Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis xAuke0: van San Francisco naar Seattle

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
xAuke0
Amerika-ontdekker

Reis xAuke0: van San Francisco naar Seattle

Bericht door xAuke0 »

Volgende zomervakantie is het dan zo ver! Onze eerste Reis naar Amerika ^_^
De vliegtickets + camper zijn al geboekt, en we zijn nu begonnen met de route uit te stippelen.
Dit is onze route tot nu toe :

Dag 1 San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Mono Lake (via Tioga Pass)
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon
Dag 11 Page
Dag 12 Page
Dag 13 Page
Dag 14 Bryce Canyon
Dag 15 Bryce Canyon
Dag 16 Capitol Reef
Dag 17 Arches
Dag 18 Arches
Dag 19 Arches
Dag 20 Dinosaur
Dag 21 Jackson Hole
Dag 22 Jackson Hole
Dag 23 Yellowstone
Dag 24 Yellowstone
Dag 25 Yellowstone
Dag 26 Yellowstone
Dag 27 Helena
Dag 28 Missoula
Dag 29 Missoulaa
Dag 30 Coeur d'Alene
Dag 31 Mount Rainier
Dag 32 Mount Rainier
Dag 33 Olympic
Dag 34 Olympic
Dag 35 Seattle

Graag hoor ik wat jullie van deze route vinden, is deze haalbaar? We vinden het ook moeilijk om in te schatten waar we alvast campings moeten reserveren, en andere tips langs de route / andere routesuggesties zijn natuurlijk altijd welkom!
Alvast bedankt voor het antwoorden :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis xAuke0 : San Fransisco naar Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een heerlijk lange reis!
Even een tip: schrijf het uit in de van/naar vorm; dan zie je wat de reisdagen zijn en waar je een volle dag hebt.
Misschien kun je wat keuzes toelichten. Wat willen jullie allemaal bij Page doen? En waarom 2 nachten Missoula?
Ik vind het jammer dat je Zion mist; kijk eens of je dat nog kunt toevoegen. Een mogelijkheid daarvoor is om vanuit Las Vegas naar Zion te gaan, en dan naar de North Rim van de Grand Canyon. Je kunt ook dag 13 en 14 vervangen door Zion.
Ik zie 3 overnachtingen in Arches, maar ik neem aan dat jullie niet alleen Arches willen bezoeken?
Het mooie van een camper lijkt mij dat je midden in de parken kunt overnachten, dus ik begrijp Jackson niet. Waarom niet in grand Teton staan?

Voor Yosemite moet je zeker reserveren, en dat komt ook erg precies, op de minuut zelfs. Zie hier voor meer informatie en zoek ook eens naar topics hierover. Vooral Isis is een expert hierin. Het is niet onverstandig om een maand van te voren te oefenen.

Wanneer vliegen jullie terug, op dag 36?

Marianne
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Re: Reis xAuke0: van San Francisco naar Seattle

Bericht door lyan »

een leuke tip voor Missoula: de Smokejumpers bezoeken: http://www.fs.fed.us/fire/people/smokejumpers/missoula/
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Martin & Marianne schreef:Wat een heerlijk lange reis!
+1 :thumbup:
Groet,

Old Faithful
xAuke0
Amerika-ontdekker

Bericht door xAuke0 »

Martin & Marianne schreef:Wat een heerlijk lange reis!
Even een tip: schrijf het uit in de van/naar vorm; dan zie je wat de reisdagen zijn en waar je een volle dag hebt.
Misschien kun je wat keuzes toelichten. Wat willen jullie allemaal bij Page doen? En waarom 2 nachten Missoula?
Ik vind het jammer dat je Zion mist; kijk eens of je dat nog kunt toevoegen. Een mogelijkheid daarvoor is om vanuit Las Vegas naar Zion te gaan, en dan naar de North Rim van de Grand Canyon. Je kunt ook dag 13 en 14 vervangen door Zion.
Ik zie 3 overnachtingen in Arches, maar ik neem aan dat jullie niet alleen Arches willen bezoeken?
Het mooie van een camper lijkt mij dat je midden in de parken kunt overnachten, dus ik begrijp Jackson niet. Waarom niet in grand Teton staan?

Voor Yosemite moet je zeker reserveren, en dat komt ook erg precies, op de minuut zelfs. Zie hier voor meer informatie en zoek ook eens naar topics hierover. Vooral Isis is een expert hierin. Het is niet onverstandig om een maand van te voren te oefenen.

Wanneer vliegen jullie terug, op dag 36?

Marianne
Ten eerste bedankt voor je reactie! :)
We willen bij Page graag Antylope Canyon + Lake Powell bezoeken bij Page dus daar willen we ongeveer 3 nachten voor gebruiken. (Daar voor 1 dag een boot huren en rondvaren over lake powell). Eigenlijk geen idee waarom we Missoula er in hebben gedaan, en heb hier verder even naar gekeken en is bij nader inzien toch niets voor ons. (De route is een tijdje terug gemaakt). Verder een super goed idee om na Vegas naar Zion te rijden! :) Is er verder eigenlijk verschil om naar de North Rim van de Grand Canyon te gaan in plaats van de South Rim?
Het lange bezoek in Arches is ons aangeraden door de reisorganisatie omdat het zo mooi was, maar is 3 dagen te lang?
Als laatste hebben we nu ook Jackson vervangen door 2 overnachtingen in Grand Teton.

Auke
xAuke0
Amerika-ontdekker

Bericht door xAuke0 »

lyan schreef:een leuke tip voor Missoula: de Smokejumpers bezoeken: http://www.fs.fed.us/fire/people/smokejumpers/missoula/
Bedankt!
Old Faithful
Amerika-expert

In de buurt van Arches N.P. is nog veel meer te zien en te doen, zie o.a.: http://www.discovermoab.com/

Jullie nemen overal ruim de tijd :thumbup: , dat geldt m.i. echter niet voor Olympic N.P. Als je de raad van Marianne opvolgt en de route van dag tot dag uitschrijft, zie je dat je één hele dag hebt voor dit park. Het park is heel groot met verschillende bezienswaardigheden en er loopt geen weg door het park. Us-101 loopt om het park, van Port Angeles tot Lake Quinault is ongeveer 200km en de diverse bezienswaardigheden liggen vaak een half uur rijden of verder van deze weg.
Een park als Bryce bijvoorbeeld kan veel beter in één dag bezocht worden, met ook nog tijd genoeg voor een wandeling.

De route na Yellowstone, naar Helena en Missoula begrijp ik niet goed, maar misschien hebben jullie daar een reden voor. Zo niet zou je kunnen kijken om Glacier N.P. in de route op te nemen of anders zou je al eerder richting Washington kunnen rijden.

Zijn jullie nog van plan Mount St Helens te bezoeken?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik ben het ook eens met Marianne: Zion NP hoort er eigenlijk tussen. Fantastisch mooi park. Vond het persoonlijk ook een stuk indrukwekkender dan Bryce NP. Bryce is uitermate geschikt om met de auto verschillende uitzichtpunten te bekijken, terwijl Zion een park is waar echt fantastisch mooie wandelingen kunnen worden gedaan. Tip: wanneer je niet verlamd wordt door hoogtevrees doe dan de Angels Landing Trail, voor ons een hoogtepunt tijdens onze reis.

Verder: jaloers op jullie reis!
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja er zit verschil tussen de noord en zuid rim van de grand canyon. De zuidkant is groter, verder toeristisch afgewerkt en dus drukker, ook meer faciliteiten. Ik durf bv niet te zeggen of je vanaf de noordrim een helivlucht kunt doen.

Rond Page is heel veel te doen, maar antelope canyon kost je hooguit een paar uur bij de upper of een uur of 2 met wachten erbij voor de lower. Horseshoe bend kost gemiddeld zo'n 1,5 uur.

3 dagen arches vind ik wat overdreven, maar met Canyonlands en dead horse state park krijg je dit makkelijk vol.
Vergis je ook niet in de rit van Moab naar Dinosaur/Vernal. Ik zou de laatste van de 3 dagen Moab al de 128 langs de Colorado river rijden (schitterende route) en rond Loma/Fruita/grand Junction overnachten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk voor Zion eens goed hoe je dat het beste in kunt passen. De North Rim van de GC ipv de South Rim is een mogelijkheid, maar je kunt ook naar de South Rim gaan en wat meer omrijden. Kijk ook wat je er wilt doen aan activiteiten, en welke rim daar het beste bij past.
In dit topic vind je wat opmerkingen over de North en South Ruim. Met de zoekfunctie kun je nog veel meer vinden en kijk ook eens op http://www.nps.gov/grca en op http://www.ontdek-amerika.nl.

Drie dagen Arches is veel, maar je hebt 3 nachten, dus geen drie volle dagen. Met Canyonlands etc erbij zeker niet te veel. Zie ook ons 2013-verslag; het was niet ons eerste bezoek en toch hadden we weer te weinig tijd daar.
Zie voor Olympic NP en ongeving ons 2006-verslag. Je hebt daar nu inderdaad niet veel tijd.
Antelope Canyon en Horseshoe Bend kosten beide niet veel tijd (zie mijn 2011-verslag), dus Page zou een dag minder kunnen. Hoewel er natuurlijk nog veel meer te zien is rondom Page. Kijk eerst eens of en hoe je Zion zou kunnen inpassen.

Marianne
xAuke0
Amerika-ontdekker

Bericht door xAuke0 »

Ten eerste, sorry voor deze ongeloofelijk late reactie. We hadden het erg druk de laatste tijd. ;-P
We hebben het reisplan (mede door jullie feedback, dank daarvoor!) een beetje aangepast.
Graag horen we wat jullie er van vinden, hebben we niet teveel er in gestopt?

Dag 1 San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 Yosemite (Rijden, 307 KM)
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Mono Lake (Rijden via Tioga Pass, 127 KM)
Dag 8 Las Vegas (Rijden, 541 KM)
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Grand Canyon South Rim (Rijden, 446 KM)
Dag 11 Grand Canyon
Dag 12 Page (Rijden, 222 KM)
Dag 13 Page
Dag 14 Zion (Rijden, 185 KM)
Dag 15 Zion
Dag 16 Bryce Canyon (Rijden, 136 KM)
Dag 17 Bryce Canyon
Dag 18 Arches (Rijden, 436 KM)
Dag 19 Dinosaur (Rijden, 290 KM)
Dag 20 Grand Teton (Rijden, 561 KM)
Dag 21 Grand Teton
Dag 22 Yellowstone (Rijden, 80 KM)
Dag 23 Yellowstone
Dag 24 Yellowstone
Dag 25 Yellowstone
Dag 26 Craters of the moon (Rijden, 319 KM)
Dag 27 Boise (Rijden, 288 KM)
Dag 28 John Day Fossile Beds (Rijden, 353 KM)
Dag 29 Florence (Rijden, 473 KM)
Dag 30 Portland (Rijden, 300 KM))
Dag 31 Portland
Dag 32 Olympic NP (Rijden, 347 KM)
Dag 33 Olympic NP
Dag 34 Seattle (Rijden, 293 KM)
Dag 35 Seattle ('s avonds terugvlucht)
xAuke0
Amerika-ontdekker

Bericht door xAuke0 »

Heeft iemand nog tips? :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat je nu veel te weinig tijd hebt voor Arches en te weinig voor Canyonlands.
Schrijf het voor je eigen beeld en voor ons nu even in de van-naar-vorm op, dan is het makkelijker te beoordelen.
Wanneer gaan jullie precies?

Marianne
xAuke0
Amerika-ontdekker

Bericht door xAuke0 »

Martin & Marianne schreef:Ik denk dat je nu veel te weinig tijd hebt voor Arches en te weinig voor Canyonlands.
Schrijf het voor je eigen beeld en voor ons nu even in de van-naar-vorm op, dan is het makkelijker te beoordelen.
Wanneer gaan jullie precies?

Marianne
Bedankt voor je berichtje! We gaan van 19-07 tot 22-08.

Hier is de reis in de van-naar-vorm

Dag 1 San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Yosemite (307 KM)
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - Mono Lake (via Tioga Pass, 127 KM)
Dag 8 Yosemite - Las Vegas (541 KM)
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas - Grand Canyon South Rim (446 KM)
Dag 11 Grand Canyon
Dag 12 Grand Canyon - Page (222 KM)
Dag 13 Page
Dag 14 Page - Zion (185 KM)
Dag 15 Zion
Dag 16 Zion - Bryce Canyon (136 KM)
Dag 17 Bryce Canyon
Dag 18 Bryce Canyon - Arches (436 KM)
Dag 19 Arches - Dinosaur (290 KM)
Dag 20 Dinosaur - Grand Teton (561 KM)
Dag 21 Grand Teton
Dag 22 Grand Teton - Yellowstone (80 KM)
Dag 23 Yellowstone
Dag 24 Yellowstone
Dag 25 Yellowstone
Dag 26 Yellowstone - Craters of the moon (319 KM)
Dag 27 Craters of the moon - Boise (288 KM)
Dag 28 Boise - John Day Fossile Beds (353 KM)
Dag 29 John Day Fossile Beds - Florence (473 KM)
Dag 30 Florence - Portland (300 KM)
Dag 31 Portland
Dag 32 Portland - Olympic NP (347 KM)
Dag 33 Olympic NP
Dag 34 Olympic NP - Seattle (293 KM)
Dag 35 Seattle ('s avonds terugvlucht)
Old Faithful
Amerika-expert

Ik heb het al eerder gezegd: "jullie nemen overal ruim de tijd voor." Dat geldt inderdaad niet voor Moab, waar drie overnachtingen de standaard is. Velen hebben dan tussen Bryce en Moab nog een tussenstop in Torrey/Capitol Reef N.P. Jullie rijden in één dag van Bryce naar Moab met zoveel moois onderweg, waar jullie echter weinig of geen tijd voor hebben. Ik noem Ut-12, Capitol Reef N.P. en Goblin Valley S.P. Verder hebben jullie alleen een overnachting in Moab en weinig tot geen tijd voor Arches N.P., Canyonlands N.P. en Deadhorse Point S.P. Ik zou overwegen enkele overnachtingen weg te laten, Grand Canyon, Bryce of Page, en in Moab drie nachten te blijven. Als je dat niet wilt, en dat kan ik me goed voorstellen, zou ik overwegen niet in Moab maar in Capitol Reef N.P. te overnachten.

Groet,

Old Faithful
xAuke0
Amerika-ontdekker

Bericht door xAuke0 »

Old Faithful schreef:Ik heb het al eerder gezegd: "jullie nemen overal ruim de tijd voor." Dat geldt inderdaad niet voor Moab, waar drie overnachtingen de standaard is. Velen hebben dan tussen Bryce en Moab nog een tussenstop in Torrey/Capitol Reef N.P. Jullie rijden in één dag van Bryce naar Moab met zoveel moois onderweg, waar jullie echter weinig of geen tijd voor hebben. Ik noem Ut-12, Capitol Reef N.P. en Goblin Valley S.P. Verder hebben jullie alleen een overnachting in Moab en weinig tot geen tijd voor Arches N.P., Canyonlands N.P. en Deadhorse Point S.P. Ik zou overwegen enkele overnachtingen weg te laten, Grand Canyon, Bryce of Page, en in Moab drie nachten te blijven. Als je dat niet wilt, en dat kan ik me goed voorstellen, zou ik overwegen niet in Moab maar in Capitol Reef N.P. te overnachten.

Thanks voor je feedback! We gaan denk ik dan in Capitol Reef NP. overnachten, aangezien dit (waarschijnlijk :-)) niet de laatste keer zal zijn dat we naar het westen gaan.
xAuke0
Amerika-ontdekker

Bericht door xAuke0 »

Beste Iedereen,

We zaten even voor de lol te kijken naar campgrounds bij Zion, maar tot onze grote schrik was deze al volledig gereserveerd en konden we er helaas niet meer op. :-(
Nu vroegen we ons af, welke parken moeten we nog meer reserveren? En als we te laat zijn, moet je dan een camping dichtbij het park nemen?

Met vriendelijke groeten,

Auke

p.s. We hebben Yosemite al wel gereserveerd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet wanneer je waar zit, maar als je in een weekend in ene park zit zou ik zeker reserveren. Het lijkt mij het handigste als je zelf kijkt waar of er nog iets vrij is en zo ja hoeveel plaatsen nog. Ik denk dat Bryce ook lastig kan worden, en de GC wellicht ook. Wij hebben vorige maand voor Yellowstone gereserveerd (begin augustus) en toen was er nog voldoende vrij, maar ik weet niet hoe dat nu is.
Voor Zion kun je ter plekke kijken of er iets vrij is, of je reserveert de camping in Springdale, dan zit je vlak bij het park. Voor Bryce is Ruby's vlak bij het park. In de GC en Yellowstone zou ik niet buiten het park gaan zitten.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer