Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

help, ik zit in het westen ! SHUTDOWN

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
m.vandepoll
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

help, ik zit in het westen ! SHUTDOWN

Bericht door m.vandepoll »

Aan een ieder die bekend is met het gebied tussen Las Vegas en San Francisco!

Ik heb nog anderhalve week en alle Nationale parken zijn dicht. Wat kan ik nog meer doen? Een optie is natuurlijk om naar San Diego of LA te rijden en dan de kustroute te rijden. Maar wat zijn nog meer dingen die we kunnen doen?

Groet, Marcel en Jeannette.
bello
Amerikakenner

Re: help, ik zit in het westen en kan geen parken bezoeken!

Bericht door bello »

De route over San Diego en Los Angeles is geweldig, je zult je niet vervelen. Maar je zou ook voor de minder voor de hand liggen noordkant kunnen kiezen?

Las Vegas
Death Valley (de zijwegen naar Badwater, Devil's Golfcourse, Scotty's Castle etc. zijn gesloten, maar de rest van het park langs de 190 is ook prachtig!)
Alabama Hills
Mammoth Lakes
Bodie SP
Tioga Pass door Yosemite (uitzichtpunten zijn gesloten, maar nog steeds een mooie weg), of de 108/Sonora Pass: prachtige route!
Sacramento (American River Parkway/Bicycle Trail)
Napa Valley (wijn proeven, pumpkin patches, appels plukken)
Sonoma Coast SP (prachtige route langs de oceaan richting het mooie Stinson Beach)
Mount Tamalpais SP (een superaanrader voor het mooiste uitzicht over de hele baai, stad en oceaan en geen toerist te bekennen!)
Tiburon & ferry naar Angel Island (omdat Alcatraz dicht is)
Sausolito (woonboten, leuk dorp met uitzicht op SF)
San Francisco

En dan zijn daar vast nog allerlei state parks tussenin op de route, maar daar ben ik niet geweest.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Op weg naar San Diego kan je nog steeds door Mojave National Preserve, de murals in 29Palms bekijken, naar Pioneer town (Joshua Tree NP is gesloten) naar Palm Springs. Van Palm desert de Palms to Pines hw naar Anza Borrego Desert park naar Julian voor een apple pie en dan naar san Diego. langs de kust naar SF is nog genoeg te zien voor een week. Long beach, Venice, Santa Monica, Malibu, Santa barbara, Pismo beach, Morro Bay, Cambria hw1, Monterey Santa Cruz etc. Je zal je niet vervelen.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Voor het stuk Big Sur / Highway 1
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=49891
De meeste parken zijn hier state parks en dus wel open.

Bij Monterey kan je ook een whale watch tour doen.
http://montereywharf.com/index.php?page=whale-watching

Naast 17 Mile Drive bij Monterey is ook het gedeelte Pacific Grove erg mooi.

Door Death Valley rijden - Lone Pine (Alabama Hills) - Bishop (Ancient Bristlecone) - Bodie SP - Tioga Road - Sonora (Columbia SP en Railtown in Jamestown)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eerst eens in het zuidwesten algemeen forum, daar staan al meerdere topics over de shut down en alternatieven voor de parken, met ook algemene informatie.
Naast de al genoemde mogelijkheden zou je ook vanuit Las Vegas door Death Valley en Yosemite naar de kust kunnen rijden; de 90 door DV en de 120 door Yosemite zijn nog open, maar als er iets gebeurt is er geen hulp. Langs de 395 is genoeg te zien zoals de Alabama Hills, Ancient Bristlecone Pines Forest, Mono Lake, Bodie, etc. En bij het Calaveras big Trees SP kun je sequoia's bekijken. Zie hiervoor ons 2013-verslag.

Marianne
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Voor sequoias zou je ook naar de kust ten noorden van SF kunnen gaan, evt. via Lake Tahoe en het wijngebied: Humbolt SP (Avenue of the Giants) is prachtig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer