Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Loredana & Peter: SF-SF maart 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
LoredanaAB
Amerika-ontdekker

Reis Loredana & Peter: SF-SF maart 2014

Bericht door LoredanaAB »

Hoi!

Samen met mijn kameraad Peter, zullen we van 10 maart tot en met 3 april een rondreis maken in het Zuidwesten. Hieronder vind je echt een super-ruwe planning die ik snel snel heb opgesteld op een halfuurtje. Hij is dus nog helemaal niet af... Het is echt een aller-allereerste aanzet :)

Belangrijk voor ons is dat we een mix parken en coastline route willen. op 25 maart willen we graag ook een LA Lakers match meepikken (die is om 19u30). Las Vegas en LA interesseert ons minder in de zin van, we denken dat voor elk één volledige dag voldoende zal zijn. We willen graag eindigen in San Francisco en dus ook eindigen met de kustroute.

Graag jullie tips & tricks en vooral natuurlijk qua route. We moeten wel erbij zeggen dat we niet zo'n strikte planners zijn :) , een globale planning is voor ons voldoende want we leven van dag tot dag. Alleen graag dan 25 maart in LA (in de late namiddag) geraken, zou wel tof zijn :)

De vluchten liggen al vast ;) en we hebben dus 22 volledige dagen in te vullen

10 maart (maandag) Vlucht SF
11 maart (dinsdag) SF - Yosemite
12 maart (woensdag) Yosemite
13 maart (donderdag) Yosemite - Death Valley
14 maart (vrijdag) Death Valley – Las Vegas
15 maart (zaterdag) Las Vegas
16 maart (zondag) Las Vegas - Zion
17 maart (maandag) Zion
18 maart (dinsdag) Zion - Bryce
19 maart (woensdag) Bryce - Page
20 maart (donderdag) Page
21 maart (vrijdag) Page - Antelope Canyon – Monument Valley
22 maart (zaterdag) Monument Valley - Arches
23 maart (zondag) Arches
24 maart (maandag) Arches – Grand Canyon
25 maart (dinsdag) Grand Canyon - Los Angeles (Grand Canyon zonsopgang en daarna door naar LA; ik weet dat het een lange rit is dus graag jullie tips qua planning)
26 maart (woensdag) Los Angeles
27 maart (donderdag) Los Angeles - Big Sur
28 maart (vrijdag) Big Sur - Monterey
29 maart (zaterdag) Monterey - Santa Cruz
30 maart (zondag) Santa Cruz - San Francisco
31 maart (maandag) San Francisco
01 april (dinsdag) San Francisco
02 april (woensdag) Vlucht terug
03 april (donderdag) Brussel

Ik denk dat hij zeker te gehaast is, daarom graag jullie tips ivm de parken (ik hoop ook dat de volgorde klopt :lol: )

Super hard bedankt!
Hockey
Amerika-expert

Re: Reis Loredana & Peter: SF-SF maart 2014

Bericht door Hockey »

25 maart zou ik anders indelen. Je wil perse de Lakers zien, maar gaat die dag wel een hele dag rijden. Er hoeft maar iets mis te gaan en je red het niet.
Verder is de kustroute niet goed verdeeld. LA naar Big Sur is te ver voor 1 dag, waarbij je ook nog eens het mooiste gedeelte het laatst moet doen als het vroeg donker wordt. En dan op 29 maart een ritje van 1 uur doen.
LoredanaAB
Amerika-ontdekker

Dank je voor de reactie:

ivm de kustroute: welk zijn mooie plekjes om te doen? Het is gewoon de bedoeling om de mooiste plekjes mee te pikken en ondertussen te stoppen, dus van LA naar Big Sur moet idd niet op één dag :)

en 25 maart: leek me idd krap, maar heb je daar een tip?

