Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Quinty: advies rondreis zomer 2014 met kids
Reis Quinty: advies rondreis zomer 2014 met kids
Hallo,
Ik ben Quinty en wij willen met onze kids (meisje dan 14 jaar en jongen dan 11 jaar) eind juli 2014 naar Amerika op vakantie.
Na veel gelezen en gepuzzeld te hebben zijn we tot een route gekomen.
We willen van alles wat, steden, natuur maar het moet ook wel relaxed zijn allemaal.
Helaas moet je keuzes maken, het gebied is zo groot en er is zo veel te zien.
Misschien dat onze vakantie met nog 1 dagje verlengd kan worden maar meer zit er helaas niet in.
Ons reisplan:
Dag 1: Aankomst San Francisco (de stad een beetje verkennen)
Dag 2: San Francisco (oa fietstour Golden Gate Bridge)
Dag 3: San Francisco (oa Alcatraz)
Dag 4: San Francisco -> Yosemite (huurauto ophalen)
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite -> naar Three Rivers via Sequoia NP
Dag 7: Three Rivers -> Furnace Creek
Dag 8: Furnace Creek -> Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas -> Zion, Springdale
Dag 11: Zion, Springdale
Dag 12: Zion, Springdale -> Grand Canyon, Tusayan
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon -> Kingman
Dag 15: Kingman -> San Diego (Via Yoshua Tree)
Dag 16: San Diego (Seaworld)
Dag 17: San Diego -> Los Angeles
Dag 18: Los Angeles (strand/ zwembad / stad verkennen)
Dag 19: Los Angeles (Universal Studio)
Dag 20: Los Angeles (strand/ zwembad / stad verkennen)
Dag 21: Naar huis
Dag 22: Aankomst Amsterdam
Ik heb nog een paar vragen en twijfel nog over het één en ander.
Graag jullie advies en tips.
Wat vinden jullie van het reisschema?
Ik heb gekozen voor Three Rivers omdat dat bij Sequoia NP ligt, we willen erg graag de reuzen bomen zien.
Vervolgens rijden we van Three Rivers naar Furnace Creek.
Dit zijn aardig wat kilometertjes achter elkaar.
Een alternatief voor dit stukje is van Yosemite naar Mammoth Lakes en dan naar Furnace Creek.
We missen dan wel de reuze bomen, echter rij je dan wel over de Tioga Pass.
Of zouden we de Tioga Pass ook kunnen rijden als een 'dagtourtje' als we in yosemite zijn?
Kan je in Yosemite of in de buurt van Mammoth Lakes zwemmen?
Dus......Three Rivers voor Sequoia of via Mammoth Lakes?
Death Valley wordt door vele mensen afgeraden, het zou er te heet zijn.
Maar toch willen we het heel graag zien.
Wat vinden jullie?
Klopt het dat je in Death Valley je airco van de auto niet kan gebruiken ivm oververhitting van je motor?
Alvast bedankt, ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Ik ben Quinty en wij willen met onze kids (meisje dan 14 jaar en jongen dan 11 jaar) eind juli 2014 naar Amerika op vakantie.
Na veel gelezen en gepuzzeld te hebben zijn we tot een route gekomen.
We willen van alles wat, steden, natuur maar het moet ook wel relaxed zijn allemaal.
Helaas moet je keuzes maken, het gebied is zo groot en er is zo veel te zien.
Misschien dat onze vakantie met nog 1 dagje verlengd kan worden maar meer zit er helaas niet in.
Ons reisplan:
Dag 1: Aankomst San Francisco (de stad een beetje verkennen)
Dag 2: San Francisco (oa fietstour Golden Gate Bridge)
Dag 3: San Francisco (oa Alcatraz)
Dag 4: San Francisco -> Yosemite (huurauto ophalen)
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite -> naar Three Rivers via Sequoia NP
Dag 7: Three Rivers -> Furnace Creek
Dag 8: Furnace Creek -> Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas -> Zion, Springdale
Dag 11: Zion, Springdale
Dag 12: Zion, Springdale -> Grand Canyon, Tusayan
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon -> Kingman
Dag 15: Kingman -> San Diego (Via Yoshua Tree)
Dag 16: San Diego (Seaworld)
Dag 17: San Diego -> Los Angeles
Dag 18: Los Angeles (strand/ zwembad / stad verkennen)
Dag 19: Los Angeles (Universal Studio)
Dag 20: Los Angeles (strand/ zwembad / stad verkennen)
Dag 21: Naar huis
Dag 22: Aankomst Amsterdam
Ik heb nog een paar vragen en twijfel nog over het één en ander.
Graag jullie advies en tips.
Wat vinden jullie van het reisschema?
Ik heb gekozen voor Three Rivers omdat dat bij Sequoia NP ligt, we willen erg graag de reuzen bomen zien.
Vervolgens rijden we van Three Rivers naar Furnace Creek.
Dit zijn aardig wat kilometertjes achter elkaar.
Een alternatief voor dit stukje is van Yosemite naar Mammoth Lakes en dan naar Furnace Creek.
We missen dan wel de reuze bomen, echter rij je dan wel over de Tioga Pass.
Of zouden we de Tioga Pass ook kunnen rijden als een 'dagtourtje' als we in yosemite zijn?
Kan je in Yosemite of in de buurt van Mammoth Lakes zwemmen?
Dus......Three Rivers voor Sequoia of via Mammoth Lakes?
Death Valley wordt door vele mensen afgeraden, het zou er te heet zijn.
Maar toch willen we het heel graag zien.
Wat vinden jullie?
Klopt het dat je in Death Valley je airco van de auto niet kan gebruiken ivm oververhitting van je motor?
Alvast bedankt, ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Re: Advies rondreis zomer 2014 met kids
Er zijn ook Seqouia's in Yosemite. Zoek maar eens op Mariposa Grove. Wij waren daar afgelopen september en je zult niet teleurgesteld zijn. Het zijn er veel minder dag bij Sequoia NP, maar het scheelt je veel km's en dus uren!
Je airco in DV kun je gewoon gebruiken. Ik geloof dat er ergens een keer een bordje staat waar ze aanraden de klomende 10 mile de airco uit te zetten. Ja, het is er verschrikkelijk warm....maar....het is er ook verschrikkelijk (!!) mooi en indrukwekkend.
Je airco in DV kun je gewoon gebruiken. Ik geloof dat er ergens een keer een bordje staat waar ze aanraden de klomende 10 mile de airco uit te zetten. Ja, het is er verschrikkelijk warm....maar....het is er ook verschrikkelijk (!!) mooi en indrukwekkend.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis Quinty: advies rondreis zomer 2014 met kids
Gezien jullie met kinderen reizen zou ik zeker de route via de Tioga Pass aanbevelen.
(de rit Sequoia - Furnace Creek is te lang, dat gaat niet aangenaam zijn, en bijkomend heb je eigenlijk te weinig tijd om sequoia in je route te laten)
Sequoia bomen kan je ook zien in Yosemite, bij Mariposa Grove.
Als je van SF komt rij je dan via de South Entrance het park binnen en dan door naar de vallei.
Death Valley is inderdaad heet maar het is goed dat jullie bij Furnace Creek overnachten. Dan kan je in de "frissere" avond- en ochtenduren één en ander bijkijken.
Verder zou ik 1 dag LA opofferen voor Page.
Zion - Page en Page - Grand Canyon
Groetjes,
Ingrid
(de rit Sequoia - Furnace Creek is te lang, dat gaat niet aangenaam zijn, en bijkomend heb je eigenlijk te weinig tijd om sequoia in je route te laten)
Sequoia bomen kan je ook zien in Yosemite, bij Mariposa Grove.
Als je van SF komt rij je dan via de South Entrance het park binnen en dan door naar de vallei.
Death Valley is inderdaad heet maar het is goed dat jullie bij Furnace Creek overnachten. Dan kan je in de "frissere" avond- en ochtenduren één en ander bijkijken.
Verder zou ik 1 dag LA opofferen voor Page.
Zion - Page en Page - Grand Canyon
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Heel mooie route. Ja je kan zwemmen in koud water bij Mammoth Lakes bv June Lake of Convict Lake. Door Death Valley ga je naar beneden vanaf Lone Pine naar FCR. De afdaling van Panamint naar Stovepipe Wells is ca 16 miles lang en is idd steil maar zoals gezegd je rijdt naar beneden. Geen enkele reden om de a/c af te zetten maar ik zou wel een lagere versnelling gebruiken en op de motor afremmen in plaats van de hele tijd de remmen te gebruiken. Mijn keuze zou ook zijn via Tioga pass te rijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route, wel jammer dat je Bryce en Page mist. Misschien een dag minder Grand Canyon en nog een stop in Page voor Antelope Canyon? Je zou ook een dag minder voor LA uit kunnen trekken. Je kunt tussen SD en LA naar het strand. In LA is genoeg te doen, maar even de stad verkennen is niet aan te raden, je moet heel concrete plannen hebben want het is geen stad om ergens rond te lopen. Als er nog een extra dag in zit, dan zeker doen!
Voor Sequoia is er nu inderdaad geen tijd, en je tijd voor Yosemite is ook erg beperkt zo. Met een stop in Lee Vining of Mammoth Lakes heb je wat meer tijd voor Yosemite. Zwemmen kun je in Yosemite in een van de zwembaden in de vallei, in de Merced River, in Tenaya Lake, Dog Lake en er zullen nog wel meer mogelijkheden zijn. Als je naar de Mariposa Grove gaat kun je daar in de buurt naar de Swinging Bridge waar ook swimming holes zijn. Kijk ook eens op de NPS-site onder plan your visit/things to do. (http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/things2do.htm)
Ik weet niet wie DV afraadt. Het is er natuurlijk heet maar je hebt er airco en de bezienswaardigheden zijn met een korte wandeling of zelfs vanuit de auto te bekijken. Dat van die airco in DV was vroeger zo, maar wij hebben de laatste keren nooit de airco uitgezet en jullie hebben niet de lange klim om de vallei uit de rijden. Kijk eens in ons 2004- en 2006-verslag voor de route tussen Las Vegas en Yosemite. Onze kinderen waren toen ongeveer net zo oud als die van jullie.
