Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis alken: New Mexico + Texas zomer 2014
Reis alken: New Mexico + Texas zomer 2014
Voor onze volgende rondreis had ik ongeveer de volgende slinger in gedachten:
1-BRU-ALBUQUERQUE aankomst
2-ALB old town , Sandia peak
3-SANTA FE via turqoise trail
4-SANTA FE (Kasha Katuwe)
5-SANTA FE (Bandelier)
6-ALAMOGORDO (lange rit , onderweg?, sunset?
7-ALAMOGORDO (White Sands)
8-CARLSBAD (Caves + sunset)
9-ALPINE??
10-ALPINE?? OF 10-BANDERA
11-BANDERA Dude ranch 11-BANDERA
12-BANDERA Dude ranch 12-SAN ANTONIO
13-SAN ANTONIO (Riverwalk , missions , fietsen?) 13-SAN ANTONIO
14-SAN ANTONIO (waterpark , buckhorn saloon, ...) 14-PORT ARANSAS
15-SAN ANTONIO 15-PORT ARANSAS
16-HOUSTON
17-HOUSTON-BRU terug vlucht
*Vooral het stukje tussen Carlsbad en Bandera en Big Bend als NP baart me wat zorgen. Big Bend overslaan en 2 N Port Aransas of Rockport?
*Gallup nog erbij nemen voor Red Rock SP? (wij houden van rode rotsen)
*Nog tips , goede hotels of restaurantjes?
1-BRU-ALBUQUERQUE aankomst
2-ALB old town , Sandia peak
3-SANTA FE via turqoise trail
4-SANTA FE (Kasha Katuwe)
5-SANTA FE (Bandelier)
6-ALAMOGORDO (lange rit , onderweg?, sunset?
7-ALAMOGORDO (White Sands)
8-CARLSBAD (Caves + sunset)
9-ALPINE??
10-ALPINE?? OF 10-BANDERA
11-BANDERA Dude ranch 11-BANDERA
12-BANDERA Dude ranch 12-SAN ANTONIO
13-SAN ANTONIO (Riverwalk , missions , fietsen?) 13-SAN ANTONIO
14-SAN ANTONIO (waterpark , buckhorn saloon, ...) 14-PORT ARANSAS
15-SAN ANTONIO 15-PORT ARANSAS
16-HOUSTON
17-HOUSTON-BRU terug vlucht
*Vooral het stukje tussen Carlsbad en Bandera en Big Bend als NP baart me wat zorgen. Big Bend overslaan en 2 N Port Aransas of Rockport?
*Gallup nog erbij nemen voor Red Rock SP? (wij houden van rode rotsen)
*Nog tips , goede hotels of restaurantjes?
-
- Amerika-expert
Re: New Mexico + Texas zomer 2014
14 en 15 snap ik niet helemaal. Je gaat van San Antoon naar Port Aransas en dan weer terug naar SA en dan weer naar Port Aransas? Bij Port Aransas zit het Wildlife Refuge en dat is een erg mooi park.
In SA, zeker de Riverwalk doen maar ik zou ook een uurtje inplannen voor de Alamo. Op zich misschien niet zo heel spectaculair maar het is zo'n belangrijk deel van Texas history.
En wat denk je van Roswell? Is leuk met de aliens en het museum enz.
En Alpine, is dat voor de baseball park ofzo? Fort Stockton is misschien een leukere stopplaats?
In SA, zeker de Riverwalk doen maar ik zou ook een uurtje inplannen voor de Alamo. Op zich misschien niet zo heel spectaculair maar het is zo'n belangrijk deel van Texas history.
En wat denk je van Roswell? Is leuk met de aliens en het museum enz.
En Alpine, is dat voor de baseball park ofzo? Fort Stockton is misschien een leukere stopplaats?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: New Mexico + Texas zomer 2014
Dat zou ik gelijk maar wegstrepen RR SP is niet veel meer dan een campground, wij hebben er in 2005 overnacht zie dag 8 http://www.robenannie.nl/reisverslag2005.htmlalken schreef:*Gallup nog erbij nemen voor Red Rock SP? (wij houden van rode rotsen)
Re: Reis alken: New Mexico + Texas zomer 2014
@Rob: Red Rocks SP skippen dan maar! Jullie zijn door de jaren waarschijnlijk wel overal geweest waar wij willen voorbijkomen, maar dat is een heel zoekwerk tussen al jullie verslagen
@Little Phoenix: Roswell is wat omweg maar misschien wel leuk voor onze dan 13jarige.
Bedoeling is OF 3 nachten San Antonio OF enkele dagen (onderweg) afpitsen en 1 of 2 dagen kust insteken (wel heel wat mijlen om )
Alpine zou inderdaad de bedoeling zijn een honkballgame mee te pikken maar weet nog niet of ze spelen. Fort Stockton komt zeker ook in aanmerking.
Alvast bedankt voor jullie tips.
@Little Phoenix: Roswell is wat omweg maar misschien wel leuk voor onze dan 13jarige.
Bedoeling is OF 3 nachten San Antonio OF enkele dagen (onderweg) afpitsen en 1 of 2 dagen kust insteken (wel heel wat mijlen om )
Alpine zou inderdaad de bedoeling zijn een honkballgame mee te pikken maar weet nog niet of ze spelen. Fort Stockton komt zeker ook in aanmerking.
Alvast bedankt voor jullie tips.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ZEG NA APER
het voordeel is dat jullie veel tips aan ons gaan kunnen geven

het voordeel is dat jullie veel tips aan ons gaan kunnen geven

- Tipsy_1
- Amerika-expert
Lijkt eigenlijk wel wat op mijn reisschema, maar ik had een rondje houston in gedachten, ook owv het rechtstreeks vliegen en de one way fee. Heb jij al gekeken naar de eventuele autohuur?
One way fee is tss 250 en 300 dollar 

- Tipsy_1
- Amerika-expert
maar je spaart er wel tijd mee he. ga eens kijken of ik ook maar niet voor een one way moet gaan.
We zullen binnenkort eens Texas-plan-voorpret-over-kaarten-buigen avondje of middagje moeten organiseren
We zullen binnenkort eens Texas-plan-voorpret-over-kaarten-buigen avondje of middagje moeten organiseren

- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Als je reist met een 13 jarige, zeker naar Roswell gaan.
Ook het rattlesnake museum in Albuq niet overslaan http://www.rattlesnakes.com
In Albuq kan je ook nog een stukje "authentieke" route 66 doen. Er zijn fijne winkeltjes en diners.
In Alamogorde is een ruimte museum.
Bij Las Cruces in Mesilla is een leuk oud centrum. Er is een gift shop in het oude gerechtsgebouw, hier zat ooit Billy the kid gevangen.
Groetjes,
Ingrid
Ook het rattlesnake museum in Albuq niet overslaan http://www.rattlesnakes.com
In Albuq kan je ook nog een stukje "authentieke" route 66 doen. Er zijn fijne winkeltjes en diners.
In Alamogorde is een ruimte museum.
Bij Las Cruces in Mesilla is een leuk oud centrum. Er is een gift shop in het oude gerechtsgebouw, hier zat ooit Billy the kid gevangen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
@Tipsy : graag
@Ingrid : bedankt voor de tips
@Ingrid : bedankt voor de tips
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Nathalie,
ik ben ondertussen ook nog eens in mijn planning gedoken.
Heb er nog wat aan veranderd trouwens
IK heb veel gehad aan het reisverslag van Sen van het forum trouwens (kijk maar eens in mijn topic).
Daar kan je ook vast nog wat ideetjes uithalen voor rond Santa Fe/Albuquerque bijvoorbeeld.
Tussen Albuquerque en Alamogordo heb ik zelf valley of fire opgeschreven (lava). Zelf denk ik wel die dag dan ook nog white sands te bezoeken, en dan de volgende morgen ook. Jij hebt daar nu 2 nachten, is dat niet wat veel?
In White Sands is de sunset stroll (met ranger) misschien ook wel leuk. Verder heb je er niet zo veel wandelingen maar je kan er wel "sleeen".
Ook ga ik in Big Bend proberen die lodge te nemen, ik heb begrepen dat Alpine nog een flinke rit (2u?) is van Big Bend. Misschien ook een ideetje voor jullie?
Je zou ook kunnen proberen nog ergens een dag in Austin toe te voegen, ik heb begrepen dat dat echt een aanrader is. *EDIT: jij wil dan als ik alles nog eens goed lees niet naar Big Bend? Is dat niet jammer? je bent er zo dicht bij? er is veel wildlife.
Zelf heb ik ook volgende reisgidsen voor het opzoek werk en ik ben er heel happy mee:
de Moon reisgidsen van New Mexico en Texas
de lonely planet van Texas
het boek van photographing the southwest van laurent martres van new mexico en Texas (en Colorado)
ik ben ondertussen ook nog eens in mijn planning gedoken.
Heb er nog wat aan veranderd trouwens

IK heb veel gehad aan het reisverslag van Sen van het forum trouwens (kijk maar eens in mijn topic).
Daar kan je ook vast nog wat ideetjes uithalen voor rond Santa Fe/Albuquerque bijvoorbeeld.
Tussen Albuquerque en Alamogordo heb ik zelf valley of fire opgeschreven (lava). Zelf denk ik wel die dag dan ook nog white sands te bezoeken, en dan de volgende morgen ook. Jij hebt daar nu 2 nachten, is dat niet wat veel?
In White Sands is de sunset stroll (met ranger) misschien ook wel leuk. Verder heb je er niet zo veel wandelingen maar je kan er wel "sleeen".
Ook ga ik in Big Bend proberen die lodge te nemen, ik heb begrepen dat Alpine nog een flinke rit (2u?) is van Big Bend. Misschien ook een ideetje voor jullie?
Je zou ook kunnen proberen nog ergens een dag in Austin toe te voegen, ik heb begrepen dat dat echt een aanrader is. *EDIT: jij wil dan als ik alles nog eens goed lees niet naar Big Bend? Is dat niet jammer? je bent er zo dicht bij? er is veel wildlife.
Zelf heb ik ook volgende reisgidsen voor het opzoek werk en ik ben er heel happy mee:
de Moon reisgidsen van New Mexico en Texas
de lonely planet van Texas
het boek van photographing the southwest van laurent martres van new mexico en Texas (en Colorado)
Hallo
Als jullie houden van rode rots is Palo duro canyon misschien nog iets. Wandeling nd lighthouse is wel leuk. Kijk eens op http://www.usa4ever.com bij reisverslagen 2012 november dag 8.
Groetjes,
Lilo
Als jullie houden van rode rots is Palo duro canyon misschien nog iets. Wandeling nd lighthouse is wel leuk. Kijk eens op http://www.usa4ever.com bij reisverslagen 2012 november dag 8.
Groetjes,
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Keep us posted!Tipsy_1 schreef:
*het is al een hele rit , ik weet niet of we op tijd zullen zijn voor de avond stroll, zeker als we onderweg nog valley of fires willen doen , wij hebben ook nog een jonge vriend bij(maar goede tip)
*ja die lodge zien we ook wel zitten, nog even bekijken 1 of 2 nachten. Carlsbad- Big bend is ook een lange trip en Big bend - Bandera dan ook weer , misschien daar ergens nog een overnachting tussen proberen te plakken?
*ik heb de bibliotheek bij ons al geplunderd, ruime keuze aan moongidsen !!)
@Lilo : mooie reisverslagen!
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Misschien kun je voor New Mexico nog wat ideëen halen uit ons reisverslag
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wat een leukvooruitzicht Alken!
Ik volg maar even mee, om tips voor onze eigen reis uit te halen.(topic http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=50263
Texas wordt blijkbaar populair volgende zomer
Ik volg maar even mee, om tips voor onze eigen reis uit te halen.(topic http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=50263
Texas wordt blijkbaar populair volgende zomer

Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
En ik volg ook mee. Ook voor ons staat Texas op het programma komende zomer
Elly

Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Vluchten geboekt!
Alleen moeten we trip in omgekeerde richting maken . Ik zie wel tegen de lange rijdagen op. Iemand nog tips???
D1 aankomst Houston 18.00 , overnachting dichtbij airport
D2 naar San Antonio (319 km, 3u30): wandeling Alamo-Riverwalk, overnachting Staybridge of HI exp San Antonio downtown
D3 San Antonio: wandeling , fietstocht langs the missions , ..., overnachting Staybridge of HI exp San Antonio downtown
D4 naar Bandera (90 km, 1u): Hill country , Bandera centrum , dude ranch ( Dixie?Silver spur?)
D5 Bandera dude ranch : paardrijden , cowboy activities
D6 naar Big Bend NP (655km, 7u30) lange rijdag
, nog avondwandeling naar the window, overnachting Chisos mountain lodge
D7 Big Bend NP scenic drive en korte trails, overnachting Chisos mountain lodge
D8 naar Carlsbad (384km, 5u30), weer ver rijden
, nog op tijd voor batflight??? , overnachting HI exp Carlsbad
D9 naar Alamogordo (280 km, 3u), CavernsNP , Roswell aliens, zonsondergang White sands,
D10 Alamogordo: White sands NP, museum of space history, ...
D11naar Santa Fe (350 km, 4u)+ valley of fires SRCA (1u30), overnachting El Rey Inn
D12 Santa Fe, Jemez mountains of Bandelier , niet te ver rijden , avond rodeo???, overnachting El Rey Inn
D13 Santa Fe , Kasha Katuwe (140 km ), overnachting El Rey Inn
D14 naar Albuquerque (100km, 1u) , via Madrid, Cerillos , ... , overnachting HIexp ABQ historic downtown
D15 Albuquerque old town , rattlesnake museum , baseballgame Isotopes?, overnachting HIexp ABQ historic downtown
D16 terugvlucht 13.20
Big Bend laten vallen voor 1 dag Amistad NRA (Del Rio) en 1 dag Guadalupe Mts NP????
Alleen moeten we trip in omgekeerde richting maken . Ik zie wel tegen de lange rijdagen op. Iemand nog tips???
D1 aankomst Houston 18.00 , overnachting dichtbij airport
D2 naar San Antonio (319 km, 3u30): wandeling Alamo-Riverwalk, overnachting Staybridge of HI exp San Antonio downtown
D3 San Antonio: wandeling , fietstocht langs the missions , ..., overnachting Staybridge of HI exp San Antonio downtown
D4 naar Bandera (90 km, 1u): Hill country , Bandera centrum , dude ranch ( Dixie?Silver spur?)
D5 Bandera dude ranch : paardrijden , cowboy activities
D6 naar Big Bend NP (655km, 7u30) lange rijdag

D7 Big Bend NP scenic drive en korte trails, overnachting Chisos mountain lodge
D8 naar Carlsbad (384km, 5u30), weer ver rijden

D9 naar Alamogordo (280 km, 3u), CavernsNP , Roswell aliens, zonsondergang White sands,
D10 Alamogordo: White sands NP, museum of space history, ...
D11naar Santa Fe (350 km, 4u)+ valley of fires SRCA (1u30), overnachting El Rey Inn
D12 Santa Fe, Jemez mountains of Bandelier , niet te ver rijden , avond rodeo???, overnachting El Rey Inn
D13 Santa Fe , Kasha Katuwe (140 km ), overnachting El Rey Inn
D14 naar Albuquerque (100km, 1u) , via Madrid, Cerillos , ... , overnachting HIexp ABQ historic downtown
D15 Albuquerque old town , rattlesnake museum , baseballgame Isotopes?, overnachting HIexp ABQ historic downtown
D16 terugvlucht 13.20
Big Bend laten vallen voor 1 dag Amistad NRA (Del Rio) en 1 dag Guadalupe Mts NP????
- Tipsy_1
- Amerika-expert
in mijn schema (haha, want dat lijkt heel sterk op jouw schema
) zitten ook pittige rijdagen.
Ik vermoed dat dat wel zal meevallen, want in Texas everything is big dus het rijden ook, dus hoort er wel bij, niet?
big bend laten vallen zou jammer zijn denk ik...

Ik vermoed dat dat wel zal meevallen, want in Texas everything is big dus het rijden ook, dus hoort er wel bij, niet?
big bend laten vallen zou jammer zijn denk ik...
-
- Amerika-expert
655 op 1 dag is heel veel, maar ja, soms is het nodig he? En ik vind het altijd prachtig om in Texas te rijden, helemaal op de rustige stukken van de snelweg. Rond de grote steden vind ik het niet leuk, veel te druk en chaotisch, maar die superlange stukken met bijna lege snelweg:super!
Maar ik zou je wel aanraden om je niet al te druk te maken over je schema als je de avondwandeling niet meer haalt. Wij zijn vorige week van Texas naar Florida gereden en hadden op de laatste dag nog 500 mile te gaan. No worries, we hoopten rond 16.00 thuis te zijn en dan nog even snel langs de Publix te gaan. Nope, allebei de jongens hadden last van hun buik dus we moesten minstens elk uur stoppen voor een bathroom break. Zulke dagen kan m'n man dan heel gefrustreerd raken en de hele tijd hardop zitten uitrekenen hoe laat we thuis zullen zijn. Heb je niets aan en je bent er echt niet sneller thuis door. Beter om toch te proberen te genieten van de reis en er het beste van te maken. Al met al was het na 18.00 toen we eindelijk de straat inreden. Oh well, no worries!
Veel plezier!
Maar ik zou je wel aanraden om je niet al te druk te maken over je schema als je de avondwandeling niet meer haalt. Wij zijn vorige week van Texas naar Florida gereden en hadden op de laatste dag nog 500 mile te gaan. No worries, we hoopten rond 16.00 thuis te zijn en dan nog even snel langs de Publix te gaan. Nope, allebei de jongens hadden last van hun buik dus we moesten minstens elk uur stoppen voor een bathroom break. Zulke dagen kan m'n man dan heel gefrustreerd raken en de hele tijd hardop zitten uitrekenen hoe laat we thuis zullen zijn. Heb je niets aan en je bent er echt niet sneller thuis door. Beter om toch te proberen te genieten van de reis en er het beste van te maken. Al met al was het na 18.00 toen we eindelijk de straat inreden. Oh well, no worries!
Veel plezier!
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wij logeren nog eens in Marathon op weg van San Antonio naar Big Bend.
7u30 rijden vind ik toch te lang. stel dat je dan nog file hebt/ziek bent of iets anders....
7u30 rijden vind ik toch te lang. stel dat je dan nog file hebt/ziek bent of iets anders....
Groeten, Katrien
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1228 Weergaves
-