Zoals ik al zei is het gelukkig nog maar een allereeste aanzet ;)

Bedankt!
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

13 maart (donderdag) Yosemite - Death Valley
14 maart (vrijdag) Death Valley – Las Vegas

22 maart (zaterdag) Monument Valley - Arches
23 maart (zondag) Arches
24 maart (maandag) Arches – Grand Canyon
25 maart (dinsdag) Grand Canyon - Los Angeles (Grand Canyon zonsopgang en daarna door naar LA; ik weet dat het een lange rit is dus graag jullie tips qua planning)
In maart is de Tioga Pass nog dicht, waardoor je onderlangs moet vanaf Yosemite naar Death Valley. Dit kost je (in verhouding) meer tijd, hou hier dus rekening mee. Ook zou ik even goed kijken welke voorzieningen al open zijn in Yosemite en of je bijv. sneeuwkettingen moet hebben.

Ik zou Arches uit je planning halen. Je rijdt nu een behoorlijk stuk naar Moab! maar je hebt geen tijd voor bijv. Canyonlands, de dag die je dan hier overhoudt kun je gebruiken om de rit naar LA op te splitsen, of probeer Joshua Tree nog in je planning op te nemen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Die 25e is erg ongelukkig in je route; je moet het stuk daarvoor erg haasten en daarna heb je relatief veel tijd.
Arches - Grand Canyon is erg ver en de dag erna ook, dus je hebt geen tijd voor de GC. Ik zou Arches laten vallen. Als je het wel wilt doen kijk dan eens naar de mogelijkheid om van Bryce naar Moab te gaan en dan via MV en Page naar de Grand Canyon. Maar het blijft krap. Zet het eens uit in googlemaps allemaal, dan krijg je een idee van de mogelijkheden.

Joshua Tree is ene goede tip, dat zou je eventueel na LA nog kunnen doen, lijkt me prachtig in die periode. En ja, Yosemite kan lastig zijn, maar als je niets boekt kun je je route aanpassen.

Marianne
LoredanaAB
Amerika-ontdekker

Bedankt!

de meer-tijd die nodig is omdat die pas is afgesloten, hoe lang schat je die in? (qua mijl of uren?) of kan ik dit ergens handig zoeken? Ik check zeker ivm sneeuwkettingen

Oke, als jullie moesten kiezen tussen Bryce en Arches? Welk park zouden jullie dan kiezen? Want Bryce is toch Grand Canyon-achtig of zit ik hier totaal fout?

en inderdaad: ik had stiekem ook al door dat de 25e wat ongelukkig zat, maar 't is echt wel een droompje, vandaar
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Afbeelding op dit forum, de juiste plek voor de vragen m.b.t. je route.

Je gaat vrij vroeg in het jaar en je wil van Yosemite NP naar Death Valley. In maart is de Tioga Road hoogstwaarschijnlijk nog gesloten dus kun je niet via deze weg
door Yosemite. Je moet dan of boven langs of onder langs richting Death Valley dat kost extra tijd.
Ook in Zion, Bryce en Grand Canyon is rond de tijd dat je gaat de kans op sneeuw heel groot. Houd daar bij de planning rekening mee.

Meer informatie over de Road conditions is de parken vindt je op de website van de NPS of op ontdek-amerika.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt de route met googlemaps bekijken zoals ik al zei, en dan de route via Bakersfield nemen.
Bryce is echt wel iets anders dan de Grand Canyon. Ik zou voor Bryce kiezen omdat het minder ver is dan Arches (en je daar ook nog Canyonlands hebt waar je nu geen tijd voor hebt). Maar zowel Bryce als Arches kan ook als je mijn suggestie volgt.
Zie mijn 2011- en 2013-verslag voor zowel de GC als Bryce. Of kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl om een idee te krijgen van de parken.

@Theo: hij is niet hoogstwaarschijnlijk, maar hij is zeker nog gesloten. :wink: En afhankelijk van waar je overnacht kan het wel in 1 dag. Oakhurst - Stovepipe Wells is 6 uur rijden. Aangezien ze niets vastleggen kan het prima ter plekke bekeken worden.

