Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis moon29: eerste reis naar Amerika
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Reis moon29: eerste reis naar Amerika
Hallo,
Wij hebben besloten volgend jaar juli (vertrek tussen 11 en 17 juli) voor het eerst naar Amerika te gaan. Met onze kinderen van dan 17 en 15 jaar.
We willen graag west Amerika doen en na e.e.a. gelezen te hebben leek dit me wel een aardige route (of in omgekeerde volgorde).
dag 1 SF
ndag 2 SF
dag 3 Yosemite (Yosemite View Lodge)
dag 4 Yosemite
dag 5 Mammoth lakes
dag 6 LV
dag 7 LV
dag 8 Zion
dag 9 Bryce Canyon (Bryce View Lodge)
dag 10 Bryce Canyon
dag 11 Moab
dag 12 Moab (raften)
dag 13 Monument valley
dag 14 Page
dag 15 Grand Canyon (Maswik North, South Rim)
dag 16 Grand Canyon
dag 17 Lake Havasu
dag 18 San Diego
dag 19 San Diego (sea World)
dag 20 Los Angeles (universal studios of disney)
dag 21 Los Angeles
Maar ik heb nog geen idee hoe lang we over bepaalde stukken zullen rijden en of dit dus een verstandige route is.
Heel graag zou ik jullie opmerkingen, tips, aanbevelingen ontvangen!
Of tips van leuke hotels om te overnachten op deze plaatsen.
Ik had gehoopt voor rond de 750 euro pp vliegtickets te kunnen vinden, maar ik kom nu nog niet onder de 950 uit en dat is dan met 1 tussenstop.
Iemand tips waar ik goedkoper uit zou zijn? We zijn flexibel in vertrek / retourdatum.
De rondreis mag ook een dag langer of korter.
En ook een andere luchthaven en dan de route wat aanpassen is nu nog mogelijk.
Zouden jullie juist starten of eindigen in LA (pretparken)?
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Wij hebben besloten volgend jaar juli (vertrek tussen 11 en 17 juli) voor het eerst naar Amerika te gaan. Met onze kinderen van dan 17 en 15 jaar.
We willen graag west Amerika doen en na e.e.a. gelezen te hebben leek dit me wel een aardige route (of in omgekeerde volgorde).
dag 1 SF
ndag 2 SF
dag 3 Yosemite (Yosemite View Lodge)
dag 4 Yosemite
dag 5 Mammoth lakes
dag 6 LV
dag 7 LV
dag 8 Zion
dag 9 Bryce Canyon (Bryce View Lodge)
dag 10 Bryce Canyon
dag 11 Moab
dag 12 Moab (raften)
dag 13 Monument valley
dag 14 Page
dag 15 Grand Canyon (Maswik North, South Rim)
dag 16 Grand Canyon
dag 17 Lake Havasu
dag 18 San Diego
dag 19 San Diego (sea World)
dag 20 Los Angeles (universal studios of disney)
dag 21 Los Angeles
Maar ik heb nog geen idee hoe lang we over bepaalde stukken zullen rijden en of dit dus een verstandige route is.
Heel graag zou ik jullie opmerkingen, tips, aanbevelingen ontvangen!
Of tips van leuke hotels om te overnachten op deze plaatsen.
Ik had gehoopt voor rond de 750 euro pp vliegtickets te kunnen vinden, maar ik kom nu nog niet onder de 950 uit en dat is dan met 1 tussenstop.
Iemand tips waar ik goedkoper uit zou zijn? We zijn flexibel in vertrek / retourdatum.
De rondreis mag ook een dag langer of korter.
En ook een andere luchthaven en dan de route wat aanpassen is nu nog mogelijk.
Zouden jullie juist starten of eindigen in LA (pretparken)?
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Re: eerste reis naar Amerika
Om te zien of de route haalbaar/acceptabel voor jullie is kan je in google maps de route uitzetten, je ziet dan precies wat de afstand en rijtijden zijn.
Voor vliegtickets: dagelijks kijken of de prijs veranderd is, zie je een leuke prijs: direct boeken. Wij kijken standaard naar de luchthavens Amsterdam, Dusseldorf en Brussel.
Alvast veel (plan) plezier!
Lyan
Voor vliegtickets: dagelijks kijken of de prijs veranderd is, zie je een leuke prijs: direct boeken. Wij kijken standaard naar de luchthavens Amsterdam, Dusseldorf en Brussel.
Alvast veel (plan) plezier!
Lyan
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Reis moon29: eerste reis naar Amerika
Lyan,
bedankt voor je reactie!
kijk je dan via http://www.wtc.nl of een andere website?
is het niet een risico dat tickets voor het hoogseizoen alleen maar hoger gaan worden?
Het lastige van wachten met de vlucht boeken lijkt me het volgende: sommige accomodaties, zoals in Yosemite Park moeten snel geboekt worden vanwege beperkte beschikbaarheid in het hoogseizoen. Maar dat durf ik pas vast te leggen als ik de vluchten heb vastgelegd, omdat ik anders natuurlijk nog niet zeker weet op welke dag we zullen vliegen en op welke luchthaven.
bedankt voor je reactie!
kijk je dan via http://www.wtc.nl of een andere website?
is het niet een risico dat tickets voor het hoogseizoen alleen maar hoger gaan worden?
Het lastige van wachten met de vlucht boeken lijkt me het volgende: sommige accomodaties, zoals in Yosemite Park moeten snel geboekt worden vanwege beperkte beschikbaarheid in het hoogseizoen. Maar dat durf ik pas vast te leggen als ik de vluchten heb vastgelegd, omdat ik anders natuurlijk nog niet zeker weet op welke dag we zullen vliegen en op welke luchthaven.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Hallo,
Je kan kijken op de meest gangbare sites:
Expedia, E-bookers, Cheaptickets, WTC, Connections.be, Maar ook KLM, United, Delta, Lufthansa, Brussels Airways en ga zo maar door...
Bij Expedia scheelt de prijs meestal ook als je er de eerste of laatste nachten hotel bij boekt, gewoon even proberen. Je zou kunnen wachten op de "deals"maar dat geeft nooit garantie voor lagere prijzen.
Hotels zou je kunnen reserveren, er wel om denken dat ze annuleerbaar zijn.
Je kan kijken op de meest gangbare sites:
Expedia, E-bookers, Cheaptickets, WTC, Connections.be, Maar ook KLM, United, Delta, Lufthansa, Brussels Airways en ga zo maar door...
Bij Expedia scheelt de prijs meestal ook als je er de eerste of laatste nachten hotel bij boekt, gewoon even proberen. Je zou kunnen wachten op de "deals"maar dat geeft nooit garantie voor lagere prijzen.
Hotels zou je kunnen reserveren, er wel om denken dat ze annuleerbaar zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je accommodatie vast wil leggen kun je dat nu al doen. In de meeste gevallen kun je gratis annuleren tot een week of een dag van te voren.
Ik denk dat het handig is als je je route in de van/nar vorm uitschrijft. Je ziet dan beter wat de rijdagen zijn en waar je een volle dag hebt.
Het lijkt nu of je bijvoorbeeld 2 volle dagen Las vegas hebt, maar het is maar 1 dag.
Kijk niet alleen naar de afstanden per dag, die zijn over het algemeen goed te doen (maar dag 6 en dag 11 zijn lange dagen, terwijl er nog veel te zien is onderweg). Naast de reistijden is het belangrijk wat jullie willen doen in de parken. Jullie route is aardig veel voor 3 weken als jullie de tijd willen nemen voor de parken. Ik zou zelf iets laten vallen, bijvoorbeeld Moab - daar zou je eigenlijk meer tijd voor uit moeten trekken - of San Diego.
Je kunt overwegen om 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce te doen in plaats van andersom. Of hebben jullie bewust meer tijd voor Bryce uitgetrokken? In Zion heb je leuke wandelingen, zoals die door de Narrows.
Misschien hebben jullie iets aan onze reisverslagen. In 2008 hebben we een aantal dingen gedaan die ook in jullie route zitten. Onze dochters waren toen 13 en 15.
Voor het hoogseizoen vind ik 950 euro voor een ticket niet zo gek. Je kunt nog een aanbieding tegenkomen, maar het kan ook duurder worden. Kijk ook eens in het vervoer-topic.
Marianne
Ik denk dat het handig is als je je route in de van/nar vorm uitschrijft. Je ziet dan beter wat de rijdagen zijn en waar je een volle dag hebt.
Het lijkt nu of je bijvoorbeeld 2 volle dagen Las vegas hebt, maar het is maar 1 dag.
Kijk niet alleen naar de afstanden per dag, die zijn over het algemeen goed te doen (maar dag 6 en dag 11 zijn lange dagen, terwijl er nog veel te zien is onderweg). Naast de reistijden is het belangrijk wat jullie willen doen in de parken. Jullie route is aardig veel voor 3 weken als jullie de tijd willen nemen voor de parken. Ik zou zelf iets laten vallen, bijvoorbeeld Moab - daar zou je eigenlijk meer tijd voor uit moeten trekken - of San Diego.
Je kunt overwegen om 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce te doen in plaats van andersom. Of hebben jullie bewust meer tijd voor Bryce uitgetrokken? In Zion heb je leuke wandelingen, zoals die door de Narrows.
Misschien hebben jullie iets aan onze reisverslagen. In 2008 hebben we een aantal dingen gedaan die ook in jullie route zitten. Onze dochters waren toen 13 en 15.
Voor het hoogseizoen vind ik 950 euro voor een ticket niet zo gek. Je kunt nog een aanbieding tegenkomen, maar het kan ook duurder worden. Kijk ook eens in het vervoer-topic.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Leuke plannen.
Zoals Marianne al zei 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion
Ik vind het wel een heeeel druk programma.
Zowel Moab als San Diego in de route geeft veel te weinig tijd voor andere plekken.
Naar mijn mening is er te weinig tijd voor SF, San Diego en LA.
Houd er ook rekening mee dat kinderen in Las Vegas lang niet overal welkom zijn.
(Ik zou 1 nacht LV doen en een dag bij LA)
Willen jullie veel wandelen of meer gewoon uitzichtpunten doen?
Als jullie niet gaan wandelen, heb je met 1 nacht GC ook genoeg.
Ik heb even een van/naar schema gemaakt, dan heb je een beter zicht op de route:
(1 dag SF, 1 dag Page toegevoegd, Moab laten vallen: je doet hier een hele omweg voor maar je hebt er maar 1 dag te besteden)
dag 1 ? - SF
dag 2 SF
dag 3 SF
dag 4 SF - Yosemite (Yosemite View Lodge)
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite - Mammoth lakes
dag 7 Mammoth Lakes - via Death Valley - LV
dag 8 LV
dag 9 LV - Zion
dag 10 Zion (trail Narrows is heel fijn met kinderen)
dag 11 Zion - Bryce Canyon (Bryce View Lodge)
dag 12 Bryce - Page
dag 13 Page (raften, Antelope Canyon, dam bezoeken, Horseshoe Bend, boottocht op Lake Powell, ...)
dag 14 Page - Monument valley
dag 15 Monument Valley - Grand Canyon (Maswik North, South Rim)
dag 16 Grand Canyon
dag 17 Grand Canyon - Lake Havasu
dag 18 Lake Havasu - San Diego
dag 19 San Diego (sea World) (ik zou vm nog iets in de stad doen vb USS Midway, Cabrillo en dan late nm en avond Sea World - het is hier in de zomer open tot 22 u)
dag 20 San Diego - Los Angeles (universal studios of disney) (Anaheim is 1,5 u rijden, Universal 2 u ALS ER VLOT verkeer is)
dag 21 Los Angeles
Dag 20 en 21 kan ik niet goed plannen.
Vlieg je op dag 21 terug of willen jullie LA bezoeken op dag 21 en dan terugvliegen op dag 22 (dit is thuis op dag 23)?
Als je een dag langer kan gaan zou ik dat zeker doen.
Groetjes,
Ingrid
Zoals Marianne al zei 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion
Ik vind het wel een heeeel druk programma.
Zowel Moab als San Diego in de route geeft veel te weinig tijd voor andere plekken.
Naar mijn mening is er te weinig tijd voor SF, San Diego en LA.
Houd er ook rekening mee dat kinderen in Las Vegas lang niet overal welkom zijn.
(Ik zou 1 nacht LV doen en een dag bij LA)
Willen jullie veel wandelen of meer gewoon uitzichtpunten doen?
Als jullie niet gaan wandelen, heb je met 1 nacht GC ook genoeg.
Ik heb even een van/naar schema gemaakt, dan heb je een beter zicht op de route:
(1 dag SF, 1 dag Page toegevoegd, Moab laten vallen: je doet hier een hele omweg voor maar je hebt er maar 1 dag te besteden)
dag 1 ? - SF
dag 2 SF
dag 3 SF
dag 4 SF - Yosemite (Yosemite View Lodge)
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite - Mammoth lakes
dag 7 Mammoth Lakes - via Death Valley - LV
dag 8 LV
dag 9 LV - Zion
dag 10 Zion (trail Narrows is heel fijn met kinderen)
dag 11 Zion - Bryce Canyon (Bryce View Lodge)
dag 12 Bryce - Page
dag 13 Page (raften, Antelope Canyon, dam bezoeken, Horseshoe Bend, boottocht op Lake Powell, ...)
dag 14 Page - Monument valley
dag 15 Monument Valley - Grand Canyon (Maswik North, South Rim)
dag 16 Grand Canyon
dag 17 Grand Canyon - Lake Havasu
dag 18 Lake Havasu - San Diego
dag 19 San Diego (sea World) (ik zou vm nog iets in de stad doen vb USS Midway, Cabrillo en dan late nm en avond Sea World - het is hier in de zomer open tot 22 u)
dag 20 San Diego - Los Angeles (universal studios of disney) (Anaheim is 1,5 u rijden, Universal 2 u ALS ER VLOT verkeer is)
dag 21 Los Angeles
Dag 20 en 21 kan ik niet goed plannen.
Vlieg je op dag 21 terug of willen jullie LA bezoeken op dag 21 en dan terugvliegen op dag 22 (dit is thuis op dag 23)?
Als je een dag langer kan gaan zou ik dat zeker doen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met die rit vanaf Mammoth Lakes evt via death valley hebben ze eigenlijk ook maar 1 dag Vegas. Zelfs met kinderen zou ik dat te kort vinden. Je kinderen mogen in de gokgedeeltes overigens niet stilstaan bij goktafels en slotmachines en moeten op de paden blijven. Ook zijn sommige zwembaden in sommige hotels alleen voor volwassenen.
Via wtc ga je altijd een extra boekingsbedrag betalen. Ook bij diverse andere (bv cheaptickets dacht ik) komt er vaak nog een x-bedrag aan boekingskosten bij. Ik gebruik meestal kayak.com en dan de multicity opti. Deze site zoekt de goedkoopste kaarten van allerlei sites. Meestal linkt die dan door naar sites van vliegtuigmaatschappijen. Je zit wel midden in het hoogseizoen, dus het is altijd maar de vraag wat de prijzen gaan doen en of je mooie acties tegenkomt. Daar moet je wat geluk mee hebben. Vliegticketprijzen zijn nog veranderlijker dan het weer.
Paul
Via wtc ga je altijd een extra boekingsbedrag betalen. Ook bij diverse andere (bv cheaptickets dacht ik) komt er vaak nog een x-bedrag aan boekingskosten bij. Ik gebruik meestal kayak.com en dan de multicity opti. Deze site zoekt de goedkoopste kaarten van allerlei sites. Meestal linkt die dan door naar sites van vliegtuigmaatschappijen. Je zit wel midden in het hoogseizoen, dus het is altijd maar de vraag wat de prijzen gaan doen en of je mooie acties tegenkomt. Daar moet je wat geluk mee hebben. Vliegticketprijzen zijn nog veranderlijker dan het weer.
Paul
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt voor al jullie reakties al tot dusver!
Heel fijn om uit de praktijk te horen wat wel of niet haalbaar is en wat te veel is.
Ja we hebben wel speling om een dag langer ervan te maken (dus dag 23 thuis bijvoorbeeld). Dat is wel het uiterste omdat we thuis nog wel een paar dagen bij willen kunnen komen voordat we weer gaan werken
We hoeven niet iedere dag uren te wandelen, maar willen zeker ook niet alleen maar uitzichtspunten bekijken.
Om de paar dagen een langere wandeling (bijv uur of 3), de andere dagen een korte wandeling(een uur bijv), een keer raften, een of 2 pretparken en een paar leuke steden, een keer goed shoppen, dat is onze wens. Afwisseling dus.
En dan beter inderdaad maar iets af laten vallen en de rest goed zien, niet haastig overal langs rijden.
Dus als jullie denken dat het zo nog te veel is en suggesties hebben zijn die van harte welkom!
groetjes,
Monique
Heel fijn om uit de praktijk te horen wat wel of niet haalbaar is en wat te veel is.
Ja we hebben wel speling om een dag langer ervan te maken (dus dag 23 thuis bijvoorbeeld). Dat is wel het uiterste omdat we thuis nog wel een paar dagen bij willen kunnen komen voordat we weer gaan werken

We hoeven niet iedere dag uren te wandelen, maar willen zeker ook niet alleen maar uitzichtspunten bekijken.
Om de paar dagen een langere wandeling (bijv uur of 3), de andere dagen een korte wandeling(een uur bijv), een keer raften, een of 2 pretparken en een paar leuke steden, een keer goed shoppen, dat is onze wens. Afwisseling dus.
En dan beter inderdaad maar iets af laten vallen en de rest goed zien, niet haastig overal langs rijden.
Dus als jullie denken dat het zo nog te veel is en suggesties hebben zijn die van harte welkom!
groetjes,
Monique
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb de tip voor Kayak.com uitgeprobeerd, maar dan kom ik alleen maar duurder uit: $1410 pp.
- ingrid14
- Amerika-expert
dag 15 Monument Valley - Grand Canyon (Maswik North, South Rim) (je hebt hier de tijd om uitzichtpunten en een wandeling te doen: eerst Desert View, Mather Point, dan naar je lodge en van daar naar de rim bij Bright Angel Lodge en dan Trail of time of trail/shuttle bus naar Hermits rest)
dag 16 Grand Canyon - Lake Havasu
dag 17 Lake Havasu - San Diego
dag 18 San Diego (sea World) (ik zou vm nog iets in de stad doen vb USS Midway, Cabrillo en dan late nm en avond Sea World - het is hier in de zomer open tot 22 u)
dag 19 San Diego - Los Angeles (shoppen: vb Premium Outlet bij Carlsbad of Citadel Outlets in LA of The Outlets bij Orange)
dag 20 LA (bezoek stad)
dag 21 Los Angeles (universal studios : ik zou hiervoor kiezen met kinderen van 17 en 15 jaar)
dag 22 Los Angeles - ?
dag 23 thuis
Groetjes,
Ingrid
dag 16 Grand Canyon - Lake Havasu
dag 17 Lake Havasu - San Diego
dag 18 San Diego (sea World) (ik zou vm nog iets in de stad doen vb USS Midway, Cabrillo en dan late nm en avond Sea World - het is hier in de zomer open tot 22 u)
dag 19 San Diego - Los Angeles (shoppen: vb Premium Outlet bij Carlsbad of Citadel Outlets in LA of The Outlets bij Orange)
dag 20 LA (bezoek stad)
dag 21 Los Angeles (universal studios : ik zou hiervoor kiezen met kinderen van 17 en 15 jaar)
dag 22 Los Angeles - ?
dag 23 thuis
Groetjes,
Ingrid
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dankjewel voor het meedenken Ingrid!
Dat ziet er inderdaad goed uit zo.
Mijn dochter (15 jaar) wil nog graag naar Disney, maar ik denk idd dat Universal voor het totale gezin leuker is.
Maar ik las van 2 verschillende stellen in hun blog de nadrukkelijke aanbeveling om in Universal studios de Vip tour te doen, maar die vind ik wel heel erg kostbaar (ik meen zo'n $300 pp)!
Zeker nu de vliegtickets prijziger zijn dan we dachten (overigens nu al niet meer onder de 1015 euro te vinden) kunnen we binnen het budget niet EN Universal EN raften EN Sea World, EN tour met indianen (jeep of paard) bij monument valley, EN helicoptervlucht boven Grand Canyon enz....
zijn allemaal dingen die ons leuk lijken, maar we zullen toch wat keuzes moeten maken.
Mocht iemand hier op het forum aanbevelingen hieromtrent hebben dan hoor ik het graag.
Dat ziet er inderdaad goed uit zo.
Mijn dochter (15 jaar) wil nog graag naar Disney, maar ik denk idd dat Universal voor het totale gezin leuker is.
Maar ik las van 2 verschillende stellen in hun blog de nadrukkelijke aanbeveling om in Universal studios de Vip tour te doen, maar die vind ik wel heel erg kostbaar (ik meen zo'n $300 pp)!
Zeker nu de vliegtickets prijziger zijn dan we dachten (overigens nu al niet meer onder de 1015 euro te vinden) kunnen we binnen het budget niet EN Universal EN raften EN Sea World, EN tour met indianen (jeep of paard) bij monument valley, EN helicoptervlucht boven Grand Canyon enz....
zijn allemaal dingen die ons leuk lijken, maar we zullen toch wat keuzes moeten maken.
Mocht iemand hier op het forum aanbevelingen hieromtrent hebben dan hoor ik het graag.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Disney is geweldig leuk, voor alle leeftijden! Je zou Disney kunnen combineren met een bezoek aan Warner Bros studios. Dan heb je zowel een pretpark als een studiotour.
Wat activiteiten betreft: gewoon de duurste laten vallen.
Het is vrijwel onmogelijk om een keuze te maken.
Ik weet niet wat de VIP tour is bij Universal, wij hebben wel ervaring met de Front of Line passen. Die zijn tegenwoordig ook heel prijzig heb ik begrepen. Wij vonden het in een weekend in de zomervakantie wel de moeite waard, maar de drukte kan nogal wisselen. Je kunt daarvoor eens op het forum zoeken, er zijn al veel discussies over geweest.
Wat de route betreft: ik zou de route van Ingrid doen, dus zonder Moab. Je kunt dan kijken hoe je de dagen in wilt delen. Raften kan bij Page, en in Yosemite. Zijn heel verschillende ervaringen. Ik weet ook niet hoe het bij Page is als de 89 dan nog steeds afgesloten is (je vaart naar Lee's Ferry en moet dan weer terug naar Page).
Zeker met kinderen ben ik een voorstander van ruim de tijd voor Yosemtie, vooral als je eens een langere wandeling wilt maken. Je kunt er ook naar de Mariposa Grove voor de sequoia's, raften, paardrijden, zwemmen, fietsen etc.
De rit van Mammoth Lakes naar Las Vegas is erg lang, die zou je nog kunnen onderbreken met een stop in Death Valley. Zie voor dat stuk (en voor ons bezoek aan Yosemite) ons 2004- en 2006-verslag.
Marianne
Wat activiteiten betreft: gewoon de duurste laten vallen.

Ik weet niet wat de VIP tour is bij Universal, wij hebben wel ervaring met de Front of Line passen. Die zijn tegenwoordig ook heel prijzig heb ik begrepen. Wij vonden het in een weekend in de zomervakantie wel de moeite waard, maar de drukte kan nogal wisselen. Je kunt daarvoor eens op het forum zoeken, er zijn al veel discussies over geweest.
Wat de route betreft: ik zou de route van Ingrid doen, dus zonder Moab. Je kunt dan kijken hoe je de dagen in wilt delen. Raften kan bij Page, en in Yosemite. Zijn heel verschillende ervaringen. Ik weet ook niet hoe het bij Page is als de 89 dan nog steeds afgesloten is (je vaart naar Lee's Ferry en moet dan weer terug naar Page).
Zeker met kinderen ben ik een voorstander van ruim de tijd voor Yosemtie, vooral als je eens een langere wandeling wilt maken. Je kunt er ook naar de Mariposa Grove voor de sequoia's, raften, paardrijden, zwemmen, fietsen etc.
De rit van Mammoth Lakes naar Las Vegas is erg lang, die zou je nog kunnen onderbreken met een stop in Death Valley. Zie voor dat stuk (en voor ons bezoek aan Yosemite) ons 2004- en 2006-verslag.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
Zijn jullie al in Disneyland Parijs geweest? Zo ja dan is LA een tegenvaller (allé, dat is mijn mening)
Er zijn trouwens ook 2 Disneyparken langs elkaar in LA. Als je dan gaat zou je ze ook allebei moeten bezoeken. En dat kost je weer een dag.
Hier in de lage landen hebben wij niets vergelijkbaars met Universal Studios.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... +universal
Ik poste dit over mijn ervaring in het hoogseizoen:
Wat mijn zoon fijn vond:
Grand Canyon: eekhoorns
en uiteraard de uitzichtpunten, leuke wandeling langs de rim: Trail of Time (van Yavapai Museum tot Verkamps Visitor Center)
(wij hebben ooit een helikopter tour gedaan in de GC, mijn zoon vond het wel interessant maar was liever langs de rim zelf en in de canyon)
Page: Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, boottocht op Lake Powell, Horseshoe bend, raften
Page: restaurant: Dam Bar & Grille - 644 N. Navajo Dr – Page
Bryce: rodeo (+ wandelen) + prairie dogs in Bryce NP
Bryce: overnachten tipi
Zion: narrows
Las Vegas: wij waren in Circus Circus (met eigen indoor pretpark)
Death Valley
Bodie
Yosemite (veel wandelingen gedaan)
bij het verlaten van Yosemite zijn wij langs Columbia State Park gereden (is een kleine omweg maar leuke stop)
San Francisco: Alcatraz, Golden Gate Bridge, Chinatown, Pier 39, Musée Mécanique en USS Pampanito (duikboot) beiden bij pier 45, Exploratorium
LA: Universal Studio's, Hollywood, Olvera Street, Santa Monica en Venice, Science Center, Santa Monica Pier
San Diego: Seaworld, USS Midway, Old Town, Cabrillo National Monument
Raften:
Wij waren deze zomer in Yosemite en daar kon niet meer geraft worden, te weinig water in de Merced River.
Als je zeker wilt zijn, kijk dan eens in de buurt van Page.
Centjes sparen:
Er bestaat een combiticket voor Seaworld San Diego en Universal Studios LA.
Is 25% korting denk ik.
Zowel terug te vinden op site van Universal als Seaworld (multipark ticket)
Ook bij een plaatselijk AAA kantoor kan je tickets aankopen, dan heb je denk ik 10% korting.
(als je lid bent van Vivaclub van Touring, krijg je in Amerika ook overal de AAA korting,
ook op de hotels, lidkaart Vivaclub kost maar 16 euro)
Groetjes,
Ingrid
Er zijn trouwens ook 2 Disneyparken langs elkaar in LA. Als je dan gaat zou je ze ook allebei moeten bezoeken. En dat kost je weer een dag.
Hier in de lage landen hebben wij niets vergelijkbaars met Universal Studios.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... +universal
Ik poste dit over mijn ervaring in het hoogseizoen:
Ik zou zeker geen VIP tour nemen. Dat geld kan je beter ergens anders aan spenderen.Wij waren op 18 juli ll in Universal Studios.
Het was ongelooflijk heet, wel 35° of zo en abnormaal druk vanaf 13u.
Bij opening hebben we dadelijk de Studio Tram tour gedaan, 10 min wachten.
Daarna Waterworld, 5 min wachten en Simpsons (10 min wachten)
Daarna naar het onderste gedeelte voor Transformers (20 min wachten)
Bij The Mummy en Jurassic is er een rij voor single-riders.
Als je niet persé naast elkaar wilt zitten, moet je er dan maar 5 min aanschuiven (ipv op dat moment 30 min)
Namiddag was Transformers wel al 100 min aanschuiven.
Namiddag ook nog eens Simpsons gedaan (dat was toen we een klein half uur aanschuiven).
Zo'n FOL pas vind ik behoorlijk veel geld.
Dan liever op tijd aan de poort ...
Wat mijn zoon fijn vond:
Grand Canyon: eekhoorns

(wij hebben ooit een helikopter tour gedaan in de GC, mijn zoon vond het wel interessant maar was liever langs de rim zelf en in de canyon)
Page: Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, boottocht op Lake Powell, Horseshoe bend, raften
Page: restaurant: Dam Bar & Grille - 644 N. Navajo Dr – Page
Bryce: rodeo (+ wandelen) + prairie dogs in Bryce NP
Bryce: overnachten tipi
Zion: narrows
Las Vegas: wij waren in Circus Circus (met eigen indoor pretpark)
Death Valley
Bodie
Yosemite (veel wandelingen gedaan)
bij het verlaten van Yosemite zijn wij langs Columbia State Park gereden (is een kleine omweg maar leuke stop)
San Francisco: Alcatraz, Golden Gate Bridge, Chinatown, Pier 39, Musée Mécanique en USS Pampanito (duikboot) beiden bij pier 45, Exploratorium
LA: Universal Studio's, Hollywood, Olvera Street, Santa Monica en Venice, Science Center, Santa Monica Pier
San Diego: Seaworld, USS Midway, Old Town, Cabrillo National Monument
Raften:
Wij waren deze zomer in Yosemite en daar kon niet meer geraft worden, te weinig water in de Merced River.
Als je zeker wilt zijn, kijk dan eens in de buurt van Page.
Centjes sparen:
Er bestaat een combiticket voor Seaworld San Diego en Universal Studios LA.
Is 25% korting denk ik.
Zowel terug te vinden op site van Universal als Seaworld (multipark ticket)
Ook bij een plaatselijk AAA kantoor kan je tickets aankopen, dan heb je denk ik 10% korting.
(als je lid bent van Vivaclub van Touring, krijg je in Amerika ook overal de AAA korting,
ook op de hotels, lidkaart Vivaclub kost maar 16 euro)
Groetjes,
Ingrid
- Nieka
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik zou ook Disney laten vallen en dit in Parijs doen als je hier nog niet bent geweest.
Disney LA is dan wel het originele, maar het verschilt haast niets.
Wij opteren ook voor de Universal Studios
Disney LA is dan wel het originele, maar het verschilt haast niets.
Wij opteren ook voor de Universal Studios
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Oke, weer wat wijzer 
Disneyland wordt geschrapt.
We zijn al ooit in Disneyland Parijs geweest, maar toen waren de kinderen nog klein (5 en 7). Vooral onze dochter heeft er hele goede herinneringen aan en zou daarom er weer eens heen willen. Maar dat kan dan beter een keer in Parijs nog worden gedaan.
Als ik jullie verhalen zo lees vind ik dat zonde van onze tijd in Amerika.
Universal studios: is dit vergelijkbaar met de Disney studio Park naast Disneyland in Parijs?
En verder ga ik inderdaad eens eerst een soort draaiboek maken wat we waar willen doen en hoeveel tijd dit kost om te zien of het aantal overnachtingen overal voldoende is.
en anders maar hier en daar wat langer blijven en een bestemming schrappen.
Is er erg haast geboden bij het vastleggen van de hotels voor juli 2014? Ik vrees van wel....
Helicoptervlucht doen we ook maar niet. Kan altijd nog in een volgende reis

Disneyland wordt geschrapt.
We zijn al ooit in Disneyland Parijs geweest, maar toen waren de kinderen nog klein (5 en 7). Vooral onze dochter heeft er hele goede herinneringen aan en zou daarom er weer eens heen willen. Maar dat kan dan beter een keer in Parijs nog worden gedaan.
Als ik jullie verhalen zo lees vind ik dat zonde van onze tijd in Amerika.
Universal studios: is dit vergelijkbaar met de Disney studio Park naast Disneyland in Parijs?
En verder ga ik inderdaad eens eerst een soort draaiboek maken wat we waar willen doen en hoeveel tijd dit kost om te zien of het aantal overnachtingen overal voldoende is.
en anders maar hier en daar wat langer blijven en een bestemming schrappen.
Is er erg haast geboden bij het vastleggen van de hotels voor juli 2014? Ik vrees van wel....
Helicoptervlucht doen we ook maar niet. Kan altijd nog in een volgende reis

- ingrid14
- Amerika-expert
Universal is beter dan Disney Studio's (vinden wij)
Als je je route kent en vluchten geboekt zijn, zou ik toch snel hotels beginnen vastleggen. Vooral Yosemite (probeer ergens in de vallei vb Curry Village), Grand Canyon (vb Maswik of Bright Angel)
Het exact invullen van de dagen, kan je nog erna doen.
Groetjes,
Ingrid
Als je je route kent en vluchten geboekt zijn, zou ik toch snel hotels beginnen vastleggen. Vooral Yosemite (probeer ergens in de vallei vb Curry Village), Grand Canyon (vb Maswik of Bright Angel)
Het exact invullen van de dagen, kan je nog erna doen.
Groetjes,
Ingrid
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Ingrid,
Ja ik wil het ook zo snel mogelijk vast gaan leggen allemaal.
Ik zou alleen nog graag (omdat de ticketprijzen nu toch weer wat gestegen zijn) even kijken wat de vliegticket prijzen gaan doen.
Op Kayak geven ze aan dat ze verwachten dat ze dalen de komende dagen.
Kijk ik niet goed of is het inderdaad zo dat heen en terug vliegen op de zelfde stad (retourtje dus) goedkoper is dan heen en terug op verschillende stad?
Ik zie nu soms wel verschil van meer dan 100 euro pp.
Dan zou het voor die 500 euro bijvoorbeeld beter zijn om dan de kustroute er nog bij te doen toch? en dan dus bijvoorbeeld 2 dagen langer te blijven. Of ergens iets in te korten.
Wat denken jullie? We hadden gedacht aan 20/21 dagen, maar kunnen ook wel 23 dagen wegblijven.
Groet,
Monique
Ja ik wil het ook zo snel mogelijk vast gaan leggen allemaal.
Ik zou alleen nog graag (omdat de ticketprijzen nu toch weer wat gestegen zijn) even kijken wat de vliegticket prijzen gaan doen.
Op Kayak geven ze aan dat ze verwachten dat ze dalen de komende dagen.
Kijk ik niet goed of is het inderdaad zo dat heen en terug vliegen op de zelfde stad (retourtje dus) goedkoper is dan heen en terug op verschillende stad?
Ik zie nu soms wel verschil van meer dan 100 euro pp.
Dan zou het voor die 500 euro bijvoorbeeld beter zijn om dan de kustroute er nog bij te doen toch? en dan dus bijvoorbeeld 2 dagen langer te blijven. Of ergens iets in te korten.
Wat denken jullie? We hadden gedacht aan 20/21 dagen, maar kunnen ook wel 23 dagen wegblijven.
Groet,
Monique
- ingrid14
- Amerika-expert
Je zou de kustroute kunnen toevoegen en langer blijven. Reken hier zeker 2 dagen voor (beter is 3: LA-Morro Bay/San Simeon - Morro Bay/San Simeon-Monterey - Monterey-SF)
Reken wel: als je 2 of 3 dagen langer blijft, moet je ook 2 of 3 nachten meer overnachten en 2 of 3 dagen extra autohuur.
Groetjes,
Ingrid
Reken wel: als je 2 of 3 dagen langer blijft, moet je ook 2 of 3 nachten meer overnachten en 2 of 3 dagen extra autohuur.
Groetjes,
Ingrid
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Ingrid,
Als er 3 dagen bijkomen dan zijn we daaraan het geld inderdaad zeker weer kwijt.
-----------------------
We hebben ons schema op basis van al jullie adviezen en wat ik hier allemaal op het forum lees (geweldig al die info!!) alsvolgt aangepast
Dag 1: vlucht van …..naar San Francisco, Inchecken in hotel en slapen.
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco – Yosemite Park
Dag 5: Yosemite Park
Dag 6: Yosemite Park-Mammoth Lakes
Dag 7: Mammoth Lakes – via Death Valley – Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas – Zion
Dag 10: Zion (trail Narrows)
Dag 11: Zion – Bryce Canyon
Dag 12: Bryce – Page
Dag 13: Page (raften, Antelope Canyon, dam bezoeken, horseshoe band, boottocht lake powell)
Dag 14: Page – Monument valley
Dag 15: Monument valley – Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon – Lake Havasu
Dag 17: Lake Havasu – San Diego
Dag 18: San Diego (sea world)
Dag 19: San Diego – Los Angeles
Dag 20: Los Angeles (shoppen, strand enz)
Dag 21: Los Angeles Universal studios
Dag 22: Los Angeles – Amsterdam
Dag 23: thuiskomst
Nu proberen een goede vlucht te boeken (ik twijfel of ik nu zal boeken voor ongeveer 4000 euro voor 4 personen, of de prijzen van Arkefly af zal wachten die eind oktober bekend moeten zijn).
En dan van dag tot dag uit gaan werken en overnachtingen vast gaan leggen.
Mochten jullie tips hebben welke hotels juist een aanrader zijn, of welke juist niet...alle info is welkom!
Yosemite wil ik zodra ik de vluchtdagen weet meteen vastleggen. Ik denk daarbij aan Yosemite view lodge. Wat is jullie ervaring daarmee?
groetjes,
Monique
Als er 3 dagen bijkomen dan zijn we daaraan het geld inderdaad zeker weer kwijt.
-----------------------
We hebben ons schema op basis van al jullie adviezen en wat ik hier allemaal op het forum lees (geweldig al die info!!) alsvolgt aangepast
Dag 1: vlucht van …..naar San Francisco, Inchecken in hotel en slapen.
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco – Yosemite Park
Dag 5: Yosemite Park
Dag 6: Yosemite Park-Mammoth Lakes
Dag 7: Mammoth Lakes – via Death Valley – Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas – Zion
Dag 10: Zion (trail Narrows)
Dag 11: Zion – Bryce Canyon
Dag 12: Bryce – Page
Dag 13: Page (raften, Antelope Canyon, dam bezoeken, horseshoe band, boottocht lake powell)
Dag 14: Page – Monument valley
Dag 15: Monument valley – Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon – Lake Havasu
Dag 17: Lake Havasu – San Diego
Dag 18: San Diego (sea world)
Dag 19: San Diego – Los Angeles
Dag 20: Los Angeles (shoppen, strand enz)
Dag 21: Los Angeles Universal studios
Dag 22: Los Angeles – Amsterdam
Dag 23: thuiskomst
Nu proberen een goede vlucht te boeken (ik twijfel of ik nu zal boeken voor ongeveer 4000 euro voor 4 personen, of de prijzen van Arkefly af zal wachten die eind oktober bekend moeten zijn).
En dan van dag tot dag uit gaan werken en overnachtingen vast gaan leggen.
Mochten jullie tips hebben welke hotels juist een aanrader zijn, of welke juist niet...alle info is welkom!
Yosemite wil ik zodra ik de vluchtdagen weet meteen vastleggen. Ik denk daarbij aan Yosemite view lodge. Wat is jullie ervaring daarmee?
groetjes,
Monique
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben geen ervaring met de View Lodge, maar buiten het park is dat wel de beste mogelijkehid qua afstand. Willen jullie niet in het park zelf zitten? Dat is minder luxe maar het scheelt je tijd. Bijvoorbeeld Housekeeping camp is voor de kinderen leuk. Je zit dan naast de Merced River, je kunt een kampvuur maken, en je zit echt midden in het park. Zie bijvoorbeeld ons 2006-verslag daarvoor.
Zoals ik al zie is de afstand ML-LV wel erg groot. Als je niet nog een stop wilt doen dan zou ik wat verder rijden, bijvoorbeeld naar Lone Pine. dan heb je nog tijd voor Death Valley. Maar een extra overnachting zou wel mooi zijn, dan kun je ook nog naar Bodie, en je houdt meer tijd over voor Yosemite en voor Death Valley.
Kijk eens in onze reisverslagen voor meer overnachtingsmogeljkheden. Dit jaar hebben we ook een deel van julie route gedaan. In de planning staan de motels met een link.
Marianne
Zoals ik al zie is de afstand ML-LV wel erg groot. Als je niet nog een stop wilt doen dan zou ik wat verder rijden, bijvoorbeeld naar Lone Pine. dan heb je nog tijd voor Death Valley. Maar een extra overnachting zou wel mooi zijn, dan kun je ook nog naar Bodie, en je houdt meer tijd over voor Yosemite en voor Death Valley.
Kijk eens in onze reisverslagen voor meer overnachtingsmogeljkheden. Dit jaar hebben we ook een deel van julie route gedaan. In de planning staan de motels met een link.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 554 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-