Marianne
Voor Sequoia is er nu inderdaad geen tijd, en je tijd voor Yosemite is ook erg beperkt zo. Met een stop in Lee Vining of Mammoth Lakes heb je wat meer tijd voor Yosemite. Zwemmen kun je in Yosemite in een van de zwembaden in de vallei, in de Merced River, in Tenaya Lake, Dog Lake en er zullen nog wel meer mogelijkheden zijn. Als je naar de Mariposa Grove gaat kun je daar in de buurt naar de Swinging Bridge waar ook swimming holes zijn. Kijk ook eens op de NPS-site onder plan your visit/things to do. (http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/things2do.htm)
Ik weet niet wie DV afraadt. Het is er natuurlijk heet maar je hebt er airco en de bezienswaardigheden zijn met een korte wandeling of zelfs vanuit de auto te bekijken. Dat van die airco in DV was vroeger zo, maar wij hebben de laatste keren nooit de airco uitgezet en jullie hebben niet de lange klim om de vallei uit de rijden. Kijk eens in ons 2004- en 2006-verslag voor de route tussen Las Vegas en Yosemite. Onze kinderen waren toen ongeveer net zo oud als die van jullie.
Marianne
- jvandijk65
- Amerikafan
Keuzes maken, altijd lastig voor zo'n reis. En je krijgt van alle kanten adviezen. Wij hebben twee jaar geleden een vergelijkbare (andersom gereden) reis gemaakt met onze 2 kinderen, en stonden voor ongeveer dezelfde keuzes. Om in drie weken veel te kunnen zien en toch niet compleet overreisd te zijn hebben we de bewuste keuzes gemaakt om San Diego, de kustroute en Moab niet aan te doen. Wel hebben we nog een slinger naar Capitol Reef gemaakt, en dat had ik achteraf liever niet gedaan. Koste toch veel tijd veel relatief weinig meerwaarde. Wel daardoor Momument Valley aangedaan, en dat is toch wel de moeite waard, ook voor de kinderen spreekt dit tot de verbeelding. Je zou vanuit de Grand Canyon via Monument Valley naar Page kunnen gaan. Death Valley zou ik zeker wel doen, vonden wij een bijzondere ervaring. We hebben overnacht in Stove Pipe Wells, vlak bij de Sanddunes. Daar hebben we 's avonds laat met z'n vieren gezeten, niemand te zien, bijna volle maan. Heel speciaal! Vanuit Death Valley zijn we, tegen de meeste adviezen in, in één dag naar Yosemite gereden. Inderdaad een lange dag in de auto, maar toch echt wel goed te doen. Mono Lake en de Tioga pass hebben we gezien. Inderdaad geen tijd voor Bodie of lange stops langs de Tioga Pass, maar we wonnen er wel weer een dag mee. Daarna twee dagen heerlijk ontspannen buiten zijn in Yosemite. Bryce zou ik zeker proberen in te plannen in jullie route. Als je dit nog nooit hebt gezien, is het misschien wel het meest aparte park van het zuid-westen. Als je het leuk vind om ons verslag te lezen: http://www.keesyvonnevandijk.blogspot.nl. Veel succes en plezier met plannen.
Yvonne
Yvonne
Al vast bedankt voor jullie reacties!
Jullie geven ons weer genoeg stof tot nadenken, we gaan er mee aan de slag
Jullie geven ons weer genoeg stof tot nadenken, we gaan er mee aan de slag

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je dan een soort blacklight had gehad en om je heen had gekeken had je gezien dat je waarschijnlijk toch niet helemaal alleen was geweest......We hebben overnacht in Stove Pipe Wells, vlak bij de Sanddunes. Daar hebben we 's avonds laat met z'n vieren gezeten, niemand te zien, bijna volle maan.
Hallo
ik zou de sequoia's zeker in Yosemite (Mariposa grove) gaan bekijken.
Zion vonden wij ook te gek met kids en daar gaan we in 2014 weer terug.
Page is ook een aanrader maar je zult keuzes moeten maken.
je zou ons weblog van 2010 eens kunnen bekijken om nog wat ideeen op te doen met kids.
succes.
Hans.
ik zou de sequoia's zeker in Yosemite (Mariposa grove) gaan bekijken.
Zion vonden wij ook te gek met kids en daar gaan we in 2014 weer terug.
Page is ook een aanrader maar je zult keuzes moeten maken.
je zou ons weblog van 2010 eens kunnen bekijken om nog wat ideeen op te doen met kids.
succes.
Hans.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1339 Weergaves
-
Laatste bericht door Eefje80