Marianne
LoredanaAB
Amerika-ontdekker

Wat denken jullie ervan om Death Valley te schrappen? Of is dit volgens jullie echt een must see? Opp het eerste zicht sprak het mij niet zo aan. (moet het nog ff checken bij mijn compagnon)..

alvast bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag. :)
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Death Valley is een must-see.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Het is echt puzzelen met die 25ste.
Naar Moab voor Arches (maar er is ook Canyonlands) kost je veel km en veel tijd.

In onderstaande route heb ik Moab eruit gelaten. In ruil heb ik Sedona en Joshua Tree toegevoegd. En ik heb de route onderlangs (via Ridgecrest) tussen Yosemite en LV opgeschreven.
Death Valley en Joshua Tree zijn in maart/april heerlijk om te bezoeken. Het is woestijn maar dan nog niet ontzettend heet.

10 maart (maandag) Vlucht SF
13 maart (donderdag) Yosemite - Ridgecrest (via 41-99-58-14-395)
14 maart (vrijdag) Ridgecrest via Death Valley – Las Vegas
15 maart (zaterdag) Las Vegas
16 maart (zondag) Las Vegas - Zion
17 maart (maandag) Zion
18 maart (dinsdag) Zion - Bryce
19 maart (woensdag) Bryce - Page
20 maart (donderdag) Page
22 maart (zaterdag) Monument Valley - Grand Canyon
23 maart (zondag) Grand Canyon - Sedona - Twentynine Palms
24 maart (maandag) Sedona - Twentynine Palms (Joshua Tree NP)
25 maart (dinsdag) Twentynine Palms - Los Angeles
26 maart (woensdag) Los Angeles
27 maart (donderdag) Los Angeles - San Simeon of Morro Bay
28 maart (vrijdag) San Simeon of Morro Bay - Monterey (hier is het stuk Big Sur, mooiste deel van Highway 1)
29 maart (zaterdag) Monterey - Santa Cruz
30 maart (zondag) Santa Cruz - San Francisco
31 maart (maandag) San Francisco
01 april (dinsdag) San Francisco
02 april (woensdag) Vlucht terug
03 april (donderdag) Brussel

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mooie route van Ingrid, zo zou ik het doen. En mocht je door het weer niet naar Yosemite kunnen dan heb je tijd over om toch Moab in te passen.
Death Valley is zeker de moeite, kijk eens in mijn 2011-verslag daarvoor. En zie ons 2011/2012-verslag voor Joshua Tree in december.

Marianne
LoredanaAB
Amerika-ontdekker

Wow echt super bedankt voor jullie hulp! De route van Ingrid ziet er inderdaad super uit :) en ik zal inderdaad eens naar je reisverslag kijken Marianne, heb ook je andere reisverslagen bekeken!

Super bedankt en ik houd jullie op de hoogte
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik zou de dag van Monterey naar Santa Cruz schrappen en die extra dag in LA besteden. Maar dat is wel afhankelijk van wat je precies wil zien in LA en in Monterey en in Santa Cruz.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

de route van Ingrid is perfect voor jullie :thumbup: .
Op onze diverse blogs vind je heel wat info over alles wat jullie gaan doen (er is ook een videopagina). Op die manier krijg je al een indruk en kan het misschien helpen in de voorbereiding.
Veel succes alvast.
PS : zaterdag as vertrekken we opnieuw naar het Zuidwesten en we houden uiteraard opnieuw een, winterse :wink: , blog bij.
LoredanaAB
Amerika-ontdekker

oke ik zal je blog op de voet volgen :) en je pagina zeker bekijken! Veel plezier daar!

ik kan echt al niet meer wachten om te gaan :D
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

LoredanaAB schreef:oke ik zal je blog op de voet volgen :) en je pagina zeker bekijken! Veel plezier daar!
bedankt :thumbup:
LoredanaAB schreef:ik kan echt al niet meer wachten om te gaan :D
wij ook niet :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer