
Wij zijn een gezin van 4 personen (2 zoons van 15 jaar) en willen volgend jaar eind juli/begin augustus een roadtrip maken door ZuidWest USA.
Mijn man en ik hebben dit al eens gedaan in 1996 en het lijkt ons geweldig om dit eens met de kinderen te doen. Destijds was een zgn
reisbureau rondje met veel km's en weinig rustpunten. Nu willen we het dus wat rustiger aan doen. Ik denk wel dan de kinderen meer van de
stad zijn als van de NParken maar kan zomaar heel anders uitpakken.
Dit is wat ik tot nu toe heb:
Dag 1 AMS - NY (nog niet zeker of we NY gaan doen maar even erin)
Dag 2 NY
Dag 3 NY
Dag 4 NY - Phoenix - Sedona
Dag 5 Sedona - Grand Canyon (Tusayan)
Dag 6 Grand Canyon - Page
Dag 7 Page - Bryce
Dag 8 Bryce - Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - DV (Panamint)
Dag 13 Panamint - Yosemite
Dag 14 Yosemite (El Portal) of in het park
Dag 15 Yosemite - SF
Dag 16 SF
Dag 17 SF - Monterey
Dag 18 Montery - Pismo Beach (of i.d.)
Dag 19 Pismo Beach - LA
Aan het eind wilden we nog een paar dagen aan het strand bv Laguna Beach.
LA - AMS
Wat vinden jullie? Als ik het zo opschrijf lijkt het me alsnog weer gehaast of valt het mee? Die dagen NY ervoor weten we nog niet zeker. De jongens lijkt dit super maar weet het prijstechnisch nog niet en misschien toch wat teveel allemaal.
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
Mijn man en ik hebben dit al eens gedaan in 1996 en het lijkt ons geweldig om dit eens met de kinderen te doen. Destijds was een zgn
reisbureau rondje met veel km's en weinig rustpunten. Nu willen we het dus wat rustiger aan doen. Ik denk wel dan de kinderen meer van de
stad zijn als van de NParken maar kan zomaar heel anders uitpakken.
Dit is wat ik tot nu toe heb:
Dag 1 AMS - NY (nog niet zeker of we NY gaan doen maar even erin)
Dag 2 NY
Dag 3 NY
Dag 4 NY - Phoenix - Sedona
Dag 5 Sedona - Grand Canyon (Tusayan)
Dag 6 Grand Canyon - Page
Dag 7 Page - Bryce
Dag 8 Bryce - Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - DV (Panamint)
Dag 13 Panamint - Yosemite
Dag 14 Yosemite (El Portal) of in het park
Dag 15 Yosemite - SF
Dag 16 SF
Dag 17 SF - Monterey
Dag 18 Montery - Pismo Beach (of i.d.)
Dag 19 Pismo Beach - LA
Aan het eind wilden we nog een paar dagen aan het strand bv Laguna Beach.
LA - AMS
Wat vinden jullie? Als ik het zo opschrijf lijkt het me alsnog weer gehaast of valt het mee? Die dagen NY ervoor weten we nog niet zeker. De jongens lijkt dit super maar weet het prijstechnisch nog niet en misschien toch wat teveel allemaal.
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Laat mijn huiswerk graag even checken door de kenners
Route is prima, maar neem die dagen NY erbij, want je gaat sommige plekken nu veel te snel voorbij, ik zou dan liever een dag bij SF nemen bijvoorbeeld, en een extra dag Yosemite.
eens met Pete.Z,
Misschien overnachten in Death Valley zelf?
Of nog een overnachting in bv Mammoth lakes / Lee Vining. Zo heb je meer tijd voor Mono lake, Bodie en de volgende dag de Tioga road.
In 2012 hebben we delen van jouw route gedaan. hier ons verslag voor tips.
Misschien overnachten in Death Valley zelf?
Of nog een overnachting in bv Mammoth lakes / Lee Vining. Zo heb je meer tijd voor Mono lake, Bodie en de volgende dag de Tioga road.
In 2012 hebben we delen van jouw route gedaan. hier ons verslag voor tips.
Laatst gewijzigd door Hinko op 31 aug 2013, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Kun je beter op het einde naar Santa Monica gaan niet? Ik denk dat dat iets meer centraler is voor de meest voor de hand liggende bezienswaardigheden, en kun je ook met de fiets naar venice, vonden wij wel leuk. Verder moet je toch wel minstens een dag meer voor SF rekenen, Ik zou er twee meer doen, denk ik. Verder is, Denken wij, is een vliegdag een beetje een verloren dag, dus ik zou dat eerder op het einde van je vakantie inplannen, kun je eerst Naar het westen vliegen, en Dan een stopover in NY
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dan verlies je nog een dag Harry. Stel je vliegt 's ochtend van NY naar Phoenix dan is het 5u vliegen en 3u tijdsverschil, dus je verliest 2uur. Andersom is het 5u vliegen + 3u tijdsverschil en dan verlies je die dag al 8uur. Dan ben je zeker een hele dag kwijt.
- Montyrulezz
- Amerikafan
Mooie route!! Eens met PSV Wally, als je NY doet, doe het dan in het begin ivm het tijdsverschil. Ik weet niet hoeveel dagen jullie nu precies gaan maar ik zou NY ook schrappen als jullie maar een week of 3 gaan en bij de grote plaatsen een dag erbij pakken. Het is zonde om het niet te doen, ik zou NY een keer apart doen en dan goed.
Er is zoveel te zien en 1 hele dag in bv SF en LV is niet echt veel. Er is zoveel te zien daar. Ook zou ik in Page een extra dag inplannen voor Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell enz,.
Er is zoveel te zien en 1 hele dag in bv SF en LV is niet echt veel. Er is zoveel te zien daar. Ook zou ik in Page een extra dag inplannen voor Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell enz,.
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Met 2 zoons van 15 is misschien leuk:
alles regio LA
Universal Studios (kost je een dag)
Six Flags Magic Mountain (kost je een dag)
surfen in Santa Monica (eerst een les van 2u en daarna zelf een board huren voor de rest van de dag)
Ik zou NY laten vallen en meer tijd in het ZW voorzien.
Groetjes,
Ingrid
alles regio LA
Universal Studios (kost je een dag)
Six Flags Magic Mountain (kost je een dag)
surfen in Santa Monica (eerst een les van 2u en daarna zelf een board huren voor de rest van de dag)
Ik zou NY laten vallen en meer tijd in het ZW voorzien.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerikakenner
Jaa, weet ik, ik bedoelde alleen dat je die dag niet veel anders kunt doen, ofwel heb je een goedkopere vroege vlucht, moet je in het midden van de nacht opstaan en ben je nog een halve dag kwijt, kom je moe aan en is je dag eigenlijk weg(transfer naar en inchecken hotel) ofwel een latere vlucht en zit je dag er ook zowat op. Ik zou persoonlijk NY apart doen, kun je ook nog een rondreis aanplakken
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet hoeveel dagen je in totaal hebt, je hebt het over een paar dagen strand op het laatst. Als je dat nu beperkt tot een dag, of een halve dag, dan heb je elders wat meer ruimte. Ik zou ook wel geneigd zijn om NY te laten vallen en meer de tijd te nemen voor het zuidwesten. Het kan allemaal goed hoor, maar heel relaxed is het niet. Onze kinderen wilden altijd overal langer blijven. Zo nu en dan ergens 3 nachten of langer zitten is ook wel eens lekker. Misschien hebben jullie iets aan onze reisverslagen, in en 2008 waren onze dochters ongeveer even oud als jullie zoons.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
New York gaan we idd niet doen. Mijn man zei het ook al, maar ik wilde weer teveel
Bij ons vorige bezoek (17 jaar geleden!) vonden we Laguna Beach zo'n gezellig strand.
We zaten toen zelf in Huntington Beach voor de laatste dagen maar was heel stil en ongezellig vonden wij.
was wel in september toen, vandaar deze keuze. Beter is natuurlijk in Santa Monica en omgeving
blijven. Hoe zijn de stranden daar?
Ook had ik nog het idee om naar wet n wild Las Vegas te gaan. Is dit de moeite waard?
Ik wil ook nog een opzetje maken beginnend in SF en dan het rondje andersom naar LA.
en dan niet via Phoenix maar eerder afbuigen via Palm Springs.
Ik zou ook nog graag meer tips hebben voor wat jongens leuk vinden.

Bij ons vorige bezoek (17 jaar geleden!) vonden we Laguna Beach zo'n gezellig strand.
We zaten toen zelf in Huntington Beach voor de laatste dagen maar was heel stil en ongezellig vonden wij.
was wel in september toen, vandaar deze keuze. Beter is natuurlijk in Santa Monica en omgeving
blijven. Hoe zijn de stranden daar?
Ook had ik nog het idee om naar wet n wild Las Vegas te gaan. Is dit de moeite waard?
Ik wil ook nog een opzetje maken beginnend in SF en dan het rondje andersom naar LA.
en dan niet via Phoenix maar eerder afbuigen via Palm Springs.
Ik zou ook nog graag meer tips hebben voor wat jongens leuk vinden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij is de wet n wild er niet meer. Wij zijn in 2008 geëindigd in MArina del Rey (vlakbij LAX) en hebben toen gefietst langs Venice Beach. We zijn toen niet naar Santa Monica gefietst, maar in 2011/2012 hebben we dat wel gedaan, is erg leuk om te doen. In onze verslagen kun je wat foto's zien.
Voor tips voor de jongens kun je eens wat andere reisverslagen lezen zoals die van Elly (http://www.michelly.nl).
Ik weet niet wat jullie jongens leuk vinden maar raften op de Colorado vanaf Page is misschien een idee. En raften in Yosemite als de Merced nog niet te laag staat. In verschillende parken kun je paardrijden (Yosemite, Zion, Bryce), in Yosemite is het ook leuk fietsen, en zwemmen en klimmen. Zie daarvoor http://www.yosemitepark.com en de NPS-site bij plan your visit. Een leuke overnachting met kinderen in Yosemite vind ik Housekeeping Camp, dan kun je ook een vuurtje stoken 's avonds.
Of je koopt een tent en gaat kamperen, is weer net iets avontuurlijker.
Marianne
Voor tips voor de jongens kun je eens wat andere reisverslagen lezen zoals die van Elly (http://www.michelly.nl).
Ik weet niet wat jullie jongens leuk vinden maar raften op de Colorado vanaf Page is misschien een idee. En raften in Yosemite als de Merced nog niet te laag staat. In verschillende parken kun je paardrijden (Yosemite, Zion, Bryce), in Yosemite is het ook leuk fietsen, en zwemmen en klimmen. Zie daarvoor http://www.yosemitepark.com en de NPS-site bij plan your visit. Een leuke overnachting met kinderen in Yosemite vind ik Housekeeping Camp, dan kun je ook een vuurtje stoken 's avonds.
Of je koopt een tent en gaat kamperen, is weer net iets avontuurlijker.
Marianne
-
- Amerikakenner
Santa Monica is wel leuk, met die pier en het pallisades park, stranden zijn ok en ligging is heel goed vonden wij. Ook veel mogelijkheden voor eten en zeker als uitvalsbasis voor uitstappen
-
- Amerika-ontdekker
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik heb ook jullie reisverslagen gelezen. Ben toch van plan om het nog wat rustiger aan te doen. Heb nog een nieuwe variant bedacht.
Ams - San Francisco
Overnachten 3
San Francisco - Yosemite
Overnachten: 2
Yosemite - Mammoth Lakes
Overnachten : 1
Mammoth Lakes - Death Valley Furnace Creek
Death Valley - Las Vegas
Overnachten : 2 of 3
Las Vegas - Zion Springdale
Overnachten : 2
Zion Springdale - Page
Page - Grand Canyon
Grand Canyon - Kingman
Kingman - Palm Springs
Palm Springs - Sta Monica
Overnachten : 4 of 5
21 nachten totaal
Is deze beter dan de vorige zonder NY dan. Ben nu wel Sedona en Bryce kwijt als ook de kustroute maar wel meer tijd op de bestemmingen. De kustroute is natuurlijk wel heel mooi maar kost ook veel reistijd.
Alleen dat stuk van GC naar Kingman lijkt me niet zo. Is hier nog iets op te verzinnen?
Ams - San Francisco
Overnachten 3
San Francisco - Yosemite
Overnachten: 2
Yosemite - Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Death Valley Furnace Creek
Death Valley - Las Vegas
Overnachten : 2 of 3
Las Vegas - Zion Springdale
Zion Springdale - Page
Page - Grand Canyon
Grand Canyon - Kingman
Kingman - Palm Springs
Palm Springs - Sta Monica
Overnachten : 4 of 5
21 nachten totaal
Is deze beter dan de vorige zonder NY dan. Ben nu wel Sedona en Bryce kwijt als ook de kustroute maar wel meer tijd op de bestemmingen. De kustroute is natuurlijk wel heel mooi maar kost ook veel reistijd.
Alleen dat stuk van GC naar Kingman lijkt me niet zo. Is hier nog iets op te verzinnen?
- Montyrulezz
- Amerikafan
Dat stuk vond ik juist wel mooi tussen GC en Kingman, rij via route 66! Wij hebben trouwens overnacht in Needles, wat ook aan te raden is.
De rest van de route ziet er goed uit! Nu heb je tenminste tijd om er echt van te genieten onderweg.
In LA hebben wij trouwens overnacht in Redondo Beach, net onder de andere stranden en hebben van hieruit alle stranden bezocht. Dat was net wat goedkoper als de stranden erboven.
De rest van de route ziet er goed uit! Nu heb je tenminste tijd om er echt van te genieten onderweg.
In LA hebben wij trouwens overnacht in Redondo Beach, net onder de andere stranden en hebben van hieruit alle stranden bezocht. Dat was net wat goedkoper als de stranden erboven.
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
-
- Amerika-ontdekker
Nog een vraag; hoe krijg je in hemelsnaam een accommodatie geboekt in Yosemite. Curry Village zou ik wel willen maar dat lijkt wel volgeboekt voor de eerstkomende jaren.
Of is het nu nog te vroeg om te kijken. Misschien annuleren er mensen. Is dit een kwestie van elke dag/week in de gaten houden? of hoe doe je dit.
Zelfs in El Portal zie ik niks vrij. En daarbij, is het dan niet vreselijk druk in het park. Met hordes mensen daar rondlopen lijkt mij niks.
Needles als overnachting ga ik ook even naar kijken. Ik denk wel dat onze voorkeur uitgaat naar deze route ipv de andere met de kustweg erbij.
Is het nog de moeite waard om een stukje om te rijden om Sedona nog mee te pakken?
Of is het nu nog te vroeg om te kijken. Misschien annuleren er mensen. Is dit een kwestie van elke dag/week in de gaten houden? of hoe doe je dit.
Zelfs in El Portal zie ik niks vrij. En daarbij, is het dan niet vreselijk druk in het park. Met hordes mensen daar rondlopen lijkt mij niks.
Needles als overnachting ga ik ook even naar kijken. Ik denk wel dat onze voorkeur uitgaat naar deze route ipv de andere met de kustweg erbij.
Is het nog de moeite waard om een stukje om te rijden om Sedona nog mee te pakken?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn meerdere keren in het hoogseizoen in Yosemite geweest en hebben nooit veel last gehad van de drukte. Je moet je er wel op instellen, er zijn gebieden waar het echt heel druk is. Zodra je echter een stuk gaat wandelen zal het al snel veel rustiger worden. Overnachten in het park betekent ook dat je in de ochtend of in de avond nog iets kunt doen, als iedereen het park alweer uit is.
Het kan zijn dat alles nu vol is maar er zijn altijd veel annuleringen. Er zijn er altijd veel een week van te voren - je kunt tot een week van te voren gratis annuleren - maar ik heb ook het idee dat er soms tusendoor opeens veel accommodaties vrijkomen. Dat betekent dus regelmatig kijken inderdaad. Ik zou wel ene dag extra nemen, dat heb je sowieso wel nodig, en het geeft je nog meer de gelegenheid om d edrukte te ontwijken. De overnachting in Kingman of in Palm Springs zou ik laten vallen.
Je kunt er ook voor kiezen om niet naar Yosemite te gaan maar naar Kings Canyon en Sequoia. Daar is het rustiger. Maar de bezienswaardigheden daar zijn wat minder gemakkelijk toegankelijk.
In plaats van Curry Village zou je ook naar Housekeeping Camp kunnen kijken. De lodge heeft ook mooie kamers maar dan zit je een stuk duurder.
Marianne
Het kan zijn dat alles nu vol is maar er zijn altijd veel annuleringen. Er zijn er altijd veel een week van te voren - je kunt tot een week van te voren gratis annuleren - maar ik heb ook het idee dat er soms tusendoor opeens veel accommodaties vrijkomen. Dat betekent dus regelmatig kijken inderdaad. Ik zou wel ene dag extra nemen, dat heb je sowieso wel nodig, en het geeft je nog meer de gelegenheid om d edrukte te ontwijken. De overnachting in Kingman of in Palm Springs zou ik laten vallen.
Je kunt er ook voor kiezen om niet naar Yosemite te gaan maar naar Kings Canyon en Sequoia. Daar is het rustiger. Maar de bezienswaardigheden daar zijn wat minder gemakkelijk toegankelijk.
In plaats van Curry Village zou je ook naar Housekeeping Camp kunnen kijken. De lodge heeft ook mooie kamers maar dan zit je een stuk duurder.
Marianne
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Zie hier. Het park is afgelopen mei geopend en het is er meestal erg druk. Als je er heen wilt, raad ik je aan vroeg op de dag te gaan. Het is al een aantal maal gebeurd dat het park in de loop van de dag zijn deuren moest sluiten voor nieuwe bezoekers, omdat het (te) vol was.Martin & Marianne schreef:Volgens mij is de wet n wild er niet meer.
-
- Amerikakenner
Ipv Yosemite kun je Eventueel sequoia np doen, daar is het veel rustiger Dan in Yosemite in de zomer, de sequoias zijn er indrukwekkender, en in Yosemite stellen die watervallen in de zomer ook niet veel voor, mischien in Yosemite een Klein beetje overroepen om in de zomer Naar toe te Gaan???
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis marry139: laat mijn huiswerk even checken door de kenners
Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste post en intussen heeft de reis vaste vormen aangenomen.
We vliegen op 24 juli van Brussel naar Las Vegas en op 14 augustus retour. De route is als volgt:
Brussel - Las Vegas
Las Vegas - Death Valley (Furnace Creek geboekt)
Death Valley - Mammoth Lakes (bezoek Bodie)
Mammoth Lakes - Yosemite (wacht op mogelijkheid overnachten in park maar alles vol) misschien vast El portal iets boeken?
Yosemite
Yosemite - San Francisco (Grant Plaza hotel geboekt)
SF
SF
SF - Pismo Beach
Pismo Beach - LA
LA
LA
LA - Palm Springs
Palm Springs - Grand Canyon (Red Feather Lodge geboekt, kon tot nu toe niks vinden in park zelf wat vrij was)
Grand Canyon - Page
Page
Page - Zion (Desert Pearl Inn geboekt)
Zion
Zion - Las Vegas (Trump Tower via Hotwire.com)
LV
LV
LV - Brussel
Is de route OK volgens jullie of heeft iemand nog tips/ideeen voor verbetering?
We vliegen op 24 juli van Brussel naar Las Vegas en op 14 augustus retour. De route is als volgt:
Brussel - Las Vegas
Las Vegas - Death Valley (Furnace Creek geboekt)
Death Valley - Mammoth Lakes (bezoek Bodie)
Mammoth Lakes - Yosemite (wacht op mogelijkheid overnachten in park maar alles vol) misschien vast El portal iets boeken?
Yosemite
Yosemite - San Francisco (Grant Plaza hotel geboekt)
SF
SF
SF - Pismo Beach
Pismo Beach - LA
LA
LA
LA - Palm Springs
Palm Springs - Grand Canyon (Red Feather Lodge geboekt, kon tot nu toe niks vinden in park zelf wat vrij was)
Grand Canyon - Page
Page
Page - Zion (Desert Pearl Inn geboekt)
Zion
Zion - Las Vegas (Trump Tower via Hotwire.com)
LV
LV
LV - Brussel
Is de route OK volgens jullie of heeft iemand nog tips/ideeen voor verbetering?
- Marjolein1972
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
... maar in juli/augustus (in ieder geval van dit jaar) ook mega druk voor wat betreft dat fietsen betreft in Yosemite. Wij vonden het vooral een hoog circus-gehalte.Martin & Marianne schreef:in Yosemite is het ook leuk fietsen, en zwemmen en klimmen..... Een leuke overnachting met kinderen in Yosemite vind ik Housekeeping Camp, dan kun je ook een vuurtje stoken 's avonds. Of je koopt een tent en gaat kamperen, is weer net iets avontuurlijker.
Marianne
Wel was het superleuk om met een tube de rivier af te zakken !
En wat Marianne zegt: kamperen met je eigen tent. Dat is super gaaf voor (de meeste ..) kinderen. Hoewel dat fikkie stoken niet zo'n succes was. Je ziet namelijk geen hand voor ogen door het rookgordijn die je Amerikaanse medekampeerders zelf aanleggen, elke avond weer. De nationale sport, dat fikkie stoken, ughg ughghg.

1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida